mosbatesabz

درمان خانگی درد پشت زانو

3.1/5 - (21 امتیاز)
درد پشت زانو عارضه‌ای است که ممکن است برای همه افراد رخ دهد. احتمالا در چنین شرایطی اولین چیزی که به فکر شما می‌رسد، این است که چگونه با در دسترس‌ترین امکاناتی که دارید، این مشکل را تا حد ممکن برطرف کنید. در این مطلب قرار است تعدادی توصیه برای درمان خانگی زانو درد به شما ارائه کنیم که در شرایط بحرانی می‌توانند بسیار کاربردی باشند.
درمان خانگی درد پشت زانو
Oralyte

دلایل دردی که در پشت زانو احساس می‌کنید

همانطور که در مطلب علت درد پشت زانو اشاره کردیم، این درد می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که در ادامه به صورت مختصر به هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  • گرفتگی عضلات
  • آسیب همسترینگ
  • پارگی مینیسک
  • کیست بیکر
  • ترومبوز سیاهرگ عمقی
  • زانوی جامپر
  • آرتروز زانو
  • گرفتگی رگ پشت زانو

حالا می‌خواهیم بدانیم که چه راهکارهای خانگی پرکاربردی برای از بین بردن این درد وجود دارد.

راهکار اول: استراحت کنید!

اولین قدم در راستای بهبود دردی که در پشت زانو احساس می‌کنید، فارغ از منشا آن، استراحت است. استراحت کردن به عضلات و مفاصل شما فرصت می‌دهد تا خود را بازیابی کنند. استراحت کردن برای یک یا دو هفته می‌تواند به شما در بهبود و تسکین درد، کمک شایانی کند و بسیار موثر واقع شود؛ پس لطفا آن را دست کم نگیرید.

راهکار دوم: برای درمان خانگی درد پشت زانو از یک کمپرس یخ استفاده کنید.

چه درد به تنهایی بروز کند و چه همراه با کمی ورم و التهاب باشد، سریع‌ترین و در دسترس‌ترین روشی که می‌توانید آن را امتحان کنید، استفاده از کمپرس یخ برای درمان درد پشت زانو است. این روش، نه تنها درد شما را کاهش می‌دهد، بلکه به کم کردن علائم تورم و التهاب نیز بسیار کمک خواهد کرد.

Kodex-Sensitive-Spray-65-ml-1
اسپری تاخیری دیلی حساس کدکس ۶۵ میلی لیتر
قیمت: 159.400 تومان
قیمت با تخفیف:122.700 تومان

راهکار سوم: مایعات زیاد مصرف کنید.

ممکن است یکی از دلایلی که چنین دردی را احساس می‌کنید، کم آبی و خشکی بدن باشد. این خشکی و کم آبی می‌تواند سبب کاهش گردش خون در بخش‌های پایینی بدن شود و در نتیجه منجر به بروز مشکلات متعدد شود. بر این اساس، بهترین کاری که در چنین مواقعی می‌توانید انجام دهید این است که حتما بدن خود را هیدراته نگه دارید تا احتمال شدت یافتن علائم را به کمترین میزان ممکن برسانید.

راهکار چهارم: زانو بند ببندید.

در قدم بعدی، تقریبا یکی از مهم‌ترین کارها بستن زانو بند است. بستن زانو بند، می‌تواند زانوها را در یک موقعیت صحیح قرار دهد و از تشدید درد جلو گیری کند.تهیه و دسترسی زانو بند، بسیار ساده است؛ به نحوی که می‌تواند آن را از نزدیک‌ترین داروخانه و یا از یک داروخانه آنلاین خریداری کنید.

درمان خانگی درد پشت زانو

راهکار پنجم: زردچوبه برای درمان خانگی درد پشت زانو

شاید استفاده از زردچوبه برای درمان خانگی درد پشت زانو کمی عجیب به نظر بیاید، ولی این گیاه، به دلیل خواص بی نظیر و اثبات شده‌ای که دارد، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به شدت کمک کننده باشد. جالب است بدانید که از زردچوبه هم به صورت خوراکی می‌توان استفاده کرد و هم به شکل موضعی می‌توان آن را روی محل مربوطه قرار داد. برای این منظور، می‌توان آن را با عسل ترکیب کرده و روی محل درد بگذارید؛ سپس اجازه دهید برای مدتی روی موضع درد باقی بماند.

راهکار ششم: ترکیب روغن‌های مختلف

تعدادی روغن وجود دارند که استفاده از آن‌ها برای کاهش درد می‌تواند بسیار اثر گذار باشد. برخی از این روغن‌های موثر عبارت‌اند از:

  • روغن کنجد
  • روغن کندر
  • روغن زیتون

ترکیب هر یک از این روغن‌ها با زنجبیل و دارچین، می‌توانند در کاهش ورم و التهاب و تسکین درد بسیار مفید باشند.

راهکار هفتم: چای سبز بنوشید!

چای سبز یکی از مواد طبیعی است که دارای آنتی اکسیدان‌های فراوانی است؛ در نتیجه می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را به شدت بهبود بخشد. به همین دلیل است که نوشیدن آن در مواقع درد و التهاب، یک روش بسیار موثر محسوب خواهد شد. این ماده حتی به صورت پودرهای مکمل نیز ممکن است وجود داشته باشد که می‌توانید آن را با غذای خود ترکیب کرده و از مزایای آن استفاده کنید.

راهکار هشتم: استفاده از اکالیپتوس

برای کاهش و بهبود درد و التهاب، هم می‌توانید از برگ‌های اکالیپتوس استفاده کنید و هم از عصاره آن؛ هر دو می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند. برای اینکه از آن به نحو موثرتری برای درمان خانگی درد پشت زانو استفاده کنید، می‌توانید یکی از این 2 روش را به کار بگیرید:

  • می‌توانید عصاره آن را با روغن‌های یاد شده در بالا مخلوط کرده و سپس بر روی محل درد ماساژ دهید.
  • می‌توانید برگ‌های آن را بر روی پدهای حرارتی گذاشته و سپس آن را بر روی موضع درد و التهاب قرار دهید.

جمع بندی

هنگامی که درد پشت زانو شما را غافل گیر می‌کند، بدون این که نیازی به فکر کردن زیاد داشته باشید، سریعا به دنبال راهکارهایی می‌گردید که توسط آن‌ها بتوانید با استفاده از در دسترس‌ترین امکانات ممکن، درد خود را به نحوی کاهش دهید. در این میان استفاده از درمان خانگی برای درد پشت زانو شاید چندان از لحاظ علمی تایید شده نباشد؛ اما می‌تواند درد شما موقتا تا زمانی که بتوانید به متخصص مربوطه مراجعه کنید، کاهش دهد.

مطالب مرتبط
برچسب: استخوانپا
دسته بندی: استخوان و مفاصل
بحث و تبادل نظر
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معلم
معلم

به نظر بنده که خودم الان دچارش هستم….علت اصلی اون استرسهای پشت سرهم ونگرانی هست ،دقیقا به همین دلیل ایجاد شده