mosbatesabz

صبحانه مفید برای آرتروز زانو

3.3/5 - (45 امتیاز)
اگر به درد آرتروز زانو دچار هستید، شروع کردن روز با غذاهای سالم و سرشار از خواص ضد التهابی برای شما مفید است. صبحانه همچنین به بهبود متابولیسم شما کمک می‌کند. علاوه بر این، کسانی که صبحانه را حذف می‌کنند، ممکن است در طول روز انتخاب‌های ناسالم‌تری داشته باشند. این کار ممکن است منجر به خوردن غذاهایی شود که می‌تواند علائم آرتروز را بدتر کند. در ادامه، انتخاب‌هایی برای گنجاندن در یک صبحانه مفید برای آرتروز زانو را به شما معرفی می‌کنیم.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

صبحانه مفید برای آرتروز زانو
Oralyte

جو دوسر

جو دوسر می‌تواند سلامت و تنوع میکروبیوم روده را بهبود بخشد؛ کلسترول تام و LDL (کلسترول بد) را کاهش دهد؛ ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی شود و سطح اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در خون را افزایش می‌دهد که به کنترل قند خون، بهبود علائم بیماری التهابی روده و محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک می‌کنند.

جو دوسر نسبت به بیشتر غلات پروتئین و چربی بیشتری دارد و به طور طبیعی حاوی گلوتن نیست؛ اگرچه ممکن است در طول فرآوری با آن در تماس باشد. اگر مصرف گلوتن برای شما مضر است، حتما به دنبال محصول جو دو سر با برچسب بدون گلوتن باشید.

جو دوسر دارای کربوهیدرات نسبتا بالایی (حدود 27 گرم در یک فنجان بلغور جو دوسر پخته) است. بنابراین اگر از یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات پیروی می‌کنید، مصرف آن ممنوع است.

تخم مرغ، صبحانه مفید برای آرتروز زانو

اگرچه در سال‌های گذشته در ارتباط با مصرف تخم مرغ به خاطر محتوای کلسترول، نظرات ضد و نقیض زیادی ارائه شده است، اکنون به نظر می‌رسد که کلسترول موجود در تخم‌ مرغ باعث انسداد شریان‌ها نمی‌شود. حتی قانون محدود کردن مصرف تخم مرغ به سه بار در هفته نیز از بین رفته است. تخم مرغ انتخاب خوبی برای صبحانه است؛ زیرا برخلاف بسیاری از گزینه‌های موجود برای صبحانه، سرشار از پروتئین است.

Kodex-Sensitive-Spray-65-ml-1
اسپری تاخیری دیلی حساس کدکس ۶۵ میلی لیتر
قیمت: 159.400 تومان
قیمت با تخفیف:122.700 تومان

اسموتی

اگر یک اسموتی سالم درست کنید، می‌توانید ارزش غذایی یک وعده را با مصرف آن جمع کنید. در غیر این صورت، تنها یک بمب التهابی سرشار از کالری خواهید داشت.

توجه: بستنی به اسموتی سالم تعلق ندارد.

یک ایده برای درست کردن اسموتی سالم و خوشمزه:

  • شاه توت تازه
  • نصف موز رسیده
  • اسفناج
  • کره بادام زمینی
  • پودر پروتئین وی
  • دانه چیا، تخم کتان یا تخمه کدو تنبل
  • شیر بادام

اسموتی

تست آووکادو، صبحانه مفید برای آرتروز زانو

سعی کنید بهترین انتخاب را درمورد نان داشته باشید. به دنبال نان‌های حاوی غلات کامل، نان بدون گلوتن بدون قند یا مواد شیمیایی اضافه شده و با حداقل سدیم باشید.

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌ها، پلی فنول‌ها و فلاونوئیدها است و ممکن است به درمان یا پیشگیری از سرطان، دیابت و سایر بیماری‌های التهابی کمک کند. در میان همه میوه‌ها، آووکادو دارای بالاترین میزان لوتئین است. لوتئین، رنگدانه‌ای ارگانیک است که به جلوگیری از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند. به کار رفتن آووکادو در کنار سویا در مکمل‌های ضد آرتروز، نشان از تاثیر این میوه در تسکین درد ناشی از آرتروز دارد.

چای سبز

افراد زیادی در سراسر جهان روز خود را با چای آغاز می‌کنند. اینکه آیا این کار برای آرتروز زانو خوب است یا بد، کاملا مشخص نیست. مدت‌هاست که نشان داده شده است Epigallocatechin-3-gallate (EGCG)، یکی از مواد شیمیایی گیاهی اصلی در چای سبز، به محافظت در برابر بیماری‌های خود ایمنی، از جمله آرتروز و همچنین بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. البته برخی از انواع چای سبز ممکن است به اندازه سایرین مفید نباشند.

آجیل و مغزها

آجیل‌ها منابع خوبی از چربی‌های اشباع نشده هستند که برای کسانی که علائم آرتروز دارند، مفید است. این چربی‌های غیر اشباع حاوی خواص ضد التهابی هستند. التهاب در سطح بدن علت اصلی اکثر بیماری‌های مزمن است. بنابراین، تسکین برخی التهابات با غذاهای ضد التهابی ممکن است به کاهش علائم آرتروز زانو در شما کمک کند.

در مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، گزارش شد که مصرف بیشتر آجیل با سطوح پایین‌تر بیومارکرهای التهابی مرتبط است؛ که ارتباط بین مصرف آجیل و کاهش سطح التهاب را نشان می‌دهد.

میوه‌ها

ترکیب میوه‌ها در صبحانه به شما آنتی اکسیدان لازم برای محافظت در برابر آرتروز و ویتامین‌های مورد نیاز برای کمک به کاهش التهاب را می‌دهد.

زغال اخته، پرتقال و توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی مانند ویتامین C برای کمک به مدیریت آرتروز زانو هستند. در مطالعه‌ای که در مجله Translational Medicine منتشر شد، مشخص شد که غذاهای حاوی ویتامین C برای دردهای مرتبط با آرتروز موثر هستند.

سخن پایانی

اگرچه هیچ درمان قطعی برای آرتروز وجود ندارد، اما خبر خوب این است که می‌توانید با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی خود، درد آرتروز زانو را کاهش دهید. دقت بیشتر به غذایی که می‌خورید، می‌تواند به کاهش التهاب و در نتیجه تسکین درد و سفتی مفاصل کمک کند. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، غذاهای مفید برای گنجاندن در وعده صبحانه مفید برای آرتروز زانو را به شما معرفی کردیم. نظرات و سوالات خود را در این رابطه در بخش کامنت‌ها با کارشناسان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها