Bucalfat

کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

2/5 - (1 امتیاز)

کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد می دونیم بزرگترها اولین و مهم ترین الگوی رفتاری کودکان بوده و کودک از رفتار والدین الگو برداری کرده و شخصیتش شکل خواهد گرفت. با توجه به موضوع این نوشتار” کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد” مهمه که بدونین کودکان شما بیش از حد تصورتون باهوش و […]

کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد
Heatstroke
آنچه در این مقاله می خوانیم

کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

می دونیم بزرگترها اولین و مهم ترین الگوی رفتاری کودکان بوده و کودک از رفتار والدین الگو برداری کرده و شخصیتش شکل خواهد گرفت. با توجه به موضوع این نوشتار” کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد” مهمه که بدونین کودکان شما بیش از حد تصورتون باهوش و نکته سنج بوده و هر رفتار درست و نادرست شما رو در ذهن خود حکاکی کرده و در آینده به مانند یک آینه در برابرتون ظاهر خواهند شد، پس نه تنها والدین کنونی بلکه تمام کسانی که در آینده مادر و یا پدر می شوند تا انتهای این نوشتار با ما همگام باشن.

کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

یادمون باشه جلوی فرزندم هرگز ناسزا و دشنام نگیم

گاهی اوقات در زندگی روزمره شرایطی پیش می یاد که پدر و مادر تسلط خود رو از دست داده و الفاظ بدی از دهانشون بیرون می یاد که این کاملا اشتباه بوده و کودک سریعا در ذهن خود سپرده و حتما خیلی زود تکرار خواهد کرد.

از کودکم قدردانی و تشکر کنم

نه افراط نه تفریط، ما می گوییم به اندازه از کارهای مثبت فرزندانتون تعریف کرده تا اونها تشویق به انجام دوباره کار مثبت شوند، به عبارتی با تشویق کودک باعث می شید اعتماد به نفسش بالا رفته و ثبات شخصیتی پیدا کنه.

یادمون باشه کودکمان را شرطی نکنیم

گاهی وقتا به خاطر رفتار نامناسب ما بزرگترا کودکمان شرطی شده و برای انجام دادن وظایفش از والدین تقاضای جایزه داشته و بدون هدیه کارهای روزمره رو انجام نمی ده. هدیه دادن کار درستیه اما نه به خاطر وظایف محوله بلکه به خاطر انجام کارهای مثبت و اضافه بر وظایف اصلی.

یادمون باشه فرزندمون رو با عنایت های خداوند آشنا کنیم

برای برخورداری بچه ها از امور معنوی و نزدیکی به خداوند شما پدر و مادر باید از همون دوران کودکی نزدیکی و ارتباط با خدا رو به اونها آموزش بدین.

یادمون باشه که ما بزرگترها رییس خونه هستیم

در خونواده همیشه پدر و مادر باید روی تصمیماتشون ثابت قدم بوده و از موضع خود عقب نشینی نکنن، چرا که در اینصورت عنان زندگی از دستشون خارج می شه و بچه ها روی والدین خود حسابی نمی کنن و افسارگسیخته بار می آیند.

کارهایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

یادمون باشه در برابر رفتارهای اشتباه کودک نخندیم

می دونیم گاهی اوقات بچه ها کارهای با مزه ای می کنن که خنده دار بوده و موجب شادی اطرافیان می شه. اما اگر در برابر اشتباهات و رفتار نادرست اونها بخندین، سبب می شه که اونها تشویق شده و فکر کنن کار درستی انجام می دن.

اگر کودکی اجتماعی می خواهیم باید…

برای جلوگیری از انزوا و تنهایی در کودکانمون باید با اونها در امور همگانی از جمله درختکاری، رسیدگی به سالمندان و کمک به نیازمندان مشارکت داشته باشیم تا اونها ببینند و یاد بگیرند.

برای کودکمان دوستی خاله خرسه نکینم

هر گاه فرزندتون اشتباهی رو مرتکب شد، در برابرش محکم بایستید و از گریه و فغان او ناراحت نشوید و به او یاد دهید که این کار ناپسند بوده و هیچ کس این رفتار رو نمی پسنده و تو باید عذرخواهی و اظهار پشیمانی کنی.

یادم باشه اگه می خوام کودکم به سمت دانش بره من هم باید کتاب بخونم

ما دوست داریم بچه هامون تحصیل کرده و موفق بشن، اما برای این منظور کودک ما باید از والدینش کتاب خوندن و مشتاق علم بودن رو ببینه و یاد بگیره.

در حقیقت هر اونچه که بکاریم برداشت خواهیم کرد!

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: مادر و کودک
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها