فواید سبوس برنج

امتیاز دهید

سبوس چیست؟ سبوس عبارت است از پوسته و لایه های بیرونی گندم، جو و برنج، که در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به خواص ارزشمند سبوس برنج خواهیم پرداخت. استفاده های درمانی از سبوس برنج از دیر باز تا کنون وجود داشته است و آن را می توان هم به صورت خوراکی […]

سبوس برنج

سبوس چیست؟ سبوس عبارت است از پوسته و لایه های بیرونی گندم، جو و برنج، که در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به خواص ارزشمند سبوس برنج خواهیم پرداخت. استفاده های درمانی از سبوس برنج از دیر باز تا کنون وجود داشته است و آن را می توان هم به صورت خوراکی و هم به صورت خارجی استفاده نمود.

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید اعجاب انگیز سبوس برنج

در واقع برنج از دو پوسته تشکیل شده است که پوسته اول سفت و سخت بوده و در عین حال سرشار از فیبر می باشد که برای مصارف کود گیاهی استفاده می شود و پوسته دوم که با الک جدا می شود یک منبع غنی از ویتامین B است. این دو پوسته هنگام آماده سازی برنج برای بازار مصرف فراوری، می شوند.

 آرامش اعصاب

فقط با دم کردن سبوس به مانند چای و نوشیدن یک لیوان از آن قبل از خواب، متوجه خواهید شد که روحتان آرامش یافته و به دور از اضطراب به راحتی به خواب خواهید رفت.

کاهش وزن

سبوس برنج جلوگیری از پرخوری و یبوست می کند. بنابراین در برنامه های رژِیم غذایی و کاهش وزن بسیار موثر است زیرا به سرعت چربی های شکم و پهلو را سوزانده و آب می کند. کافی ست مقداری از آن را ده دقیقه قبل از صرف نهار و شام همراه با ماست مخلوط کرده و میل کنید.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان

تقویت مو

تا کنون حتما یا خودتان و یا اطرافیانتان به خاطر ریزش مو به دکتر مراجعه کرده اید و اولین دارویی که دکتر برایتان تجویز کرده ویتامین های گروه B بوده است. حال چه ویتامین و دارویی مقوی تر از سبوس برنج می شناسید که یک منبغ غنی و بزرگی از ویتامین های گروه B و به خصوص B5 باشد. این ماده سبب تحریک پیاز مو شده و از سفید شدن و ریزش آنها جلوگیری کرده و به مرور زمان موهای سفید شده را مشکی می کند.

حفظ جوانی و رفع چین و چروک

سبوس برنج سرشار از ویتامین E و همچنین آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد پیری و ضد چین و چروک داشته و با حفظ رطوبت پوست از پیری پوست و ترک خوردن آن جلوگیری می نماید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها