چه موقع قرص لاغری بخوریم؟

3/5 - (5 امتیاز)

سبک زندگی ناسالم و رژیم‌های غذایی نامناسب موجب شده تا در قرن جدید بیش از گذشته با مشکل چاقی مواجه باشیم. به همین دلیل است که امروزه با بسیاری از افراد برخورد می‌کنیم که به دنبال قرص لاغری هستند تا بتوانند به کمک آن مراحل کاهش وزن را برای خود ساده‌تر کنند. اگر شما نیز […]

بهترین زمان مصرف قرص لاغری

سبک زندگی ناسالم و رژیم‌های غذایی نامناسب موجب شده تا در قرن جدید بیش از گذشته با مشکل چاقی مواجه باشیم. به همین دلیل است که امروزه با بسیاری از افراد برخورد می‌کنیم که به دنبال قرص لاغری هستند تا بتوانند به کمک آن مراحل کاهش وزن را برای خود ساده‌تر کنند. اگر شما نیز از قرص لاغری استفاده می‌کنید یا در آینده نزدیک قصد استفاده از آن را دارید، حتما مایلید بهترین زمان مصرف قرص لاغری را بدانید تا از رژیم کاهش وزن خود نتیجه‌گیری بهتری داشته باشید؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چگونگی عملکرد قرص های لاغری روی بدن

قرص‌های لاغری انواع گوناگونی دارند و از طرق مختلفی می‌توانند روی کاهش وزن تاثیر بگذارند. به موارد زیر دقت کنید:

  • کاهش دهنده جذب
  • چربی سوز
  • کاهش دهنده اشتها

  کاهش وزن

قرص‌های لاغری معمولا یکی از ویژگی‌های بالا را دارند؛ مثلا اگر کاهش دهنده اشتها باشند، اغلب از فیبر در آنها استفاده شده تا این قابلیت را داشته باشند که به مدت زمان طولانی شما را سیر نگه دارند. خوشبختانه برخی از انواع قرص‌های لاغری نیز وجود دارند که هر سه خاصیت ذکر شده را داشته و می‌توانند تاثیرگذاری بهتری را در کاهش وزن داشته باشند. آیا پرفروش ترین قرص لاغری در داروخانه ها را می‌شناسید؟

بهترین زمان مصرف قرص لاغری

چنانچه اشاره کردیم، قرص‌های لاغری در انواع مختلف و برندهای متنوعی در بازار عرضه می‌شوند و اگر می‌خواهید نحوه مصرف و مناسب‌ترین زمان استفاده از آنها را بدانید، بهترین راهکار این است که دستور روی بسته‌بندی آنها را مطالعه کنید. همچنین اگر زیر نظر پزشک اقدام به مصرف آنها کرده‌اید، مسلم است که بهترین نتیجه‌گیری را زمانی خواهید گرفت که مطابق با دستور پزشک خود از محصول مربوطه استفاده کنید. به طور معمول از مواقع زیر به عنوان بهترین زمان مصرف قرص لاغری یاد می‌شود:

قبل از وعده‌ های غذایی

ابتدا باید ببینید که پزشک مصرف چند عدد قرص لاغری را در طی روز برای شما لازم دانسته است. اگر روزانه 3 عدد قرص باید مصرف کنید، عموما توصیه می‌شود که 30 دقیقه قبل از وعده‌های غذایی همراه با یک لیوان آب آنها را میل نمایید. اما اگر تعداد قرص‌های مصرفی کمتر از 3 عدد است، شاید بهتر باشد قبل از وعده صبحانه یا ناهار از آنها استفاده کنید. گاهی نیز در دستور مصرف بعضی از قرص‌های کاهنده وزن ممکن است ببینید که روزانه 6 عدد می‌توانید استفاده کنید؛ در این صورت احتمالا باید قبل از هر وعده غذایی 2 عدد قرص را مورد مصرف قرار دهید.

قبل از تمرینات ورزشی

باید به این نکته کلیدی حتما توجه کنید که اصولا استفاده از قرص لاغری بدون انجام تمرینات ورزشی بی‌فایده است و یا تاثیر قابل توجهی ندارد. بنابراین اگر مایل به کاهش وزن هستید، حتما حتی شده 30 دقیقه پیاده‌روی با شدت متوسط را در برنامه روزانه خود جای دهید تا چربی‌سوزی در بدن شما بهتر اتفاق بیفتد. اگر ورزشکار هستید و از قرص چربی‌سوز استفاده می‌کنید بهترین زمان مصرف قرص لاغری برای شما می‌تواند 30 تا 45 دقیقه قبل از شروع تمرینات ورزشی نیز باشد. البته باز هم متذکر می‌شویم که بهتر است در این زمینه نظر پزشک و یا مربی ورزشی خود را نیز جویا شوید.

  پیاده روی

در دستور استفاده از برخی قرص‌های لاغری ممکن است زمان مصرف همراه با وعده‌های غذایی و یا بعد از غذا نیز عنوان شده باشد. بنابراین باز هم می‌گوییم که بهترین زمان استفاده از قرص لاغری باید با توجه به نوع قرصی که قصد استفاده از آن را دارید، تعیین شود و نظر پزشک در اولویت قرار گیرد. اشتباهات رایج و باورهای غلط برای لاغری را می‌دانید؟

چند دوره می توان از قرص لاغری استفاده کرد ؟

کپسول لاغری محصولی نیست که به مدت طولانی بتوانید از آن استفاده کنید. سازمان غذا و دارو آمریکا مصرف قرص لاغری را بیش از 12 هفته یعنی 3 ماه مجاز نمی‌داند. بنابراین اگر با 3 ماه مصرف قرص لاغری به نتیجه مطلوب دست نیافتید و باز هم تصور کردید که لازم است مصرف را ادامه دهید، حتما باید ما بین استفاده مجدد از محصول مورد نظر فاصله بیندازید. دقت کنید که مصرف قرص لاغری بیش از 3 ماه پشت سر هم تنها زمانی مجاز است که پزشک آن را صلاح دانسته و به شما توصیه کرده باشد.

عوارض مصرف طولانی مدت قرص لاغری

قرص‌های لاغری به ویژه اگر گیاهی باشند برای استفاده در کوتاه مدت کاملا ایمن هستند؛ مگر اینکه شما به ترکیبات موجود در آنها حساسیت داشته و واکنش‌های آلرژیک از خود نشان دهید. اما به طور کلی هر قرص یا مکملی در کنار فواید خود می‌تواند عوارضی را نیز موجب شود. مصرف قرص لاغری نیز ممکن است با عوارض جانبی زیر همراه باشد:

  • تحریک پذیری عصبی
  • تپش قلب
  • افزایش فشار خون
  • عوارض گوارشی نظیر معده‌درد، اسهال و استفراغ

بعضی از قرص‌های لاغری به ویژه آنهایی که جذب چربی را کاهش می‌دهند نیز در استفاده طولانی مدت ممکن است با آسیب کبدی همراه بوده و علائمی نظیر خارش، از دست دادن اشتها، زرد شدن پوست و تغییر رنگ ادرار و مدفوع را به وجود آورند.

  قرص لاغری

چند نکته برای کاهش وزن اصولی

بهترین زمان مصرف قرص لاغری را برای شما شرح دادیم اما باید دقت کنید استفاده از قرص لاغری تنها راه کاهش وزن نیست و بهتر است به موارد دیگری نیز توجه داشته باشید:

  • کاهش وزن نیم کیلو تا 1 کیلوگرم در هفته ایده‌آل است و نباید انتظار داشته باشید که بیش از این مقدار دچار کاهش وزن شوید.
  • از رژیم‌های لاغری سخت و طاقت‌فرسا استفاده نکنید زیرا در کنار لاغر کردن شما ممکن است عوارض بسیار نامطلوبی برای سلامتی شما داشته باشند.
  • هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید.
  • به محض اینکه احساس کردید دیگر گرسنه نیستید، دست از خوردن غذا بکشید.
  • حتما حداقل 8 لیوان آب در طی روز بنوشید.
  • بدون ورزش به وزن ایده‌آل خود نخواهید رسید؛ پس حتما انجام تمرینات ورزشی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
  • به جای غذاهای فراوری شده و فست فودی از غذاهای سالم استفاده کرده و چربی‌های ناسالم و قند را از رژیم غذایی خود حذف نمایید.
  • مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید زیرا هم به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما کمک می‌کنند و هم با تامین فیبر، به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارند.

با انجام راهکارهای بالا مطمئن باشید که به تدریج به کاهش وزن دلخواه خود دست خواهید یافت.

مطالب مرتبط
برچسب: لاغری
بحث و تبادل نظر
guest

35 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا
مینا

سلام میخواستم بدونم قرص کارویل را چطوری مصرف کنم برای لاغری باشگاه هم میرم

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  مینا

سلام دوست عزیز
بزرگسالان با اضافه وزن بیش از ده کیلوگرم:
با روزی سه مرتبه و مصرف سه carvil قرص قبل از غذا طی یک دوره ۱۵-۲۰ روزه، ۲-۴ کیلوگرم از وزن خود را از دست می‌دهند با مصرف مرتب این محصول
ممنون از همراهی شما