mosbatesabz

نوشیدنی های مناسب برای صبحانه

4/5 - (2 امتیاز)

آیا می دونستید که مشکل کم آبی بدن ما درست از دقایق اولیه صبح شروع میشه و باید به محض بیدار شدن از خواب بدن رو هیدراته کرد؟ در همین راستا بهتره نوشیدنی های مناسب برای صبحانه رو با هم مرور کنیم و با اونها آشنا بشیم… بدن برای اینکه خوب و منظم کار کنه، […]

نوشیدنی های مناسب برای صبحانه
Oralyte

آیا می دونستید که مشکل کم آبی بدن ما درست از دقایق اولیه صبح شروع میشه و باید به محض بیدار شدن از خواب بدن رو هیدراته کرد؟ در همین راستا بهتره نوشیدنی های مناسب برای صبحانه رو با هم مرور کنیم و با اونها آشنا بشیم…

بدن برای اینکه خوب و منظم کار کنه، نیاز به سوخت مناسب داره، این سوخت، در مهم ترین وعده غذایی یعنی صبحانه باید به شکلی مناسب مهیا شه تا در وعده های بعدی، بتونید با تمدید انرژی، بیشترین بهره وری رو برای بدنتون به ارمغان بیارید.

نوشیدنی های مناسب برای صبحانه

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید صبحانه

صبحانه با وجود چنین نقش مهمی وعده غذایی حذف شده خیلی از افراده. دانش آموزان یا کارمندان معمولا اون رو حذف می کنن و خیلی از مادران نمی دونن چه صبحانه ای به فرزندشون بدن تا سالم و مغذی باشه. ما به شما در این مطلب نوشیدنی هایی رو پیشنهاد می کنیم که در وعده صبحانه می تونن مورد استفاده شما قرار بگیرن.

هفت یا هشت ساعت خواب در شب یک زمان طولانی برای دور بودن از آب برای بدن به شمار میره، بنابراین بدن هنگام بیدار شدن خشک و بی آبه.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

با اینکه آب ولرم می تونه بهترین گزیه برای شروع یک روز باشه، دیگر نوشیدنی های مناسب هم می تونن علاوه بر هیدراته کردن بدن، افزایش متابولیسم و سلامتی رو هم تضمین کنن.

مزایای آب آشامیدنی (حداقل ۲ لیوان) اولین چیزی هست که محققان به اون توصیه می کنن و این مقدار آب علاوه بر دفع سموم و هیدراته کردن بدن، می تونه سوخت و ساز بدن شما رو به میزان زیادی افزایش بده.

لیوان های آب خودتون رو به ویتامین ها آغشته کنید

برای اینکه این دو لیوان آب رو با اشتهای بیشتری میل کنید و ویتامین زیادی رو هم بهش تزریق کنید، می تونید از برش های لیمو، خیار، نعناع و حتی توت فرنگی استفاده کنید.

می تونید با ریختن آب لیموی تازه، دوز ویتامین سی در نوشیدنی اول صبحتون رو به میزان زیادی افزایش بدید.

نوشیدنی های مناسب برای صبحانه

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب درون آب بریزید

سرکه سیب البته به صورت کاملا رقیق شده می تونه کاهش قند خون رو در پی داشت هباشه و کمک به کاهش وزن کنه. مطالعات اولیه همچنین نشون میدن که سرکه سیب می تونه به محافظت از بدن در برابر بیماری ها هم کمک زیادی کنه.

برای دستیابی به مزایای این نوشیدنی جهت تقویت متابولیسم، فقط ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب رو به یک لیوان آب در وعده صبحانه خودتون اضافه کنید.

آب نارگیل

آب نارگیل می تونه یکی از گزینه های خیلی خوب برای شروع یک روز کاری سخت و پرمشغله باشد.

در حالی که سوخت و ساز بدن خودتون رو تقویت می کنید، بدن رو هیدراته هم کنید

شاید وقتی از خواب بیدار می شید، میلی به خوردن آب نداشته باشید، اما ما به شدت توصیه می کنیم روزتون رو با مقداری آب یا دیگر گزینه های زیر شروع کنید.

متابولیسم خودتون رو با چای سبز افزایش بدید

خوردن چای سبز به لطف دوزهای بالا آنتی اکسیدان ها با چندین مزیت سلامتی همراه هست. یکی از این مزایا، افزایش متابولیسم شماست. مطالعات نشون میده که چای سبز نه تنها میزان متابولیسم رو افزایش میده، بلکه می تونه به سوختن چربی کمک کنه.

گرسنگی رو با قهوه دور نگه دارید

قهوه با اینکه میزان متابولیسم رو افزایش میده، گرسنه شدن رو هم به تعویق میندازه. سعی کنید قهوه رو با یک کیک کم شیرین نوش جان کنید تا بدنتون تا حوالی ظهر سیر بمونه.

تقویت انرژی در صبح ها با آب سبزیجات

اگه نمی تونید یه فنجان قهوه در اول صبح میل کنید می تونید اون رو با یک لیوان آب سبزیجات عوض کنید.

آب سبزیجات به ویژه سبزیجات برگ سبز مثل کلم و اسفناج، ثابت شده که سطح انرژی رو ارتقا میده. آب سبزیجات به شما در تامین آهن بدن کمک کرده و باعث میشه تا اکسیژن بیشتری به سلول های شما منتقل و خستگی از شما دور بشه.

خوردن یک لیوان شیر در صبحانه

یک لیوان شیر حدود ۲ درصد چربی داره و حاوی ۲۰ درصد از پروتئین مورد نیاز شما در طول روز و همچنین یک سوم نیازتون به کلسیم رو تامین میکنه. به علاوه تحقیقات اخیر نشون داده افرادی که صبح ها شیر مینوشن، هنگام نهار کمتر دچار پرخوری میشن. دلیلش هم طبیعت سیر کننده پروتئین و کلسیم هست که به تنظیم هورمون های گرسنگی کمک میکنه.

چای شیرین انتخاب غلط ایرانی ها

در میان ایرانی ها، چای پرمصرف ترین نوشیدنی هست. بهتره چای صبحانه رو شیرین نکنید و اگه خیلی دوست دارید چای شیرین بخورید چای رو با عسل و یا مقدار خیلی کمی شکر شیرین کنید. بهتره از قندهای طبیعی مثل عسل و خرما استفاده کنید.

معمولا افراد در وعده صبحانه چای رو با شکر شیرین می کنن و همراه نان و پنیر میخورن.

با اینکه توصیه می شه چای پررنگ نباشه اما خوردن چای با موادغذایی ای که منبع آهن هستن، مانع از جذب این ماده معدنی می شه. البته کم کالری بودن چای یکی از ویژگی های اون هست و خوردن چای با حداقل شکر به کسانی که اضافه وزن دارن، توصیه می شه.

یک نکته مهم برای صبحانه اینها رو نخورید!

اگر میخواید تنوعی در صبحانه ایجاد کنید بهتره سراغ این مواد نرید:

شیرینی و کیک

شیرینی ها و کیک ها کالری و چربی بالایی دارن که باعث می شه شما به خاطر حجم کم شیرینی ها سیر نشید اما در عوض کالری زیادی دریافت کنید.

سوسیس و کالباس

گوشت های فرآوری شده و چاشنی های مورد استفاده بر روی اونها با بیماری‌ی های قلبی و سرطان روده بزرگ در ارتباط هستن و بهتره اون هارو از همه وعده های غذایی خود حذف کنید و بیشتر از ماهی یک بار سراشون نرید!

کورن فلکس

با اینکه چه خیلی ها طرفدار کورن فلکس ها هستن اما باید بدونید که رنگ ها و مواد شیمیایی استفاده شده در کورن فلکس ها مضر بوده و می تونه باعث بیش فعالی کودکان یا چاقی اونها بشه.

آب پرتقال خطرناکه؟

توصیه میشه که ابتدا صبحانه رو با یک نوشیدنی غیر اسیدی و ولرم مثل شیر یا چای رقیق و مقدار کمی کربوهیدرات مثل انواع نان یا غلات شروع کنید و در ادامه و در صورت تمایل، آب پرتقال رو هم در کنار سایر خوراکی های صبحانه داشته باشید.

اما مصرف آب پرتقال طبیعی که کمی اسیدیه به صورت ناشتا، می تونه مشکلات گوارشی خاصی مثل سوزش معده یا ریفلاکس برای مصرف کننده ایجاد کنه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها