گینر چند کیلو وزن اضافه می کند و چه عوارضی دارد؟

5/5 - (2 امتیاز)
گینر مکملی است که ورزشکاران معمولا از آن برای افزایش وزن استفاده می‌کنند. این مکمل از پروتئین و کربوهیدرات به نسبت‌های معین تشکیل شده است. اگر می‌خواهید بدانید با خوردن مکمل گینر چقدر می‌توانید افزایش وزن داشته باشید، تا انتها همراه ما باشید
گینر چند کیلو وزن اضافه می کند و چه عوارضی دارد؟

دوره‌های افزایش حجم و کات دو دوره مهم در بدنسازی است. در دوره‌ای که شما قصد افزایش وزن و حجم را دارید، می‌توانید از مکمل‌ها هم بهره ببرید. یکی از این مکمل‌های افزایش دهنده وزن، گینرها هستند اما آیا می‌دانید گینر چند کیلو وزن اضافه می کند و همچنین چه فواید و عوارضی می‌تواند در پی داشته باشد؟ برای دریافت این پاسخ با این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه و هم‌قدم باشید.

کمبود وزن می‌تواند به همان اندازه چاق بودن برای سلامتی مضر باشد. علاوه بر این، بسیاری از افراد با اینکه کم وزن نیستند، هنوز هم می‌خواهند عضلات بیشتری به دست آورند. این که آیا شما از نظر بدنی دچار کمبود وزن هستید یا به سادگی در تلاش برای به دست آوردن وزن عضلات هستید، تفاوتی در نحوه وزن‌گیری نمی‌کند و اینکه گینر چند کیلو وزن اضافه می کند سوالی است که شاید برای هر دو گروه پیش آید. این مقاله یک راهکار ساده برای افزایش سریع وزن با روش سالم را تشریح می‌کند.

کمبود وزن به چه معنی است؟

کمبود وزن به عنوان داشتن شاخص توده بدنی BMI زیر 18.5 تعریف شده است. تخمین زده می‌شود اگر بی ام آی کمتر از این مقدار باشد، سلامتی در شرایط خطر قرار می‌گیرد. در مقابل BMI بیش از 25 یعنی فرد اضافه وزن داشته و بیش از 30 یعنی فرد چاق محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است که برخی از افراد به طور طبیعی بسیار لاغر هستند اما هنوز هم سالم بوده و از سلامت کامل برخوردارند. کمبود وزن طبق این مقیاس لزوما به معنای داشتن مشکل سلامتی نیست. کمبود وزن در آقایان حدود 2 تا 3 برابر بیشتر از دختران و زنان است. در آمریكا ، 1٪ از مردان و 2.4٪ از زنان 20 سال و بالاتر دارای كمبود وزن هستند.

  قیمت مکمل گینر

برای مشاهده قیمت مکمل گینر کلیک کرده و وارد داروخانه آنلاین مثبت سبز شوید.

پیامدهای سلامتی ناشی از کمبود وزن چیست؟

پیش از آنکه بررسی کنیم گینر چند کیلو وزن اضافه می کند باید بگوییم که چاقی در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی در جهان است. با این حال، کمبود وزن ممکن است به همان اندازه برای سلامتی شما بد باشد. طبق یک مطالعه، کمبود وزن خطر مرگ زودرس را در مردان و زنان به شدت افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر چاقی هم با 50٪ خطر مرگ زودرس همراه است. می‌توان نتیجه گرفت که هم کمبود وزن و هم اضافه وزن هر دو تا چه حد برای سلامتی خطرناک محسوب می‌شوند. کمبود وزن همچنین می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل کند، خطر عفونت را بالا ببرد، منجر به پوکی استخوان و شکستگی شود و همچنین مشکلات باروری را به دنبال داشته باشد. از این گذشته، افرادی که وزن کمی دارند، احتمال بیشتری دارد که دچار سارکوپنی (هدر رفتن عضلات مرتبط با سن) شوند و ممکن است در معرض خطر زوال عقل باشند.

  افزایش وزن با گینر

کمبود وزن چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

چندین بیماری از لحاظ پزشکی وجود دارد که می‌توانند باعث کاهش وزن ناسالم شوند از جمله:

اختلالات خوردن غذا

این شامل بی‌اشتهایی عصبی، یک اختلال روانی جدی است.

مشکلات تیروئید

داشتن تیروئید بیش فعال (پرکاری تیروئید) می‌تواند متابولیسم را تقویت کرده و باعث کاهش وزن ناسالم شود.

بیماری سلیاک

شدیدترین نوع عدم تحمل گلوتن بیماری سلیاک است. اکثر مبتلایان به سلیاک نمی‌دانند که مبتلا به آن هستند.

دیابت

ابتلا به دیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می‌تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.

سرطان

تومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری را سوزانده و باعث می‌شوند وزن زیادی را از دست بدهید.

عفونت ها

عفونت‌های خاص ممکن است باعث شود فرد به شدت دچار کمبود وزن شود. این عفونت‌ها می‌تواند شامل انگل، سل و HIV/AIDS باشد. اگر به تازگی وزن زیادی را بی ‌دلیل از دست داده‌اید، حتما به پزشک مراجعه کنید، شاید دلیل مهم و قابل جلوگیری داشته باشید که باید پیش از آنکه دیر شود، به فکر آن باشید.

اگر مربی ورزشی به شما پیشنهاد داده است که از مکمل گینر استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را بخوانید: مکمل گینر چیست؟

 

گینر و افزایش وزن 2

چگونه وزن خود را با روشی سالم افزایش دهیم؟

خوردن نوشابه و شیرینی‌های وسوسه برانگیز ممکن است به شما در افزایش وزن کمک کند، اما می‌تواند همزمان سلامتی شما را هم به خطر بیندازد چون احتمال ابتلا به دیابت یا چربی و فشار خون را افزایش می‌دهد. اگر کم وزن هستید، قطعا می‌خواهید که به جای مقادیر زیادی چربی و شکر ناسالم، مقدار متعادل توده عضلانی و چربی زیر جلدی به دست آورید. تعداد زیادی از افراد با وزن معمولی وجود دارند که به دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات سلامتی مربوط به چاقی مبتلا می‌شوند. بنابراین برای جبران کمبود وزن بدن خود باید به سراغ یک روش سالم بروید. پیشنهاد ما به شما این است که در کنار تمرینات ورزشی با مشورت مربی خود از مکمل گینر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: تفاوت مکمل مس و گینر

مکمل افزایش وزن گینر چیست و گینر چند کیلو وزن اضافه می کند؟

گینر به مکمل‌هایی گفته می‌شود که که از ذخایر پروتئین، کربوهیدرات، اسید آمینه‌های ضروری و غیر ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها برخوردار هستند. گینری خوب است که از پروتئین‌های باکیفیت‌تر مثل پروتئین وی تشکیل شده باشد. همچنین کربوهیدرات بکار رفته در آن سریع هضم شود و تنوع آمینو اسیدها و ویتامین‌ها در آن زیاد باشد. گینر بر دو نوع است: گینر وزن و گینر حجم. در گینر وزن نسبت کربوهیدرات به پروتئین بیشتر است اما گینر حجم نسبت به کربوهیدرات پروتئین بیشتری دارد.

برای پاسخ به این سوال که گینر چند کیلو وزن اضافه می کند باید بگوییم که میزان افزایش وزن شما بستگی به بسیاری از موارد دیگر از جمله میزان مصرف روزانه گینر، انجام حرکات تکمیلی، تغذیه روزانه و وزن اولیه بدن شما دارد. با این حال در ادامه شما را بیشتر راهنمایی خواهیم کرد؟

مقدار افزایش وزن با گینر

اگر مکمل گینر استفاده می‌کنید باید با دقت عمل کنید تا دچار افزایش وزن ناگهانی نشده و شوکه نشوید. به طور معمول اگر هر روز یک شیک گینر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، 1250 کالری را برای بدن خود فراهم خواهید کرد. در این حالت ممکن است در هر هفته 1 کیلو اضافه وزن را تجربه کنید که در دراز مدت به آن افزوده شده و ممکن است روند اضافه وزن شما بیش از آنچه که مد نظرتان بوده است، پیش رود. توصیه ما به شما این است که در کنار مصرف مکمل گینر حتما ورزش کنید. در غیر این صورت ممکن است چربی‌های زیادی در اطراف شکم و پهلوی شما انباشته شده و زیبایی اندام شما بر هم بخورد. اما اگر به طور منظم تمرینات ورزشی داشته باشید متابولیسم افزایش یافته، چربی‌ها تبدیل به عضله شده و شما  اندامی ورزشکاری و زیبا خواهید داشت.

نکته آخر

بهتر است در طول دوره‌های افزایش وزن از گینرهایی با وزن بالا استفاده کنید و یا حداقل دو مکمل گینر سبک وزن برای خود تهیه کنید. زیرا اگر کمبود وزن شما شدید است، تنها با مصرف یک مکمل گینر که وزن کمی دارد ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید. اگر هم برایتان جالب است بدانید که گینر چند کیلو وزن اضافه می کند باید حتما برنامه غذایی و مصرف مکمل خود را با متخصص تغذیه هماهنگ کنید تا برای پاسخ به شما کمک کند. اینکه دقیقا بعد از مصرف گینر چقدر وزن شما اضافه خواهد شد، بستگی به عوامل مختلفی دارد.

هر مقدار نسبت کربوهیدرات به پروتئین در یک گینر بیشتر باشد کیفیت عضله‌سازی آن کمتر می‌شود ولی در عوض وزن بیشتری را به شما می‌دهد اگر خیلی کمبود وزن دارید از محصولات با کربوهیدرات بالا استفاده کنید اما اگر می‌خواهید کمی بر وزن خود اضافه کرده و بیشتر به بهبود کیفیت عضلات خود بپردازید از مکملی با درصد پروتئین بیشتر استفاده کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: گینرافزایش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

143 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سجاد
سجاد

سلام وقت بخیر
من ۱۹ سالمه و قدم ۱۷۶ و وزنم ۶۳ ،
و به تازگی مصرف گینر با نسبت ۵ به ۱ کربوهیدرات به پروتئین را شروع کردم. اگر از میزان اصولی اسکوپ کمتری مصرف کنم (روز بدون تمرین ۲ ، روز تمرین ۳ اسکوپ ) صرفا دوره وزن گیری طولانی تر میشود یا تاثیری در بدن پیدا نمیکند؟

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  سجاد

سلام همراه گرامی، میزان افزایش وزن با مصرف مکمل‌های گینر در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به عواملی مانند میزان کالری دریافتی از رژیم غذایی و میزان کالری مصرفی در طی روز دارد و نمی‌توان آن را پیشبینی کرد.

علی
علی

سلام من ۱۷سالمه می‌خوام گیمر و کراتین وBsee مصرف کنم میشه توضیح بدین روزی چقدر از هر کدوم بخورم تا چه مدت مثلاً دو ماه بخورم شیش ماه نخورم سه ماه بخورم یکسال نخورم بارگیری کنم یا ن ؟

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز
برای اگاهی از میزان مصرف هریک از مکمل ها شما میبایست شرایط قد – وزن – سن و سابقه تمرینی خود را شرح دهید و کارشناس برایتان تعیین کند که چه مکملی برایتان کارامد میباشد
با تماس با داخلی 401 تا 407 میتوانید از هریک از سوالات خود را پاسخ دهید
ممنون از همراهی شما

پیمان
پیمان

سلام وقتتون بخیر، مکمل BCAA رشد عضلات رو سریع تر میکنه که عضلات سریعتر ساخته بشه ؟

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  پیمان

سلام همراه گرامی، بله؛ مکمل بی سی ای ای حاوی اسید آمینه‌های شاخه دار است و به افزایش توده عضلانی کمک می‌کند.

عباس چوپانی
عباس چوپانی

سلام خسته نباشید من دکتر تغذیه مشهد رفتم
من ۱۸ ساله هستم وزنم ۴۵ کیلو ام و قد ۱۶۲ آزمایش گرفتم بهم گفت رشد بدنت شوخته بهم پروتئین گینر داد ورزش میکنم و یک ماه میخرم حتي یک کیلو هم بالا نرفتم باید چیکار کنم بدنم رشد کنه لطفا همکاری کنید خیلی ممنون

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  عباس چوپانی

سلام همراه گرامی، توصیه می‌کنیم از گینرهایی با نسبت کربوهیدرات به پروتئین بالاتر مانند گینر فانتوم نوتریشن مصرف کنید. در ابتلای مصرف، تا زمانی که به وزن ایده آل خود نزدیک شوید نیازی به ورزش کردن نیست. در صورتی که اشتهای خوبی ندارید می‌توانید از مکمل‌های اشتها اور مانند شربت اشتهاآور بزرگسالان باریج استفاده کنید. گینر را در میان وعده‌ها مصرف کنید و مصرف آن را به پیش از وعده‌های غذایی موکول نکنید.

1 3 4 5