Bucalfat

بهترین مولتی ویتامین برای بیماران کلیوی

4/5 - (4 امتیاز)
بیماران کلیوی باید مطمئن شوند که همه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن به بدن آنها می‌رسد. به این منظور می‌توانند از مولتی ویتامین بیماران کلیوی استفاده کنند. اگر می‌خواهید بدانید برای تقویت کلیه‌ها چه مولتی ویتامینی بخورید با ما همراه شوید.
مولتی ویتامین بیماران کلیوی
Heatstroke

استفاده از قرص‌های مولتی ویتامین بیماران کلیوی می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیه مفید باشد. زیرا با مصرف آن می‌توان اطمینان حاصل کرد که بیمار تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن خود را دریافت می‌کند. با این حال، مهم است که قبل از مصرف هر گونه مکمل مولتی ویتامین با پزشک مشورت کنید، زیرا برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند در خون تجمع کرده و باعث آسیب بیشتر به کلیه‌ها شوند. از طرف دیگر، ویتامین‌ها می‌توانند با داروها یا مکمل‌های دیگر تداخل داشته باشند یا باعث ناراحتی معده شوند.

بنابراین مهم است که قبل از مصرف هر گونه مکمل مولتی ویتامین اطلاعات لازم را کسب نمایید. مثبت سبز پزشک مشاور آنلاین شما در این زمینه خواهد بود. پس جهت بالا بردن اطلاعات خود در ادامه همراه ما باشید.

محدودیت غذایی بیماران کلیوی

افرادی که دچار بیماری کلیوی هستند در رژیم غذایی خود محدودیت خاصی دارند. این افراد جهت جلوگیری از پیشرفت نارسایی کلیوی باید سدیم را قطع کنند. مصرف فسفر و کلسیم و پتاسیم را محدود کنند و از میوه‌ها، سبزیجات، محصولات لبنی کم چرب، غلات کامل، ماهی، مرغ، لوبیا، دانه‌ها و آجیل استفاده نمایند. اگر چه مواد معدنی به عملکرد صحیح اعصاب و عضلات بدن کمک می‌کند، اما بدن شخصی که مبتلا به بیماری مزمن کلیه است، نمی‌تواند پتاسیم اضافی را فیلتر کند. زمانی که مقدار زیادی از مواد معدنی در خون فرد باشد، می‌تواند منجر به مشکلات جدی قلبی شود.

از طرف دیگر اگر سطح فسفر شخص بیمار بالا برود، در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، سطح کلسیم هم شروع به افت خواهد نمود. برای جبران افت این مواد معدنی، بدن مجبور است آنها را از استخوان‌ها تامین نماید. این مسئله می‌تواند استخوان بندی افراد مبتلا به نارسایی کلیوی را تضعیف کرده و شکستن آنها را آسان‌تر نماید. در چنین شرایطی  نیاز به ویتامین‌ها و مکمل‌های تقویتی برای جبران این کمبودها، از ضروریات غیر قابل انکار است.

 کلیه

ضرورت استفاده از مولتی ویتامین

همزمان با کاهش عملکرد کلیه‌ها و کاهش جذب روده‌ای، محدودیت های غذایی که در بالا ذکر شد، بدن بیمار را با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مواجه می‌سازد. به همین دلیل مصرف مکمل های غذایی – دارویی در مقادیر مشخص و تنظیم شده برای این گروه از بیماران ضروری به نظر می‌رسد. مصرف محصولات مولتی ویتامین برای بیماران کلیوی با دارا بودن ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E و ماده معدنی روی از جمله مکمل‌های مناسب در تامین ریزمغذی‌های مورد نیاز این طیف از بیماران است.

بهترین مولتی ویتامین بیماران کلیوی

مکمل‌های مولتی ویتامین بیماران کلیوی می‌تواند در پیشگیری از ایجاد کمبود مواد مغذی در بدن موثر عمل کرده و به حفظ سلامت عمومی بدن این افراد کمک کند. زیرا افراد بیمار ممکن است به علت دیالیز یا کاهش اشتها، با رژیم غذایی نامطلوب دست و پنجه نرم کنند.  چرا که  دیالیز بطور طبیعی با دفع ویتامین‌های محلول در آب، بدن شخص را  در معرض خطر کمبود مواد مغذی قرار می دهد. در چنین شرایطی بهتر است بهترین مولتی ویتامین مخصوص بیماران کلیوی را شناسایی کرده و بدن خود را با آن تقویت نمایید.

بهترین ویتامین برای تقویت کلیه ها

بد نیست بدانید که ویتامین E یک ویتامین مهم برای حفظ سلامت کلیه است. زیرا به محافظت از کلیه‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می‌کند. همچنین برای حفظ سلامت رگ‌های خونی در کلیه‌ها و برای جلوگیری از التهاب بدن بسیار مهم است. ویتامین B6 همچنین در سلامت کلیه‌ها نقش مهمی برعهده دارد، چرا که به کاهش تجمع مواد زائد در کلیه‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین D برای حفظ تعادل سالم کلسیم و فسفر در بدن ضروری است که این خود در عملکرد درست کلیه نقش حیاتی بر عهده دارد.

در نهایت، ویتامین C به خنثی کردن سموم در کلیه کمک می‌کند و می‌تواند در کاهش التهاب کموثر باشد. مجموع این ویتامین‌ها را می‌توانید در مولتی ویتامین بیماران کلیوی دریافت نموده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 ویتامین های ضروری برای کلیه

قرص مولتی ویتامین برای بیماران کلیوی

مولتی‌ویتامین‌ها معمولا در فرمول‌های مختلفی بر اساس سن و جنس و یا بر اساس نیازهای تغذیه‌ای برای طیف گسترده‌ای از نیازهای خاص تولید می‌شود. برای مثال مولتی‌ویتامین مردان حاوی آهن کمتری نسبت به مولتی ویتامین زنان است. درحالی‌که یک مولتی‌ویتامین برای افراد مسن ممکن است حاوی ویتامین بیشتری باشد  و یا برخی فرمول‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های اضافی داشته باشد. از این رو هیچ قانون رسمی در مورد باید یا نبایدهای مواد مغذی  یک مولتی‌ویتامین وجود ندارد.

بنابراین تولیدکنندگان بسته به نوع نیاز هر قشر مولتی‌ویتامین خاص آن طیف را تولید کرده و در اختیار مصرف‌‌کنندگان قرار می‌دهند. علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی، مولتی‌ویتامین‌ها ممکن است حاوی موادی مانند گیاهان، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب نیز باشند.

با این‌حال، برخی از رایج‌ترین مواد مغذی مولتی‌ ویتامین ‌ها شامل، ویتامین A، ویتامین‌های B، ویتامین سی، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، مولیبدن، ید، ویتامین دی، ویتامین E، ویتامین K، سلنیوم و فلز روی است. به هنگام خرید به برچسب مولتی ویتامین بیماران کلیوی دقت نمایید.

قرص مولتی ویتامین CKD نفروویت اسوه

مولتی ویتامین نفروویت یک مکمل غذایی بوده که به طور خاص برای حمایت از سلامت کلیه‌ها فرموله شده است. این مولتی ویتامین حاوی ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره‌های گیاهی بوده که برای کمک به بیماران و حمایت از آنها و راهی جهت حفظ سلامت کلیه این افراد طراحی شده است. ترکیبات موجود در نفروویت شامل ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین ب5، اسید فولیک، بیوتین ویتامین C، ویتامین E، زینک و نیکوتینامید می‌شود.

 مولتی ویتامین نفرودیت

خرید مولتی ویتامین نفرودیت

مولتی ویتامین و سنگ کلیه

هر دارویی در کنار فوایدی که دارد، ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد. شواهدی وجود دارد که مصرف بی رویه مولتی ویتامین‌ها ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. یک توضیح بالقوه برای این موضوع وجود دارد و آن این است که مولتی ویتامین‌ها ممکن است حاوی سطوح بالایی از کلسیم باشند که می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را در برخی از افراد (نه در همه) افزایش دهد.

افزون  بر این، برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین C موجود در مولتی‌ویتامین می‌تواند اسیدیته ادرار را بالا برده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. بنابراین، این قضیه بسیار مهم و جدی به نظر می‌رسد که قبل از مصرف هر گونه مکمل مولتی ویتامین، با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر سابقه سنگ کلیه داشته باشید. زمانی که از حمایت تشخیص و تجویز پزشک متخصص بهره مند می‌شوید با خیال راحت می‌توانید به تقویت قوای بدنی خود ادامه دهید.

برای مشاهده قرص کلیه و مجاری ادرار کلیک کنید.

آیا مولتی ویتامین برای کلیه ضرر دارد؟

اگر به ترکیبات مصرف مولتی‌ویتامین دقت نکنید، مصرف بالقوه این قرص‌ها می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماران کلیوی مضر نیز باشد، زیرا ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی در برخی ترکیبات وجود دارد که می‌توانند در خون تجمع یابند و باعث آسیب بیشتر به کلیه شوند. اگر دقت نکنید هم زمان با دیگر داروهای کلیوی، دوز تعدادی از ویتامین‌ها امکان دارد با داروها یا مکمل‌های دیگر تداخل دارویی ایجاد کرده یا باعث ناراحتی معده شوند.

بنابراین مهم است که قبل از مصرف هر گونه مکمل مولتی‌ ویتامین با پزشک خود مشورت کنید. به این نکته توجه نمایید که برخی از مولتی‌ویتامین‌ها که برای دسته خاصی از افراد ترکیب شده‌اند، حاوی سطوح بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و فسفر هستند که می‌تواند باعث افزایش سطح این مواد در خون و افزایش خطر عوارض قلبی و کلیوی شود. در تولید مولتی ویتامین بیماران کلیوی به این نکات توجه شده است.

عوارض قرص مولتی ویتامین بیماران کلیوی

بدن افراد مختلف و شرایط زیستی هر فرد نسبت به دیگری متفاوت است. ممکن است دارویی مشابه برای بیماری یکسان با شرایط یکسان در دو نفر مجزا، خواص متفاوتی بر جای بگذارد. حساسیت‌ها و آلرژی‌های خاص به داروها چیزی است که همواره در علم پزشکی با آن مواجه بوده‌ایم. هر چند طبق تحقیقات دوز داروهایی که تهیه می‌شوند مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شده و در داروخانه‌های کشور توزیع می‌شوند.

با این وجود  مصرف محصولات مولتی‌ویتامین  نیز از این امر مستثنی نبوده و امکان دارد عوارض متعددی را برای بیماران کلیوی ایجاد کند. به همین خاطر انجام یک سری معاینات یا آزمایشات، انتخاب داروی مناسب را برای شما  راحت‌تر می‌کند. از طرفی برای اینکه برخی ویتامین‌ها با دیگر  داروهای تجویز شده یا مکمل‌های دیگر تداخل پیدا نکند یا باعث ناراحتی خاصی نشود، بهتر است با مشاوره متخصصان این امر اقدام به هر نوع خرید نمایید.

سخن پایانی

مثبت سبز یک داروخانه آنلاین است که تمام داروهای مجاز سازمان غذا و دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقبت از پوست و مو، کرم‌های مرطوب کننده، کرم ضد چروک، بی بی کرم، مولتی ویتامین بیماران کلیوی، مکمل های گیاهی، مکمل‌های بدنسازی، مکمل‌های دارویی ، ویتامین‌های مورد نیاز بدن، مکمل‌های رژیمی و گیاهی و لاغری و… از بهترین استانداردها در دسته‌های مختلف محصولات داروخانه‌ای را ارائه داده است.

کلیه محصولات این داروخانه همگی از بهترین برند‌های دنیا و مورد تایید وزارت بهداشت هستند و به صورت اورجینال و اصل در ویترین قرار داده شده اند. شما عزیزان با این داروخانه به راحتی و سادگی می‌توانید، داروی مورد نیازتان را با مشاوره از متخصصین  مجرب مجموعه خریداری نمایید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها