Bucalfat

عوارض قرص یونی فلکس چیست؟

3.3/5 - (7 امتیاز)

با توجه به اینکه کمبود مواد مغذی موجب می‌شود تا بدن دچار مشکلات مختلف شود، مصرف مکمل‌ها توصیه می‌شود، اما همان طور که می‌دانید هر محصولی به موازات فواید، دارای نکات منفی است، در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی عوارض قرص یونی فلکس خواهیم پرداخت. آرتروز چیست؟ آرتروز التهاب مفاصل […]

عوارض قرص یونی فلکس چیست؟
Heatstroke

با توجه به اینکه کمبود مواد مغذی موجب می‌شود تا بدن دچار مشکلات مختلف شود، مصرف مکمل‌ها توصیه می‌شود، اما همان طور که می‌دانید هر محصولی به موازات فواید، دارای نکات منفی است، در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی عوارض قرص یونی فلکس خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

آرتروز چیست؟

آرتروز التهاب مفاصل است که می‌تواند بر روی یک مفصل یا چندین مفاصل تأثیر بگذارد. بیش از 100 نوع مختلف آرتریت وجود دارد که علل مختلف و روش‌‎های درمانی گوناگونی دارند. دو نوع از رایج‌ترین آنها استئوآرتریت (OA) و آرتریت روماتوئید (RA) است.

علائم آرتریت معمولا با گذشت زمان بروز می‌کنند، اما ممکن است به طور ناگهانی هم ظاهر شوند. ورم مفاصل بیشتر در بزرگسالان بالای 65 سال دیده می‌شود‌، اما در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نیز ممکن است بروز کند. آرتریت در زنان بیشتر از مردان و در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بیشتر دیده می‌شود. در ادامه نیز به بررسی دلایل مصرف و عوارض قرص یونی فلکس در کنار بررسی دقیق این بیماری خواهیم پرداخت.

علائم آرتریت چیست؟

درد مفاصل، سفتی و تورم شایع‌ترین علائم آرتریت است. دامنه حرکت شما نیز ممکن است کاهش یابد و ممکن است قرمزی پوست اطراف مفصل را تجربه کنید. بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز متوجه می‌‌شوند که علائم آنها در صبح بدتر است.

در موردRA ، ممکن است احساس خستگی کنید یا به دلیل التهاب ناشی از فعالیت سیستم ایمنی بدن، احساس کم اشتهایی را تجربه کنید. همچنین ممکن است شما کم خون شوید،به این معنی که تعداد گلبول‌های قرمز شما کاهش یابد، یا تب کمی داشته باشید. در صورت عدم درمان،RA  شدید می‌تواند باعث تغییر شکل مفصل شود.

عوارض قرص یونی فلکس چیست؟

چه عواملی باعث آرتروز می شود؟

غضروف یک بافت همبند محکم اما انعطاف پذیر در اتصالات مفصل‌های شما است. با جذب فشار و شوک ایجاد شده هنگام حرکت، از مفاصل محافظت می‌کند و بر آنها فشار وارد می‌کند. کاهش مقدار طبیعی این بافت غضروف باعث برخی از انواع آرتروز می‌شود.

ساییدگی طبیعی و پارگی باعث ایجاد OA ، یکی از شایع‌ترین شکل‌های آرتروز می‌شود. عفونت یا آسیب دیدگی در مفاصل می‌تواند این تجزیه طبیعی بافت غضروف را تشدید کند. اگر سابقه خانوادگی این بیماری وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به OA ممکن است بیشتر باشد.

یکی دیگر از اشکال رایج آرتروز، RA ، یک اختلال خود ایمنی است. این اتفاق زمانی می‌افتد که سیستم ایمنی بدن به بافت‌های بدن حمله می‌کند. این حملات روی سینوویوم، بافت نرم در مفاصل شما تأثیر می‌گذارد و مایعی را تولید می‌کند که غضروف را تغذیه می‌کند و مفاصل را روغن می‌کند.

RA یک بیماری سینوویوم است که به یک مفصل را حمله کرده و آن را از بین می‌برد. در نهایت می‌تواند منجر به از بین رفتن هر دو استخوان و غضروف در داخل مفصل شود.

علت دقیق حملات سیستم ایمنی بدن ناشناخته است. اما دانشمندان نشانگرهای ژنتیکی را کشف کرده اند که خطر ابتلا به شما در پنج برابر RA را افزایش می‌دهد.

چه تغییراتی در شیوه زندگی می تواند به افراد مبتلا به آرتروز کمک کند؟

کاهش وزن و حفظ وزن سالم خطر ابتلا به OA را کاهش می‌دهد و در صورت وجود آن می‌تواند علائم را کاهش دهد.

خوردن یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن بسیار مهم است. انتخاب رژیم غذایی با مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند میوه‌های تازه، سبزیجات و گیاهان می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. سایر غذاهای کاهش دهنده التهاب شامل ماهی و آجیل است.

برخی تحقیقات نشان می دهند که ممکن است آنتی بادی‌های گلوتن در افراد مبتلا به RA وجود داشته باشد. رژیم بدون گلوتن ممکن است علائم و پیشرفت بیماری را بهبود بخشد. یک مطالعه در سال 2015 همچنین برای همه افرادی که تشخیص بیماری بافت همبندی تمایز نیافته دارند، رژیم بدون گلوتن را توصیه می‌کند.

ورزش منظم باعث می‌شود مفاصل شما انعطاف پذیر باشد. شنا اغلب یک شکل مناسب برای ورزش برای مبتلایان به آرتروز است زیرا در راه رفتن به مفاصل شما فشار وارد نمی‌کند. فعال بودن مهم است، اما شما همچنین باید در صورت نیاز به استراحت بپردازید و از تحرک بیش از حد خود خودداری کنید.

عوارض قرص یونی فلکس چیست؟

چرا مصرف قرص قرص یونی فلکس توصیه می شود؟

پیش از آنکه در مورد عوارض قرص یونی فلکس چیزی بدانیم، بهتر است کمی در مورد فواید و علل استفاده از این مکمل بحث کنیم. قرص یونی فلکس با دارا بودن ترکیباتی مانند کلسیم، MSM، ویتامین D3، منیزیم، روی و ویتامین K1 است، به پیشگیری از آرتریت و کاهش دردهای ناشی از آن کمک می‌کند.

خرید راحت قرص یونی فلکس

کلسیم

کلسیم در بسیاری از کارکردهای اصلی بدن شما نقش دارد. بدن شما برای گردش خون، حرکت ماهیچه‌ها و ترشح هورمون‌ها به کلسیم نیاز دارد. کلسیم همچنین به انتقال پیام از مغز به سایر قسمت‌های بدن کمک می‌کند.

کلسیم نیز بخش عمده ای از سلامت دندان و استخوان‌ها است. استخوان‌های شما را قوی و متراکم می‌کند. می‌توانید استخوان‌های خود را به عنوان مخزن کلسیم بدن خود تصور  کنید. اگر به مقدار کافی کلسیم در رژیم غذایی خود دریافت نکنید، بدن شما آن را از استخوان هایتان می‌گیرد.

کلسیم در عملکرد عضلانی، انتقال عصبی، متابولیسم تولید انرژی و آنزیم‌های گوارشی کمک کننده است. این عنصر نقش مهمی در تنظیم سلولی، تمایز و نگهداری استخوان‌ها و دندان‌ها دارد.

بدن شما کلسیم تولید نمی‌کند، بنابراین برای دریافت کلسیم مورد نیاز خود باید به رژیم خود تکیه کنید. غذاهایی که کلسیم بالایی دارند شامل موارد زیر است:

  • محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست
  • سبزیجات سبز تیره مانند کلم، اسفناج و کلم بروکلی
  • لوبیا سفید
  • نان‌های غنی شده از کلسیم، غلات ، محصولات حاوی سویا و آب پرتقال

عوارض قرص یونی فلکس چیست؟

برای جذب کلسیم به ویتامین D احتیاج دارید

بدن شما به منظور جذب کلسیم به ویتامین D احتیاج دارد. این بدان معناست که اگر ویتامین D کم باشد از رژیم غذایی سرشار از کلسیم بهره مند نخواهید شد.

می‌توانید ویتامین D را از برخی غذاها مانند ماهی قزل آلا، زرده تخم مرغ و برخی قارچ‌ها دریافت کنید. مانند کلسیم، برخی محصولات غذایی ویتامین D به آنها اضافه شده است.

آفتاب بهترین منبع ویتامین دی است. پوست شما هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب به طور طبیعی ویتامین D را تولید می‌کند. افرادی که پوست تیره‌تری دارند، ویتامین D کمتری تولید می‌کنند، بنابراین مکمل‌ها ممکن است برای جلوگیری از این کمبود لازم باشند.

ویتامین D3

این ویتامین موجب جذب بیشتر کلسیم، فسفر و حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود. ویتامین D3 در حفظ سطح کلسیم طبیعی خون کمک می‌کند و عملکرد سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد. از آنجایی که این ویتامین کاملا بی خطر است بنابراین عوارض قرص یونی فلکس به دلیل وجود این ویتامین نیست.

متیل سولفونیل متان(MSM)

متیل سولفونیل متان یک ترکیب سولفور طبیعی است و مشتق تغذیه ای دی متیل سولفوکساید است که دارای خواص ضد درد و کمک به سولفور برای سولفاسیون گلیکوز امینوگلیکان هاست.

متاسفانه در تغذیه ما میزان سلفور پایین است و همان میزان سولفور پایین نیز به دلیل پختن غذا از بین می‌رود. کارتیژن فورت میزان سولفور مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این ماده حاوی ترکیبات آلی است که برای کاهش التهاب، کمک به بازسازی بافت‌ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. این ترکیب از گوگرد فعال بیولوژیکی تشکیل شده است که چهارمین ماده معدنی فراوان بدن و برای هر عملکرد حیاتی مورد نیاز است.

شایعات در مورد عوارض قرص یونی فلکس

برخی افراد در عوارض قرص یونی فلکس این ادعا را دارند که این مکمل می‌تواند منجر به یبوست یا کم اشتهایی آنان شود که با توجه به بررسی مواد تشکیل دهنده شما هم دریافتید که این عوارض قرص یونی فلکس نمی‌توانند نگران کننده باشند. بنابراین اگر فردی دچار برخی مشکلات کوچک شود، باید با پزشک مشورت کرده تا متوجه حساسیت بدن خود به مواد تشکیل دهنده شود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: استخوان و مفاصل
بحث و تبادل نظر
guest

57 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابوالفضل
ابوالفضل

در انتظار تایید
سلام خسته نباشید
مصرف یونی فلکس با لیپوتین و A.S.A80 تداخل دارد؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  ابوالفضل

سلام کاربر گرامی
خیر تداخلی ندارد اما حتما باید فاصله 2 ساعته بین مصرف قرص ها را رعایت بفرمایید.
سپاس از همراهی شما

پارسا
پارسا

سلام وقت بخیر من تقریبا ازموقعی که قرص یونی فلکس وقرص آوودین رو مصرف میکنم اسهال دارم دکترعمومی رفتم خوب نشدم تازه جراحی دیسک کمر انجام دادم چیکارکنم

دکتر مریم حق نژاد
دکتر مریم حق نژاد
پاسخ به  پارسا

همراه محترم
سلام
مصرف یونی فلکس معمولا نمیتواند سبب بروز عوارض گوارشی مثل اسهال گردد. لطفا مصرف مکمل را قطع و در صورت رفع عارضه از استفاده مجدد خودداری فرمایید. در غیر این صورت مجددا به پزشک مراجعه کرده و علت اولیه را با کمک ایشان بررسی فرمایید.
متشکرم

پارسا
پارسا

سلام وقت بخیر من حدودیک ماه قرص یونی فلکس مصرف میکنم وتقریبا ازهمون موقع اسهال دارم دکترعمومی رفتم ولی خوب نشدم به نظرشما از عوارض قرص یونی فلکس هستش یانه چیکارکنم

دکتر مریم حق نژاد
دکتر مریم حق نژاد
پاسخ به  پارسا

همراه محترم
سلام
مصرف یونی فلکس معمولا نمیتواند سبب بروز عوارض گوارشی مثل اسهال گردد. لطفا مصرف مکمل را قطع و در صورت رفع عارضه از استفاده مجدد خودداری فرمایید. در غیر این صورت مجددا به پزشک مراجعه کرده و علت اولیه را با کمک ایشان بررسی فرمایید.
متشکرم

فاطی
فاطی

ببخشیدخانوم دکترمادرمن45سالشه مچ دست راستش درد میکنه الان یکم خوب شده استخوان های پهلوش و…درمیکنه مچش خیلی دردمیکنه انگارشکسته بی حال وحوصله میشه این قرص ممکنه خوب کنه .توازمایشاتشم ویتامین Dگفتن کمه

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  فاطی

سلام همراه گرامی، مصرف این مکمل می‌تواند به بهبود تراکم استخوانی کمک کند. البته در صورت کمبود ویتامین D توصیه می‌شود با توصیه پزشک از ویتامین دی 50000 استفاده کنند.

shadi
shadi

سلام
مصرف این قرص با قرص fefol تداخل دارد؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  shadi

سلام کاربر گرامی
بله کلسیم یونی فلکس در جذب آهن ففول اختلال ایجاد می کند پس حتما باید با رعایت فاصله مصرف شود.
2 ساعت قبل تا 6 ساعت بعد از ففول یونی فلکس نخورید.
سپاس از همراهی شما

خزر
خزر

با سلام وقتتون بخیر ، مصرف این قرص برای فردی که تنبلی کلیه داره با کراتینین ۱.۷ ، ممانعت نداره؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  خزر

سلام کاربر گرامی
لطفا با پزشک خود مشورت نمایید تا با توجه به وضعیت شما تصمیم گیری نمایند.
سپاس از همراهی شما

علی اسلامی
علی اسلامی

سلام وقت بخیر
پارسال به دکتر ارتوپد مراجعه کردم عکس گرفتم فرمودند دچار ارتروز خفیف زانو شدم برام یونی فلکس ۶۰ تا تجویز کردند.ورم پا تغییر نکرد درد زانو موقع راه رفتن هم خوب نشد.
بنده بعد از ۶۰ عدد قرص یونی فلکس هفته دو تا مصرف می کنم .آیا مصرف یونی فلکس مشکلی برای من ایجاد نمیکند؟

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی
پاسخ به  علی اسلامی

همراه گرامی مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز

جهت بررسی این مورد و تداخلات دارویی لطفا با پزشک معالج خود مشورت نمایید، چون ایشان بیشتر از هر شخصی نسبت به شما و آزمایشات و شرح حال شما آگاهی دارند.

باتشکر از همراهی شما.

مجتبی
مجتبی

سلام من برای التهاب مفاصل روزی یدونه با نهار میخورم ولی دو ساعت بعد معدم درد میگیره و هوا تو گوشم می پیچه آیا به خاطر این قرصه؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  مجتبی

سلام کاربر گرامی
عوارضی که ذکر کردید بعید به نظر میرسد به علت مصرف یونی فلکس باشد با این حال بهتر است چند روز مصرف این مکمل را قطع نمایید و بررسی کنید که عوارض برطرف می شود یا خیر.
سپاس از همراهی شما

آرمین
آرمین

ببخشید یونی فلکس و آرتروفید میشه هرروز یک عدد همزمان مصرف کرد؟!

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  آرمین

سلام کاربر گرامی
بله مصرف همزمان آرتروفید و یونی فلکس باهم مشکلی ندارد.
سپاس از همراهی شما

سعید حسن پور
سعید حسن پور

سلام. پدرم حدودا دو ماه بخاطر کار کشاورزی از ناحیه شانه راست احساس درد میکنه. دکتر ارتوپت بردیم. یه مسکن با ده جلسه فیزیوتراپی براش نوشت. انجام داد ولی تاثیری نداشت. بیشتر دردش شبا میاد سراغش. روز خوبه.. کمی هم ناراحتی قلبی داره قرص مصرف میکنه. سن 85…ایا از قرص یونی فلکس استفاده بکنه تاثیر داره. عوارض نداره براش…

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  سعید حسن پور

سلام کاربر گرامی
خیر یونی فلکس عوارضی ندارد می توانید مصرف کنید.
سپاس از همراهی شما

حسین
حسین

با سلام.
بعد از MRI مشخص شد ۲ تا از دیسک های گردنم التهاب دارند. علائم اینه که سرم سنگینی می کنه و دستهام بعد از ۲ دقیقه کار با موبایل خسته میشن. اسپاسم عضلانی هم دارم. اورتوپد مسکن، ویتامین B1، نوروبین،آلگومد و روزی یک عدد قرص فول فلکس نچرال ورد تجویز کردن ولی تاثیرش کند هست. آیا یونی فلکس می تونه در کنارشون مفید باشه و اینکه آیا تداخلی با قرص فول فلکس نداره؟
سن ۳۵ سال.
با تشکر.

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  حسین

سلام کاربر گرامی
فول فلکس حاوی گلوکزامین و یونی فلکس حاوی کلسیم و یک ماده ی ضد التهاب است.مصرف آن همزمان مشکلی ندارد.دقت داشته باشید که مکمل های حاوی گلوکزامین برای اثر بخشی باید حداقل 6 هفته مصرف شود.
سپاس از همراهی شما

آرتین
آرتین

سلام ایا این قرص قد رو افزایش میده اگه نه چه قرصی رو پیشنهاد میدید؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  آرتین

سلام کاربر گرامی
خیر این مکمل حاوی کلسیم و دیگر مواد معدنی مفید برای حفظ سلامت استخوان هاست. افزایش قد بسته به سن دارد در آقایان تا سن 18 سال به دلیل اینکه صفحات استخوانی هنوز بسته نشده شاهد افزایش قد هستیم. اگر سن شما زیر 18 سال و بالای 12 سال است می توانید از آرژی زینک پلاس استفاده نمایید.
سپاس از همراهی شما