mosbatesabz

خواص نارگیل تازه برای مردان

4/5 - (1 امتیاز)
نارگیل میوه نخل نارگیل (Cocos nucifera) است که معمولا از آب، شیر، روغن و گوشت خوش طعم آن استفاده می‌شود. درختان نارگیل، بومی ‌آسیای جنوب شرقی و جزایر بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستند. امروزه نارگیل در سرتاسر جهان کشت می‌شود و به دلیل طعم، کاربردهای آشپزی و بسیاری از خواص آن، بسیار محبوب شده است. به طور ویژه در این مقاله، به بررسی خواص نارگیل تازه برای مردان می‌پردازیم.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

خواص نارگیل تازه برای مردان
Oralyte

سلامت جنسی، از خواص نارگیل تازه برای مردان

نارگیل دارای فواید بالقوه‌ای برای سلامت جنسی مردان است. این میوه سرشار از پتاسیم است و از عملکرد صحیح قلب و عروق که برای حفظ جریان خون سالم ضروری است، پشتیبانی می‌کند. جریان خون سالم، یک عامل مهم در عملکرد جنسی است.

آب نارگیل حاوی چندین ترکیب فعال بیولوژیکی از جمله اسید آمینه آزاد ال آرژنین، اسید آسکوربیک، مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. چندین مطالعه، اثر مفید این اجزا را بر تعداد اسپرم و تحرک اسپرم ثابت کرده است.

افزایش تستوسترون

طبق نتایج مطالعه‌های حیوانی، گوشت نارگیل موجب افزایش تستوسترون و تراکم اسپرم می‌شود. این اثر احتمالا با وجود ترکیباتی مانند اسیدهای لوریک، میریستیک و پالمیتیک که مهارکننده آنزیم 5-آلفا-ردوکتاز و افزاینده بیوسنتز 17-بتاهیدروکسی استروئید دهیدروژناز در میوه نارگیل هستند، مرتبط است.

افزایش استقامت ورزشکاران

گوشت نارگیل حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MCFAs) است. هضم این اسیدهای چرب برای بدن انسان راحت‌تر از چربی‌ها‌ی حیوانی است. این چربی‌ها‌ استقامت ورزشکاران را تقویت می‌کنند.

جلوگیری از عفونت دستگاه ادراری

آب نارگیل به عنوان یک مدر (ادرارآور) شناخته شده است. از این رو، ممکن است به دفع سموم از طریق ادرار و پاکسازی عفونت کمک کند.

Karen-Protein-Bar-Chocolate
شکلات پروتئین بار کارن ۴۵ گرم
قیمت: 44.600 تومان
قیمت با تخفیف:42.400 تومان

تقویت انرژی، از خواص نارگیل تازه برای مردان

آب نارگیل سرشار از مواد معدنی، الکترولیت‌ها‌ و آنتی اکسیدان‌ها‌یی است که به افزایش سریع سطح انرژی کمک می‌کنند. این خواص، آن را به یک نوشیدنی عالی برای نوشیدن در حین و بعد از تمرین تبدیل کرده است. نوشیدن آب نارگیل در حین ورزش، از خستگی و کم آبی بدن جلوگیری می‌کند. آب نارگیل یک جایگزین طبیعی برای هر نوع نوشیدنی ورزشی است؛ زیرا نسبت به بسیاری از نوشیدنی‌ها‌ی ورزشی حاوی پتاسیم و الکترولیت بیشتر و سدیم و کربوهیدرات کمتری است.

کنترل دیابت

تحقیقات نشان می‌دهد که نارگیل ممکن است به مدیریت سطح قند خون و بهبود علائم دیابت کمک کند. این میوه، منبع خوبی از منگنز است که ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را کاهش دهد. آب نارگیل برخلاف سایر آبمیوه‌ها‌ و نوشابه‌ها‌ی شیرین، کالری، قند و کربوهیدرات کمی‌ دارد. این ویژگی‌ها، آن را برای دیابتی‌ها‌ یا افرادی که به دنبال کاهش مصرف قند هستند، به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند.

خواص نارگیل تازه برای مردان: سلامت قلب

نوشیدن آب نارگیل ممکن است برای پیشگیری از بیماری‌ها‌ی قلبی مفید باشد. نارگیل ممکن است به مدیریت سطح کلسترول خون و حفظ سلامت قلب کمک کند؛ زیرا سرشار از پتاسیم است. علاوه بر این، آب نارگیل همچنین به افزایش سطح کلسترول خوب HDL کمک می‌کند که خطر ابتلا به بیماری‌ها‌ی مختلف قلبی را کاهش می‌دهد.

آب نارگیل

بهبود عملکرد عضلات

پتاسیم یک ماده معدنی و الکترولیت ضروری است که بدن انسان برای عملکرد عضلات به آن نیاز دارد. نوشیدن آب حاوی الکترولیت از گرفتگی عضلات در حین ورزش جلوگیری کرده و آن را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از سنگ کلیه

اگر سنگ کلیه دارید، علاوه بر نوشیدن آب فراوان، افزودن آب نارگیل به رژیم غذایی خود را از دست ندهید. آب نارگیل در صورت مصرف متوسط ​​ممکن است به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک کند. همچنین ممکن است بتواند کلر و سیترات موجود در ادرار افراد سالم را نیز دفع کند.

کنترل فشار خون بالا

آب نارگیل با داشتن پتاسیم بالا ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌ها‌ی غذایی غنی از پتاسیم می‌توانند با مدیریت فشار خون و حتی محافظت در برابر سکته به سلامت قلب کمک کنند.

کمک به هضم غذا

آب نارگیل سرشار از منگنز است که به تنظیم حرکات روده شما کمک می‌کند. همچنین ممکن است از نفخ شکم، یبوست و اسیدیته معده جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: بهترین میوه ها برای رفلاکس معده

سم‌زدایی بدن

آب نارگیل به دلیل وجود مواد معدنی، الکترولیت‌ها‌ و آنتی اکسیدان‌ها‌ همه‌کاره است. آب نارگیل با تامین آب و آنتی اکسیدان‌ها‌ به سم‌زدایی بدن شما کمک می‌کند. از دیگر خواص نارگیل تازه برای مردان، کمک به داشتن ظاهر سالم‌تر پوست است. آب نارگیل حاوی ویتامین C و خواص آنتی اکسیدانی است و ممکن است به طور طبیعی سنتز کلاژن را تحریک کند.

کاهش خستگی و استرس

نوشیدن یک فنجان آب نارگیل ممکن است ذهن شما را آرام کند و به شما کمک کند احساس آرامش کنید.

جلوگیری از یبوست، از خواص نارگیل تازه برای مردان

آب نارگیل یک ملین ملایم است زیرا حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است. پتاسیم بیش از حد باعث اسهال در برخی افراد شده است، اما نوشیدن منظم آب نارگیل می‌تواند از یبوست جلوگیری کند.

سخن پایانی

نارگیل یک میوه چرب بسیار مغذی و مفید است. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، به شرح خواص نارگیل تازه برای مردان پرداختیم. همانطور که گفتیم، این میوه آنتی اکسیدان برای سلامت جنسی مردان مفید است و می‌تواند به افزایش تستوسترون و تقویت تعداد و تحرک اسپرم کمک کند. همچنین به طور عمومی، ممکن است در کنترل دیابت، کاهش فشار خون بالا و افزایش انرژی و استقامت نیز موثر باشد.

مطالب مرتبط
برچسب: خاصیت
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها