بهترین زمان مصرف شربت سندروس را بشناسید

2/5 - (1 امتیاز)

شربت سندروس به دلیل ویژگی‌های مثبت فراوانی که دارد از جمله محبوب‌ترین مکمل‌های موجود در بازار است. تقریبا تمامی مواد ضروری از جمله زینک (روی)، کلسیم و انواع ویتامین‌ها در این شربت یافت می‌شوند. به همین دلیل شربت سندروس محبوبیت زیادی بین والدین پیدا کرده است. در این بین، وجود مواد معدنی گوناگون و نحوه […]

بهترین زمان مصرف شربت سندروس را بشناسید

شربت سندروس به دلیل ویژگی‌های مثبت فراوانی که دارد از جمله محبوب‌ترین مکمل‌های موجود در بازار است. تقریبا تمامی مواد ضروری از جمله زینک (روی)، کلسیم و انواع ویتامین‌ها در این شربت یافت می‌شوند. به همین دلیل شربت سندروس محبوبیت زیادی بین والدین پیدا کرده است. در این بین، وجود مواد معدنی گوناگون و نحوه جذب متفاوت آن‌ها باعث شده تا بهترین زمان مصرف شربت سندروس به یک سؤال اساسی تبدیل شود. دانستن بهترین زمان مصرف شربت سندروس به والدین کمک می‌کند تا استفاده به جا و درست از این شربت، به جذب مناسب این مواد ضروری توسط کودکان خود کمک کنند. برای اینکه با بهترین زمان مصرف شربت سندروس آشنا شویم باید ابتدا اطلاعات بیشتری درمورد این شربت، مواد ضروری موجود در آن و نحوه جذب آن‌ها به دست آوریم. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

چرا شربت زینک سندروس؟

همانطور که می دانید کودکان در زمان رشد نیاز به میزان مشخصی از مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها دارند. تغذیه مناسب بهترین راه دریافت این مواد آلی و معدنی است. این مواد علاوه بر این که به کودکان کمک می‌کنند تا بدن سالم‌تر و قوی‌تری داشته باشند، سبب می‌شوند تا در رشد طبیعی کودکان اختلالی بوجود نیاید.

از آنجایی که ممکن است همه یا بخشی از این مواد مهم به صورت طبیعی و از طریق تغذیه به کودکان نرسد، استفاده از مکمل‌هایی همچون شربت سندروس می‌تواند به والدین اطمینان خاطر دهد که کودک دلبندشان رشد طبیعی خواهد داشت. دلایل زیادی برای محبوبیت شربت زینک سندروس وجود دارد که قبل از اشاره به بهترین زمان مصرف شربت زینک سندروس بهتر است با این ویژگی‌های مثبت نیز آشنا شویم.

Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف:129.000 تومان
Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت اصلی: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف: 129.000 تومان

بهترین زمان مصرف شربت سندروس را بشناسید

مهم‌ترین ویژگی‌های شربت زینک سندروس

مهم‌ترین ویژگی شربت سندروس وجود 9 ویتامین به همراه کلسیم و زینک در آن است. این مجموعه کامل باعث می‌شود تا تقریباً تمام مواد ضروری بدن کودک تأمین شود. وجود این ترکیبات باعث می‌شود تا علاوه بر تقویت و افزایش رشد کودک، به سیستم ایمنی و مقاومت بدن کودک در مقابل انواع عفونت‌ها نیز کمک شود.

علاوه بر این شربت زینک سندروس برخلاف بسیاری از مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌های دیگر دارای طعم مناسب با ذائقه کودکان است و اکثر کودکان بدون مشکل خاصی می‌توانند از این شربت استفاده کنند. طعم شکلاتی این شربت باعث می‌شود تا کودکان واکنش خوبی نسبت به آن داشته باشند و در مدت زمان کوتاهی به طعم این مکمل عادت کنند. به این ترتیب اگر کودک شما از مصرف سایر مولتی ویتامین‌ها سر باز می زند، شربت سندروس می‌تواند خیال شما را تا حدود زیادی راحت کند.

چرا زمان مصرف شربت سندروس اهمیت دارد؟

محبوبیت بالای شربت سندروس سبب می‌شود بسیاری از خانواده‌ها و والدین بدون مراجعه به پزشک اقدام به تهیه این شربت کنند. بنابر این معمولاً با نحوه درست مصرف و بهترین زمان مصرف شربت سندروس آشنایی چندانی ندارند. در حالی که وجود انواع مختلفی از مواد معدنی در کنار مجموعه نسبتاً کاملی از ویتامین‌های ضروری در شربت سندروس، اهمیت نحوه و زمان مصرف آن را دو چندان می‌کند. پس اگر قصد استفاده از این شربت را دارید باید بهترین زمان مصرف شربت سندروس و نحوه مصرف این مکمل را بدانید.

نحوه مصرف شربت سندروس برای کودکان

  • کودکان 2 تا 6 سال 5 میلی لیتر یکبار در روز
  • کودکان 6 تا 12 سال 5 میلی لیتر 2 بار در روز

قبل از مصرف حتما شربت را تکان دهید.

آشنایی با بهترین زمان مصرف شربت سندروس

حالا که با نحوه مصرف این شربت آشنا شدید می‌توانید بهترین زمان مصرف شربت سندروس را بر اساس سن و نیاز فرزند خود تشخیص دهید. ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که شربت سندروس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین و مواد آلی است. همانطور که می دانید جذب ویتامین‌ها و مواد آلی ممکن است کودک شما را دچار مشکلات گوارشی کند. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که شربت سندروس را در فاصله نیم ساعت بعد از غذا مصرف کنید.

از آنجایی که بهترین زمان برای جذب ویتامین‌ها، ساعت‌های اولیه صبح است، بهترین زمان مصرف شربت سندروس حدود نیم ساعت بعد از مصرف صبحانه خواهد بود. اگر کودک 6 تا 12 ساله دارید، می‌توانید برای مصرف دوم روزانه، نیم ساعت بعد از وعده ناهار را انتخاب کنید. به این ترتیب نیم ساعت بعد از صبحانه و ناهار بهترین زمان مصرف شربت سندروس خواهد بود.

حالا که با بهترین زمان مصرف شربت سندروس آشنا شدید بهتر است با سایر ویژگی‌های این شربت که به رشد و تقویت کودک شما کمک می‌کنند نیز آشنا شوید.

ترکیبات شربت سندروس

  • زینک (روی)
  • کلسیم
  • ویتامین‌های A، B1، B6، B12، C، D3 و E
  • بیوتین
  • فولیک اسید

اهمیت وجود زینک در شربت سندروس

یکی از مشکلات اساسی که این روزها سلامت جسمی و ذهنی کودکان را تهدید می‌کند کمبود زینک یا روی است. کمبود این ماده معدنی سبب کاهش سرعت رشد به خصوص رشد قد، کاهش ضریب هوشی، کاهش قدرت سیستم ایمنی و افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود. این موضوع سبب شده تا والدین همواره به دنبال راهی برای جلوگیری از مشکلات کمبود روی یا زینک باشند. وجود زینک در شربت سندروس می‌تواند تا حد زیادی مشکل کمبود روی در بدن کودکان را برطرف کند.

زینک یا روی با تأثیر گذاری بر روی تولید طبیعی ویتامین دی در بدن کودک سبب افزایش جذب کلسیم می‌شود. افزایش جذب کلسیم بر رشد و استحکام استخوان‌ها تأثیر بسیاری خواهد داشت. در نتیجه در روند رشد طبیعی کودک اختلالی به وجود نخواهد آمد و حتی به افزایش قد کودک نیز تا حدی کمک می‌شود.

علاوه بر این زینک بر روی اشتها آوری کودک نیز تأثیر مثبتی می‌گذارد. شما می‌توانید با رعایت بهترین زمان مصرف شربت سندروس به جذب صحیح زینک کمک کرده و سلامت کودک خود را تا حد زیادی تضمین کنید.

شربت زینک سندروس با طعم شکلات

شربت زینک سندروس چه کمکی به کودک شما خواهد کرد؟

علاوه بر کمک به رشد قدی کودکان و سایر ویژگی‌های مثبتی که وجود زینک در این شربت به همراه دارد، سایر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در شربت سندروس نیز تأثیر بسیار خوبی بر تقویت و رشد کودک شما خواهد داشت. وجود مواد معدنی در کنار ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک می‌کنند و باعث خواهند شد تا کودک در مقابل عفونت‌های حاد و مزمن تا حد زیادی مقاوم شود. از طرفی کلسیم و ویتامین‌ها به رشد مو و ناخن نیز کمک می‌کنند. به این ترتیب ویژگی‌های مثبت این مکمل را می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد:

  • مقاومت بدن در برابرعفونت های حاد و مزمن
  • کمک به رشد قدی کودکان و نوجوانان
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • با طعم خوشایند شکلات
  • کمک به رشد مو و ناخن
  • اشتها آور

بهترین زمان مصرف شربت سندروس را بشناسید

عوارض مصرف شربت زینک سندروس

همانطور که اشاره کردیم مصرف این محصول ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. با این حال اگر بهترین زمان مصرف شربت سندروس، که همان نیم ساعت بعد از وعده‌های غذایی است را رعایت کنید، مشکل خاصی از این نظر برای کودک دلبندتان وجود نخواهد داشت.

نکاتی که باید در بهترین زمان مصرف شربت سندروس به آن‌ها توجه شود:

  • در صورت مصرف داروهای دیگوکسین، فنیتوئین و وارفارین، قبل از مصرف این مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • مصرف آنتی بیوتیک‌هایی مانند تتراسایکلین و فلوئوروکینولون ها با فاصله معقول نسبت به این مکمل مشکلی ایجاد نخواهند کرد.
  • به هیچ وجه آنتی اسیدها و این محصول را همزمان مصرف نکنید.
  • مصرف این مکمل برای افراد بزرگسال به جز افرادی که دارای مشکلات کلیوی و کبدی هستند به همراه خانم‌های باردار و شیرده بدون مشکل خواهد بود.

شرایط نگهداری

در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد، دور از نور و رطوبت نگهداری کرده و در برابر یخ زدگی محافظت کنید. همچنین شربت را در جایی دور از دست کودکان قرار دهید، زیرا مصرف بیش از اندازه این شربت می‌تواند مشکل آفرین باشد.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مامی
مامی

شربتی که من خریدم دقیقا اسمش و ویتامیناش همینه ولی آهن نداره

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  مامی

سلام کاربر گرامی
شربت زینک سندروس فاقد آهن است.
سپاس از همراهی شما