InsectRepellentSpray

تاثیر مصرف کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر

3.5/5 - (24 امتیاز)
دیسک کمر یکی از مشکلات شایع در میان بزرگسالان است که می‌تواند به درد، بی‌حسی و ضعف در اندام‌ها منجر شود. این عارضه معمولا به دلیل فشار، آسیب یا فرسودگی رخ می‌دهد. در این میان، داروها و مکمل‌های مختلفی برای کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی بیماران توصیه می‌شود. یکی از این مکمل‌ها، کپسول مگنیفورت است که به عنوان یک داروی مکمل برای درمان مشکلات استخوانی و عضلانی به کار می‌رود.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

تاثیر مصرف کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر
Oralyte

آیا کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر مناسب است؟

خوشبختانه، منیزیم یک گزینه طبیعی و مقرون به صرفه برای درمان بسیاری از انواع درد، از جمله کمردرد به علت دیسک کمر است. تحقیقات کافی و نتایج مبتنی بر شواهد وجود دارد که نشان می‌دهد منیزیم یک راه حل موثر برای مدیریت درد است. با این حال، همه چیز کمی پیچیده‌تر از آن است. درد بیش از حد ناشی از تحریک بیش از حد برخی مواد شیمیایی مغز است. هنگامی که منیزیم مصرف می‌شود، این ماده شیمیایی مغز را بدون هیچ گونه عوارض جانبی آرام و متعادل می‌کند. در حالی که داروهای نسخه‌ای وجود دارند که همین کار را انجام می‌دهند، این داروها با خطرات و عوارض جانبی همراه هستند که اکثر مردم نمی‌خواهند با آن‌ها رو به رو شوند.بنابراین، می‌توانید با خرید قرص مگنیفورت که حاوی منیزیم است و عوارض جانبی این داروها را ندارد، به روند بهبود خود کمک کنید.

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر، کاهش التهاب

منیزیم و سایر مواد مغذی موجود در کپسول مگنیفورت می‌توانند به کاهش التهاب در ناحیه کمر کمک کنند، که این امر به کاهش درد و بهبود حرکت بیمار می‌انجامد. با افزایش سطح منیزیم در بدن، سطوح التهاب کاهش می‌یابد یا به سطح متعادلی می‌رسد. اساسا، منیزیم التهاب ناشی از آسیب، تحریک یا عفونت را کاهش می‌دهد.

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر، تقویت عضلات

این کپسول می‌تواند به تقویت عضلات پشتی و اطراف ستون فقرات کمک کرده و از فشار اضافی بر روی دیسک‌ها جلوگیری کند. منیزیم در تنظیم انقباضات ماهیچه‌ای نقش دارد. درست مانند قلب، منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم عمل می‌کند و به آرامش عضلات کمک می‌کند. در ماهیچه‌ها کلسیم به پروتئین‌ها متصل شده و شکل این پروتئین‌ها تغییر می‌کند؛ این تغییر باعث ایجاد انقباض می‌شود. منیزیم با کلسیم برای همین نقاط اتصال رقابت می‌کند تا به آرامش عضلات شما کمک کند. اگر بدن شما منیزیم کافی برای رقابت با کلسیم را نداشته باشد، ممکن است عضلات شما بیش از حد منقبض شوند و گرفتگی یا اسپاسم ایجاد شود. به همین دلیل، منیزیم معمولا برای درمان گرفتگی عضلات توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: با ورزش های مضر برای دیسک کمر آشنا شوید

Kodex-Sensitive-Spray-65-ml-1
اسپری تاخیری دیلی حساس کدکس ۶۵ میلی لیتر
قیمت: 159.400 تومان
قیمت با تخفیف:122.700 تومان

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر، تقویت عضلات

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر، بهبود سلامت استخوان‌ها

ویتامین D موجود در مگنیفورت می‌تواند به بهبود سلامت استخوان‌ها کمک کند و از بروز مشکلات جدی‌تر در آینده جلوگیری کند.

  • منیزیم به بدن شما کمک می‌کند تا از کلسیم و ویتامین D استفاده کند.
  • منیزیم کمک می‌کند تا مواد معدنی مانند کلسیم استخوان‌های شما را سفت و محکم کنند.
  • هنوز مشخص نیست که آیا سطوح پایین آن خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد یا خیر، اما تصور می‌شود که این یک عامل خطر برای پوکی استخوان باشد.

بیشتر بخوانید: کارهایی که برای دیسک کمر ضرر دارد

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر، کاهش استرس و اضطراب

مصرف این مکمل به تعدیل سیستم عصبی کمک کرده و باعث کاهش استرس و اضطراب ناشی از درد مزمن می‌شود.

  • مطالعه‌ای در سال 2010 درمورد درمان‌های طبیعی برای اضطراب نشان داد که منیزیم می‌تواند درمانی برای اضطراب باشد.
  • تحقیقی در سال 2017 که 18 مطالعه مختلف را بررسی کرد، نشان داد که منیزیم اضطراب را کاهش می‌دهد. طبق این بررسی، یکی از دلایلی که ماده ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند این است که عملکرد مغز را بهبود بخشد. تحقیقات نشان می‌دهد که منیزیم نقش مهمی در تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی دارد که پیام‌ها را به سراسر مغز و بدن ارسال می‌کنند. به این ترتیب منیزیم در سلامت عصبی نقش دارد و استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر، کاهش استرس و اضطراب

نحوه مصرف

بهتر است مصرف کپسول مگنیفورت تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه انجام شود. دوز مناسب بستگی به وضعیت جسمانی فرد و شدت علائم دارد. همچنین، مهم است که در کنار مصرف این مکمل، برنامه‌های ورزشی و فیزیوتراپی مناسب نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت چه زمانی است؟

نکات مهم:

  • مصرف مکمل‌های غذایی نباید به عنوان جایگزینی برای درمان‌های پزشکی در نظر گرفته شود.
  • افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند یا دارای بیماری‌های خاص هستند، باید قبل از مصرف مگنیفورت با پزشک خود مشورت کنند.
  • واکنش‌های آلرژیک و عوارض جانبی احتمالی باید در نظر گرفته شوند.

سخن پایانی

کپسول مگنیفورت به عنوان یک مکمل غذایی می‌تواند در بهبود علائم دیسک کمر موثر باشد، به شرط اینکه در کنار درمان‌های اصلی و تحت نظر پزشک مصرف شود. با توجه به ترکیبات آن، این کپسول می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افرادی که با مشکلات دیسک کمر دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2004 نشان داد که کمبود منیزیم یکی از دلایل اصلی کمردرد مزمن است. از آنجایی که منیزیم از عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب حمایت می‌کند، کمبود آن مستقیما با اختلال در عملکرد عضلانی و عصبی مرتبط است که می‌تواند بر کمر تاثیر بگذارد.

مطالب مرتبط
برچسب: کمرمنیزیم
بحث و تبادل نظر
guest

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یوسف
یوسف

سلام چند مدت و چه مقدارمصرف شود؟

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  یوسف

سلام همراه گرامی، کپسول مگنیفورت روزی ۱ تا ۲ عدد بعد از غذا میل شود. شما می‌توانید به مدت 3 ماه از این مکمل استفاده کنید.

اسماعیل آقاجانی
اسماعیل آقاجانی

خیلی خوب و مفید بود

محسن
محسن

کپسول فوق‌العاده ای هست…. واقعا تاثیر خوبی داشت برای من.کمر درد ناشی از پوکی استخوان داشتم. باعث بهبود نسبی من شد