Bucalfat

کمبود کدام ویتامین باعث سردرد می شود؟

2/5 - (1 امتیاز)
اگر میگرن یا سردردهای مداوم دارید، می‌دانید که این سردردها می‌توانند یک روز خوب را به طور کامل خراب کنند. اگرچه داروها می‌توانند به شما در مدیریت آن‌ها کمک کنند، اما ممکن است عوارض جانبی نیز برای شما داشته باشد. به همین دلیل است که برخی از افراد مبتلا به میگرن دوست دارند به جای دارو از راه‌های طبیعی‌تر برای تسکین درد استفاده کنند. خبر خوب این است که شواهدی وجود دارد که ممکن است این سردردها ناشی از کمبود مواد مغذی خاصی بوده و مکمل‌هایی شامل ویتامین‌ها ممکن است در تسکین آن‌ها موثر واقع شوند.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

کمبود کدام ویتامین باعث سردرد می شود
Heatstroke
آنچه در این مقاله می خوانیم

ویتامین B2

ریبوفلاوین که بیشتر به عنوان ویتامین B2 شناخته می‌شود، ممکن است باعث کاهش شیوع میگرن و شدت آن در برخی از افراد شود. ویتامین  B2به طور طبیعی در غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، سبزیجات برگ سبز، آجیل، آرد غنی شده و مانند بسیاری از سایر ویتامین‌های B، در قرص ب کمپلکس نیز یافت می‌شود.

ریبوفلاوین نقش کلیدی در متابولیسم انرژی دارد؛ یعنی فرآیندی که بدن ما در آن انرژی تولید می‌کند. دلیل استفاده از ویتامین B2 در میگرن این است که ممکن است به افزایش متابولیسم انرژی مغز کمک کند. تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به میگرن ممکن است در این فرآیند دچار مشکل شوند. این مشکل می‌تواند مسئول ایجاد سردرد باشد.

بیشتر بخوانید: درمان فوری سردرد شدید در 5 دقیقه

برای کمک به پیشگیری از میگرن، باید حدود 400 میلی گرم ریبوفلاوین در روز مصرف کنید. البته این مقدار بسیار بیشتر از چیزی است که در یک مولتی ویتامین وجود دارد. مصرف این ویتامین بیش از 400 میلی گرم در روز احتمالا برای شما مفید نخواهد بود. اگر از آنتی بیوتیک‌ها به ویژه آنتی بیوتیک تتراسایکلین استفاده می‌کنید، ویتامین B2 ممکن است با آن‌ها تداخل داشته باشد.

یک بررسی در سال 2015 در مجله بین المللی برای تحقیقات ویتامین و تغذیه نیز به این نتیجه رسید که استفاده از ویتامین B2 می‌تواند هم دفعات و هم مدت زمان میگرن را کاهش دهد، بدون اینکه عوارض جانبی شدیدی داشته باشد. با این حال، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری را روی تعداد بیشتری از افراد انجام دهند تا تعیین کنند که آیا ویتامین B2 موثر است یا خیر.

ریبوفلاوین به طور کلی به خوبی تحمل می‌شود و به احتمال زیاد برای اکثر افراد بی‌خطر است؛ اما می‌تواند رنگ ادرار را به رنگ نارنجی تغییر دهد.

سردرد

ویتامین D

ویتامین D ممکن است در مبارزه با التهاب در مغز نقش داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است به بهبود جذب منیزیم و کاهش تولید موادی که در طول حملات میگرنی افزایش می‌یابند، نیز کمک کند.

مصرف قرص ویتامین D ممکن است به پیشگیری و درمان حملات میگرن، به ویژه در افراد مبتلا به کمبود ویتامین D کمک کند. یک تجزیه و تحلیل در سال 2021 از پنج مطالعه با کیفیت بالا نشان داد که مصرف مکمل‌های ویتامین D به طور قابل توجهی طول مدت، دفعات و شدت سردردهای میگرنی را در مقایسه با مصرف پلاسیبو (دارونما) کاهش می‌دهد.

تعداد افراد مبتلا به کمبود ویتامین D در بین بیماران مبتلا به میگرن و سردرد بین 45% و 100% گزارش شده است. در تعدادی از مطالعات، سطح پایین ویتامین D با افزایش دفعات وقوع سردرد مرتبط بوده است.

بنابراین، دوز 1000-4000 IU (25 میکروگرم تا 100 میکروگرم) ویتامین D در روز می‌تواند دفعات حملات را در برخی از میگرن‌ها کاهش دهد.

سخن پایانی

حملات میگرن می‌تواند ناتوان کننده باشد. اگرچه بسیاری از افراد مصرف داروهای تجویزی را ترجیح می‌دهند، شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی ویتامین‌ها نیز ممکن است شدت، مدت یا دفعات میگرن را کاهش دهند. محققان تأثیر بسیاری از مواد مغذی بر میگرن را بررسی کرده‌اند که برخی از آن‌ها شامل ویتامین B2 و ویتامین D، منیزیم و کوآنزیم Q10 است.

مطالب مرتبط
برچسب: ویتامین
دسته بندی: بیماری ها
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها