کم خونی و بیماری هایی که ایجاد می کند

امتیاز دهید

کم خونی و بیماری هایی که ایجاد می کند، زمانی رخ می ده که گلبول های قرمز نتونن وظیفه اکسیژن رسانی به سلول ها رو انجام بدن. مشکلاتی که در اثر کم خونی ایجاد می شون هم به همین دلیل هستن. بروز کم خونی می تونه مشکلاتی از جمله احساس ضعف، مشکلات تنفسی و خستگی […]

کم خونی و بیماری هایی که ایجاد می کند

کم خونی و بیماری هایی که ایجاد می کند، زمانی رخ می ده که گلبول های قرمز نتونن وظیفه اکسیژن رسانی به سلول ها رو انجام بدن. مشکلاتی که در اثر کم خونی ایجاد می شون هم به همین دلیل هستن.

بروز کم خونی می تونه مشکلاتی از جمله احساس ضعف، مشکلات تنفسی و خستگی رو ایجاد کنه. اگر این بیماری مورد درمان قرار نگیره ممکنه عوارض کم خونی جدی برای فرد ایجاد بشه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

بیماری هایی که ایجاد می شود

اگر فردی مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن باشه به دلیل افت غلظت هموگلوبین، دچار خستگی می شه و توانایی انجام دادن کارهای روزمره رو از دست می ده. اما علائم شدید این بیماری شامل خستگی شدید، ضعف، تنگی نفس و فشار آمدن به قلب می شه؛ به بیان دیگر این مشکل حاد می تونه زمینه شروع بیماری های قلبی و در صورت تداوم، ابتلا به سرطان های گوارشی باشد.

شایع ترین نوع این بیماری هایی که ایجاد می کند، در سراسر جهان به ویژه در جوامع در حال توسعه کم خونی ناشی از فقر آهنه که در در کودکان و نوجوانان در حال رشد به دلیل نیاز بیشتر به آهن و خانم ها به علت قاعدگی ایجاد می شه. در این شرایط اگر فرد تغذیه مناسبی نداشته باشه و همچنین مکمل غذایی مناسبی مصرف نکنه، دچار کم خونی شدید می شه.

کم خونی و بیماری هایی که ایجاد می کند

در بسیاری از موارد فقر آهن ممکن است نشانه و علامتی از یک نوع بیماری دیگه هم باشه. از جمله این مریضی ها می شه به سرطان دستگاه گوارش مثل روده و معده اشاره کرد که حتی افراد در سنین جوانی نیز به اونها مبتلا می شن.

دقت کنید که کم خونی در ظاهر یک نوع بیماری ساده ای به نظر می رسه اما ممکنه در برخی از موارد نشانه ای از یک مشکل جدی و بیماری بد خیم هم باشه.

برای درمان کم خونی راهکارهای زیر رو از دست ندید:

  • منابع غذایی حاوی ویتامین C را در هر وعده غذایی استفاده نمایید تا جذاب آهن بهتر شود.
  • از مصرف قهوه و چای همراه یا بعد از غذا جلوگیری نمایید.
  • مصرف غذاهای و مکمل های رفع کم خونی
  • درمان یبوست و تمام مشکلات گوارشی
مطالب مرتبط
دسته بندی: کم خونی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها