Bucalfat

تاثیر استرس بر ریزش مو چقدر است؟

امتیاز دهید

تاثیر استرس بر ریزش مو که قطعا تاثیری منفی و مخرب هم هست، شاید به نظر کاملا اثبات شده بیاد. همه ما می دونیم که استرس و اضطراب و هرگونه ناراحتی و تشنج روحی تا چه حد می تونه باعث وقفه در روند کاری تمامی ارگان های بدن شه. بررسی میزان تاثیر استرس بر ریزش […]

تاثیر استرس بر ریزش مو چقدر است؟
Heatstroke

تاثیر استرس بر ریزش مو که قطعا تاثیری منفی و مخرب هم هست، شاید به نظر کاملا اثبات شده بیاد. همه ما می دونیم که استرس و اضطراب و هرگونه ناراحتی و تشنج روحی تا چه حد می تونه باعث وقفه در روند کاری تمامی ارگان های بدن شه.

بررسی میزان تاثیر استرس بر ریزش مو چه میزان است؟

از دست رفتن زیبایی پوست، بد حالت شدن چشم ها، مشکلات تنفسی و قلبی و… همه و همه تنها بخش کوچیکی از تاثیرات مخرب استرس بر بدنه.

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم این بار پیرامون تاثیر استرس بر ریزش مو بیشتر بدونیم، آیا واقعا یکی از عمده دلایل ریزش موی ما می تونه استرس های روزانه ما باشه؟

ریزش موی طبیعی

اکثر متخصصان ریزش موی طبیعی رو در حدود 100 تا 200 برای موهای بلند و 50 تا 100 تار مو رو برای موهای کوتاه می دونن. باید بدونیم که اگه بیشتر از این مقدار ریزش مو رو در طول روز تجربه کردیم باید به فکر علت و همچنین راه های درمان اون باشیم.

تاثیر استرس بر ریزش مو چقدر است؟

عمده دلایل ریزش مو

از عمده ترین علل ریزش مو می شه به مشکلات هورمون، کم خونی، بیماری های عفونی، میکروبی یا قارچی، پرکاری و یا کم کاری تیروئید و عدم تعادل ترشح هورمونی آندروژن یا استروژن، وراثت، نحوه بستن موی سر و استرس اشاره کرد.

ریزش مو بر اثر استرس

ریزش مو، از عوارض ناشی از استرس های فیزیکی و روانیه که در اثر تغییرات هورمونی یا ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن رخ می ده.

استرس ها شامل دو نوع فیزیکی و روانی هستن. استرس های فیزیکی غالبا در اثر جراحت ها و خونریزی های ناگهانی و زیاد، زایمان و عمل های جراحی ایجاد می شن و استرس های روانی شامل خستگی های شدید ناشی از کار زیاد، افسردگی های ناشی از مرگ نزدیکان، از دست دادن شغل یا جداییه.

تاثیر استرس بر ریزش مو چقدر است؟

تمام این استرس ها و عوامل عصبی در عملکرد سلول های دفاعی اختلال ایجاد می کنن.

از هنگام بروز استرس بین سه تا شش ماه طول می کشه تا موها شروع به ریزش کنند؛ بنابراین برای پیداکردن علت ریزش مو باید کمی به عقب برگردید تا ببینید آیا در سه تا شش ماه یا حتی تا نه ماه قبل از ریزش مو اتفاقی رخ داده که بتونه ریزش مو رو به آن نسبت داد یا نه؟

نکته مثبت این جاست که این شکل از ریزش مو که در اثر استرس رخ می ده طی شش تا هشت ماه متوقف می شه و اگه بدن در آرامش باشه، رشد مو به حالت اولیه برمی گرده.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها