Bucalfat

بهترین مولتی ویتامین گیاهی

1/5 - (1 امتیاز)

در سال‌های اخیر مصرف مکمل مولتی ویتامین و مینرال در میان مردم بیش از گذشته به چشم می‌خورد. زندگی در دنیای ماشینی، بی‌تحرکی، مصرف بیش از حد فست فودها و غذاهای ناسالم موجب شده است تا کمبود ویتامین برای بسیاری از افراد مشکل‌ساز شده و در نتیجه آنها برای جبران کمبود مواد مغذی درون بدن […]

بهترین مولتی ویتامین گیاهی
Heatstroke

در سال‌های اخیر مصرف مکمل مولتی ویتامین و مینرال در میان مردم بیش از گذشته به چشم می‌خورد. زندگی در دنیای ماشینی، بی‌تحرکی، مصرف بیش از حد فست فودها و غذاهای ناسالم موجب شده است تا کمبود ویتامین برای بسیاری از افراد مشکل‌ساز شده و در نتیجه آنها برای جبران کمبود مواد مغذی درون بدن خود به مصرف مکمل‌های غذایی روی آورند. در این میان بسیاری از افراد به دنبال مولتی‌ویتامین‌های گیاهی هستند تا از راه طبیعی بتوانند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را تامین نمایند. در این مطلب با معرفی بهترین مولتی ویتامین گیاهی همراه شما خواهیم بود.

به منظور خرید قرص مولتی ویتامین و مینرال در انواع مختلف می‌توانید به صورت اینترنتی با مراجعه به داروخانه آنلاین مثبت سبز اقدام نمایید.

مولتی ویتامین چیست ؟

مولتی ویتامین شناخته‌شده‌ترین نوع مکمل غذایی در سراسر جهان بوده که محبوبیت آن در چند دهه گذشته به سرعت افزایش یافته است. مکمل‌های مولتی ویتامین مینرال حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی هستند و گاه از دیگر ترکیباتی نظیر عصاره‌های گیاهی یا اسیدهای آمینه نیز در آنها استفاده می‌شود. ترکیب مواد مغذی در انواع مختلف مولتی ویتامین بسته به برند مربوطه و نوع محصول متفاوت است زیرا هیچ استاندارد خاصی برای ترکیبات موجود در مکمل مولتی ویتامین وجود ندارد. مولتی ویتامین‌ها در اشکال مختلف همچون قرص، شربت، کپسول و قرص جوشان در داروخانه‌ها عرضه می‌شود. در مصرف مولتی ویتامین حتما باید مطابق با دستور پزشک یا دستورالعمل روی بسته‌بندی محصول عمل کرده و خودسرانه دوز مصرفی را افزایش نداد زیرا در این صورت ممکن است عوارض جانبی ناگواری پدید آید.

13 ویتامین و حدود 15 ماده معدنی برای بدن ضروری هستند که در مولتی ویتامین مینرال معمولا از آنها استفاده می‌شود. تقویت سیستم ایمنی، بهبود رشد جسمی و ذهنی در کودکان، افزایش قدرت باروری، حفظ سلامت پوست و مو، تقویت بینایی و بسیاری موارد دیگر از جمله فواید مصرف مولتی ویتامین‌ها هستند.

جایگزین طبیعی برای مولتی ویتامین

جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی با سرعت و کیفیت بهتری نسبت به مولتی ویتامین‌ها در بدن صورت می‌گیرد. بنابراین اگر می‌خواهید به جای مصرف مکمل‌های غذایی از مواد طبیعی استفاده کنید، موارد زیر بهترین گزینه‌ها برای پیشنهاد هستند:

بادام

بادام را می‌توان بهترین مولتی ویتامین گیاهی معرفی کرد که طیف وسیعی از مواد مغذی را برای بدن تامین می‌کند. این ماده غذایی حاوی ویتامین E، منیزیم و منگنز در مقادیر بالا بوده و مقداری مس، اسیدهای چرب و ویتامین B2 را نیز در خود جای داده است. متخصصان تغذیه معمولا مصرف روزانه 5 تا 10 عدد بادام را به همه افراد توصیه می‌کنند.

 بادام

کینوآ

مصرف کینوآ نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزین شدن به جای مولتی ویتامین است زیرا خود به تنهایی مقادیر بالایی از ویتامین‌ها و عناصر معدنی را در خود جای داده است. کینوآ حاوی چربی‌ها و مواد مغذی ضروری برای بدن مانند فولات، منگنز، منیزیم، آهن، مس، فسفر و روی بوده و با داشتن غلظت بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها به حفظ سلامت قلب کمک کرده و با داشتن خاصیت ضد التهابی به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید کینوا طعم بهتری داشته باشد، برای پخت آن به جای آب از آب‌گوشت استفاده نمایید.

 قیمت مولتی ویتامین مینرال

جلبک دریایی

جلبک دریایی مواد معدنی موجود در آب اقیانوس را به خود جذب کرده و حاوی آهن، کلسیم، پتاسیم، نیاسین، فسفر و منیزیم است. برخی از انواع جلبک‌های دریایی 56 ماده معدنی مورد نیاز بدن را در خود جای داده‌اند و علاوه بر آن حاوی ویتامین‌های A، E، K، C و B12 بوده و بنابراین آنها را می‌توان بهترین مولتی ویتامین گیاهی دانست که خاصیت ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد سرطانی نیز دارند. جلبک دریایی را می‌توان تنها منبع گیاهی تامین ویتامین ب 12 دانست زیرا این ویتامین به طور معمول فقط در منابع حیوانی یافت می‌شود.

علاوه بر مواردی که عنوان شد، کلیه میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. پس گنجاندن آنها در رژیم روزانه می‌تواند خود نوعی مولتی ویتامین طبیعی باشد. و شما را از مصرف مولتی ویتامین‌های موجود در بازار که به صورت قرص، کپسول و شربت عرضه می‌شوند، بی‌نیاز کند.

معرفی مولتی ویتامین گیاهی

مواردی که در قسمتی قبلی از آنها نام برده شد، از جمله منابع گیاهی هستند که می‌توان آنها را جایگزین مصرف مولتی ویتامین مینرال کرد. اما اگر دنبال یک محصول دارویی به شکل مکمل غذایی هستید که گیاهی نیز باشد، می‌توانید از محصولات زیر استفاده نمایید:

قرص مولتی وگان هولیستیکا

چنانچه به دنبال مولتی ویتامین گیاهی هستید، یک مولتی ویتامین و مینرال صد در صد طبیعی که می‌توانیم به شما معرفی نماییم، قرص مولتی وگان هولیستیکا است که با داشتن طیف وسیعی از ویتامین‌ها و املاح معدنی سبب بهبود عملکرد جسمی و ذهنی شده و فعالیت سیستم ایمنی، قلب و عروق و بینایی را  نیز بهبود می‌بخشد. این قرص با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل بیماری‌زا از بدن محافظت به عمل می‌آورد. عصاره آسرولا، عصاره جلبک، عصاره قارچ شیتاکه، عصاره گیاه مورایرون، منیزیم دریایی، کلسیم دریایی و عصاره گندم سیاه از جمله مهم‌ترین ترکیبات گیاهی موجود در این محصول به شمار می‌آیند. روزانه 2 عدد از این قرص باید مورد مصرف قرار گیرد تا در مدت زمانی اندک بتوانید نتایج فوق‌العاده مصرف این محصول را مشاهده نمایید.

 مولتی وگان

ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، پروویتامین A، ویتامین D3، ویتامین E، آهن، زینک و منیزیم مواد مغذی موجود در این مولتی ویتامین گیاهی محسوب می‌شوند.

کپسول مولتی ویتامین و آنتی اکسیدان به همراه آهن فم مد

این مولتی ویتامین نیز با داشتن پودر و عصاره‌های گیاهی در زمره مولتی ویتامین گیاهی قرار می‌گیرد. کپسول مولتی ویتامین و آنتی اکسیدان به همراه آهن فم مد محصول کشور کانادا بوده و فاقد فرآورده‌های لبنی، تخم مرغ، گلوتن، رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی است. مصرف این کپسول به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. همچنین توان فیزیکی بدن را بهبود بخشیده و در پیشگیری از کم‌خونی نیز موثر است. این مولتی ویتامین بر پایه مواد گیاهی فرموله شده و پودر انار، پودر بلوبری، پودر کرن بری و عصاره دانه انگور را می‌توانید در آن بیابید.  طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و املاح معدنی نظیر ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، C، D و منیزیم، آهن، روی، منگنز، سلنیوم، ید و مس را در این محصول به راحتی می‌توانید بیابید.

 فم مد

قرص آلگومد

قرص آلگومد حاوی پودر خالص جلبک وولگاریس بوده و یک منبع کاملا طبیعی برای تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن است. این قرص به دلیل داشتن فیبر بالا به کاهش اشتها کمک کرده، در درمان کبد چرب موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. پروتئین موجود در آلگومد 3 برابر بیشتر از پروتئین موجود در انواع گوشت و ماهی برآورد شده است. ویتامین‌های A ،K ،C ،E و ویتامین‌های گروه B از ویتامین‌های موجود در این قرص هستند. وجود آهن در مقادیر بالا در این قرص به خونسازی کمک کرده و در رفع کم‌خونی نیز موثر است.

 آلگومد

قرص دی ویت اکتیو هلث اید

یکی از کامل‌ترین مولتی ویتامین‌هایی که حاوی مقادیر بالایی از ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است، قرص دی ویت اکتیو هلث اید نام دارد که مناسب گیاه‌خوارن بوده و افراد بالای 12 سال می‌توانند از آن استفاده نمایند. این محصول فاقد مخمر، گلوتن، گندم، سویا، فرآورده‌های لبنی، رنگ‌های مصنوعی، نگهدارنده‌ها و طعم دهنده‌ها بوده و در کشور هلند به تولید رسیده است. عصاره جینسینگ یکی از ترکیبات موثر گیاهی در این فرآورده بوده که به حفظ شادابی و سلامتی بدن کمک می‌کند. با مصرف این مولتی ویتامین نیاز بدن به مواد مغذی را به صورت صد در صد می‌توان تامین کرد.

 مولتی ویتامین گیاهی

سخن پایانی

در این مطلب ابتدا برخی جایگزین‌های گیاهی برای مولتی ویتامین را مورد بررسی قرار دادیم. سپس انواعی از مولتی ویتامین گیاهی موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کردیم. به عنوان نکته پایانی بار دیگر یادآور می‌شویم که هرگز از مولتی ویتامین در مقادیر بالا استفاده نکنید. چنین تصوری را نداشته باشید که هرچه بیشتر مولتی ویتامین مصرف کنید، سالم‌تر خواهید بود. مقدار مصرف این فرآورده یا توسط پزشک باید تعیین شود و یا با توجه به دستور کارخانه سازنده باید مورد مصرف قرار گیرد. در صورتی‌که بدن شما با کمبود مواد مغذی مواجه نیست، اصلا خود را ملزم به مصرف مولتی ویتامین‌ها نکنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل غذایی
بحث و تبادل نظر
guest

8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصر شفایابی
ناصر شفایابی

سلام مطالب بسیار مفیدی بود ممنونم

علی
علی

ایا قرص مولتی وگان واسه رژیم وگان هست؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  علی

سلام کاربر عزیز
بله می توانید استفاده نمایید.

باقری
باقری

آیا ممکن است مصرف مولتی ویتامین به صورت یک روز در میان یا روزانه باعث ایست قلبی و مرگ شود؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  باقری

سلام کاربر عزیز. خیر مولتی ویتامین به تنهایی باعث ایست قلبی نمی شود…دلایل متعددی میتواند باعث بروز آن شود مثل بیماری زمینه ای و یا اشتباه در مصرف دارو و یا احیانا تداخل دارو و سایر موارد.

مظفری
مظفری

آیا خوردن مولتی ویتامین در بعد از ظهر به خواب بهتر شبانگاهی کمک می کند؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  مظفری

سلام کاربر عزیز مقاله ای در این مورد ندیده ام.

ناهید
ناهید

مرسی هوای گیاهخوارا دارید