همه چیز درباره بیماری استئوآرتریت

امتیاز دهید

همه چیز درباره بیماری استئوآرتریت خیلی از بیماری ها با اینکه علم پزشکی به دستاوردهای مهمی پیرامونش رسیده، اما همچنان در بین برخی افراد کمتر شناخته شده، یکی از این بیماری ها، بیماری استئوآرتریت است که سعی داریم در این مطلب از مجله داروخانه مثبت سبز به تشریح ویژگی ها و علائم اون به طور […]

همه چیز درباره بیماری استئوآرتریت
آنچه در این مقاله می خوانیم

همه چیز درباره بیماری استئوآرتریت

خیلی از بیماری ها با اینکه علم پزشکی به دستاوردهای مهمی پیرامونش رسیده، اما همچنان در بین برخی افراد کمتر شناخته شده، یکی از این بیماری ها، بیماری استئوآرتریت است که سعی داریم در این مطلب از مجله داروخانه مثبت سبز به تشریح ویژگی ها و علائم اون به طور کامل بپردازیم…

بیماری استئوآرتریت در اغلب اوقات بعد از میانسالی به وجود میاد و عوامل زیادی می تونه در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار باشه، اما به طور کلی استئوآرتریت در نتیجه کهولت سن، وزن بالا یا استفاده بیش از حد از مفاصل ایجاد میشه!

استئوآرتریت در یک نگاه کلی:

استئوآرتریت شرایط مزمنیه که به تدریج در طول زمان بدتر هم میشه؛ معیارهای زیادی وجود داره که ممکنه پیشرفت اون رو آهسته و علایم رو کنترل کنه. تشخیص آرتروز اولین گام برای اطمینان پیدا کردن از درمان مناسب این بیماریه.

استئوآرتریت یا همون آرتروز یک نوع شایع از آرتریته که با از دست دادن تدریجی غضروف از مفاصل همراهه. علایم شایع اون هم شامل درد، خشکی، کاهش بعضی حرکات مفصل و تغییرات در شکل مفاصل درگیره.

دلایل ایجاد:

همه چیز درباره بیماری استئوآرتریت

هر مفصلی یک لایه غضروفی داره که جذب کننده ضربه است. این مواد لاستیک مانند محکم در انتهای استخوان ها قرار دارن و در مفاصل سالم اصطکاک رو کاهش میدن.

با افزایش سن، پروتئین موجود در غضروف مفصلی از بین میره که موجب لایه لایه شدن و ایجاد شکاف های ریز در ناحیه غضروف می شه که باعث تخریب کامل غضروف می شه. استفاده مکرر مفصلی که غضروف مفصلی اون ساییده شده است به تدریج التهاب غضروف، درد و تورم مفصل رو هم به همراه میاره.

با از بین رفتن عملکرد غضروف بین استخوان ها اصطکاک ایجاد می شه که باعث درد و محدودیت و خشکی در حرکت می شه. التهاب غضروف باعث تحریک استخوان سازی می شه که در آخر این فرآیند خارهای استخوانی یا استئوفیت ها ایجاد میکنه.

دو نوع اصلی استئوآرتریت:

همه چیز درباره بیماری استئوآرتریت

  • آرتروز با علت نامشخص (ایدیوپاتیک) که علت قابل تشخیصی نداره و در حال حاضر شناخته نشده و ممکنه محدود به یک یا دو مفصل یا عمومی باشه.
  • آرتروز ثانویه که به وسیله شرایط زمینه ای ایجاد می شه مثل آسیب به مفاصل، تجمع کلسیم درون مفصل، دیگر شرایط مرتبط با استخوان و مفصل مثل روماتیسم یا شرایط پزشکی مثل دیابت و…

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها