mosbatesabz

خواص کدام ماهی بیشتر است؟

5/5 - (1 امتیاز)

ماهی یک غذای سالم با پروتئین بالاست که در رژیم غذایی متعادل قرار داره. ماهی مخصوص اسیدهای چرب امگا 3 است که چربی های ضروری بدن رو تامین می کنه. اما آیا تابه حال به این سوال فکر کردید که خواص کدام ماهی بیشتر است؟ برای پاسخ به این سوال با این مطلب از مجله […]

خواص کدام ماهی بیشتر است؟
Oralyte

ماهی یک غذای سالم با پروتئین بالاست که در رژیم غذایی متعادل قرار داره. ماهی مخصوص اسیدهای چرب امگا 3 است که چربی های ضروری بدن رو تامین می کنه. اما آیا تابه حال به این سوال فکر کردید که خواص کدام ماهی بیشتر است؟ برای پاسخ به این سوال با این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه و همقدم باشید…

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید ماهی

تحقیقات نشون داده که اسید های چرب امگا 3 نقش مهمی در سلامت مغز و قلب دارن. به طور خاص، نشان داده شده که ماهی با کاهش التهاب، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی رو به همراه داره و مفید برای تکمیل اندام های جنینه. انجمن قلب آمریکا توصیه می کنه حداقل دو بار در هفته ماهی، به ویژه ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا باید خورد.

مصرف متداول ماهی شانس ابتلا به فشارخون بالا رو کاهش می ده و ضربان قلب رو هم تا حد قابل قبولی تنظیم می کنه. به همین دلیل امکان ابتلا به ناراحتی های قلبی تا 40 درصد کم میشه. ضمن اینکه امگا3 فراوان موجود در گوشت ماهی می تونه احتمال ابتلا به حمله های قلبی و برخی از انواع سرطان ها رو هم کم کنه و همچنین مانع ابتلا به افسردگی میشه.

تحقیقات مختلف ثابت کرده حتی مصرف یک وعده ماهی در طول هفته هم می تونه باعث افزایش قدرت حافظه کوتاه مدت در به خاطر سپردن کارها بشه.

یک خطر محتمل

به دلیل آلودگی های احتمالی از مواد زائد مثل جیوه و پلی فنل های بفنیل (PCBs) کودکان و زنان حامله باید در خوردن نوع ماهی دقت بیشتری داشته باشن. این گروه ها از افراد نباید ماهی هایی چون کوسه، ماهی های شمشیرزن و.. رو در برنامه غذایی داشته باشن.

خواص کدام ماهی به لحاظ داشتن امگا 3 بیشتر است؟

ماهی هایی مثل کیلکا، کولی، ساردین، خال مخالی، سالمون و قزل آلا در کنار میگو، گردو، روغن کانولا و روغن زیتون از منابع خوب و در دسترس دریافت امگا3 به شمار میان.

خواص کدام ماهی بیشتر است؟

ماهی ها منبع مهمی برای پروتئین محسوب می شن، چرا که برخوردار از مواد معدنی مثل آهن، فسفر و کلسیم هستن و ریزمغذی هایی چون روی، مس، ید، سلنیوم هم دارن.

به علاوه منبع خوبی از ویتامین دی هم هستن، بخصوص ماهی های آزاد، ساردین و ماهی کولی سرشار از این ویتامین هستن.

خواص کدام ماهی بیشتر است؟

چگونه ماهی خوبی انتخاب کنیم؟

یک ماهی خوب و سالم فلس های درخشان و چشمانی روشن داره، برای انتخاب ماهی خوب تنها کافی است ماهی رو در دست بگیری و نگاه کنید، دم ماهی کهنه آویزان هست و چشم های قهوه ای هم نشان از کهنگی ماهی داره.

مرز خطر کجاست؟

ماهی هایی که بیشترین میزان جیوه رو دارن، شکارچی های بزرگی هم هستن، مثل: اره ماهی، مارلین، کوسه ماهی، ماهی تن و دُراد.

اصولا هرچه این ماهی ها بزرگتر باشن، عمر بیشتری دارن و ماهی های کوچک بیشتری خوردن؛ در نتیجه مواد آلودی بیشتری در گوشتشون وجود داره.

سه نکته مهم

  1. از مصرف ماهی های شکاری اجتناب کنید.
  2. به جای ماهی های بزرگ، ماهی های کوچک رو در الویت قرار بدین.
  3. زنان باردار و یا خانم هایی که تصمیم دارن به زودی باردار بشن، همچنین کودکان باید از خوردن ماهی هایی که زمینه وجود آلودگی رو در خود دارن، پرهیز کنن! خوردن ماهی در دوران بارداری مفیده یا مضر؟
مطالب مرتبط
دسته بندی: رژیم غذایی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها