mosbatesabz

راهکارهایی برای لاغری صورت در کوتاه ترین زمان ممکن

2.5/5 - (2 امتیاز)

اگر تاکنون حتی یک بار برای کاهش وزن تلاش کرده باشید، حتما می‌دانید که موفق شدن در این کار اصلا ساده نیست و به همت و پشتکار زیادی نیازمند است. حال اگر بخواهید تنها برای لاغر شدن یک بخش از بدن خود اقدام کنید، مسلم است که این کار، سخت‌تر هم خواهد بود. اما خوشبختانه […]

لاغری صورت
Oralyte

اگر تاکنون حتی یک بار برای کاهش وزن تلاش کرده باشید، حتما می‌دانید که موفق شدن در این کار اصلا ساده نیست و به همت و پشتکار زیادی نیازمند است. حال اگر بخواهید تنها برای لاغر شدن یک بخش از بدن خود اقدام کنید، مسلم است که این کار، سخت‌تر هم خواهد بود. اما خوشبختانه باید گفت که راهکارهایی برای لاغری صورت وجود دارد و این کار نشدنی نیست. پس با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های چربی‌سوزی در ناحیه صورت را به شما معرفی کنیم تا در مدت زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب خود برسید.

چند راهکار برای لاغری سریع صورت

بسیاری از افراد خواهان صورت گرد و توپر هستند و تلاش می‌کنند که به زور رژیم و قرص و دارو هر طور که شده صورت لاغر و استخوانی خود را کمی چاق‌تر نشان دهند. اما از طرف دیگر گروهی نیز وجود دارند که از صورت چاق خود عاجز بوده و دوست دارند، صورتی استخوانی‌تر داشته باشند و حتی مایلند قرص لاغری نیز مصرف کنند. اگر شما نیز جزء این گروه هستید، به موارد زیر دقت کنید:

لاغری صورت با ورزش

از تمرینات ورزشی که برای صورت می‌توان انجام داد، به منظور بهبود ظاهر پوست، مبارزه با چین و چروک و پیری و بهبود قدرت عضلات می‌توان بهره گرفت. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که افزودن تمرینات صورت به برنامه روزانه سبب تقویت عضلات صورت شده و موجب می‌شود تا صورت لاغرتر نشان داده شود. بعضی از تمرینات ورزشی مربوط به صورت به شرح زیر است:

  • پر کردن گونه‌ها از هوا و جابجا کردن هوا از یک سمت گونه به سمت دیگر
  • جمع کردن لب‌ها، لبخند زدن در حالی‌که دندان‌ها چند ثانیه به هم فشرده می‌شوند
  • تلفظ صداهای آ، او، ای، اُ
  • بالا و پایین کردن لب‌ها
  • بالا و پایین بردن چانه
  • فشار دادن دو طرف لب‌‎ها به سمت پایین

ورزش صورت

اگرچه شواهد در این زمینه محدود است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که انجام تمرینات مربوط به صورت موجب خواهد شد تا صورت عضلانی‌تر و لاغرتر به چشم بیاید اما همچنان به پژوهش‌های بیشتری نیاز است.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

انجام ورزش های هوازی

اغلب اوقات چربی‌های اضافی موجود در صورت در نتیجه تجمع چربی در بدن حاصل می‌شوند. بنابراین چربی‌سوزی و کاهش وزن به طور موثری می‌تواند در لاغری صورت نیز تاثیرگذار باشد. ورزش‌های هوازی یا کاردیو ورزش‌هایی هستند که در آنها با انجام فعالیت‌های بدنی ضربان قلب افزایش می‌یابد. این روش یکی از موثرترین روش‌های کاهش وزن محسوب می‌شود. سعی کنید در هر هفته بین 150 تا 300 دقیقه ورزش متوسط تا شدید داشته باشید و 20 تا 40 دقیقه را به تمرینات کاردیو اختصاص دهید. دویدن، رقصیدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا از جمله ورزش‌های موثر در لاغری به شمار می‌آیند که در کاهش چربی‌های صورت نیز حتما موثر هستند.

آیا می‌دانید پرفروش ترین قرص لاغری در داروخانه ها کدام است ؟

تغییر در رژیم غذایی

با هدف لاغری صورت بهتر است در رژیم غذایی نیز تغییراتی اعمال شود:

نوشیدن آب

مطالعات گویای آن هستند که نوشیدن آب می‌تواند احساس سیری را در شما ایجاد کرده و موجب شود تا کمتر غذا بخورید بنابراین کاهش مصرف مواد غذایی منجر به لاغر شدن صورت نیز خواهد شد. اگر نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی آب بنوشید، مقدار غذای کمتری را مصرف خواهید کرد. نوشیدن آب همچنین ممکن است باعث شود تا به طور موقت سوخت و ساز بدن افزایش یابد و کاهش وزن میسر شود.

کاهش مصرف کربوهیدرات

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند انواع کلوچه، کیک و ماکارونی در چاق شدن نقش موثری داشته و ذخایر چربی در بدن را افزایش می‌دهند. این نوع کربوهیدرات‌ها تحت پردازش قرار گرفته و مواد مغذی و فیبر از آنها گرفته شده است. از آنجایی‌که این نوع خوراکی‌ها فیبر اندکی دارند، فورا هضم شده و منجر به بالا رفتن قند خون می‌شوند و از طرف دیگر خطر چاقی را نیز افزایش می‌دهند. حال اگر به جای کربوهیدرات تصفیه شده از غلات کامل استفاده کنید، مشکل حل خواهد شد. کنترل وزن سبب می‌شود تا به بهتر بتوانید به عضلانی شدن چهره خود کمک کنید.

 کاهش مصرف کربوهیدرات

کاهش مصرف سدیم در رژیم غذایی

یکی از علائم مصرف بیش از حد سدیم، ایجاد نفخ و تورم است که ممکن است به پف کردن صورت نیز منجر شود. علت این مسئله این است که مقدار زیاد سدیم در بدن موجب می‌شود تا بدن شما آب اضافی نگه دارد و در واقع احتباس مایعات باعث چاق به نظر رسیدن شما شود. بنابراین از مصرف غذاهای شور اجتناب کنید تا در لاغری صورت موفق‌تر عمل نمایید.

آیا بهترین مولتی ویتامین برای لاغری را می شناسید. شاید با رفع کمبود مواد مغذی در بدن خود نیز بتوانید متابولیسم بدن را تنظیم کرده و راحت‌تر وزن کم کنید.

افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی

یکی از بهترین پیشنهادات برای لاغر شدن صورت این است که فیبر را بیش از گذشته در رژیم غذایی خود جای دهید. فیبر ترکیبی است که از غذاهای گیاهی حاصل شده و از آنجایی‌که به کندی در دستگاه گوارش عبور می‌کند، این قابلیت را دارد که شما را به مدت طولانی سیر نگه داشته و اشتهای شما را کمتر کند. فیبر محلول نوعی از فیبر است که وقتی با آب ترکیب می‌شود حالتی ژله‌ای پیدا کرده و با حجمی که در معده پیدا می‌کند، حالت سیری را در شما به وجود می‌آورد. حتی اگر کالری مصرفی خود را کاهش ندهید اما فیبر محلول استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که همچنان در کاهش وزن بتوانید موفق باشید.

فیبر به طور طبیعی در انواع غذاها مثل میوه‌ها، سبزیجات، مغزها، دانه‌ها، حبوبات و غلات کامل یافت می‌شود. در حالت ایده‌آل شما باید روزانه حداقل 25 تا 38 گرم فیبر مصرف نمایید.

تاثیر خواب در لاغری صورت

به منظور دستیابی به کاهش وزن یکی از مهم‌ترین اقدامات تنظیم مدت زمان خواب و بهبود کیفیت خواب شبانه است. کمبود خواب سطح کورتیزول را که همان هورمون استرس است در بدن افزایش می‌دهد. افزایش وزن یکی از مشکلاتی است که ممکن است در پی داشتن استرس بیش از حد ایجاد شود. مطالعات نشان می‌دهند که سطح بالای کورتیزول اشتها را افزایش داده و متابولیسم را دچار تغییراتی می‌کند و در نتیجه ذخیره چربی در بدن افزایش می‌یابد. بنابراین استرس را از خود دور کرده و سعی کنید خواب آرامی داشته باشید تا راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید.

مصرف قرص برای لاغری صورت

هیچ دارو یا قرصی وجود ندارد که قادر باشد تنها روی چاقی یا لاغری یک عضو از بدن شما تاثیر گذاشته و در دیگر اندام‌ها بی‌اثر باشد. بنابراین اگر قرصی به شما معرفی می‌شود که تنها برای لاغر شدن صورت است، فریب تبلیغات را نخورید و باور نکنید. شما می‌توانید از انواع قرص لاغری که در داروخانه‌ها یافت می‌شوند استفاده کرده و هم شاهد کاهش وزن بدن خود باشید و هم از دست دادن چربی در ناحیه صورت.

 قرص برای لاغری صورت

کرم لاغری صورت

در بازار ممکن است با برخی از کرم‌های لاغری مثل کرم لاغری ضد سلولیت سینره مواجه شوید که با ترکیبات موثر موجود در خود چربی‌سوزی را به صورت موضعی افزایش داده و منجر به کاهش وزن می‌شوند اما این کرم‌ها بیشتر مخصوص شکم، باسن، ران و زانو هستند و برای صورت کاربرد ندارد. برخی از کرم‌ها نیز مثل کرم چربی سوز Balay می‌توانند برای صورت نیز مورد استفاده قرار بگیرند. گفته می‌شود که این کرم‌ها در سفت کردن عضلات نیز می‌توانند موثر باشند. اگر همزمان با تغییر در رژیم غذایی از این محصولات بهره بگیرید، قطعا موفق‌تر خواهید بود. استفاده از ماسک صورت برای لاغری ممکن است چندان صحت نداشته باشد اما ماسک‌های مختلف در روشن کردن پوست و جلوگیری از چین و چروک قطعا می‌توانند موثر بوده و زیبایی شما را دوچندان کنند.

لاغر شدن صورت با جراحی

اگر واقعا از چاقی صورت خود رنج می‌برید شاید آخرین راهکار مراجعه به جراح پلاستیک و برداشتن چربی‌های اضافی از زیر پوست باشد. لیپوساکشن صورت یکی از راه‌هایی است که به کمک آن می‌توان چربی‌های زیر چانه و فک را تخلیه نمود. افرادی که رسوب چربی در ناحیه گونه، گردن و چانه دارند می‌توانند این عمل را انجام دهند. یک عمل جراحی دیگر به این منظور عمل جراحی لیپکتومی چربی دهانی است که به رفع چاقی صورت کمک می‌کند. اگر به فکر کوچک کردن لپ‌های خود هستید، می‌توانید با مراجعه به پزشک بررسی کنید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

سخن پایانی

آیا لاغری صورت در یک هفته مقدور است؟ در عرض یک هفته می‌توان کاهش وزن را تجربه کرد و در نتیجه در ناحیه صورت نیز لاغرتر شد اما قطعا این مقدار کاهش وزن در این مدت کوتاه آنقدرها چشمگیر نیست. شما نیز نباید آنقدر به خود فشار بیاورید که در این مدت کوتاه کاهش وزن شدیدی داشته باشید زیرا ممکن است سلامتی‌تان به خطر بیفتد. توصیه می‌کنیم با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این مطلب ابتدا از طریق تغییر در رژیم غذایی و انجام ورزش اقدام نموده و در نهایت اگر باز هم نتیجه ایده‌آل کسب نشد، به سراغ انجام عمل جراحی بروید. سعی کنید عمل جراحی هرگز اولین گزینه شما نباشد.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهناز مکرم
بهناز مکرم

برای چاق شدن صورت شما اطلاعاتی در مورد قرص فت فیس دارید؟ آیا مورد تائیده؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  بهناز مکرم

سلام دوست عزیز
برای پاسخ به سوالاتان پیشنهاد می کنم حتما مقاله بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است ؟ مطالعه کنید