InsectRepellentSpray

لاغری با سیر و لیمو را تجربه کنید

3.5/5 - (2 امتیاز)

چاقی را می‌توان از مهم‌ترین معضلات در دنیای امروز دانست. زندگی ماشینی و بی تحرکی‌های بسیار در کنار مواد غذایی ناسالم و فست فودها، همگی عاملی بر چاقی و تخریب زیبایی اندام هستند. با مطالعه این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز می‌توانید لاغری با سیر و لیمو را هم تجربه کنید؛ با ما […]

لاغری با سیر و لیمو را تجربه
Oralyte

چاقی را می‌توان از مهم‌ترین معضلات در دنیای امروز دانست. زندگی ماشینی و بی تحرکی‌های بسیار در کنار مواد غذایی ناسالم و فست فودها، همگی عاملی بر چاقی و تخریب زیبایی اندام هستند. با مطالعه این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز می‌توانید لاغری با سیر و لیمو را هم تجربه کنید؛ با ما همراه باشید.

آیا آب لیمو به شما در از دست دادن وزن کمک می کند؟

آب لیمو یک نوشیدنی ساخته شده از آب ولرم و آب لیمو تازه است. این نوع آب اغلب ادعا می‌شود که دارای مزایای سلامتی مختلف، از جمله بهبود هضم، افزایش تمرکز و افزایش سطح انرژی است؛ همچنین گفته شده است که به ترویج به از دست دادن وزن هم کمک می‌کند و بخش مهمی از بسیاری از رژیم‌های غذایی است.

لاغری با سیر و لیمو را تجربه

لاغری با سیر و لیمو یک ترفند

آب لیمو به طور کلی یک نوشیدنی بسیار کم کالری است.

هر لیتر آب لیمو فقط شش کالری دارد، به همین دلیل، اگر شما نوشیدنی‌های دارای کالری بالاتر از قبیل آب پرتقال و سودا را با آب لیمو عوض کنید، این می‌تواند راهی عالی برای کاهش کالری و کمک به کاهش وزن باشد.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

به عنوان مثال، یک فنجان آب پرتقال (۲۳۷ میلی لیتر) حاوی ۱۱۰ کالری و یک بطری نوشابه (۰٫۴۹ لیتر) حاوی ۱۸۲ کالری است.

جایگزین کردن حتی فقط یکی از این نوشیدنی‌ها در روز با یک لیوان آب لیمو می‌تواند مصرف کالری روزانه را تا ۱۰۰ یا ۲۰۰ کالری کاهش دهد.

بعضی از شواهد حتی نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های کم کالری با وعده‌های غذایی می‌تواند باعث کاهش تعداد کل کالری مصرف شده در هر وعده غذایی شود.

خواص سیر در لاغری با سیر و لیمو

سیر کم کالری بوده و برای حفظ سلامت ما فوق‌العاده است. با کوبیدن سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی و بسیار قوی به نام آلیسین تولید می‌شود، این ترکیبات و ترکیبات دیگر موجود در سیر باعث شده است که بتواند باکتری‌های موجود در روده‌ها را بدون آسیب زدن به فلور از بین ببرد. از عصاره سیر برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود، این ماده غذایی به میزان زیادی فشار خون را کاهش داده و به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

سیر به عنوان سرکوبگر طبیعی اشتها دیده می‌شود، چون وقتی که قورت داده می‌شود احساس سیری را طولانی‌تر کرده و موجب فروکش کردن اشتیاق مصرف کالری بیشتر می‌شود. محتوای زیاد آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب سلولی و همچنین دیگر مشکلات مرتبط با پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

لاغری با سیر و لیمو را تجربه

مصرف لیمو نیز باعث تقویت تمام فواید ذکر شده می‌شود.

لیمو یک میوه از خانواده مرکبات است که از قدرت پاک‌سازی و تقویت هضم بالایی برخوردار است. لیمو را از دوران باستان برای پاک‌سازی گردش خون در رگ و کاهش کلسترول مورد استفاده قرار داده‌اند.

موادی که به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، هضم چربی‌ها را نیز بهبود بخشیده و از انباشته شدن آن‌ها در شکم و گردش خون جلوگیری می‌کنند. معجون لیمو حاوی فیبری به نام پکتین است که اشتهای شدید غذا را تسکین داده و مشکلات گوارشی را کم می‌کند. سیر جلوی اشتها را می‌گیرد. برای همین افرادی که سیر می‌خورند از پرخوری در امان می‌مانند. در واقع این ماده‌ غذایی علائم سیری را به مغز ارسال می‌کند از این رو زمانی که شما پرخوری نخواهید کرد و در نتیجه چاقی و اضافه وزن از شما دور خواهد ماند.

توجه داشته باشید که سیر متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. به نظر می‌رسد که این ماده‌ غذایی با تحریک سیستم عصبی منجر به ترشح هورمون آدرنالین و بالا رفتن متابولیسم بدن خواهد شد. زمانی که سوخت و ساز بدن بالا باشد کالری‌های بیشتری می‌سوزانید و لاغرتر هم می‌شوید.

مواد لازم برای بهره بردن از خواص لاغری با سیر و لیمو

۲ عدد سیر، ۲ عدد لیمو، ۱ لیتر آب

روش تهیه

برای لاغری با سیر و لیمو ابتدا پوست سیرها را کنده و هر دو را خرد کنید. هر دو لیمو را کاملا شسته و از وسط برش دهید، پوست لیمو را جدا نکنید.

آب را در یک قابلمه بریزید، قطعه‌های سیر و لیمو را اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی اجاق بگذارید.

سپس مایع را از صافی عبور داده و بنوشید.‌ می‌توانید مایع را هم در دمای اتاق و هم در یخچال نگه دارید. اگر قصد پخت معجون سیر و لیمو برای لاغری را ندارید، می‌توانید تمام عناصر را در یک قوطی ذخیره کرده و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت باقی بماند.

روش لاغری با سیر و لیمو می تواند شما را هیدراته نگه دارد

حمل مواد مغذی به سلول‌ها و خارج کردن مواد مضر از بدن با نوشیدن آب کافی و هیدراته ماندن ممکن است و جزء موارد حیاتی سلامت است.

هیدراته ماندن کافی در همه چیز از تنظیم دمای بدن تا بهبود عملکرد فیزیکی ضروری است

بعضی از شواهد نیز نشان می‌دهد که هیدراته ماندن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش هیدراتاسیون می‌تواند تجزیه چربی سوزی را افزایش دهد و باعث کاهش چربی شود. از آنجایی که اکثریت آب لیمو از آب تشکیل شده است، می‌تواند به حفظ هیدراتاسیون مناسب کمک کند.

لاغری با سیر و لیمو را تجربه

لاغری با سیر و لیمو می تواند متابولیسم را افزایش دهد

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آب به اندازه کافی می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند.

محققان معتقدند که هیدراته ماندن باعث افزایش عملکرد میتوکندری می‌شود که نوعی organelle یافت شده در سلول است که به تولید انرژی در بدن کمک می‌کند و به افزایش متابولیسم منجر می‌شود که می‌تواند منجر به کاهش وزن هم شود.

آب آشامیدنی همچنین نشان داده است که متابولیسم را با القای ترموژنز، فرآیند متابولیک که کالری برای تولید گرما است، افزایش می‌دهد. در این راه می‌توانید از انواع مکمل لاغری هم بهره ببرید.

در یک مطالعه ۱۴ شرکت کننده، ۱۶٫۹ اونس (۰٫۵ لیتر) آب مصرف کردند. آب آشامیدنی به میزان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه میزان متابولیسم آنها را ۳۰٪ افزایش داد.

مطالعه دیگری در مورد تأثیر آب آشامیدنی در ۲۱ کودک با اضافه وزن انجام شده است. نوشیدن ۰٫۳ اونس آب به ازای هر ۲٫۲ پوند وزن بدن (۱۰ میلی لیتر بر هر کیلوگرم) سوخت و ساز بدن را با ۲۵٪ افزایش به مدت ۴۰ دقیقه افزایش داد.

تحقیقات در مورد آب لیمو و سیر به طور خاص محدود است. با این حال، به دلیل آنکه آب جزء اصلی آن است، احتمالا همان مزایای افزایش متابولیسم را به عنوان آب معمولی به همراه می‌آورد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali
Ali

لطفا برای آدم های مسن این معجون مسخره رو ندید ، من به پدر عزیزم دادم و دچار پارکینسون شد ، چندین مشکل داره اول پوست لیمو سرشار از سموم و آفت کش هست که درون پوست میمونه و تمام سلول های مغز رو نابود میکنه، دوم اینکه بدلیل تغییرات ph خون اشخاص مسن مغزشون نابود میشه و هرگز قابل جبران نیست،سوم اینکه عروق بسته هرگز باز نمیشه فقط روی عروق باز تاثیر کمی داره

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  Ali

همراه گرامی مجله مثبت سبز

همانطور که در صفحه اصلی سایت مجله مثبت سبز درج شده است: مطالب درج شده بر روی این سایت، صرف جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شما عزیزان است. لذا اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا مبتلا به بیماری خاصی هستید؛ و یا حتی نسبت به انجام دستورالعملی حتی تردید دارید؛ دستورات پیشنهادی را می‌بایست با تایید و مشورت پزشک محترم خود انجام دهید.

با تشکر از همراهی شما.