بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال

آزاده فراهانی

پس از سن 50 سالگی بدن با تغییرات عمده‌ای مواجه می‌شود؛ این تغییرات در بدن زنان و مردان دقیقا به یک شکل نیست اما در بسیاری از موارد مشترک است. مثلا هم در زنان و هم در مردان با قرار گرفتن در دهه پنجاه زندگی، توده عضلانی کاهش پیدا می‌کند...

به صحبت‌های خانم دکتر خبیری در مورد بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال در این ویدیو گوش دهید:
پخش ویدیو

پس از سن 50 سالگی بدن با تغییرات عمده‌ای مواجه می‌شود؛ این تغییرات در بدن زنان و مردان دقیقا به یک شکل نیست اما در بسیاری از موارد مشترک است. مثلا هم در زنان و هم در مردان با قرار گرفتن در دهه پنجاه زندگی، توده عضلانی کاهش پیدا می‌کند و این مسئله خطر افزایش وزن، خطر بروز بیماری‌های مزمنی همچون سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. از این رو توصیه می‌شود که پس از سن 50 سالگی به تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی بیش از پیش توجه داشت. موضوع مورد بحث در این مقاله بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال است.

مولتی ویتامین بالای 50 سال بانوان

پس از 50 سالگی بدن زنان به طور طبیعی تحت تأثیر تغییرات فیزیولوژیکی قرار می‌گیرد. اکثر پزشکان مولتی ویتامین بالای 50 سال را به خانم‌ها پیشنهاد می‌دهند. برخی از تغییرات در بدن خانم‌ها بعد از 30 سالگی عبارتند از:

  • کاهش تولید هورمون استروژن: در طول دوران یائسگی تولید هورمون استروژن کاهش می‌یابد و این مسئله می‌تواند منجر به تغییراتی در ساختار بدن شود. این تغییرات شامل کاهش تراکم استخوان، خشکی پوست، تغییرات در سیکل قاعدگی و کاهش میل جنسی می‌شود.
  • کاهش عملکرد قلبی و عروقی: با افزایش سن عملکرد قلبی و عروقی ضعیف‌تر می‌شود و ممکن است منجر به افزایش فشار خون و بروز مشکلات قلبی شود. مولتی ویتامین بالای 50 سال بانوان برای بهبود عملکرد قلب هم می‌تواند موثر باشد.
  • تغییرات در وزن بدن: برخی از زنان در سنین بالاتر ممکن است با مشکلاتی مانند افزایش وزن روبرو شوند که می‌تواند به مشکلات سلامتی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و عروقی و سایر بیماری‌های مرتبط با چاقی منجر شود.
  • تغییرات خلقی: با افزایش سن به دلیل تغییرات هورمونی برخی از زنان ممکن است با تغییراتی در سلامت روان مواجه شوند که می‌تواند شامل افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب باشد.

اگرچه تغییراتی که در بدن بانوان بعد از 50 سالگی رخ می‌دهد، طبیعی هستند، اما می‌توان با رعایت تغذیه مناسب، ورزش منظم و مراقبت‌های پزشکی منظم به حفظ سلامتی و کاهش احتمال بروز بیماری‌ها کمک کرد.

یکی از راهکارها این است که از بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال استفاده شود. همان‌طور که می‌دانید یائسگی در زنان در حدود سن 50 سالگی اتفاق می‌افتد و به یکباره تغییرات هورمونی زیادی به وجود می‌آید. این تغییرات هورمونی در خانم‌ها ریسک ابتلا به پوکی استخوان را بیشتر کرده و بدن را بیش از گذشته در معرض کمبود کلسیم و ویتامین D قرار می‌دهد. بنابراین در مولتی ویتامین‌های بالای 50 سال برای بانوان، معمولا کلسیم و ویتامین D به مقدار بیشتری نسبت به مولتی ویتامین مخصوص آقایان یافت می‌شود.

 بهترین مولتی ویتامین برای خانم های بالای 50 سال

معرفی مولتی ویتامین بالای 50 سال بانوان

در اینجا چند نمونه مولتی ویتامین بالای 50 سال برای خانم‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • قرص A Z مولتی ویتامین بالای 50 سال بانوان یوروویتال
  • قرص مولتی ویت بالای ۵۰ سال آپوویتال
  • کپسول مولتی ویتامین و مینرال خانم های بالای ۵۰ سال نیچرز پلنتی
  • کپسول نرم ومیناویت بالای ۵۰ سال ویواتیون

قرص A Z مولتی ویتامین بالای 50 سال بانوان یوروویتال

تغییراتی که در بدن افراد پس از سن ۵۰ سالگی رخ می‌دهد، بسته به جنسیت و شرایط فردی ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد بالای 50 سال به تامین ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن خود بیشتر اهمیت دهند. قرص A Z مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال بانوان یوروویتال یک مولتی ویتامین بالای 50 سال است که فرمولاسیون کاملی از مواد مغذی را برای خانم‌ها شامل می‌شود. به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال استفاده از این فرآورده را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مهم‌ترین ترکیبات این مولتی ویتامین بالای 50 سال برای بانوان عبارت است از:

  • ویتامین‌های C، D، E و ویتامین‌های گروه B (از جمله بیوتین، فولیک اسید و …)
  • املاح معدنی نظیر: آهن، کلسیم، منیزیم، سلنیوم، منگنز، زینک و مس
  • دیگر ترکیبات مغذی مثل: کولین، عصاره چای سبز، کوآنزیم کیوتن و …

نحوه مصرف قرص A Z مولتی ویتامین بالای 50 سال بانوان یوروویتال: روزانه 1 عدد قرص با مقدار کافی آب مورد استفاده قرار گیرد.

 مولتی ویتامین بالای 50 سال یوورویتال برای زنان

قرص مولتی ویت بالای 50 سال آپوویتال برای بانوان

دیگر مولتی ویتامین بالای 50 سال که به عنوان بهترین‌های بازار می‌توانیم به شما معرفی کنیم، قرص مولتی ویت بالای 50 سال آپوویتال است. این مکمل ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای خانم‌های بالای 50 سال را فراهم کرده و سلامت عمومی بدن را بهبود می‌بخشد. استفاده از این مولتی ویتامین همچنین می‌تواند برای سلامت قلب و عروق، افزایش متابولیسم انرژی و سلامت پوست، مو و ناخن مناسب باشد. این قرص با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی به تقویت سیستم ایمنی بدن خانم‌ها کمک می‌کند.

ترکیبات این مولتی ویتامین بالای 50 سال عبارتند از:

  • ویتامین‌های گروه ب، ویتامین‌های C، D، E
  • مواد معدنی: کروم، مس، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، سلنیوم، زینک
  • دیگر ترکیبات مغذی: کوآنزیم کیوتن، لوتئین، عصاره چای سبز، کولین، مخلوط طبیعی کاروتنوئیدها و….

نحوه مصرف قرص مولتی ویت بالای 50 سال آپوویتال: بزرگسالان روزانه 1 عدد قرص با میزان کافی آب ترجیحا به همراه غذا میل شود.

 مولتی ویتامین بالای 50 سال آپوویتال

کپسول مولتی ویتامین و مینرال خانم های بالای 50 سال نیچرز پلنتی

کپسول مولتی ویتامین و مینرال خانم های بالای 50 سال نیچرز پلنتی جزء بهترین‌های بازار بوده و به عنوان بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال می‌توانید از آن بهره بگیرید. این کپسول آهسته‌رهش بوده و همه مواد مغذی مورد نیاز برای بدن زنان بالای 50 سال را تامین می‌کند. پیشگیری از کم‌خونی و پوکی استخوان، جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، تقویت حافظه و تمرکز، بهبود سلامت پوست، مو و ناخن و تقویت سیستم ایمنی از مزایای مصرف این محصول است.

ترکیبات این مولتی ویتامین عبارتند از:

  • ویتامین‌ها: D3، E، A، C و ویتامین‌های گروه B
  • مواد معدنی: آهن، منیزیم، مس، زینک، کلسیم کربنات، سلنیوم و دیگر ترکیبات مغذی

طریقه مصرف کپسول مولتی ویتامین و مینرال خانم های بالای 50 سال نیچرز پلنتی: روزانه 1 عدد کپسول پلت مولتی ویتامین و مینرال خانم‌های بالای ۵۰ سال (natures plenty) را استفاده نموده و یا طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

مولتی ویتامین نیچرز پلنتی بالای 50 سال برای زنان

کپسول نرم ومیناویت بالای ۵۰ سال ویواتیون

کپسول نرم ومیناویت بالای ۵۰ سال ویوا تیون را هم به عنوان بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال می‌توانیم به شما معرفی کنیم. این کپسول نیز همانند محصولات قبلی که معرفی کردیم حاوی بهترین مواد مغذی برای سلامت بدن خانم‌های بالای 50 سال بوده و کاهش احساس خستگی، کمک به حفظ سلامت پوست، مو، ناخن و کمک به عملکرد نرمال سیستم ایمنی از مزایای این محصول است.

ترکیبات این کپسول به عنوان بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال عبارتند از:

  • ویتامین‌ها: D3، E، A، C و ویتامین‌های گروه B
  • مواد معدنی: منیزیم، زینک، مس، منگنز، سلنیوم، کروم، ید
  • دیگر ترکیبات: ال کارنیتین، سیلیکون، عصاره چای سبز، عصاره جینکوبیلوبا، کوآنزیم کیوتن.

نحوه مصرف کپسول نرم ومیناویت بالای ۵۰ سال ویواتیون: روزانه 2 عدد سافت ژل همراه با غذا مصرف شود.

 مولتی ویتامین وومینامیت

بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه

بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال برای خانم‌های یائسه نیز مناسب است. علاوه بر محصولاتی که در قسمت قبلی به شما معرفی کردیم، از مولتی ویتامین‌های زیر نیز برای بانوان یائسه و بالای 50 سال می‌توان بهره گرفت:

  • کپسول مولتی ویتامین بالای 50 سال نورم لایف
  • قرص مولتی ویتامین پلاس 50 نکستایل

هر یک از محصولات بالا را به راحتی می‌توانید از داروخانه آنلاین مثبت سبز تهیه نمایید. در دوران یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی احتمال بروز پوکی استخوان بیشتر می‌شود. با استفاده از مولتی ویتامین بالای 50 سال می‌توان از پوکی استخوان پیشگیری کرده و از تحلیل استخوان‌ها و عضلات ممانعت به عمل آورد.

مولتی ویتامین بالای 50 سال آقایان

مشخصات بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال برای خانم‌ها را ذکر کردیم. در بدن آقایان پس از 50 سالگی بیشتر مشکلات عصب، عضله و تحلیل عضلانی وجود دارد بنابراین بدیهی است که ویتامین‌ها و مواد معدنی که آنها احتیاج دارند کمی متفاوت از زنان باشد.

بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال آقایان مولتی ویتامینی است که باعث افزایش هورمون تستوسترون در بدن شده، عمکلرد جنسی را بهبود بخشد و از تحلیل استخوان‌ها و عضلات ممانعت به عمل آورد. از طرف دیگر بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال آقایان باید در بهبود عملکرد قلب و عروق نیز موثر باشد. زیرا اغلب آقایان در این سنین با مشکلاتی نظیر فشار خون بالا و مشکلات قلبی مواجه هستند.

برخی از تغییرات در بدن آقایان بالای 50 سال به شرح زیر است:

  • پس از 50 سالگی سطح تستوسترون در بدن آقایان رو به کاهش می‌رود.
  • کاهش تستوسترون در بدن آقایان بالای 50 سال باعث تغییر در نحوه توزیع چربی در بدن می‌شود. این تغییر ممکن است منجر به افزایش وزن شود.
  • ریزش مو ممکن است افزایش یابد.
  • سطح استروژن و استرادیول ممکن است همزمان افزایش یابد و باعث تغییر در بافت سینه و از دست دادن توده عضلانی شود.
  • میل جنسی در آقایان بالای 50 سال ممکن است کمتر از قبل شود.

برای اینکه آقایان بالای 50 سال همچنان بدنی سالم و سرحال داشته باشند، علاوه بر خرید مولتی ویتامین بالای 50 سال ، رعایت سبک سالم زندگی پیشنهاد می‌شود. یعنی بهتر است سیگار را کنار بگذارند، تغذیه سالم داشته باشند و به طور منظم ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

 بهترین مولتی ویتامین برای آقایان بالای 50 سال

معرفی بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال برای آقایان

در اینجا بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال آقایان را به شما معرفی می‌کنیم:

  • کپسول مولتی ویتامین و مینرال آقایان بالای ۵۰ سال نیچرز پلنتی
  • کپسول ژلاتینی من ویت ۵۰ سال به بالا ویواتیون
  • قرص مولتی ویتامین پلاس ۵۰ نکستایل

در مورد هر یک به طور جداگانه توضیح خواهیم داد:

کپسول مولتی ویتامین و مینرال آقایان بالای ۵۰ سال نیچرز پلنتی

کپسول مولتی ویتامین و مینرال آقایان بالای ۵۰ سال نیچرز پلنتی را به عنوان بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال برای مردان می‌توانیم به شما معرفی کنیم. این کپسول کلیه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را تامین می‌کند و به صورت آهسته رهش فرموله شده است.

 اگر بخواهیم از مزایای این محصول نام ببریم باید به این موارد اشاره کنیم: پیشگیری از پوکی استخوان، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، افزایش توانایی و قوای جنسی، بهبود انرژی و کاهش خستگی، تقویت سیستم ایمنی، تقویت حافظه و تمرکز، افزایش سلامت قلب و عروق و تقویت قدرت باروری. مهم‌ترین ترکیبات این مولتی ویتامین بالای 50 سال عبارتند از:

  • ویتامین‌ها: ویتامین‌های گروه B، C، A، E، D3.
  • مواد معدنی: ید، منیزیم، مس، منگنز، زینک، کلسیم، سلنیوم، کروم.

طریقه مصرف کپسول مولتی ویتامین و مینرال آقایان بالای ۵۰ سال نیچرز پلنتی: به عنوان مکمل برای آقایان، روزانه ۱ عدد کپسول پلت آهسته رهش نیچرز پلنتی را طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

 مولتی ویتامین نیچرز پلنتی بالای 50 سال برای مردان

کپسول ژلاتینی من ویت ۵۰ سال به بالا ویواتیون

بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال آقایان کپسول ژلاتینی من ویت ۵۰ سال به بالا ویواتیون می‌تواند باشد. این محصول فرمولاسیونی ویژه دارد که به واسطه آن سلامت عمومی بدن مردان را در سنین بالای 50 سال بهبود می‎‌بخشد. ترکیبات موجود در این کپسول به آزاد سازی انرژی و کاهش احساس خستگی کمک می‌کند. 28 ماده مغذی را در این مولتی ویتامین بالای 50 سال می‌توانید بیابید. حفظ سلامت قلب و عروق و ارتقا سیستم ایمنی بدن از دیگر مزایای این مولتی ویتامین است که در آن ترکیبات زیر وجود دارد:

  • ویتامین‌ها: آ، دی3، ای و بعضی از ویتامین‌های گروه ب مثل اسید فولیک
  • مواد معدنی: زینک، مس، منگنز، سلنیوم، کروم، ید، منیزیم.
  • اسیدهای آمینه و دیگر ترکیبات مغذی مثل: ال آرژنین، ال متیونین، ال کارنیتین، جینسینگ، کوآنزیم کیوتن، جینکو.

روش مصرف کپسول ژلاتینی من ویت ۵۰ سال به بالا ویواتیون: روزانه 2 عدد کپسول نرم ژلاتینی همراه با آب میل شود.

 مولتی ویتامین من ویت

قرص مولتی ویتامین پلاس ۵۰ نکستایل

این محصول مولتی ویتامین بالای 50 سال برای مردان و زنان است. قرص مولتی ویتامین پلاس ۵۰ نکستایل به حفظ سلامت عمومی بدن کمک کرده و کلیه ویتامین‌ها و مواد معدنی برای افراد میان‌سال را تامین می‌کند. به منظور تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی و کاهش خستگی می‌توانید از قرص مولتی ویتامین پلاس ۵۰ نکستایل استفاده نمایید. افزایش قدرت و استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از کمبود ویتامین از مزایای این مولتی ویتامین بالای 50 سال است که ترکیبات مهم آن عبارتند از:

  • ویتامین‌های A، K، C، D3، E و ویتامین‌های گروه B
  • مواد معدنی: آهن، زینک، مس، کروم، سلنیوم، پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم.

طریقه مصرف قرص مولتی ویتامین پلاس ۵۰ نکستایل: روزانه 1 عدد قرص مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال نکستایل به همراه غذا میل شود.

 مولتی ویتامین نکستایل

معرفی کپسول مولتی ویتامین بالای 50 سال نورم لایف برای بانوان و آقایان

اگر به دنبال مولتی ویتامین بالای 50 سال هستید که هم مناسب استفاده بانوان باشد و هم آقایان، می‌توانید از کپسول مولتی ویتامین بالای 50 سال نورم لایف استفاده نمایید. افراد بالای 50 سال به کمک این مولتی ویتامین می‌توانند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، سلامت استخوان و مفاصل و قلب و عروق خود را بهبود بخشیده و همچنین به تقویت اعصاب کمک کنند. استفاده از این کپسول در رفع کمبود کلیه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز افراد بالای 50 سال موثر است.

از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این مولتی ویتامین می‌توان به کلسیم و ویتامین دی اشاره کرد که موجب تقویت عملکرد استخوان‌ها می‌شوند. در هر وعده روزانه از این کپسول 15 میلی‌گرم زینک وجود دارد که به سلامت پروستات در مردان بالای 50 سال کمک کرده و همچنین در جلوگیری از ریزش موی خانم‌ها و آقایان موثر است. هر 1 عدد از این کپسول حاوی 30 میلی‌گرم آهن است که نیاز بدن را نسبت به این ماده معدنی به طور کامل برطرف کرده و از کم‌خونی پیشگیری می‌کند.

بنابراین به عنوان بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال که هم مناسب خانم‌ها باشد و هم مناسب آقایان می‌توان از مولتی ویتامین بالای 50 سال نورم لایف بهره گرفت.

 مولتی ویتامین نورم لایف برای بالای 50 سال

بررسی ویتامین ها، املاح معدنی و مواد مغذی مورد نیاز افراد بالای ۵۰ سال

بهترین مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال برای خانم‌ها و آقایان باید شامل ترکیبات زیر باشد:

ویتامین B12

این ویتامین به سالم نگه داشتن عصب و سلول‌های خونی کمک می‌کند و در ساخت DNA دخیل است. نوعی از کم‌خونی که سبب خستگی و ضعف در افراد می‌شود، بر اثر کمبود ویتامین B12 رخ می‌دهد. با افزایش سن، جذب ویتامین B12 در افراد بالای ۵۰ سال به دلیل کاهش ترشح اسید معده دچار اختلال می‌شود و به همین دلیل بهتر است تا به صورت مکمل نیز از آن استفاده کرد. هر فرد بزرگسال روزانه به ۲.۴ میکروگرم ویتامین ب۱۲ نیاز دارد.

ویتامین D

معمولا افراد بالای ۵۰ سال با افزایش سن دچار جذب کمتر ویتامین D از طریق آفتاب می‌شوند. کمبود این ویتامین می‌تواند به بیماری‌های استخوان، بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و حتی سرطان منجر شود بنابراین نباید کمبود ویتامین D را نادیده گرفت.

افراد بزرگسال روزانه به ۶۰۰IU یا ۱۵mcg ویتامین D نیاز دارند که این مقدار در زنان و مردان تفاوتی ندارد اما پس از سن ۷۰ سالگی باز هم نیاز بدن به ویتامین دی بیشتر می‌شود و روزانه ۸۰۰IU باید حتما مورد استفاده قرار بگیرد. در مولتی ویتامین بالای 50 سال این ویتامین یکی از ضروریات است.

کلسیم

قطعا بهترین مولتی ویتامین برای بالای ۵۰ سال حاوی مقادیر بالایی از کلسیم است. زنان پس از سن ۵۰ سالگی به مقدار کلسیم بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند به طوری‌که مقدار کلسیم مورد نیاز برای خانم‌های بالای ۵۰ سال روزانه ۱۲۰۰mg است و برای مردان ۱۰۰۰mg. برای داشتن استخوان‌های قوی و دندان‌های سالم، کلسیم اولین ماده معدنی است که بدن به آن نیاز دارد.

کلسیم در عملکرد صحیح قلب، ماهیچه‌ها و اعصاب نیز موثر است و در برابر پوکی استخوان، سرطان، دیابت و فشار خون بالا نیز از بدن انسان محافظت می‌کند.

منیزیم

مقدار نیاز بدن به منیزیم نیز پس از سن ۵۰ سالگی در زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است؛ زنان بهتر است روزانه ۳۲۰ میلی گرم منیزیم استفاده کنند در حالی که مردان به ۴۲۰ میلی گرم منیزیم به صورت روزانه نیاز دارند. منیزیم در سلامت استخوان‌ها نقش موثری دارد و سبب افزایش جذب کلسیم در بدن می‌شود.

 مشکل فشار خون، در بسیاری از افراد بالای ۵۰ سال نمود پیدا می‌کند. استفاده از قرص منیزیم می‌تواند نقش موثری در کاهش فشار خون داشته و به حفظ سلامت قلب نیز کمک ‌کند. در بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال منیزیم حتما باید وجود داشته باشد.

پتاسیم

مطالعات نشان می‌دهند که پتاسیم در جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی نقشی تاثیرگذار و مثبت دارد. بنابراین بهتر است به ویژه افراد بالای ۵۰ سال در برنامه غذایی خود از مواد غذایی حاوی پتاسیم (مثل موز) یا مکمل‌های حاوی آن استفاده کنند. مردان و زنان بالای ۵۰ سال به ترتیب روزانه به ۳۴۰۰ میلی گرم و ۲۶۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارند. مولتی ویتامین بالای 50 سال که شما استفاده می‌کنید، حاوی پتاسیم است؟

امگا ۳

امگا ۳ از اسیدهای چرب اشباع نشده است که برای سلامتی بدن ضروری به شمار می‌آید و پس از ۵۰ سالگی حتما باید به عنوان یک چربی مفید در رژیم غذایی روزانه هر فرد گنجانده شود.

کنترل افسردگی و اضطراب، بهبود سلامت چشم، کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، پیشگیری از بروز بیماری‌های خود ایمن، مبارزه با آلزایمر، جلوگیری از ابتلا به سرطان و بهبود سلامت استخوان و مفاصل از مزایای استفاده از امگا۳ است. اگر در مولتی ویتامین بالای 50 سال امگا 3 نباشد، بهتر است قرص امگا 3 را به طور جداگانه خودتان تهیه نمایید.

استفاده از پروبیوتیک ها برای افراد بالای ۵۰ سال

پروبیوتیک‌ها به تعادل باکتری‌های مفید دستگاه گوارش کمک کرده و در پیشگیری و درمان اسهال موثر هستند. توصیه می‌شود پس از سن ۵۰ سالگی حتما از مواد غذایی یا مکمل ‌های حاوی پروبیوتیک‌ ها در برنامه غذایی خود استفاده کنید. پروبیوتیک‌ها به ویژه به سلامت قلب نیز کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را نیز ارتقا می‌بخشند. در کنار مصرف بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال پروبیوتیک‎‌ها را هم در رژیم غذایی خود بگنجانید.

عوارض کمبود ویتامین‌ها در افراد بالای 50 سال چیست؟

شاید بپرسید عدم مصرف مولتی ویتامین بالای 50 سال چه عوارضی دارد؟ آیا حتما همه خانم‌ها و آقایان در این سنین باید از مولتی ویتامین بالای 50 سال استفاده کنند؟

کمبود ویتامین‌ها در افراد بالای 50 سال می‌تواند به علت عوامل مختلفی از جمله کاهش جذب مواد مغذی در روده‌ها، تغذیه نامناسب، مصرف داروها و بیماری‌های مرتبط با سن مانند دیابت، بیماری‌های گوارشی و… ایجاد شود. در زیر به برخی از عوارض کمبود ویتامین‌ها در افراد بالای 50 سال اشاره شده است:

  • کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به ضعف عضلات، کاهش استحکام استخوان، افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان، افسردگی، کاهش حافظه و تمرکز، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و کاهش سطح ایمنی بدن شود.
  • کمبود ویتامین B12 می‌تواند باعث کاهش تولید سلول‌های خونی، کاهش حافظه و تمرکز، بی‌حالی، افسردگی، ضعف عضلانی، اختلال در اعصاب و ایجاد مشکلات گوارشی شود.
  • کمبود ویتامین B6 می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی، کاهش حافظه و تمرکز و مشکلات گوارشی شود.
  • کمبود ویتامین C می‌تواند باعث ضعف سیستم ایمنی، خطر ابتلا به عفونت‌ها، ضعف عضلات، کاهش تولید کلاژن و آسیب به بافت‌های پوستی شود.
  • کمبود ویتامین E می‌تواند منجر به خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، آسیب به بافت‌های عضلانی، کاهش توانایی جنسی و مشکلات نوروپاتی شود.

لازم به ذکر است که این فقط برخی از عوارض کمبود ویتامین‌ها در افراد بالای 50 سال است و برای تشخیص دقیق‌تر و درمان کمبود ویتامین‌ها، بهتر است حتما با پزشک مشورت شود.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین بالای 50 سال

مولتی ویتامین بالای 50 سال را بهتر است همراه با غذا میل کنید. بهتر است این مولتی ویتامین را در کنار وعده صبحانه یا ناهار همراه با 1 لیوان آب مصرف نمایید. در این صورت احتمالا مولتی ویتامین بالای 50 سال در بدن شما جذب بهتری خواهد داشت و از عوراض گوارشی نیز ممانعت به عمل خواهد آمد. البته اگر پزشک دستور دیگری را در مورد نحوه مصرف مولتی ویتامین بالای 50 سال ارائه داده است، طبق دستور وی عمل کنید.

تا چه زمانی به مصرف مولتی ویتامین بالای 50 سال ادامه دهیم؟

حدود سن 50 سالگی بهتر است مصرف مولتی ویتامین بالای 50 سال را آغاز نمایید اما در مورد اینکه دقیقا تا چه زمانی باید به مصرف این فرآورده ادامه دهید، حتما باید نظر پزشک را جویا شوید. در برخی از افراد ممکن است نیاز باشد تا آخر عمر به مصرف این مکمل ادامه دهند اما در بعضی دیگر از اشخاص که تغذیه سالم و وضعیت مناسبی از لحاظ سلامتی دارند، ممکن است مصرف این محصول تا چند ماه کافی باشد. پس در این زمینه حتما با پزشک مشورت نمایید.

عوارض مولتی ویتامین بالای 50 سال چیست؟

در صورت مصرف صحیح، معمولا هیچ نوع عارضه‌ای به دنبال مصرف مولتی ویتامین بالای 50 سال اتفاق نخواهد افتاد؛ مگر آنکه فرد به ترکیبات بکار رفته در مولتی ویتامین حساسیت داشته باشد. در برخی موارد ممکن است بعضی از افراد با مصرف این محصول دچار اختلالات گوارشی، سردرد، سرگیجه و مشکلاتی از این قبیل شوند که عموما این عوارض جزئی بوده و به راحتی برطرف خواهد شد. اگر عارضه به دنبال مصرف مولتی ویتامین بالای 50 سال تا مدت‌ها ادامه داشته باشد، باید با پزشک مشورت شود. ممکن است نیاز باشد نوع مولتی ویتامین تغییر کند.

بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال را از کجا بخریم؟

شما می‌توانید بهترین مولتی ویتامین بالای 50 سال را به صورت حضوری یا اینترنتی از داروخانه آنلاین مثبت سبز تهیه نمایید. این داروخانه اصل بودن کالا را برای شما ضمانت می‌کند و به راحتی می‌توانید معتبرترین برندها را از بین محصولات موجود در این داروخانه پیدا کنید. حتی می‌توانید مولتی ویتامین بالای 50 سال را که هم قابل استفاده برای خانم‌ها و هم آقایان باشد از این داروخانه خریداری نمایید. آیا تجربه خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز را دارید؟

محصولات مرتبط

قرص مولتی ویت بالای 50 سال آپوویتال
قرص مولتی ویت بالای 50 سال آپوویتال
کپسول نرم ومیناویت بالای ۵۰ سال ویواتیون
کپسول نرم ومیناویت بالای ۵۰ سال ویواتیون
مولتی ویتامین منویت
کپسول ژلاتینی من ویت ۵۰ سال به بالا ویواتیون
مولتی ویتامین بالای 50 سال نیچرز پلنتی برای مردان
کپسول ژلاتینی من ویت ۵۰ سال به بالا ویواتیون
بحث و تبادل نظر
guest

25 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاشانی
کاشانی

سلام لطفا بفرمایید برای بنده که یک قرص والسارتان ۸۰ برای فشار خون میخورم مصرف من ویت مانعی ندارد .ممنون

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  کاشانی

سلام کاربر گرامی
اگر “فقط” والزارتان استفاده می کنید با من ویت بالای 50 سال تداخلی ندارد اما با فاصله استفاده نمایید.
سپاس از همراهی شما

مهرداد
مهرداد

با عرض سلام میانسالی ۵۸ ساله هستم اکثر مولتی ویتامین ها مثل انرژی ایکس .مولتی اویون+۵۰.ول من رو امتحان کردم فعالیت معده رو به هم میریزه حتی هر شربت یا قرص که حاوی آهن باشه باعث یبوست میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  مهرداد

سلام کاربر گرامی
یکی از عوارض مکمل های آهن ایجاد یبوست است البته این عارضه در مکمل هایی نظیر سیدرال کمتر گزارش شده.
می توانید برای کنترل یبوست ناشی از مصرف آهن موجود در مولتی ویتامین های مختلف از منیزیم به صورت ساشه استفاده نمایید.
سپاس از همراهی شما

ایمان
ایمان

سلام

خانم دکتر،بهترین سایتهای دنیا و شرکت های معروف، میگن نیاز کلسیم در بالای 50 کمتر است مانند آهن ولی شما می‌فرمایید…

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  ایمان

سلام کاربر گرامی
در خانم ها با شروع یائسگی سطح استروژن بدن کاهش می باشد و باعث افزایش برداشت کلسیم از بافت استخوانی می شود پس فرد بیشتر در معرض استئوپروزیس یا پوکی استخوان قرار می گیرد به همین دلیل در خانم های یائسه توصیه می شود روزانه 1000 تا 1500 میلی گرم کلسیم المنتال مصرف کنند. در مورد سایر املاح و ویتامین ها نیز با توجه به سن و جنسیت و نیاز بدن تصمیبم گیری می شود.
سپاس از همراهی شما

بهمن
بهمن

با سلام آقای ۵۲ ساله هستم خستگی زیادی در بدنم احساس میکنم اصلا قدرت و توان حرکت ندارم خسته شدم از این وضعیت آزمایش هم داده ام گفتن همه چی نرمال است چه باید بکنم تا از این وضعیت خلاص شوم با تشکر فراوان

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  بهمن

سلام کاربر گرامی
داروهای خود را به کمک داروساز برسی نمایید و اگر موردی نبود به همراه جواب آزمایشات به نورولوزیست مراجعه نمایید.

بهمن
بهمن

با سلام آقای ۵۲ ساله هستم خستگی زیادی در بدنم احساس میکنم اصلا قدرت و توان حرکت ندارم خسته شدم از این وضعیت آزمایش هم داده ام گفتن همه چی نرمال است چه باید بکنم تا از این وضعیت خلاص شوم با تشکر فراوان

دریا
دریا

ایا شربتی هم هست که جایگزین قرص باشه برای افراد بالای ۵۰ سال

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  دریا

سلام کاربر عزیز
بله میتوانید شربت را جایگزین نمایید مانند ایمیونیس، آسماویت، سانستول.

پویا
پویا

اگر این دو تا بهترین ویتامین هستند یا جزو بهترینا،پس kirkland قطعا بخاطر کمیاب بودنش اسمی نبردین ازش

امیررضا
امیررضا

سال اگه افراد 20 ساله مولتی ویتامین های بالای 50 سال رو بخورن اشکالی داره؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  امیررضا

سلام کاربر عزیز
خیر ایرادی ندارد.

محمدی
محمدی

سلام خسته نباشید من همیشه احساس خستگی می کنم بدنم خسته است انواع ویتامین ها را هم می خورم لطفا بفرمائید چه چیزی توصیه می کنید خیلی ممنون

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  محمدی

سلام کاربر عزیز
از بین مکملها انواعی که حاوی جینسنگ می باشد را امتحان نمایید. و اگر خستگی همراه با علائم دیگریست با نورولوزیست و یا متخصص داخلی مشورت نمایید.

یاس
یاس

ممنون بابت راهنمایی خوبتون، به نظر شما چه مولتی ویتامینی استفاده کنیم که تمام مزایا رو داشته باشه و برای بی خوابی و افسردگی مفید باشه؟ برای بالای 50 سال
ممنون

سارا
سارا
پاسخ به  یاس

باسلام کسی که تیروئید پرکار داره می تونه ازاین مولتی ویتامین استفاده کنه اگه نمیتونه میشه یه مولتی ویتامین بدون ید مردان معرفی کنین

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  یاس

سلام کاربر عزیز
مکمل به تنهاییی نمیتواند مشکل بی خوابی و یا افسردگی را برطرف نماید. تعدادی مولتی ویتامین در بازار دارویی موجود میباشند که به منظور مصرف توسط سنین بالای 50 سال معرفی شده اند.

سرداری
سرداری

مرسی از مقاله خوبتون

شعله میری
شعله میری

اگر قرص کلسیم را جداگانه استفاده کنیم بهتر نیست؟برای پیشگیری از پوکی استخوان؟
آیا مقدار کلسیم در مولتی ویتامین بالای 50 سال به اندازه قرص تکیش هست؟

رسام
رسام

سلام. مصرف قرصی که یائسگی رو به تعویق بندازه خوبه یا بد؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  رسام

سلام وقت بخیر
مصرف مولتی ویتامین ها باعث میشه نیاز ها و کمبود های بدن تامین بشه و از نظر جسمی توان فیزیکی افراد را تامین کنه .

رویا عصار
رویا عصار

خسته نباشید بابت مقاله تون. برای بالای ۴۰ سال هم مولتی ویتامین در بازار هست؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  رویا عصار

درود بر شما
بیشتر مکمل ها یا برای بالای 50 سال هست یا پایین 50 سال