بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

مصرف مکمل بدنسازی یکی از مهم‌ترین و پر ریسک‌ترین مقولات در حوزه بدنسازی است. افراد تازه کار بیش از دیگران با این چالش رو به رو هستند که چه مکملی و چگونه از آن استفاده کنند. در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان را مرور می‌نماییم. به طور […]

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان چیست؟

مصرف مکمل بدنسازی یکی از مهم‌ترین و پر ریسک‌ترین مقولات در حوزه بدنسازی است. افراد تازه کار بیش از دیگران با این چالش رو به رو هستند که چه مکملی و چگونه از آن استفاده کنند. در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان را مرور می‌نماییم.

به طور معمول، وقتی افراد برای اولین بار پا به باشگاه های بدنسازی می‌گذارند، به طرز چشمگیری مشتاق و به همان اندازه سردرگم می‌شوند. آنها به دنبال نتیجه‌گیری سریع بوده و از خیلی از تجربیات دور هستند. این ذهنیت معمولا به اکتشاف مکمل‌های مختلف منجر می‌شود که تعداد زیادی از آنها را به مشکل می‌رساند.

تعداد زیادی از محصولات برای انتخاب از جمله تعداد زیادی از متخصصان و مربیان که ادعا می کنند بهترین محصول را دارند، کمی سردرگمی ایجاد می کنند. متأسفانه، اکثر مکمل های رنگی موجود در بازار بی فایده هستند. شاید برای دیگر افراد مفید فایده باشد اما برای مبتدیان ضرورتی ندارد.

مبتدیان بیش از هر نکته ای باید به چهار اصل توجه کنند

  • سخت کوشی
  • دستکاری رژیم غذایی خود برای اطمینان از تعادل مناسب مواد مغذی و استفاده از مکمل ها برای دستیابی به این هدف
  • اطمینان از استفاده از یک برنامه آموزشی به خوبی طراحی شده برای اهداف خود
  • انتخاب یک مشاور یا مربی خبره و کارکشته

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان چیست؟

حال با هم بهترین مکمل هایی که یک فرد مبتدی می تواند مصرف کند، را مرور خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

پروتئین

وقتی صحبت از مکمل‌ها می‌شود، هیچ موردی بیشتر از اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی شما نباید مورد توجه قرار گیرد. مطالعات بی شماری با نتایج مختلط در مورد پیشرفت در اندازه و قدرت عضلات در برنامه هایی حاوی مکمل پروتئین وجود دارد.

پروتئین وی یکی از با کیفیت‌ترین منابع پروتئین است و یک انتخاب ایده آل برای مردان و زنان در هر سنی محسوب می‌شود. پروتئین وی نه تنها باعث فراهم کردن آمینواسیدهای شاخه دار ضروری برای ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود، بلکه این ماده به بهبود و بازسازی بافت‌های ماهیچه‌ای نیز کمک می‌کند.

پروتئین وی محصول جانبی تولیدات پنیر است. وی در واقع مایعی است که پس از دلمه بستن شیر باقی می‌ماند. جالب است بدانید این مایع را قبلا دور می‌ریختند. بعدها مشخص شد که وی حاوی پروتئین‌هایی کاملی است که به سنتز پروتئین و عضله سازی کمک می‌کند و بدین ترتیب بود که مکمل وی خلق شد.

پروتئین وی همچنین منبع غنی آمینواسیدهای شاخه دار ال- لوسین، ال- ایزولوسین و ال- والین است. این منبع با کیفیت پروتئین به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود، اما به طور معمول این پروتئین به صورت مکمل غذایی به بازار عرضه و مصرف می‌شود.

پروتئین وی به سرعت به خاطر طول کم آمینواسیدهای شاخه دار آن جذب بدن می‌شود که خود باعث ریکاوری مطلوب و رشد در عضلات می‌شود. پروتئین وی دارای ویژگی‌های مطلوب فراوانی است که کنترل وزن، سلامت قلب و عروق و سلامت استخوان‌ها تعداد کمی از این ویژگی‌ها هستند.

پروتئین وی سینتا 6 اج بی اس ان 28 سروینگ

پروتئین وی سینتا 6 اج بی اس ان به عنوان مکمل غذایی و بخشی از رژیم غذایی جهت تامین پروتئین و آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن ورزشکاران تولید شده است که به دلیل دارا بودن درصد بالای پروتئین انرژی مورد نیاز بدن را بدون مصرف کربوهیدرات و چربی تامین می‌نماید.

نحوه مصرف چگونه است؟

یک پیمانه با 120 تا 150 میلی لیتر آب خنک یا نوشیدنی موردعلاقتان مخلوط کنید. جهت افزایش پروتئین دریافتی در هر وعده و تجربه ای شگفت انگیزتر، از شیر بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید.

گینرها مکمل های افزایش دهنده وزن

یکی از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان گینرها هستند. مکمل گینر را معمولا به عنوان یکی از تکمیل کننده ترین مکمل‌های رژیم غذایی می‌دانند، همچنین این مکمل برای عضله سازی و افزایش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکمل گینر دارای دو نوع بوده و بسیار برای افراد تازه کار و  لاغری که می‌خواهند افزایش وزن به دست آورند و اینکه بدنی حجیم داشته باشند، مناسب است.

این مکمل در واقع همان کربوهیدرات است که با علاوه بر این دارای چربی می‌باشد با پروتئین هم مخلوط شده است تا ضرری به بدن نرساند. مناسب‌ترین نوع این مکمل، مکملی است که دارای پروتئین با کیفیت بسیار بالا و چربی و کربوهیدرات به اندازه قابل قبول باشد. به جرات می‌توان گفت، امروزه یکی از بهترین مکمل‌های که برای افزایش وزن و حجیم کردن عضله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد مکمل گینر است.

کراتین مکملی مهم برای افراد مبتدی

مکمل کراتین به ترکیبی گفته می‌شود که به طور طبیعی در بافت عضله‌ها پیدا می‌شود. به این ترتیب ترکیب موجود به عضلات بدن برای بلند کردن وزنه‌ها و تولید نیرو کمک می‌کند. هدف استفاده از کراتین در بدنسازی می‌تواند برای افزایش اندازه عضلات، قدرت و عملکرد ورزشی باشد. این مکمل ساختاری شیمیایی مشابه  آمینواسیدها دارد.  همچنین جالب است بدانید که بدن انسان به صورت طبیعی، کراتین را از آمینواسیدهای گلیسین و آرژنین تولید می‌کند.

علل مختلفی مانند ورزش کردن، خوردن گوشت، میزان حجم عضله‌ها و همین طور سطح هورمونی مانند هورمون تستوسترون بر میزان ذخایر کراتین در بدن مؤثر است. ۹۵ درصد از کراتین به صورت فسفوکراتین در عضله‌های بدن و ۵ درصد دیگر در کبد، مغز و کلیه‌های انسان ذخیره سازی می‌شود.

خواص روغن ماهی در بدنسازی

توده عضلانی که دارید توسط میزان تولید پروتئین عضله در برابر تجزیه پروتئین عضله مشخص می‌شود. عضلات همیشه در حالت دگرگونی هستند. اگر تجزیه پروتئین عضله از تولید پروتئین عضله پیشی بگیرد، توده عضلانی را از دست خواهید داد، اما عکس آن نیز صادق است؛ اگر تولید پروتئین عضله از تجزیه پروتئین عضله سبقت بگیرد عضله به دست خواهید آورد.

متأسفانه با افزایش سن، عضله به طور طبیعی تحلیل می‌رود. با عبور از ۶۰ سالگی، مقاومت آنابولیک تبدیل به یک معضل می‌شود؛ بیماری که عضلات کم شده و نسبت به سیگنال‌های آنابولیک، مانند پروتئین و تمرینات قدرتی که به آنها می‌گویند رشد کنند، واکنش کمتری نشان می‌دهند. مقاومت آنابولیک باعث می‌شود افرا مسن‌تر برای افزایش سایز عضله و حفظ توده‌های عضلانی فعلی خود به سختی بیفتند و با چالش‌های زیادی روبرو شوند.

کپسول روغن ماهی و کوکیوتن پریفرد نوتریشن

هر کپسول روغن ماهی و کوکیوتن پریفرد نوتریشن هر کپسول حاوی ۱۴۰۷ میلی‎گرم روغن ماهی، ۹۰۰ میلی‌گرم امگا 3، ۱۰۰ میلی‌گرم کوآنزیم کیوتن است که با حفظ سلامت مغز و دستگاه عصبی، موجب کند شدن روند بیماری آلزایمر و تعدیل فشار خون می‌شود. از دیگر فواید مصرف روزانه این محصول می‌توان به حفظ سلامت قلب و عروق، پیشگیری از سرطان‌ها و بهبود علائم افسردگی اشاره کرد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل بدنسازی
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر

سلام روز بخیر
من ۱۶ سالمه و قدم ۱۹۰ و وزنم ۶۳ خواستم بدونم که برای من که تازه بدنسازی میخواد شروع کنه چه مکملی پیشنهاد میکنید؟

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  امیر

سلام
افزایش تعداد وعده های غذایی و همچنین استفاده از مکمل های گین اپ مثل تانک مس و جی تی گین برند ای اس اس براتون بسیار مناسب هستش.