Bucalfat

کدام ویتامین به رشد عضلات کمک می کند؟

4.5/5 - (4 امتیاز)
حتما شما هم وقتی اسم ساختن عضله می‌آید، به مکمل‌های بدنسازی و پودرهای پروتئین وی فکر می‌کنید. البته که فکر شما درست است و مکمل‌های بدنسازی ممکن است جای خود را برای برخی افراد داشته باشد. اما همه ورزشکاران به یک پایه قوی از ویتامین‌های لازم برای قدرت و ریکاوری عضلات نیز نیاز دارند.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

کدام ویتامین به رشد عضلات کمک می کند؟
Heatstroke

ویتامین D

آیا می‌دانید کمبود کدام ویتامین باعث گرفتگی عضلات می‌شود؟ ویتامین D!

البته این به معنای این نیست که اگر یک روز بد در باشگاه داشتید، کمبود ویتامین D دارید؛ اما به نقش حیاتی این ریزمغذی در سلامت عضلات اشاره دارد.

تحقیقات همچنین سطوح کافی ویتامین D را با ماهیچه‌های قوی‌تر و وضعیت بدنی بهتر مرتبط دانسته است. اگر فکر می‌کنید به قرص ویتامین D نیاز دارید، از پزشک بخواهید تا سطح این ویتامین را در بدن شما بررسی کند.

ویتامین D می‌تواند برای رشد عضلات معجزه کند. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که دارای سطوح بالای ویتامین D هستند، توده عضلانی و بدون چربی بیشتری دارند. کاندیدهای این مطالعات همچنین عملکرد عضلانی بهتری را نشان دادند. کمبود ویتامین D با کاهش سایز عضلانی مرتبط است و مصرف مکمل ویتامین D به طور موثر اندازه و قدرت عضلانی را در افراد دارای کمبود بهبود می‌بخشد.

ویتامین C، ویتامین برای رشد عضلات

ویتامین C به شما در جذب آهن کمک می‌کند. زمانی که آهن کافی در بدن خود داشته باشید، انرژی و قدرت شما افزایش پیدا می‌کند، بنابراین می‌توانید تمرینات خود را با توان بیشتری انجام دهید. اگر می‌خواهید از آسیب‌هایی که شما را از باشگاه و تمرین عقب می‌اندازد جلوگیری کنید، قرص ویتامین C یک مکمل عالی برای  شماست.

مکمل ویتامین C قبل یا بعد از ورزش می‌تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد. ویتامین C برای رشد سلولی و رشد بافت، حیاتی است. با افزایش سن، ویتامین C ممکن است حتی برای رشد عضلانی حیاتی‌تر نیز باشد. افراد بالای 50 سال، به ویژه مردان، با مصرف قرص جوشان ویتامین C، توده عضلانی بیشتری را حفظ می‌کنند.

ویتامین C همچنین برای سیستم ایمنی بدن مفید است که می‌تواند برای اهداف رشد عضلانی اهمیت داشته باشد؛ زیرا احتمال کمتری دارد که به دلیل سرماخوردگی و بیماری جلسه تمرین را از دست بدهید.

ویتامین برای رشد عضلات

ویتامین A

در دنیای ریزمغذی‌ها، ویتامین A یک ستاره تمام عیار است. اگرچه این ویتامین مستقیما ماهیچه‌های شما را تقویت نمی‌کند، اما استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه می‌دارد. اگر فیبروز سیستیک یا اختلال گوارشی دارید که جذب مواد مغذی را کاهش می‌دهد، ممکن است نیاز به مصرف قرص ویتامین A داشته باشید.

ویتامین B12

ویتامین‌های B-complex نیروگاهی برای همه چیز، از عملکرد مغز گرفته تا تنظیم هورمون استرس هستند. اما ویتامین‌های B برای افزایش عضلات چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین B12 می‌تواند خستگی را کاهش دهد، در حالی که به هموگلوبین نیز کمک می‌کند و نقش کلیدی در رساندن اکسیژن به عضلات شما دارد. این کار، یک تیر با دو نشان برای حفظ انرژی شما در حین پمپاژ آهن است. نقش حیاتی قرص ویتامین B12 در تولید انرژی، می‌تواند به تناسب اندام کلی کمک کند. B12 همچنین به متابولیسم پروتئین کمک می‌کند که مستقیما وارد عضلات می‌شود و به روند ساخت ماهیچه‌های جدید کمک می‌کند. کمبود این ویتامین همچنین می‌تواند بر تولید اعصاب تأثیر بگذارد و منجر به از دست دادن توده عضلانی شود.

بیوتین

بیوتین (ویتامین B7) مانند ویتامین B12، کمک می‌کند تا غذایی را که می‌خورید برای جلسه تمرین به انرژی تبدیل کنید. این ویتامین چربی‌ها و پروتئین‌ها را در بدن شما با سرعت بیشتری متابولیزه می‌کند تا بتوانید انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنید. یک قرص بیوتین می‌تواند به سوخت سلول‌های بدن کمک کند تا عضلات شما بعد از تمرین، قوی‌تر بازسازی شوند.

ویتامین B3

نیاسین یا ویتامین B3 یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B با قدرت تقویت عضلات است. این ویتامین در میان بدنسازان به دلیل افزایش عروق ماهیچه‌ای و تولید تستوسترون محبوب است. B3 نه تنها به رشد عضلات کمک می‌کند، بلکه به ترمیم، بازیابی و بهبود متابولیسم آن‌ها نیز کمک می‌کند. پیشنهاد ما به شما مصرف یک قرص ب کمپلکس است تا تمام ویتامین‌های ضروری B را یکجا دریافت کنید.

سخن پایانی

ورزش، تنها نیمی ‌از جنگ است!

اگر می‌خواهید عضلات بزرگ‌تر و بهتری داشته باشید، باید رشد آن‌ها را تقویت کنید. مصرف کافی ویتامین‌هایی مانند A، C و B باعث افزایش انرژی و ریکاوری می‌شوند. علاوه بر این، این ویتامین‌ها می‌توانند به افزایش و حفظ توده عضلانی همراه با رژیم مناسب تناسب اندام کمک کنند. تغذیه مناسب، پایه و اساس داشتن یک بدن سالم و هیکلی متناسب است. مکمل‌ها نیز مفید هستند و باعث تقویت بیشتر می‌شوند. در نهایت، صبر و حوصله داشته باشید؛ تخت جمشید یک شبه ساخته نشده است!

مطالب مرتبط
برچسب: ویتامین
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها