mosbatesabz

10 راه طبیعی سفت شدن پوست پس از کاهش وزن

امتیاز دهید

از دست دادن وزن یک اتفاق مهم است که باعث احساس خوشایندی در افراد می‌شود. اما پوستی شل که بعد از کاهش وزن شاهد آن هستیم بسیار ناخوشایند است و در عوض کاهش وزن مشکلی بدتر به وجود آمده است. اما نگران نباشید، راهکارهای طبیعی وجود دارد که به سفت شدن پوست کمک می‌کند. البته نتایج […]

سفت شدن پوست
Oralyte

از دست دادن وزن یک اتفاق مهم است که باعث احساس خوشایندی در افراد می‌شود. اما پوستی شل که بعد از کاهش وزن شاهد آن هستیم بسیار ناخوشایند است و در عوض کاهش وزن مشکلی بدتر به وجود آمده است. اما نگران نباشید، راهکارهای طبیعی وجود دارد که به سفت شدن پوست کمک می‌کند. البته نتایج آن بستگی به میزان کاهش وزن، میزان شل شدن پوست و سن شما دارد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

راه های سفت شدن پوست

در زیر برخی از راهنمایی‌های ارزشمند در مورد نحوه سفت شدن پوست پس از کاهش وزن وجود دارد:

کاهش وزن خود را کنترل کنید

کاهش وزن خود را آهسته کنید تا پوستتان با وزن جدید خودش را وفق دهد. هرچقدر میزان سرعت کاهش وزنتان بالا باشد به همان نسبت شل شدگی پوست نیز بیشتر خواهد بود.

مصرف آب خود را افزایش دهید

مصرف آب زیاد نه تنها سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه پوست شما را نیز محکم‌تر، نرم‌تر و شاداب‌تر می‌کند. حتما حداقل ۶ لیوان آب در روز بنوشید. هیدراته شدن بدن به سفت شدن پوست بسیار کمک می‌کند.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

مصرف آب برای سفت شدن پوستتمرینات مقاومتی انجام دهید

تمرینات مقاومتی که باعث عضله سازی می‌شود، یک لایه عضله زیر پوست ایجاد می‌کند و در نتیجه پوست شما سفت تر می‌شود. توصیه می‌شود که تمرینات قدرتی را سه بار در هفته انجام دهید تا از عضلات و پوست سفید بهره‌مند شوید.

در حین کاهش وزن که با کاهش کالری به ثمر رسیده است، علاوه بر چربی عضله نیز سوزانده شده است. از همین رو تمرینات قدرتی به بازگرداندن عضلات و سفت شدن پوست کمک شایانی می‌کند.

پوست خود را مرطوب کنید

از مرطوب‌کننده‌ای که دارای ویتامین E است استفاده کنید، زیرا اجازه رشد سلول‌های جدید پوست را می‌دهد. مرطوب کننده همچنین به کم کردن چین و چروک کمک می‌کند.
حتی می‌توانید از روغن نارگیل بر روی پوست خود استفاده کنید. روغن نارگیل مرطوب کننده طبیعی است و خواص ضد باکتری را برای تسکین پوست دارد.

استفاده از مرطوب کنندهتمرینات شکم انجام دهید

اگر شما کاهش وزن زیادی داشته باشید، حتما پوست شکم شما شل شده است. برای سفت شدن پوست شکم چند بار در هفته تمرین شکم انجام دهید. کافی است ۳ تا ۵ بار در هفته، هر بار ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تمرینات شکمی انجام دهید.

ماساژ

ماساژ به افزایش گردش خون کمک می‌کند که برای پوست شما مفید است.

ماساژ برای سفت شدن پوستآفتاب گرفتن را محدود کنید

قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب باعث کشش پوست می‌شود و اثرات منفی دارد. بنابراین زمان آفتاب گرفتن و حتی سولار را محدود کنید. چرا که اشعه‌های سولار پوست را خشک می کند و به سلول‌های پوستی آسیب می‌رساند.

همچنین زمان شنا کردن در آب کلر دار را نیز کم کنید. زیرا کلر باعث خشکی پوست می‌شود.

در صورت آفتاب گرفتن و شنا حتما از مرطوب کننده حاوی ویتامین و آلوئه ورا استفاده کنید.

اسکراب نمک دریایی

برخی از محققان معتقدند که اسکراب نمک دریا با جریان خون به پوست کمک می‌کند و در طول زمان به سفت شدن پوست کمک می‌کند.

استخر نمک دریاپوست سفت را تجسم کنید

همان طور که بسیاری از ورزشکاران مبتدی هیکل ایده‌آل خود را متصور می‌شوند، شما هم به سفت شدن پوست خود فکر کنید تا آمادگی ذهنی تمایل بیشتری برای تحقق هدفتان داشته باشید.

صبور باشید

هنگام برخورد با پوست کشیده و شل، مهم است بدانید که بدن شما با اندازه جدید شما سازگار است. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که بسته به میزان وزن کاهش یافته، بدن شما ممکن است دیرتر سفت شود.

به خاطر داشته باشید که راهکاری که برای یک نفر کار می‌کند ممکن است برای شما کار نکند. شما می‌توانید راه‌های مختلفی برای سفت شدن پوست خود امتحان کنید.

علاوه بر این، درک کنید که کشش پوست در سنین مختلف و مراحل مختلف به طور متفاوتی واکنش نشان می‌دهد. ممکن است مادر جوانی که تازه فرزند خود را به دنیا آورده است بازگشتن به اندام قبلی زمان کمتری بگیرد تا خانم ۵۰ ساله که اقدام به کاهش وزن کرده است. برای این خانم ممکن است زمان بیشتری طول بکشد، اما با انجام تمرین‌ها و صبوری او نیز قطعا به اندام مورد نظر خود می‌رسد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها