InsectRepellentSpray

فیلر چانه چیست؟ بررسی کامل عوارض و مراقبت های بعد از آن

3/5 - (2 امتیاز)
فیلر چانه یکی از روش‌های محبوب و غیرجراحی برای تغییر و بهبود ظاهر چانه و فک هستند. این روش که از مواد فیلر به‌طور مستقیم در ناحیه چانه استفاده می‌کند، می‌تواند به تغییر شکل و حجم چانه کمک کرده و همچنین تعادل بهتری در نسبت‌های صورت ایجاد کند. این مقاله به بررسی فیلرهای چانه، مزایا، عوارض، روش انجام و مراقبت‌های پس از آن می‌پردازد.
فیلر چانه
Oralyte

فیلر چانه چیست؟

فیلر چانه، تزریقی است که برای شکل دادن به چانه و سفت کردن پوست اطراف آن استفاده می‌شود. برخلاف تصور رایج، فیلر همیشه لزوما برای ایجاد حجم غیرطبیعی در ناحیه‌ای که تزریق می‌شود استفاده نمی‌شود. در مورد فیلر چانه، از آن برای ایجاد خط فک صاف‌تر و محکم‌تر برای کسانی که با افتادگی چانه سر و کار دارند استفاده می‌شود. یکی از دلایل افتادگی چانه افزایش سن است. با افزایش سن مقداری استخوان از دست می‌رود و ما با کوچک شدن استخوان فک، متوجه افتادگی چانه و افتادگی گردن می‌شویم. در این شرایط استفاده از فیلر چانه می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

فیلر چانه چقدر ماندگاری دارد؟

انواع مختلفی از فیلر وجود دارد که هر کدام ماندگاری مختلفی دارند. به غیر از نوع فیلر ناحیه درمان و ترکیب شیمیایی بدن فرد بر طول ماندگاری فیلر چانه تأثیر می‌گذارد. به طور کلی فیلرهایی که متراکم‌تر هستند و عمیق‌تر تزریق می‌شوند ماندگاری بیشتر دارند. فیلرهای هیالورونیک اسید، فیلرهایی هستند که کمترین میزان عمر را دارند و معمولا  ۶ تا ۱۲ ماه دوام می‌آورند. بنابراین، پزشکان ممکن است این گزینه‌ها را برای افرادی که برای اولین بار فیلر را امتحان می‌کنند، توصیه کنند. یکی دیگر از گزینه‌های کوتاه‌مدت، هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم است، یک پرکننده موقت پوست که حدود ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

مزایای فیلر چانه

تزریق فیلر چانه ویژگی‌های مختلفی دارد. برخی از ویژگی‌های این روش عبارت است از:

  • اصلاح زاویه‌سازی
  • سفت شدن و صاف شدن پوست
  • اصلاح تناسب صورت
  • افزایش برآمدگی چانه

چانه یکی از قسمت‌های مهم صورت است. در صورتی که تناسب چانه به هر دلیل مشکل داشته باشد می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سایر قسمت‌های صورت شما بگذارد. و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. فیلر در قسمت زیرین چانه قرار می‌گیرد و در نتیجه تناسب آن را اصلاح می‌کند.

تزریق فیلر چانه

عوارض فیلر چانه

اگرچه فیلرهای چانه به‌طور کلی ایمن هستند، اما همانند هر روش دیگری ممکن است عوارضی به همراه داشته باشند. برخی از عوارض احتمالی، عبارتند از:

  • خارش
  • کبودی
  • تورم
  • عفونت
  • پر شدن بیش از حد
  • ایجاد جای زخم
  • آبسه
  • نامتقارن شدن چانه (در صورت تزریق نادرست)
  • واکنش‌های آلرژیک

در موارد بسیار نادر شخص ممکن است دچار عوارض خیلی شدید شود. برخی از این عوارض عبارتند از:

هزینه فیلر چانه

هزینه فیلر چانه به چندین عامل بستگی دارد که شامل نوع فیلر استفاده‌شده، میزان فیلر مورد نیاز، تخصص و تجربه پزشک و موقعیت جغرافیایچای کلینیک می‌شود. فیلرهای مختلف با مواد گوناگون مانند اسید هیالورونیک قیمت‌های متفاوتی دارند، و هرچه مقدار فیلر بیشتری برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز باشد، هزینه نیز افزایش می‌یابد. همچنین، پزشکان با تجربه و تخصص بالا معمولا هزینه بیشتری دریافت می‌کنند، چرا که دقت و مهارت آن‌ها در نتیجه نهایی تأثیر زیادی دارد.

علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد؛ به طوری که در شهرهای بزرگ و مناطق پرهزینه، معمولا قیمت‌ها بالاتر است. کلینیک‌های مجهزتر و با امکانات بیشتر نیز هزینه‌های بیشتری دارند. برای دریافت بهترین نتیجه، انتخاب یک پزشک مجرب و معتبر اهمیت بالایی دارد. به طور کلی برای اطلاع از هزینه‌های دقیق این روش می‌توانید در جلسات مشاوره از پزشک سوال کنید.

هزینه فیلر چانه

فرآیند انجام فیلر چانه

اولین مرحله شامل مشاوره با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک است. در این مرحله، اهداف و انتظارات شما بررسی می‌شود و تصمیم‌گیری درباره نوع و مقدار فیلر صورت می‌گیرد. قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر تمیز می‌شود و ممکن است از کرم بی‌حسی استفاده شود تا درد و ناراحتی به حداقل برسد. متخصص، فیلر را به صورت دقیق به ناحیه چانه تزریق می‌کند. این فرآیند معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. پس از تزریق، ممکن است ناحیه چانه کمی متورم یا قرمز شود که این علائم معمولا پس از چند ساعت تا چند روز برطرف می‌شوند.

مراقبت‌های بعد از فیلر چانه

پس از انجام تزریق فیلر چانه، مراقبت‌های خاصی لازم است تا نتایج بهتری حاصل شود و از عوارض جانبی جلوگیری شود. برخی از مراقبت‌های ضروری پس از تزیرق فیلر چانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • چانه خود را به آرامی تمیز کنید

پس از تزریق ژل چانه، تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان برای جلوگیری از عفونت بسیار مهم است. از یک پاک کننده ملایم و غیر ساینده استفاده کنید تا به آرامی چانه خود را تمیز کنید و از هر گونه حرکت خشن یا مالشی اجتناب کنید. محل را با یک حوله تمیز خشک کنید یا اجازه دهید در مجاورت هوا خشک شود.

  • از لمس کردن یا اعمال فشار خودداری کنید

حداقل به مدت ۲۴ ساعت از لمس یا اعمال فشار به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. لمس بیش از حد می‌تواند باکتری را وارد بدن کند و خطر عفونت را افزایش دهد. علاوه بر این، از خوابیدن روی صورت یا وارد کردن هرگونه فشار مستقیم به چانه در طول دوره بهبودی اولیه خودداری کنید.

  • از کمپرس یخ استفاده کنید

تورم یک عارضه جانبی رایج پس از تزریق فیلر چانه است. برای کاهش تورم، کمپرس یخ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. این روند را چند بار در روز در ۴۸ ساعت اول پس از درمان تکرار کنید.

  • از فعالیت‌های شدید خودداری کنید

حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از عمل از انجام فعالیت‌های شدید یا ورزش‌هایی که جریان خون را در صورت افزایش می‌دهند، خودداری کنید. افزایش ضربان قلب و افزایش گردش خون به طور بالقوه می‌تواند تورم و کبودی را بدتر کند.

  • از چانه در برابر آفتاب محافظت کنید

محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید به خصوص بعد از عمل‌های زیبایی بسیار مهم است. هر زمان که به بیرون از منزل می‌روید، حتی در روزهای ابری، یک ضد آفتاب با SPF بالا به چانه خود بزنید. برای محافظت بیشتر از کلاه لبه پهن استفاده کنید.

  • مراجعه منظم به پزشک

بعد از تزریق شما باید مجددا به پزشک مراجعه کنید تا پزشک تزریق شما را بررسی کند. آن‌ها پیشرفت شما را ارزیابی می‌کنند و به هر گونه نگرانی رسیدگی می‌کنند و راهنمایی‌های بیشتری در مورد مراقبت‌های بعدی فیلر چانه شما ارائه می‌دهند.

قبل و بعد فیلر چانه

فیلر چانه نتایج قابل‌توجهی را می‌تواند بلافاصله پس از تزریق نشان دهد. در ادامه توضیحاتی درباره تغییرات قبل و بعد از انجام فیلر چانه ارائه می‌شود.

ظاهر چانه

قبل از تزریق، چانه ممکن است کوچک، عقب‌رفته یا نامتقارن باشد. این موضوع می‌تواند بر تعادل کلی صورت تأثیر منفی بگذارد و ممکن است صورت به شکل ضعیف یا ناهماهنگ به نظر برسد. بلافاصله پس از تزریق فیلر، چانه حجم بیشتری پیدا می‌کند و برجسته‌تر می‌شود. این تغییر می‌تواند به ایجاد تعادل بهتر در صورت کمک کند و چانه‌ای قوی‌تر و متناسب‌تر را به نمایش بگذارد.

پروفایلو صورت

در پروفایلو صورت، چانه‌ای که کمتر برجسته است ممکن است باعث شود سایر ویژگی‌های صورت مانند بینی یا لب‌ها بیشتر برجسته شوند وعدم تعادل در نمای جانبی صورت ایجاد شود. با تزریق فیلر چانه پروفایلو صورت بهبود می‌یابد و چانه به صورت طبیعی با دیگر اجزای صورت هماهنگ‌تر می‌شود. این تغییرات می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس فرد و بهبود ظاهر کلی شود.

قبل و بعد فیلر چانه

روش‌های جایگزین فیلر چانه

برخی افراد به جای تزریق فیلر چانه روش‌های دائمی را ترجیح می‌دهند. برخی از روش‌های دائمی برای اصلاح فرم چانه شامل ایمپلنت چانه و تزریق چربی به چانه می‌شود. هر کدام از این روش‌ها مزایا و ویژگی‌های خود را دارد.

ایمپلنت چانه

ایمپلنت چانه یک روش جراحی زیبایی است که با هدف بهبود شکل و اندازه چانه انجام می‌شود. این روش معمولا برای افرادی مناسب است که چانه کوچکی دارند یا چانه آن‌ها به صورت طبیعی به عقب رفته است و به دنبال ایجاد تعادل و تناسب بیشتری در صورت خود هستند. در این جراحی، یک قطعه ایمپلنت ساخته‌شده از مواد سازگار با بدن مانند سیلیکون به‌طور دائمی در زیر پوست و بر روی استخوان چانه قرار می‌گیرد. این ایمپلنت می‌تواند به ایجاد یک چانه برجسته‌تر و قوی‌تر کمک کند و به بهبود کلی نمای صورت منجر شود.

تزریق چربی به چانه

تزریق چربی به چانه یک روش غیرجراحی است که از چربی‌های طبیعی بدن خود فرد برای بهبود حجم و شکل چانه استفاده می‌کند. این روش برای افرادی مناسب است که به دنبال افزایش حجم چانه یا اصلاح‌عدم تقارن در چانه و فک هستند. چربی از مناطقی مانند شکم، ران یا پهلوها از طریق لیپوساکشن استخراج شده و پس از تصفیه، به چانه تزریق می‌شود. این فرآیند به دلیل استفاده از چربی‌های خود بدن، روشی طبیعی و کم‌خطر به شمار می‌رود و نتایج آن می‌تواند برای مدت طولانی باقی بماند.

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی کامل تزریق فیلر چانه پرداخته شده است. فیلر چانه یک راهکار موثر و غیرجراحی برای بهبود ظاهر و تقارن چانه و صورت است. این روش با حداقل عوارض و زمان بهبودی کوتاه، می‌تواند نتایجی سریع و قابل توجه را به همراه داشته باشد. با این حال، مهم است که این کار توسط یک متخصص مجرب انجام شود و شخص به‌طور کامل با مزایا و معایب آن آشنا باشد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: زیبایی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها