Bucalfat

آیا شربت تقویت سیستم ایمنی دایان ایمیون عوارض دارد ؟

2/5 - (1 امتیاز)

دایان ایمیون یکی از شناخته‌شده‌ترین فرآورده‌ها در میان شربت‌های تقویت سیستم ایمنی موجود در بازار است. استفاده از این شربت سیستم دفاعی بدن در مقابله با عوامل بیماری‌زا را افزایش داده و نه تنها در پیشگیری از مشکلات جسمی موثر است بلکه به تسکین اعصاب، بهبود اضطراب و حفظ آرامش نیز کمک می‌کند. یکی از […]

عوارض شربت دایان ایمیون
Heatstroke

دایان ایمیون یکی از شناخته‌شده‌ترین فرآورده‌ها در میان شربت‌های تقویت سیستم ایمنی موجود در بازار است. استفاده از این شربت سیستم دفاعی بدن در مقابله با عوامل بیماری‌زا را افزایش داده و نه تنها در پیشگیری از مشکلات جسمی موثر است بلکه به تسکین اعصاب، بهبود اضطراب و حفظ آرامش نیز کمک می‌کند. یکی از سوالاتی که همواره پیرامون استفاده از مکمل‌های غذایی مطرح می‌شود، این است که آیا آنها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند یا خیر؟ باید گفت که بله؛ هر نوع محصول دارویی به موازات مزایای خود می‌تواند شامل عوارض نیز باشد و ما نیز در این مطلب عوارض شربت دایان ایمیون را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ پس تا پایان ما را یاری کنید.

برای خرید شربت تقویت سیستم ایمنی دایان ایمیون  به صورت آنلاین و به سهولت می‌توانید از داروخانه آنلاین مثبت سبز اقدام نمایید.

فواید مصرف شربت دایان ایمیون

شربت دایان ایمیون ترکیبی از ویتامین C و گیاهان مختلف است و بنابراین می‌توان آن‌را یک فرآورده گیاهی دانست. ترکیبات گیاهی موثر موجود در این شربت شامل آقطی سیاه، اکیناسه، گل ماهور، نعنا فلفلی، اکالیپتوس، آویشن، مورد و عسل است. روزانه در 4 نوبت 1 قاشق چای‌خوری از این محصول باید مصرف شود تا بتوان نتایج بی‌نظیر استفاده از آن را مشاهده نمود. فواید شربت دایان ایمیون به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • موثر در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و تسریع روند بهبودی
  • دارای خاصیت آرامش‌بخشی و مسکن اعصاب و روان
  • تسهیل جذب مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‎ها
  • کمک به رفع احساس خستگی
  • بهبود اضطراب و استرس
  • ارتقاء سیستم ایمنی بدن
  • افزایش سطح انرژی

دایان ایمیون

اثرات آرام‌بخشی شربت دایان ایمیون به ترکیبات موثری همچون نعنا فلفلی و گل ماهور باز می‌گردد و اثرات پیشگیری و درمان سرماخوردگی نیز به ویتامین C، آقطی سیاه، اکالیپتوس و عسل مربوط می‌شود. همه ترکیبات موجود در این محصول دست به دست هم می‌دهند تا سیستم ایمنی بدن ارتقاء یابد و احتمال ابتلا به بیماری‌ها و درگیری طولانی‌مدت با آنها کاهش یابد.

ناگفته نماند که شربت دایان ایمیون یکی از فرآورده‌هایی است که می‌تواند با دیگر محصولات موثر در زمینه تقویت سیستم ایمنی مثل شربت ایمیونس ویتابیوتیکس به خوبی به رقابت بپردازد و اثراتی چشمگیر در سلامتی افراد داشته باشد.

عوارض شربت دایان ایمیون

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر یک محصول دارویی، گیاهی باشد دیگر هیچ نوع عوارضی برای آنها رخ نخواهد داد؛ در حالی‌که این باور صحیح نیست و چه بسا که برخی از گیاهان به دلیل بروز واکنش‌های آلرژیک عوارضی بیش از داروهای شیمیایی در برخی از اشخاص داشته باشند. در مورد شربت دایان ایمیون باید گفت که این فرآورده در اغلب اوقات عاری از عوارض جانبی است، مگر اینکه فرد به ترکیبات گیاهی موجود در آن حساسیت داشته باشد و یا این شربت را بیش از حد توصیه شده مورد مصرف قرار دهد. با این تفاسیر عوارض شربت دایان ایمیون را می‌توان در 2 دسته‌بندی قرار داد:

واکنش های آلرژیک

اگر فرد به ترکیبات گیاهی موجود در شربت دایان ایمیون حساسیت داشته باشد، با خوردن آن دچار واکنش‌های آلرژیک خواهد شد. بنابراین به ویژه اگر سابقه حساسیت دارید، پیش از مصرف این شربت تمامی ترکیبات موجود در آن را مورد بررسی قرار دهید. واکنش‌های آلرژیک نسبت به این شربت و به طور کلی محصولات گیاهی می‌تواند شامل خارش و سوزش پوستی، گرفتگی بینی و ریزش اشک از چشم باشد.

حالت تهوع

یکی دیگر از عوارض شربت دایان ایمیون که در صورت مصرف خارج از دوز تعیین شده ممکن است بروز یابد، حالت تهوع و استفراغ است. متاسفانه برخی از افراد با این تصور که اگر دارو را بیشتر استفاده کنند، نتایج بهتری خواهند دید، این کار را انجام می‌دهند و دچار عوارض گوارشی می‌شوند.

بر اساس اطلاعات شرکت سازنده این محصول می‌توان گفت که شربت دایان ایمیون یک فرآورده ایمن است که اگر به ترکیبات آن حساسیت نداشته باشید و مطابق با مقدار تعیین شده آن را استفاده کنید، هیچ نوع عارضه جانبی شما را تهدید نخواهد کرد.

حالت تهوع

تداخل دارویی شربت دایان ایمیون

پیش از مصرف هر نوع دارو باید فهرستی از دیگر داروهای مورد استفاده خود را در اختیار پزشک قرار دهید تا از لحاظ تداخل دارویی آن را مورد بررسی قرار دهد. بعضی از داروهایی که ممکن است با dayan Immune تداخل داشته باشند، به شرح زیر هستند:

داروهای ضد انعقاد خون

فرآورده‌های حاوی ترکیبات گیاهی مثل مریم گلی و جینسینگ

داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی

داروهای هورمونی حاوی استروژن

داروهای دیابت

هشدارهای مصرف شربت دایان ایمیون

عوارض شربت دایان ایمیون و تداخل دارویی آن را بررسی کردیم اما در مصرف این شربت احتیاط‌هایی نیز لازم است که باید آنها را جدی گرفت:

  • در دوران بارداری و شیردهی دایان ایمیون منع مصرف دارد و به دلیل ترکیبات گیاهی موجود در آن نباید مورد مصرف قرار گیرد.
  • در صورتی که مبتلا به هر نوع بیماری خاص هستید، پیش از مصرف دایان ایمیون با پزشک مشورت نمایید.
  • افرادی که از بیماری‌های خودایمن رنج می‌برند، کلیه سنگ‌ساز دارند و بانوانی که دچار سرطان سینه یا رحم هستند، این شربت را بااحتیاط باید استفاده نمایند.
  • اگر قرار است تحت عمل جراحی خاصی قرار بگیرید، از 2 هفته قبل مصرف دایان ایمیون را قطع کنید.
  • چنانچه از جمله افرادی هستید که به اعضای خانواده لامیاسه (نعنائیان) حساسیت دارید، ممکن است به ترکیبات موجود در دایان ایمیون نیز حساسیت داشته باشید.
  • پس از باز کردن درب شربت، تا 4 هفته می‌توان از آن استفاده کرد.
  • در زمان بروز سرماخوردگی و آنفولانزا جهت کاهش علائم بیماری، مصرف شربت دایان ایمیون بلامانع است.

کلام پایانی

شربت تقویت سیستم ایمنی دایان ایمیون یکی از موثرین‌ترین محصولاتی است که به منظور پیشگیری از سرماخوردگی و همچنین کاهش علائم ناشی از آن می‌توان مورد مصرف قرار داد. این شربت سیستم دفاعی بدن را بهبود بخشیده و مجال فعالیت به عوامل بیماری‌زا را از آنها می‌گیرد. عوارض شربت دایان ایمیون تنها در صورت داشتن حساسیت به ترکیبات آن و همچنین عدم توجه به مقدار مصرف دقیق آن رخ خواهد داد و در غیر این صورت می‌توانید با خیال راحت از آن بهره بگیرید. شربت دایان ایمیون با داشتن ویتامین C و ترکیبات موثر گیاهی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تضمین سلامتی شما باشد. آیا تجربه مصرف این شربت را داشته‌اید؟

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammed
Mohammed

ایا شربت دایان با انتی بیو تیک ها از جمله آموکسی سیلین و میترا نیدازول،تداخل دارد می‌توان هم زمان با این دارو داروی های سرما خوردگی هم استفاده کرد مشکلی ایجاد نمیکنه

دکتر مریم حق نژاد
دکتر مریم حق نژاد
پاسخ به  Mohammed

همراه محترم
سلام
در طی عفونتهای ویروسی، مصرف مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی میتواند سبب تشدید التهاب گردد. بنابراین توصیه میشود به عنوان پیشگیری استفاده شود.
متشکرم

فاطمه
فاطمه

سلام پسر سه سالم ۵ روز پیش دکتر براش آمپول دگزامتازون تزریق کرد.میخواستم ببینم اگر الان با گذشت ۵ روز این شربت استفاده بشه بازهم تداخل دارویی داره با دگزا؟ممنون میشم از پاسخگوییتون

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  فاطمه

سلام کاربر عزیز
در حال حاضر بخش اعظم دگزامتازون از بدن حذف شده است. میتوانید شربت را شروع نمایید و در نظر داشته باشد اگر مکمل دیگری استفاده میکند اجزاء موجود در آن با ایمیونیس همپوشانی نداشته باشد.

رسول
رسول

باسلام خانم دکتربنده مادرک دیالیزی است وکروناگرفته برای تقویت سیستم ایمنی میتوان این شرب استفاده نمود باتشکر

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  رسول

سلام کاربر عزیز
در صورت تایید متخص کلیه مشورت نمایند.

فاطمه
فاطمه

سلام ، توی توضیحات گفته شده پس از باز کردن درب شربت ، تا 4هفته استفاده بشه..
من فکرکنم بیشتر از 4هفته روزی 2 قاشق چای خوری مصرف میکنم..
تقریبا یک هفته ای هست که وقتی شکمم کار میکنه کمی بصورت اسهالی هستش و چند روزی هست که شبا معده درد و حالت تهوع میگیرم..
بخاطر خوردن این شربت هستش؟
الان که ساعت 1نصفه شبه ،من چند ساعت پیش شربت رو مصرف کردم یک قاشق فقط.

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  فاطمه

سلام کاربر عزیز
با قطعیت نمی توان گفت دلیل علائم ایجاد شده مصرف شربت می باشد. در هر صورت مصرف آن را قطع نمایید و از جهت عوارض نگران نبوده موقتی می باشند.

مهتا
مهتا

تورم لب می تونه از عوارض این قرص باشه؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  مهتا

سلام کاربر گرامی… تورم لب ممکن است ناشی از حساسیت باشد و باید سریعا دارویی که باعث این علامت شده قطع شود و به مرکز درمانی مراجعه شود به خصوص اگر همراه با تنگی نفس بروز کهیر و … باشد… باتشکر

خرسند
خرسند

شما دایان ایمیون را بهتر از ایمیونس می دانید؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  خرسند

سلام کاربر گرامی…مطالعه ای در مورد مقایسه ی اثربخشی محصولات شرکتهای مختلف انجام نشده است. یکی بر روی عصاره های گیاهی کار کرده و دیگری بروی موادمعدنی و ویتامینها… چون مطالعات بر روی گیهان کمتر انجام شده ایمیونیس پیشنهاد میشود….با تشکر