Bucalfat

بوتاکس مو چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
احتمالا شما هم زمانی که کلمه بوتاکس را می‌بینید و یا آن را می‌شنوید، به سرعت همان بوتاکس معمول و رایج که موجب برطرف کردن چین و چروک‌ها می‌شود را به خاطر می‌آورید؛ اما آیا بوتاکس مو هم همان است یا کاملا فرق دارد؟ با گذر زمان و بالاتر رفتن سن، موها هم مانند پوست صورت، دچار تغییراتی خواهند شد؛ ممکن است خشک، شکننده و بد حالت شوند و دیگر آن نرمی و لطافت اولیه خود را نداشته باشند. به همین علت، در چند سال اخیر محصولاتی وارد بازار شده‌اند که قادرند آن لطافت و نرمی را دوباره به موهای فرد بازگردانند و آن‌ها را مانند روز اول درخشان و نرم کنند که به آن‌ها بوتاکس مو می‌گویند. می‌توان این طور تعبیر کرد که همان‌گونه که بوتاکس می‌تواند گره پیشانی شما را باز کند و پوست صورت را به قبل برگرداند، بوتاکس مو هم همین کار را با موهای شما خواهد کرد؛ به این ترتیب که گره موها را باز می‌کند و لطافت پیشین موهایتان را به شما بازمی‌گرداند.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

بوتاکس مو
Heatstroke

بوتاکس مو از چه موادی تشکیل شده است؟

بوتاکس مو یک نرم کننده عمیق است که کار آن پر کردن حفرات مو در موهای شکننده و ضعیف است تا موها حالت سالم و براق خود را مجدد به دست آورند. مواد تشکیل دهنده آن بسته به برند، می‌تواند متفاوت باشد؛ اما همه آن‌ها تقریبا از یک سری مواد ثابت تشکیل شده‌اند که کمک می‌کنند آن محصول، بهترین عملکرد را داشته باشد. از جمله این مواد اصلی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین E
  • ویتامین B5
  • روغن خاویار
  • ترکیبات حاوی کلاژن
  • پپتید BONT-L

چه کسانی می‌توانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟

اگر شما نیز به یک یا چند مورد از لیست زیر دچار هستید، بوتاکس مو می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد:

  • موهای شما دیگر مانند قبل، براق نیست،
  • موهای شما کم حجم شده است،
  • دچار موخوره شده‌اید،
  • موهای شما وز شده،
  • و یا می‌خواهید تنها کمی موهایتان صاف‌تر به نظر بیاید.

مراحل بوتاکس مو

بر خلاف چیزی که از بوتاکس صورت در ذهن دارید، بوتاکس مو بدون هیچ‎‌گونه ترریق و یا سوزن انجام می‌شود. مراحل زیر، مراحل کلی پروسه بوتاکس مو است:

  1. ابتدا موهای شما با یک شامپو به خوبی شسته خواهد شد تا کوتیکول‌های مو پذیرای مواد بوتاکس مو شوند.
  2. مواد بوتاکس به آرامی از ریشه تا نوک ساقه، همراه با ماساژ، بر روی مو قرار داده خواهند شد.
  3. مواد بوتاکس باید حدود 20 الی 90 دقیقه بر روی موها باقی بمانند.
  4. سپس موها با آب شسته و خشک می‌شوند.
  5. در نهایت موها با اتو صاف خواهند شد تا مواد بوتاکس به خوبی در موها نفوذ کنند.

نتایج بوتاکس مو، به سرعت پس از طی شدن فرآیند آن، قابل مشاهده خواهد بود.

بوتاکس مو

فواید بوتاکس مو

همانطور که تا اینجا دیدید، بوتاکس مو مزایای بسیار زیادی برای افراد مختلف به همراه دارد که قصد داریم به مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم.

  • بهبود ظاهر مو (براق‌تر شدن ساقه موها)
  • افزایش حجم موها
  • برطرف کردن خشکی ساقه مو
  • ترمیم آسیب‌های ناشی از اشعه UV
  • رفع انواع آسیب‌های ساقه مو
  • درمان کوتیکول‌های آسیب دیده مو
  • جلوگیری از آسیب بیشتر موها
  • دیگر نیازی به استفاده از وسایل حالت دهنده حرارتی مو نخواهید داشت
  • کمک به ماندگاری رنگ مو

معایب بوتاکس مو

به طور کلی بوتاکس مو، یک فرآیند بسیار امن در نظر گرفته می‌شود و معمولا با آسیب و ضرر خاصی همراه نیست؛ جز در موارد معدودی که ممکن است سبب بروز آلرژی و حساسیت در برخی افراد شود. جهت کاهش عوارض ناشی از بوتاکس مو و رعایت احتیاط لازم برای پیشگیری از بروز هر نوع حساسیتی، بهتر است در هنگام طی کردن پروسه، مراقب باشید تا مواد بوتاکس با پوست صورت شما برخورد نکند.

ماندگاری بوتاکس مو

آثار بوتاکس مو معمولا بین 2 تا 4 ماه بر روی موها باقی می‌ماند و به این صورت نیست که هر ماه نیاز به ترمیم داشته باشد. البته این مدت زمان بسته به هر فرد می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ اما می‌توانید مطمئن باشید که کمتر از 2 ماه نخواهد بود.

توصیه مهم: جهت افزایش ماندگاری بوتاکس بر روی موها، می‌توانید برای شستشو از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید تا دوام مواد درمانی بوتاکس را به حداکثر برسانید.

تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی

بوتاکس کراتین
بدون ترکیبات شیمیایی دارای ترکیبات شیمیایی مانند فرمالدهید
بدون حرارت نیز می‌تواند انجام شود. نیازمند حرارت زیاد
با اثرات صافی بسیار جزئی دارای اثرات صافی
ماندگاری کمتر ماندگاری بیشتر
هزینه بیشتر هزینه کمتر

جمع بندی

ما در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی کامل بوتاکس مو پرداختیم. به طور کلی در میان روش‌های متداول درمانی ساقه مو، بوتاکس مو یک روش بسیار امن و بدون ترکیبات شیمیایی است که تقریبا تمامی افراد می‌توانند بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنند. این روش می‌تواند به صورت بسیار موثر، سبب بهبود کیفیت، لطافت و درخشندگی ساقه مو شود. همچنین در این روش، الزامی به استفاده از حرارت برای موها نیست و این کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. اگر شما از این روش درمانی برای موهای خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
قیمت بوتاکس مو، بسته به سالن مورد نظر شما و مواد مصرفی، می‌تواند بین 2 تا 10 میلیون متغیر باشد.
فرآیند بوتاکس مو، نسبتا ساده است. در این پروسه موها خوب شسته می‌شوند، سپس مواد بوتاکس بر روی ساقه‌ها قرار داده می‌شوند و برای مدتی بر روی ساقه‌ها باقی می‌مانند. در نهایت، پس از گذشت مدت زمان مربوطه، موها شسته و خشک خواهند شد.
اگر صلفی برای شما اولویت چندانی ندارد، بوتاکس مو می‌تواند گزینه بسیار مناسب‌تری باشد؛ چرا که مواد بوتاکس مو، فاقد فرمالدهید است و می‌تواند بدون هیچ‌گونه حرارتی انجام شود.
اگر انتظار موهایی لخت پس از بوتاکس مو دارید، باید بگوییم که گزینه اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. بوتاکس مو دارای اثرات صافی بسیار جزئی است؛ به این معنی که اگر دارای موهای حالت دار هستید، بوتاکس مو نمی‌تواند تاثیر زیادی بر صاف کردن موهای شما بگذارد.
مطالب مرتبط
برچسب: مو
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها