مجله مثبت سبز

معرفی بهترین مکمل زینک پلاس برای کودکان

3/5 - (1 امتیاز)

اگر شما این مقاله را برای خواندن انتخاب کردید، قصد مصرف مکمل زینک پلاس برای کودکتان را دارید. قبل از اینکه بخواهیم بهترین زینک پلاس برای کودکان را معرفی کنیم، بهتر است ابتدا به دلایل نیاز کودک به این مکمل‌ها بپردازیم. همچنین در این مقاله قصد داریم با توجه به لیست فروش داروخانه و نظرسنجی […]

بهترین مکمل زینک پلاس برای کودکان

اگر شما این مقاله را برای خواندن انتخاب کردید، قصد مصرف مکمل زینک پلاس برای کودکتان را دارید. قبل از اینکه بخواهیم بهترین زینک پلاس برای کودکان را معرفی کنیم، بهتر است ابتدا به دلایل نیاز کودک به این مکمل‌ها بپردازیم. همچنین در این مقاله قصد داریم با توجه به لیست فروش داروخانه و نظرسنجی مصرف‌کنندگان بهترین مکمل زینک پلاس برای کودکان را معرفی کنیم. اصلا می‌دانید قرص زینک پلاس چیست؟

چرا دریافت زینک برای کودکان مهم است؟

زینک یکی از عناصر معدنی مهم برای سلامت بدن است. بیشتر از 70 درصد آنزیم‌هایی که مسئولیت هضم غذا و سوخت و ساز بدن را بر عهده دارند، برای فعالیت بهتر به زینک احتیاج دارند. اگر کودکان این ماده معدنی را به میزان لازم دریافت نکنند، رشد آن‌ها دچار اختلال شده و همچنین سیستم ایمنی بدن آنها کاهش می‌یابد.

انسان‌ها به طور طبیعی از طریق مواد غذایی می‌توانند روی را دریافت کنند. اما از آنجایی که کودکان در سنین پایین‌تر قادر به خوردن انواع مواد غذایی نیستند، پس باید از مکمل‌های زینک پلاس استفاده کنند. توجه داشته باشید لازم است قبل از انتخاب بهترین مکمل زینک پلاس برای کودکان با پزشک مشورت شود.

فرزند شما به چه میزان زینک احتیاج دارد؟

    • یک تا سه سالگی: سه میلی گرم در روز
    • چهار تا هشت سالگی: پنج میلی گرم در روز

زینک موثر در بلندی قد

مصرف زینک برای کودکان بسیار مفید است. از جمله خواص روی در بدن می‌توان به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری‌های سرماخوردگی، آسم، اسهال و استفراغ، جذب کلسیم در بدن، رشد ناخن و مو، تقویت قوه بینایی، چشایی، بویایی و … اشاره کرد.

اما یکی از مهم‌ترین فواید روی در افزایش قد کودکان است. در مناطقی که مردم با کمبود روی مواجه هستند، کوتاه قدی بسیار شایع است. روی در منابع غذایی مختلف مانند بادام و مغزها، گوشت قرمز یا گوشت پرندگان وجود دارد. اما همانطور که گفته شد کودکانی که در سنین کم هستند و نمی توانند این مواد غذایی را دریافت کنند بهتر است با مشورت پزشک بهترین مکمل زینک پلاس را دریافت کنند.

عوارض مصرف بیش از اندازه زینک در کودکان

حتما مطلع هستید که کمبود ویتامین‌ها در بدن مشکلاتی ایجاد می‌کنند، اما از طرفی ازدیاد آنها هم باعث مشکلاتی در بدن کودکان می‌شود.

مصرف بیش از حد روی در کودکان عوارضی مانند تهوع و استفراغ، گرفتگی شکم، اسهال و سردرد را به همراه دارد و مصرف آن در طولانی مدت سبب مسمومیت با این ماده معدنی می‌شود.

معرفی بهترین مکمل زینک پلاس در کودکان

لازم است بدانید که مکمل‌های زینک فقط حاوی زینک(روی) هستند اما مکمل‌های زینک پلاس علاوه بر زینک، ویتامین‌های دیگر مانند ویتامین C و ویتامین‌های گروه  B را شامل می‌شوند. پس بهتر است برای تامین ویتامین‌های بدن و همچنین زینک از مکمل‌های زینک پلاس استفاده شود.

این نکته هم حائز اهمیت است که مصرف شربت برای کودکان به دلیل مصرف آسان‌تر و جذب بهتر پیشنهاد می‌شود.

قیمت زینک پلاس بستگی به برند، کشور سازنده و کیفیت آن دارد. حال به معرفی بهترین مکمل‌‌‌‌های زینک پلاس برای کودکان می‌پردازیم.
سانستول

شربت مولتی سانستول پلاس زینک

شربت مولتی سانستول پلاس زینک حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن کودکان است. از این رو در زمان معرفی بهترین مکمل زینک پلاس نباید شربت سانستول را فراموش کرد. این شربت همان طعم شربت مولتی سانوستول رگولار را دارد که از عصاره پوست پرتقال و گریپ فروت است و قوام و کیفیت خود را کاملا حفظ کرده است.

این محصول حاوی کلسیم، زینک، فولیک اسید، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D  انواع ویتامین گروه B است.

مصرف این شربت برای کودکان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن،کاهش خستگی، بهبود سلامت پوست، تامین سلامت دندان و استخوان‌ها، حفظ سلامت مو می‌شود.

کودکان یک تا پنج سال روزانه 5 میلی لیتر و کودکان بزرگتر از پنج سال روزانه 10 تا 15 میلی لیتر مصرف کنند.

  بهترین مکمل زینک پلاس فیشر کیندر

شربت مولتی + زینک فیشر کیندر

شربت مولتی + زینک فیشر کیندر حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری جهت حفظ سلامتی کودکان و نوجوانان است.

این محصول حاوی ویتامین گروه‌های B، زینک، ویتامین C، ویتامین K1، ویتامین D3، ویتامین A و E است. این شربت با ترکیبات فوق‌العاده‌ای که دارد به بهبود رشد ذهنی و جسمی، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش رشد قدی، تقویت حافظه و افزایش اشتها کمک می‌کند.

میزان مصرف این شربت برای سنین 3 تا 12 سال روزانه یک قاشق مربا خوری است.

زینک پلاس دانا

کپسول زینک پلاس ب – کمپلکس

کپسول زینک پلاس ب-کمپلکس علاوه بر تقویت رشد ذهنی و جسمی، به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی و عمومی بدن کمک زیادی می‌کند. این محصول حاوی ویتامین‌های گروهB، بیوتین، اسید فولیک و زینک و ویتامین Cاست که در درمان و پیشگیری از سوء تغذیه را مفید است.

این کپسول برای نوجوانان توصیه می‌شود زیرا کودکان زیر 3 سال در بلع کپسول دچار مشکل می‌شوند و بهتر است از شربت استفاده کنند.

میزان مصرف این مکمل برای کودکان و نوجوانان روزانه 1 الی 2 کپسول است.

  مارینوکس

شربت مولتی ویتامین + زینک مارینوکس

این شربت با دارا بودن روی و ویتامین‌های گروه B، C، E، A، بیوتین و فولیک اسید انتخابی کامل برای کودکان و نوجوانان شمرده می‌شود. شربت مارینوکس دارای طعم پرتقال است که بسیاری از کودکان آن را دوست دارند.

این محصول یک مکمل لازم برای رشد کودکان و نوجوانان به حساب می‌آید. علاوه بر آن سبب افزایش اشتها، حفظ سلامت عمومی بدن، تقویت رشد ذهنی، افزایش قد و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

روزانه 5 میلی لیتر مصرف شود.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله متوجه شدیم که زینک یکی از عناصر مهم برای ادامه حیات در بدن است. وجود زینک برای کودکان و نوجوانان که در سنین رشد هستند بسیار ضروری است؛ زیرا زینک سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش قد، افزایش اشتها، سلامت عمومی بدن و … می‌شود. سپس ما به معرفی بهترین مکمل زینک پلاس برای کودکان پرداختیم و متوجه شدیم که مکمل‌های زینک پلاس به علت دارا بودن ترکیبات دیگر علاوه بر زینک، برای بدن مفید‌تر هستند. همچنین دریافتیم که بهتر است برای کودکان از شربت زینک پلاس استفاده شود.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پرویزی
پرویزی

سانستول پلاس زینک را از کجا میشه پیدا کنم ؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  پرویزی

دوست عزیز، به صفحه خرید سانستول پلاس زینک مراجعه کنید. این صفحه خرید آنلاین محصولات داروخانه از مثبت سبز است. می توانید به صورت حضوری نیز به داروخانه های سطح شهر نیز مراجعه کنید.