collagino

قهوه برای سرماخوردگی خوب است یا بد؟

5/5 - (1 امتیاز)
قهوه نوشیدنی محبوب این روزهای ما است. با این حال، آیا می‌توانید در زمان بیماری قهوه بنوشید؟ آیا قهوه برای سرماخوردگی صضر است؟ نوشیدن قهوه بسته به شرایطی که دارید مزایا و معایب خود را دارد.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

قهوه برای سرماخوردگی خوب است یا بد؟
Heatstroke

قهوه باعث می‌شود احساس انرژی بیشتری داشته باشید

قهوه کافئین‌دار به بیدار شدن بسیاری از افراد در صبح کمک می‌کند. در واقع، حتی قهوه بدون کافئین به دلیل اثر دارونما می‌تواند اثر محرک ملایمی ‌برای بسیاری از افراد داشته باشد. برای بسیاری از کسانی که قهوه می‌نوشند، افزایش انرژی یکی از مزایای اصلی قهوه و همچنین یکی از دلایلی است که ممکن است در هنگام بیماری قهوه بنوشند. اگر سرماخوردگی خفیف دارید، قهوه می‌تواند شما را در طول روز بدون ایجاد عوارض جانبی قابل توجهی هوشیار نگه دارد.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین خواص قهوه که باید از آنها باخبر باشید

قهوه می‌تواند باعث کم آبی بدن و اسهال شود

قهوه می‌تواند اثرات منفی نیز ایجاد کند. کافئین موجود در قهوه ادرار آور است و می‌تواند مایعات را از بدن شما خارج کند. در برخی افراد، نوشیدن قهوه می‌تواند منجر به کم آبی بدن به دلیل اسهال یا افزایش ادرار شود. با این حال، برخی از محققان خاطرنشان می‌کنند که مقادیر متوسط ​​کافئین مانند 2 فنجان قهوه در روز تاثیر معنی‌داری بر تعادل مایعات ندارد.

آیا قهوه برای سرماخوردگی بد است؟ هنگامی‌که علائم استفراغ یا اسهال، آنفلوانزا، سرماخوردگی شدید یا مسمومیت غذایی دارید، باید از قهوه اجتناب کنید و به جای آن مایعات و نوشیدنی‌های الکترولیت‌ و او آر اس مصرف کنید.

قهوه می‌تواند زخم معده را تحریک کند

قهوه اسیدی است، بنابراین می‌تواند معده را در برخی افراد مانند کسانی که زخم معده فعال یا مشکلات گوارشی مرتبط با اسید معده دارند، تحریک کند.

قهوه

بر اساس مطالعه‌ای که روی 302 فرد مبتلا به زخم معده انجام شد، بیش از 80 درصد موارد افزایش درد شکم و سایر علائم را پس از نوشیدن قهوه گزارش کردند. با این حال، مطالعه دیگری که روی 8000 نفر انجام شد، هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و زخم معده یا سایر مشکلات مربوط به دستگاه گوارش مانند زخم روده یا رفلاکس اسید نشان نداد.

در نتیجه، می‌توان گفت که به نظر نمی‌رسد ارتباط بین قهوه و زخم معده ثابت باشد. اگر متوجه شدید که قهوه باعث ایجاد زخم معده یا تشدید آن در شما می‌شود، باید از مصرف آن اجتناب کنید.

قهوه با برخی داروها تداخل دارد

قهوه با برخی داروها نیز تداخل دارد، بنابراین در صورت مصرف حتی یکی از این داروها باید از مصرف قهوه خودداری کنید. کافئین می‌تواند اثرات داروهای محرک مانند سودوافدرین (Sudafed) را افزایش دهد که معمولا برای کمک به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند با آنتی‌بیوتیک‌هایی که در صورت ابتلا به عفونت‌های باکتریایی از هر نوع دریافت می‌کنید، تداخل داشته باشد.

البته باز هم، معتادان قهوه معمولا می‌توانند این داروها را حین نوشیدن قهوه تحمل کنند؛ زیرا بدن آن‌ها به اثرات آن عادت می‌کند. با این حال، قبل از انتخاب نوشیدن قهوه با این داروها، باید با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید. گزینه دیگر، نوشیدن قهوه بدون کافئین در حین مصرف این داروها است؛ زیرا کافئین موجود در قهوه است که باعث این فعل و انفعالات می‌شود و بعید است که قهوه بدون کافئین باعث تداخل دارویی شود.

سخن پایانی

اگرچه مصرف متوسط ​​قهوه معمولا در بزرگسالان سالم بی‌ضرر است، نوشیدن قهوه در هنگام بیماری می‌تواند اثرات مضر خاصی داشته باشد. همانطور که در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز گفتیم، اگر سرماخوردگی یا بیماری خفیف دارید، نوشیدن قهوه خوب است؛ اما نوشیدن قهوه هنگام بیماری‌های شدیدتر همراه با استفراغ یا اسهال می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود. همچنین اگر متوجه شدید که قهوه باعث زخم معده می‌شود، بهتر است آن را محدود کنید.

در نهایت، هنگام مصرف داروهایی که می‌توانند با کافئین تداخل داشته باشند، مانند سودوافدرین یا آنتی بیوتیک‌ها، باید از قهوه یا قهوه کافئین‌دار نیز اجتناب کنید. بهتر است در صورت نگرانی در مورد نوشیدن قهوه در هنگام بیماری با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مرتبط
منبع:
برچسب: سلامت بدن
دسته بندی: بیماری ها
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها