InsectRepellentSpray

چه دمنوشی برای پا درد خوبه؟

3.1/5 - (12 امتیاز)
احساس پا درد و گرفتگی عضله دارید؟ چه این درد ناشی از تمرینات شدید باشد و چه درد مفصل ناشی از التهاب و روماتیسم، این دمنوش‌های گیاهی به تسکین پا درد و کاهش التهاب کمک می‌کنند.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

چه دمنوشی برای پا درد خوبه؟
Oralyte

دمنوش زنجبیل برای پا درد

زنجبیل یا Zingiber officinale گیاهی است که به عنوان یک مسکن طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک فنجان دمنوش زنجبیل با طعمی ‌شیرین و تند، یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ها در طب سنتی است. این دمنوش در طب سنتی به خواص آن برای کاهش التهاب و تسکین درد مفاصل و عضلات معروف است.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که پودر زنجبیل به اندازه مسکن ایبوپروفن در کنترل درد بعد از عمل موثر است. در مطالعه‌ای دیگر مشخص شد مصرف 2 گرم زنجبیل در روز به طور متوسط ​​باعث کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش مقاومتی و دویدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: 6 علت درد پا از زانو به پایین

Kodex-Sensitive-Spray-65-ml-1
اسپری تاخیری دیلی حساس کدکس ۶۵ میلی لیتر
قیمت: 159.400 تومان
قیمت با تخفیف:122.700 تومان

دمنوش زردچوبه

زردچوبه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی معروف است. این ادویه با رنگ روشن حاوی سطوح بالایی از ماده فعال کورکومین است. کورکومین یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با التهاب و تسکین درد مفاصل کمک می‌کند. یک بررسی در سال 2021 ادعا می‌کند که قدرت کورکومین در کاهش درد مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) است.

اگرچه اغلب از زردچوبه برای طعم دادن به غذاها استفاده می‌شود، می‌توانید از آن در دمنوش‌های گیاهی و در ترکیب با ادویه‌های دیگر مانند فلفل نیز استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که ترکیب کورکومین و پیپرین (ماده فعال موجود در فلفل) به بدن کمک می‌کند تا کورکومین را راحت تر جذب کند. اگر با درد مفاصل یا عضله دست و پنجه نرم می‌کنید، یک دمنوش گیاهی حاوی هر دو ماده می‌تواند کمک‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید: کمبود چه ویتامینی باعث گرفتگی عضلات پا در خواب میشود؟

چای سبز

چای سبز که از برگ‌های خشک بوته کاملیا سیننسیس گرفته شده است، مورد علاقه بسیاری از طرفداران چای در سراسر جهان است.

چای سبز به دلیل محتوای غنی پلی فنول‌ها، اثرات ضد التهابی دارد و حتی ممکن است به تسکین التهاب مزمن نیز کمک کند. اگر پا درد دارید و به دنبال آرامش یک طعم آشنا هستید، چای سبز برای شما گزینه مناسبی است.

چای سبز

دمنوش گل سرخ

این گیاه بیش از 2000 سال است که به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی از جمله بتا کاروتن و ویتامین‌های C و E است. همچنین، گل رز حاوی ترکیبات فنولی است که آنتی اکسیدان‌های ضد التهابی قدرتمندی هستند که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که پودر گل سرخ با محدود کردن تولید مواد شیمیایی سیتوکین پیش التهابی، درد و سایر علائم مربوط به روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) را کاهش می‌دهد.

برای تهیه دمنوش گل رز، از حدود 10 عدد گل رز کامل تازه یا خشک شده استفاده کنید و آن‌ها را له یا خرد کنید. سپس آن‌ها را با حدود 1/2 فنجان (355 میلی لیتر) آب بسیار داغ (نه جوش) مخلوط کنید و بگذارید 6 تا 8 دقیقه دم بکشد. دمنوش را از صافی رد کنید تا مواد جامد آن جدا شود و در صورت تمایل به آن عسل اضافه کنید.

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه یک دمنوش خوشمزه است که با التهاب نیز مبارزه می‌کند.

رازیانه نیز مانند چای سبز سرشار از ترکیبات فنولی ضد التهابی است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که رازیانه ممکن است درد را کاهش دهد که به دلیل همین ترکیبات ضد التهابی قوی آن است.

1 فنجان (240 میلی لیتر) آب جوش را روی 2 قاشق چایخوری دانه رازیانه خرد شده بریزید و بگذارید حدود 10 دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به این دمنوش عسل یا شیرین‌کننده اضافه کنید.

دمنوش نعناع فلفلی

یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌های گیاهی، دمنوش نعناع ​​از برگ‌های گیاه نعنا فلفلی Mentha piperita L است. یک فنجان دمنوش نعناع با طعم و بوی خنک و نعنایی، مطمئنا می‌تواند به شما کمک کند بعد از یک روز طولانی احساس شادابی بیشتری داشته باشید.

همچنین، تحقیقات نشان داده است که نعناع ممکن است مزایای ضد التهابی و تسکین درد داشته باشد.

بابونه گاوی

بابونه گاوی یک گیاه دارویی است که در طب سنتی برای درمان تب، سردردهای میگرنی، روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید)، دندان درد، معده درد و افزایش شیر مادر کاربرد دارد.

بابونه گاوی حاوی ترکیباتی است که ممکن است التهاب و اسپاسم عضلانی را کاهش دهد. مطالعه‌ای در سال 2023 به این نتیجه رسید که این گیاه ممکن است اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظت کننده عصبی داشته باشد.

سخن پایانی

همه ما هر از گاهی دچار دردهای عضلانی و مفاصل می‌شویم. زندگی دیجیتالی باعث شده که ما اغلب، ساعات طولانی را در حالت نشسته و بعضا اشتباه بگذرانیم که می‌تواند موجب پا درد، گرفتگی گردن و کمر درد شود. همچنین، احساس درد و سفت شدن عضلات پا می‌تواند نتیجه فشار شدید در تمرین باشد. البته، درد مفاصل با افزایش سن و فرسودگی غضروف‌ها نیز بیشتر می‌شود.

علت پا درد هرچه که باشد، یک لیوان دمنوش گیاهی ساده و خوشمزه ممکن است تنها چیزی باشد که برای کاهش درد و بهبودی سریع‌تر نیاز دارید. بسیاری از گیاهان که در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به برخی از آن‌ها اشاره کردیم، به عنوان مسکن و ضد التهاب‌های طبیعی عمل می‌کنند و دردهای عضلانی و مفاصل را تسکین می‌دهند.

مطالب مرتبط
برچسب: پادمنوش
بحث و تبادل نظر
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کوروش طایفه
کوروش طایفه

باسلام وخسته نباشید من اغلب اوقات قسمت پزشکی وسلامت را مطالعه میکنم ازخیلی قسمت هایش هم استفاده کردم موفق هم شدم فقط یک سوال دارم برای ازبین بردن چین وچروک صورت مخصوصا خط ابرو وبغل وازبین بردن سیاهی زیرچشم چه نوع دارویی یا پماد یا کرمی خوب وتاثیرگذار را پیشنهاد میدین ممنون باتشکر