دوپامین چیست و در بدن چه کاری انجام می دهد

امتیاز دهید

دوپامین چیست و در بدن چه کاری انجام می دهد خالق این هستی حواسش به تمامی جوانب بشر و مخلوقاتش بوده و با قرار دادان حس های گوناگون زندگی را بر انسان و سایر مخلوقات هستی زیباتر کرده است. با کشفیات بیشتر در مغز و ارگان های بدن آدمی بیشتر پی به وجود پروردگاری دانا […]

دوپامین
آنچه در این مقاله می خوانیم

دوپامین چیست و در بدن چه کاری انجام می دهد

خالق این هستی حواسش به تمامی جوانب بشر و مخلوقاتش بوده و با قرار دادان حس های گوناگون زندگی را بر انسان و سایر مخلوقات هستی زیباتر کرده است. با کشفیات بیشتر در مغز و ارگان های بدن آدمی بیشتر پی به وجود پروردگاری دانا و حکیم می برد. یکی از این کشفیات وجود هورمون مغزی دوپامین در سیستم اعصاب مرکزی، دستگاه گوارش و سایر اندام های بدن است. این ماده به ارتباط سلول های مغز در بدن کمک می کند و به ما توانایی و انرژی می بخشد و کمبود آن سبب خستگی و بی حوصلگی در فرد می شود.

از دیگر کارایی این هورمون در بدن

دوپامین

کمک به برقراری ارتباطات، احساسات و کنترل رفتار و همچنین هسته اصلی تمایلات جنسی و نیازهای حیاتی بدن است. در واقع آخر تمامی هیجانات زندگی نظیر روابط جنسی، بازی های کامپیوتری و مصرف دخانیات دوپامین وجود دارد.

مقایسه دوپامین و سروتونین

دوپامین سبب افزایش توانایی و انرژی و سروتونین سبب افزایش حس خوشبینی و رضایتمندی در افراد می گردد. در مقایسه با مردان، زنان بیشتر دچار کمبود سروتونین می شوند که حس افسردگی در آنان پدیدار می شود و مردان دچار کمبود دوپامین می شوند که دچار خستگی و بی حوصلگی می شوند.

به منظور فرار از حس های دلزدگی بایستی که گوشت بیشتری مصرف کنید.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان

آیا دوپامین خوب است یا بد؟

دوپامین

طبق تحقیقات انجام شده سطح دوپامین باید متوازن باشد در این صورت فرد از سلامت روانی و از حس های منطقی نظیر، انگیزه کافی، انتخاب های عاقلانه، وابستگی سالم، انتظارات منطقی، تمایلات جنسی سالم برخوردار است. نقطه مقابل کاهش و یا افزایش میزان دوپامین در بدن است که شاهد بروز رفتارهای افسارگسیخته نظیر خشونت، اضطراب، جنون، شیزوفرنی، اعتیاد جنسی، ریسک پذیری ناسالم، قمار، اعتیاد به مواد و نداشتن انگیزه و جسارت خواهیم بود.

راه کارهای افزایش این هورمون در بدن

دوپامین

  • ورزش کنید.
  • موسیقی گوش دهید.
  • مکمل های طبیعی مصرف کنید.
  • بدنتان را از سموم پاکسازی کنید.
  • مصرف مواد غذایی حاوی پروتئینی به نام تیروزین توصیه می شود.

علائم فیزیکی و ذهنی کمبود آن در بدن

  • فقدان انگیزه، ناامیدی، نوسانات خلقی
  • خستگی، مشکلات خواب، کاهش میل جنسی و افزایش وزن

مجله پزشکی مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها