InsectRepellentSpray

خواص چغندر قند

3.7/5 - (3 امتیاز)

در سری مقالات خواص سبزیجات و میوه جات مجله مثبت سبز از مزایا و معایب بسیاری از مواد خوراکی براتون گفتیم و البته از چغندر که ملقب به لبو هست هم گفته ایم، اما در این نوشتار از خواص چغندر قند خواهیم گفت که به لحاظ رنگ و اندازه با چغندر قرمز یا همون لبو […]

خواص چغندر قند
Oralyte

در سری مقالات خواص سبزیجات و میوه جات مجله مثبت سبز از مزایا و معایب بسیاری از مواد خوراکی براتون گفتیم و البته از چغندر که ملقب به لبو هست هم گفته ایم، اما در این نوشتار از خواص چغندر قند خواهیم گفت که به لحاظ رنگ و اندازه با چغندر قرمز یا همون لبو متفاوت بوده و در اکثر نقاط دنیا به منظور تهیه شکر به وفور کاشت می شود.

آنچه در این مقاله می خوانیم

دانستنی های چغندر قند

چغندر قند به لحاظ ظاهری شبیه یک محلوط زرد رنگ به نام چغندر صنعتی است که پوست و مغزش هم سفید و معمولا تا عمق 30 سانتی متر در خاک فرو می رود. در ریشه آن که یک بوته کلفت است مواد غذایی به خصوص ساکارز ذخیره می شود، جالبه بدونید برگ های چغندر در هنگام روز با کمک نور آفتاب ساکارز می سازند و شب هنگام ساکارزها به ریشه گیاه منتقل می شوند. شاید کمتر از این سبزی شنیده باشید ولی به قدری خواص اون زیاده که در انستیتوهای ملی سلامت این سبزی بعنوان ماده غذایی پیشگیری کننده از بیماری ها شهرت داره.

خواص چغندر قند

ویتامین ها و مواد معدنی موجود رد چغندر قند

این سبزی سرشار از ویتامین های گروه B، فیبر، آهن، اسید فولیک، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم است.

خواص سلامتی چغندر قند

از جمله خواص چغندر قند برای سلامتی می‌توان موارد زیر را شمرد:

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

افزایش قدرت بینایی

تا کنون بسیار از مزایای هویج و بتاکاروتن موجود در آن برای سلامت چشم شنیده اید، اما می تونم این نوید رو به شما بدم که با مصرف چغندر و برگ های اون مقادیر بیشتری کاروتنوئیدها، لوتین و بتاکاروتن دریافت خواهید کرد و حتی آهن برگ های چغندر بسیار بیشتر از اسفناج می باشد.

چغندر قند با انواع سرطان ها مبارزه می کنه

گفتیم که این سبزی بعنوان مواد غذایی پیشگیری کننده شهرت داره، پس هم برای بهبود سلامتی، و هم پیشگیری از بسیاری از بیمار ها مفیده و البته برای کسانیکه دچار سرطان شده اند و در مراحل شیمی درمانی هستند، زیرا بتالین موجود در آن عوارض شیمی درمانی را در افراد مبتلا به سرطان های لوزالمعده، سینه و پروستات تا حد زیادی کاهش می ده.

کنترل فشار خون از دیگر خواص چغندر قند

چغندر قند به مانند چغندر قرمز یا همون لبو سرشار از نیترات های طبیعی است که در بدن تبدیل به اسید نیتریک شده و موجب آرام سازی و گشاد شدگی عروق خونی می گردد که در نهایت کمک به بهبود جریان خون می کند. پس اگر نوشیدن آب چغندر قند را در برنامه غذایی خود قرار دهید از بیماری فشار خون خبری نخواهد بود.

ضد التهاب و تقویت کنندهد سیستم ایمنی بدن

چغندر قند با حفاظتی که از سلول ها، پروتئین ها و آنزیم های بدن می کنه سبب می شه تا بدن در مقابل التهابات قوی بشه و از طرفی هم فیبر موجود در آن موجب افزایش آنزیم های ضد اکسایشی شده و کمک به ساخت بیشتر گلبول های سفید می کنه و این گلبول ها نقش مهمی در تشخیص و حذف سلول های خارجی و انواع بیماری ها دارند.

از دیگر مزایای چغندر قند

  • دفع مسمومیت، و کمک به سم زدایی بدن و تصفیه کبد و خون
  • تقویت بنیه و بهبود عملکرد بدن با کمک نیترات های موجود
  • تسکین کننده درد معده، گوش و سردرد
مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها