مجله مثبت سبز

علت خارش پوست چیست؟

3/5 - (1 امتیاز)

خارش پوست را می توان جز کلافه کننده ترین اتفاقات پوستی برای هر فردی دانست. شاید چرب بودن پوست سر، گزش حشره ای چون پشه و… بتواند موجب یک خارش کوچک در سطح پوست شود، اما هنگامی که این خارش شدت گیرد، می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی در درون بدن باشد. دقت کنید […]

علت خارش پوست چیست؟

خارش پوست را می توان جز کلافه کننده ترین اتفاقات پوستی برای هر فردی دانست. شاید چرب بودن پوست سر، گزش حشره ای چون پشه و… بتواند موجب یک خارش کوچک در سطح پوست شود، اما هنگامی که این خارش شدت گیرد، می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی در درون بدن باشد.

دقت کنید که هر نوع خارشی را نمی توان با متودهای خانگی درمان نمود، چرا که ممکن است موجب تشدید وخامت اوضاع شود.

آنچه در این مقاله می خوانیم

دلایل بروز خارش های پوستی

دلایل متعددی برای خارش پوست موجود است که برخی از آنها مربوط به بیماری های پوستی و برخی مربوط به بیماری های سیستمیک می باشد.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان
  • در برخی مواقع فرد مبتلا به آلرژی، خشکی پوست یا اگزما است. این افراد از خارش شدیدی رنج می برند و به سبب آن، بیشتر قسمت های بدن خود را با خاراندن، زخم می کنند و نیاز به درمان طولانی مدت، زیر نظر پزشک متخصص پوست دارند.
  • در برخی بیماری های داخلی، خارش علامت مهمی محسوب می شود. از مهم ترین علل خارش، هپاتیت و بیماری کبدی می باشد که باید زیر نظر پزشک دوره درمان آن طی شود.
  • لازم به ذکر است که در دیگر موارد، نارسایی کلیه، کم کاری یا پرکاری تیروئید، کم خونی فقر آهن، پلی سیتمی ورا، برخی سرطان های خون شامل لوسمی و لنفوم، انگل های روده ای و برخی بیماری های روحی، نیز می توانند علت خارش پوستی بیماران باشند.
  • همچنین دیابت هم جز علل داخلی خارش مطرح می شود.علت خارش پوست چیست؟

درمان

  • بی شک قدم اول در درمان خارش پوستی، یافتن علت ایجاد است. اما برخی اقدامات هستند که می توانند به تخفیف خارش کمک کنند، مانند خنک نگه داشتن محیط و پرهیز از حمام داغ و لباس پشمی که می توانند تاثیر به سزایی در کاهش عوارض خارش خواهند داشت.
  • از مهم ترین علت های خارش پوست، خشکی پوست است؛ بنابراین چرب نگه داشتن پوست می تواند به کاهش علائم خارش کمک نماید.
  • مصرف برخی داروهای ضد حساسیت البته زیر نظر پزشک نیز می تواند به کم شدن شدت خارش ها کمک کند. تنها بخاطر داشته باشید که مصرف بی رویه این داروها خود دارای عوارض فوق العاده خطرناکی می باشند.
مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها