مجله مثبت سبز

فواید روغن زیتون برای پوست

امتیاز دهید

اکثر ما توی خونه هامون یه بطری روغن زیتون داریم که برای تهیه یه سالاد و یا سرخ کردن از اون استفاده می کنیم. این احتمال وجود داره که شما هم مثل اکثر مردم از روغن زیتون فقط برای سالاد استفاده کرده باشید، ولی باید بدونید که به طور چشمگیری فواید روغن زیتون برای پوست […]

فواید روغن زیتون برای پوست

اکثر ما توی خونه هامون یه بطری روغن زیتون داریم که برای تهیه یه سالاد و یا سرخ کردن از اون استفاده می کنیم. این احتمال وجود داره که شما هم مثل اکثر مردم از روغن زیتون فقط برای سالاد استفاده کرده باشید، ولی باید بدونید که به طور چشمگیری فواید روغن زیتون برای پوست ثابت شده است. که در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به اون خواهیم پرداخت…

در یک مطالعه نشون داده شد که وقتی محققان روغن زیتون رو به پوست موش هایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش بودن، ماساژ دادن، در واقع روغن زیتون برای مبارزه با سلول های سرطانی عمل کرد و میزان تومورها به طور قابل توجهی پایین تر از موش هایی بود که روغن زیتون روی پوستشون استفاده نشده بود.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مزایای روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون برخی از مزایای گزارش شده رو به پوست میده. طبق گزارش شورای بین المللی زیتون، روغن زیتون دارای ویتامین های بسیاری است از جمله A، D و K و همچنین ویتامین E هست.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی است

روغن زیتون همچنین یک آنتی اکسیدانه، بنابراین ممکنه به جلوگیری یا کاهش آسیب از اشعه ماوراء بنفش ناشی از سرطان کمک کنه.

این روغن غلظت بسیار زیاد یک عنصر اسکالن را در مقایسه با انواع دیگر چربی ها و روغن هایی که انسان ها به طور معمول می خورن، داره.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

مرطوب کننده است و با باکتری ها مبارزه می کنه

اگه شما مستعد آکنه هستید، با استفاده از صابون ساخته شده با روغن زیتون می تونید با کشتن باکتری هایی که باعث آکنه می شه، به کاهش آکنه کمک کنید. روغن زیتون همچنین برای پوست شما خواص مرطوب کنندگی و هیدراته داره.

چگونه می توان از روغن زیتون برای پوست استفاده کرد؟

روغن زیتون اغلب به عنوان یک عنصر در محصولات شستشوی صورت استفاده می شه.

لوازم آرایشی هایی وجود داره که دارای روغن زیتون هستن، همچنین می شه در برخی از صابون ها، محصولات شستشوی بدن و لوسیون ها هم روغن زیتون رو یافت.

امکان استفاده از روغن زیتون ب

 

ه عنوان یک مرطوب کننده بدون ترکیبات اضافی با استفاده از اون به طور مستقیم بر روی پوست شما، وجود داره،

می تونید قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، از روغن زیتون به عنوان ضدآفتاب و حتی پس از آفتاب سوختگی به عنوان یک ضدالتهاب از اون استفاده کنید.

فواید روغن زیتون برای پوست

خطرات و هشدارها

در حالی که روغن زیتون ممکنه به نوعی سودمند باشه، مطالعات دیگه ای پیشنهاد کرده که اگه شما پوست خیلی حساسی دارید، به خصوص پوست چربی دارید، روغن زیتون ممکنه بهترین انتخاب نباشه.

یک مطالعه نشون داده که روغن زیتون در واقع شرایط پوستی رو برای کودکان بدتر می کنه و توصیه می کنه که والدین از مصرف روغن زیتون در نوزادان خود اجتناب کنن. اگه پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از روغن زیتون برای به صورت خود، آزمایش آلرژی رو حتما انجام بدید.

با استفاده از نام تجاری روغن زیتون که قصد دارید از اون استفاده کنید، یه قطره از سایز کوچکش رو روی پوست سینه خودتون امتحان کنید، اگه در 24 تا 48 ساعت هیچ واکنشی مشاهده نکنید، می تونید از اون استفاده کنید.

تحقیقات دیگه ای هم انجام شده مبنی بر اینکه استفاده از روغن های طبیعی، از جمله روغن زیتون، بر روی نوزادان ممکنه در آینده ایجاد اگزما کنه یا نه؟ این تحقیقات نشون داده که اگه شما سابقه خانوادگی اگزما داشته باشید، این اتفاق می تونه رخ بده!

روغن زیتون یک روغن سنگینه و به راحتی به پوست نمی رسه. روغن اضافی رو پاک کنید تا مانع از خفگی پوستتون بشه و حتما هم یک محصول باکیفیت رو انتخاب کنید.

نکته مهم در استفاده از روغن زیتون برای پوست

اگه شما مایل به استفاده از روغن زیتون بر روی صورت خود هستید، فقط به یاد داشته باشید که کیفیت روغنی که انتخاب می کنید خیلی مهمه.

روغن زیتون در صورتی که در معرض گرما، نور و اکسیژن قرار بگیره در هنگام حمل و نقل ممکنه خراب بشه؛ اگه روغن زیتون آسیب دیده و یا تردید در تولید اون دارید اصلا ازش استفاده نکنید، چراکه کیفیت روغن زیتون رو تحت تاثیر قرار میده.

استفاده

فواید روغن زیتون برای پوست

 از روغن زیتون برای پوست و خاصیت روشن کنندگی

برای درک اینکه روغن زیتون چجوری می تونه خاصیت روشن کنندگی برای پوست داشته باشه، ما نگاهی به اصول چگونگی کار کرد اون و خواص روغن زیتون میندازیم…

روشن کنندگی پوست به معنی روشن شدن لکه های پوست، تکه هایی از پوست یا تناژ کلی پوسته.

کارکرد کرم های روشن کننده چگونه است؟

کرم های روشن کننده پوست معمولا در سطح یا در لایه بالایی پوست کار می کنن. سفید کننده های پوستی واقعی با یک یا هر دو روش این کار رو انجام میدن:

رنگدانه های پوست رو کاهش میدن

ملانین رنگدانه ای در پوست شماست. بیشتر داشتن ملانین در پوست شما، رنگ تیره تر پوست رو به وجود میاره. این سلول ها در پوست به نام ملانوسیت ها ساخته میشن.

کرم های روشن کننده پوست با متوقف و یا کند کردن روندی که ملانوسیت ملانین رو ایجاد می کنه؛ کار میکنه. تاثیر روشن کننده های پوست دائمی نیستن، این به این علته که ملانوسیت های جدید رشد می کنن به طوری که پوست شما در طول زمان تجدید میشه.

افزایش لایه برداری پوست

از بین بردن سلول های پوستی مسن تر کمک می کنه تا پوستی رو که از در معرض خورشید بوده شده و آسیب دیده، روشن کنه. لازم به ذکره که لایه برداری طبیعی پوست با افزایش سن ما کاهش پیدا میکنه.

برخی از دستگاه های روشن کننده پوست با ایجاد لایه برداری سریع تر پوست عمل می کنن. این باعث می شه که تعداد سلول های پوستی بیشتر شه تا سلول های سبک تر بر روی سطح پوست ظاهر بشن.

روشن کننده های پوست و کرم ضد آفتاب

روشن کننده پوست ممکنه حاوی کرم ضد پیری برای محافظت در برابر آفتاب و آفتاب سوختگی پوست باشه.

تاثیر روغن زیتون بر روشن کنندگی پوست

بعضی از مردم از مخلوط روغن زیتون و آب لیمو برای روشن کردن مو و پوست استفاده می کنن. آب لیمو یک سفید کننده پوست واقعی نیست، گرچه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تونه به کاهش آسیب پوستی که باعث ایجاد لکه های تیره می شه کمک کنه.

مکانیسم اصلی روشن کنندگی پوست، اسید سیتریک در آب لیمو هست که به روشن شدن پوست کمک می کنه.

استفاده از روغن زیتون برای پوست و آرایش

می تونید از روغن زیتون به عنوان یک آرایش پاک کن طبیعی استفاده کنید. روغن زیتون رو به یک پد پنبه ای زده و آرایشتون رو با آرامش از چهره پاک کنید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها