راه های تقویت و بلند کردن ناخن

امتیاز دهید

یافتن راه حل های زودبازده برای تقویت و بلند کردن ناخن از جمله اساسی ترین خواسته های اکثر خانم ها بخصوص خانم های جوان می باشد. جهت دانستن این رموز بهتر است با ما تا انتهای این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید… تغذیه مناسب برنامه‌ غذایی متعادل و نوشیدن آب فراوان، […]

یافتن راه حل های زودبازده برای تقویت و بلند کردن ناخن از جمله اساسی ترین خواسته های اکثر خانم ها بخصوص خانم های جوان می باشد. جهت دانستن این رموز بهتر است با ما تا انتهای این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید…

آنچه در این مقاله می خوانیم

تغذیه مناسب

برنامه‌ غذایی متعادل و نوشیدن آب فراوان، ضروری است. مهم ترین چیز برای تقویت ناخن این است که ناخن هایتان و کاتیکل های آن ها را هیدراته نگاه دارید.

مراقبت فیزیکی

از ناخن های دست خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. زمانی که گردگیری می کنید یا به گل و گیاه ها رسیدگی می کنید حتما برای محافظت در برابر مواد شیمیایی و آسیب ها دستکش دستتان کنید. از ناخنتان برای کندن برچسب و باز کردن چیزی استفاده نکنید.

راه های تقویت و بلند کردن ناخن

ماساژ

از آنجایی که ناخن ها در زیر کاتیکل ها شکل می گیرند، ماساژ اطراف ناخن باعث افزایش جریان خون در آنجا و در نتیجه تقویت و بلند کردن ناخن ها می شود. بهتر است برای ماساژ از کرم های مخصوص دست و ناخن، روغن زیتون و کنجد بهره ببرید.

سوهان ناخن

ناخن هایتان را سوهان بکشید تا قوی تر شوند، این کار کمک می کند تا ناخن ها به آسانی نشکنند. این کار همچنین از ترک خوردن ناخن ها جلوگیری می کند. ناخن های دست خود را به صورت گرد در آورید تا از شکستن آن ها نسبت به حالت مربعی جلوگیری شود.

مصرف محرک های موضعی

اگر رشد ناخن هایتان کم است از محلول ها و ژل های محرک رشد ناخن بهره ببرید. انواع مرغوب این محصولات در مراکز معتبر در دسترس می باشد.

لاک و لاک پاک کن

  • لایه ای از لاک قطعا باعث محکم تر شدن ناخن ها می شود، اما استفاده زیاد از لاک باعث می شود که تنفس خوبی صورت نگرفته و ناخن ها تضعیف شوند.
  • هرزگاهی به ناخن هایتان استراحت دهید و آنها را بدون لاک نگه دارید.
  • همچنین برای پاک کردن رنگ لاک ها از لاک پاک کن های چرب و فاقد آستون بهره ببرید. راه های تقویت و بلند کردن ناخن

مصرف مکمل های تقویت ناخن

مکمل های بیوتین با شکنندگی ناخن ها از درون بدن مبارزه می کنند. بیوتین یا همان ویتامین H به رشد و مقاومت ناخن ها بسیار کمک می کند. موز، قارچ، ماهی سالمون، غلات و آواکادوو منابع غنی بیوتین هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “معرفی مکمل های تقویت مو و ناخن” را مطالعه فرمایید. همچنین می توانید جهت سفارش و مطالعه در مورد مکمل های پوست، مو و ناخن به سایت داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه کنید.

لیمو و معجزه برای تقویت و بلند کردن ناخن

قرار دادن ناخن ها در آب لیمو و یا ماساز ناخن ها با برش لیمو، باعث می شود که ناخن ها محکم شوند و از شکستن آنها جلوگیری به عمل آید.

چند ترفند

  • جویدن ناخن را کاملا فراموش کنید.
  • دائما به دست خود کرم بزنید.
  • از لاک همرنگ پوست جهت بلندتر نشان دادن ناخن ها استفاده کنید.
  • هنگام شستن ظرف، حتما از دستکش استفاده کنید.
مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت ناخن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها