مجله مثبت سبز

پروتئین وی ایرانی یا خارجی کدامیک را بخریم؟

3/5 - (2 امتیاز)

امروز در مجله مثبت سبز با یک بحث جنجالی در خدمت شما خوانندگان محترم هستیم. در این مقاله مخاطبان ما بیشتر بدنسازان و ورزشکارانی هستند که از ما سوال می‌کنند پروتئین وی ایرانی یا خارجی ؟ کدامیک بهتر است؟ در واقع پاسخ به این سوال را نمی‌توان در یک کلمه داد و باید جنبه‌های مختلفی […]

پروتئین وی ایرانی یا خارجی؟

امروز در مجله مثبت سبز با یک بحث جنجالی در خدمت شما خوانندگان محترم هستیم. در این مقاله مخاطبان ما بیشتر بدنسازان و ورزشکارانی هستند که از ما سوال می‌کنند پروتئین وی ایرانی یا خارجی ؟ کدامیک بهتر است؟ در واقع پاسخ به این سوال را نمی‌توان در یک کلمه داد و باید جنبه‌های مختلفی را در نظر گرفت. با ما همراه باشید تا ابتدا شما را با پروتئین وی آشنا کنیم و بعد در مورد مقایسه نوع ایرانی و خارجی آن مطالب مفیدی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم.

مکمل پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی چیست؟ آیا تاکنون دقت کرده‌اید که وقتی ظرف ماست را باز می‌کنید مقداری مایع روی ماست شناور است؟ این آب در واقع آب پنیر محسوب می‌شود. درواقع هنگام تولید پنیر، آبی که از شیر جدا می‌شود همان پروتئین وی یا پروتئین آب پنیر است. شاید درگذشته مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم این آب را دور می‌ریختند، اما امروزه طی فرایندهای متفاوتی پودر پروتئین وی از این آب پنیر استخراج می‌شود.

 بهتر است بدانید که پروتئین وی یا همان پروتئین آب پنیر حاوی طیف باورنکردنی اسیدهای آمینه ضروری است که به‌سرعت جذب بدن می‌شوند. مطالعات بی‌شماری نشان می‌دهد که مصرف مکمل پروتئین وی در افزایش قدرت عضلات، رشد حجم آن‌ها و از دست دادن مقادیر قابل‌توجهی چربی بدن مؤثر است. پروتئین آب پنیر به‌خودی‌خود طعم خیلی خوبی ندارد، به همین دلیل معمولا طعم دار می‌شود. معمولا پودرهای شکلاتی، وانیلی و توت‌فرنگی محبوب هستند. بهتر است برای خرید پروتئین وی حتما از داروخانه اقدام کنید.

  فواید پروتئین وی

هر آنچه که باید درباره پروتئین وی ساخت ایران بدانید

امروزه در بازار با انواع مختلفی از مکمل‌های بدنسازی روبرو می‌شوید که در برندها یا مارک‌های مختلفی در داخل یا خارج از کشور به تولید رسیده‌اند. در این میان پروتئین وی به دلیل داشتن فواید بسیار، محبوب‌تر و پرفروش‌تر از بقیه است. همواره انتخاب بهترین مکمل در میان برندهای متفاوت مکمل کار بسیار دشواری محسوب می‌شود. در کشور ما ایران در سال‌های اخیر تحریم‌های زیاد از طرف کشورهای مختلف باعث شده تا برندهای معروف جهان کمتر وارد کشور شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این موضوع دلیلی برای ورود مکمل‌های تقلبی با نام برندهای معروف خارجی در بازار شده است.

  قیمت مکمل پروتئین وی

اگر کمی بی‌دقت باشید نه‌ تنها مبلغ زیادی را صرف یک پروتئین whey خارجی تقلبی خواهید کرد، بلکه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن خود می‌زنید. شاید ما ایرانی‌ها هیچ‌وقت به محصولات ساخت ایران به‌اندازه محصولات خارجی اعتماد نداشته‌ایم. اما باید بدانید که مکمل‌های ایرانی باکیفیتی که قیمت کمتری هم نسبت به نمونه خارجی آن دارند در بازار موجود هستند. اجازه دهید در مورد انتخاب پروتئین وی ایرانی یا خارجی مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم:

پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف
پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف
قیمت: 3.510.000 تومان
قیمت با تخفیف:3.159.000 تومان
پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف
پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف
قیمت اصلی: 3.510.000 تومان
قیمت با تخفیف: 3.159.000 تومان

پروتئین وی ایرانی یا خارجی؟

پروتئین وی ایرانی یا خارجی؟ قطعا بسیاری از شما بر این باورید که پروتئین وی خارجی کیفیت بسیار بهتری از نوع ایرانی دارد؛ اما باید بدانید که بر اساس برخی از گزارش‌ها به راحتی می‌توان دریافت که برخی برندهای مشهور ایرانی نیز از لحاظ کیفیت محصول چیزی کمتر از انواع خارجی ندارند:

مقایسه کیفیت پروتئین وی خارجی با ایرانی

به گفته بسیاری از مصرف‌کنندگان تاثیر مثبت پروتئین وی خارجی بسیار بهتر از نوع ایرانی است. حتما می‌دانید که قیمت مکمل‌ های بدنسازی خارجی از جمله پروتئین وی نیز بسیار بیشتر از انواع ایرانی است. اما آیا همیشه قیمت بالا تضمین‌کننده کیفیت برتر است؟ مسلما خیر؛ اگر تجربه شخصی شما نشان می‌دهد که پروتئین وی خارجی ارزش بیشتری نسبت به پروتئین وی ایرانی دارد، حتما به مصرف همان مکمل مد نظر خود ادامه دهید اما اگر پروتئین وی ایرانی را تاکنون امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم چند نمونه از پروتئین وی‌های ایرانی از برندهای معروف و معتبر را امتحان کرده و بعد به مقایسه کیفیت بپردازید.

  پروتئین

اپکس، کارن، دوبیس، ژن استار و…در رده بهترین برند مکمل بدنسازی در ایران قرار داشته و اقدام به ساخت پروتئین وی نیز کرده‌اند. دقت کنید که برخی از پودرهای پروتئین به‌صورت فله از خارج از کشور وارد و در ایران تحت نظارت کامل بسته‌بندی می‌شوند. اما بعضی دیگر هم در ایران تولید شده و هم بسته‌بندی آنها در کشور خودمان صورت می‌گیرد. به هر حال شما می‌توانید به پروتئین وی ساخت ایران که از برندهای معتبر و از داروخانه می‌خرید کاملا اعتماد کرده و نسبت به کیفیت آنها نیز مطمئن باشید.

با خرید مکمل وی ساخت ایران به جای خارجی شما می‌توانید گاه به جای اینکه تنها یک محصول بخرید، 2 محصول تهیه نمایید زیرا قیمت مکمل ایرانی به دلیل اینکه هزینه واردات و گمرک شامل آن نمی‌شود، به مراتب پایین‎‌تر است؛ در هر صورت انتخاب با شماست و جیب خود را نیز باید در نظر بگیرید. در نهایت پروتئین وی ایرانی یا خارجی؟ کدام را انتخاب می‌کنید؟

امکان تقلب در پروتئین وی خارجی و ایرانی

به شما حق می‌دهیم که کمی بین خرید پروتئین وی ایرانی یا خارجی مردد بوده و حتی در مورد تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی پرسش‌هایی داشته باشید. اجازه دهید در مورد انواع پروتئین وی که در داروخانه به فروش می‌رسد، خیال شما را راحت کنیم. چه از داروخانه پروتئین وی ایرانی بخرید و چه خارجی باید بدانید که احتمال تقلب وجود ندارد زیرا کلیه محصولات برای فروش مجاز بوده، اورجینال هستند، نماینده فروش دارند و نظارت و بازرسی دقیقی از سوی مراجع بالاتر روی آنها صورت می‌گیرد. دقت کنید هر نوع پروتئین وی که خریداری می‌کنید، دارای برچسب اصالت بوده، برچسب شبنم داشته باشد و لوگوی اختصاصی شرکت سازنده روی آن به چشم بخورد.

اما اگر به سراغ خرید مکمل‌های خارجی از مراکز غیر معتبر و فروشگاه‌‎‌هایی که مجاز به فروش آنها نیستند، بروید قضیه متفاوت است زیرا احتمال جعلی بودن بسیار است و این اتفاق نیز بیشتر برای محصولات خارجی می‌افتد. چرا؟ زیرا سودجویان به نفع خود از بالا بودن قیمت مکمل‌ها استفاده کرده و با مواد بی‌کیفیت اقدام به تولید پروتئین وی تقلبی می‌نمایند و با مبلغ پایین‌تری آن را به فروش می‌رسانند.

در این صورت ممکن است شامل عوارض جانبی بسیاری شوید که گاه حتی شاید خطر مرگ را برای شما در پی داشته باشند. نتیجه آنکه فقط از داروخانه و مراکز معتبر اقدام به خرید مکمل های بدنسازی از جمله پروتئین وی نمایید.

  پودر پروتئین وی

معرفی پروتئین وی تریم لایف

در اینجا قصد داریم یک مکمل پروتئین وی ایرانی را به شما معرفی کنیم که از لحاظ کیفیت هیچ چیز کمتر از رقبای خارجی خود ندارد. پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف عضله‌سازی را در بدن ورزشکاران بهبود بخشیده و هضم و جذب بسیار سریعی دارد. از این رو با هدف تسریع ریکاوری نیز می‌توان از آن استفاده کرد. تریم لایف به سفارش پارس کرون در داروسازی کوثر ساخته شده است. به منظور عضله‌سازی شما روزانه به 1 اسکوپ از این مکمل نیاز دارید. هر اسکوپ از مکمل وی تریم لایف حاوی 24 گرم پروتئین است که مقدار قابل توجهی به حساب می‌آید.

  پودر پروتئین وی تریم لایف

خرید پروتئین وی تریم لایف

عوارض پروتئین وی ایرانی و خارجی

انتخاب شما پروتئین وی ایرانی یا خارجی؟ کدامیک است؟ گفتیم که اگر از داروخانه مکمل پروتئین وی را خریده‌اید، نیازی نیست نگران تقلبی بودن آن باشید و بنابراین عوارض جانبی مرتبط با محصولات جعلی برای شما اتفاق نخواهد افتاد. اما دقت کنید که به ویژه اگر مستعد بیماری‌های کلیوی و کبدی هستید، وی پروتئین را زیر نظر پزشک مصرف کنید تا شدت بیماری در شما افزایش پیدا نکند. البته مصرف بیش‌ از اندازه مکمل پروتئین وی ممکن است باعث ایجاد جوش‌های پوستی نیز بشود. همواره به دوز تعیین شده برای خود توجه داشته و از مصرف بیش از حد کلیه مکمل‌ها بپرهیزید.

اگر مشکل هضم لاکتوز دارید، به دلیل اینکه پروتئین وی دارای کمی لاکتوز است شاید با این عوارض روبرو شوید: شکم‌درد، تهوع، اسهال، سردرد، خستگی و نفخ معده. در این صورت بهتر است از پروتئین وی ایزوله استفاده نمایید. پروتئین وی اگر تقلبی باشد ممکن است عوارضی همچون تهوع، استفراغ، معده‌درد، مسمومیت، سردرد و سرگیجه، آسیب به کبد و کلیه و نارسایی‌های قلبی را در پی داشته باشد.

نتیجه گیری

پروتئین وی ایرانی یا خارجی؟ انتخاب بین whey protein ایرانی یا خارجی کاملا به خودتان بستگی دارد. قیمت پروتئین وی که در داخل کشور تولید شده کمتر از خارجی است و می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که به سهولت قابل تهیه است. از لحاظ کیفی باید گفت که نظرات مصرف‌کنندگان همچنان نشان می‌دهد که پروتئین وی خارجی نسبت به ایرانی کیفیت بهتری دارد اما دقت کنید که پودرهای پروتئین ایرانی نوپاتر هستند و شاید هنوز آنقدرها جا نیفتاده باشند.

با این حال در ایران شرکت‌هایی وجود دارند که با مواد اولیه باکیفیت اقدام به تولید نموده و هر روز نیز در حال پیشرفت و کسب رضایت مشتریان خود هستند. خوشحال خواهیم شد اگر نظرات خود را در مورد مقایسه whey protein ایرانی و خارجی با خوانندگان این مجله به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
برچسب: عضله سازی
دسته بندی: پروتئین وی
بحث و تبادل نظر
guest

32 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدرضا
حمیدرضا

باسلام..
وقت بخیر..
بنده شناگر هستم ، وزنم ۹۸ کیلو و قد ۱۹۲ سانتیمتر هست ..تمرینات سنگین هست و گرفتگی عضلات زیاد دارم …
پیشنهادتون واسه مکمل چی هست؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید..

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  حمیدرضا

سلام دوست عزیز
برای تمرین های پرفشار مثل رشته شما
بهتر است از یک نمونه آمینو پودری حین تمرین
و یک وی سبک استفاده کنید تا بافت بدن را بهتر کرده و در حالت اماده نگه دارید
برای ثبت سفارش با کارشناس فروش در تماس باشید
ممنون از همراهی شما

آتیلا
آتیلا

من حدود یک سال از پروتئین ایرانی دکتر سان استفاده کردم هم وی و هم گینر ،باید بگم نتیجه خیلی بهتری گرفتم ، تقریبا پنج سال قبلش هم پروتئین خارجی و بیشتر رونی کولمن از نمایندگی اش که خود رونی معرفی کرده خریدم و کیفیت خیلی خوبی داشت ،منتهی نتیجه ی نهایی رو اگر در نظر بگیریم من از پروتئین ایرانی نتایج بیشتر از انتظار رو داشتم ،البته شاید فقط برای من خوب نتیجه داده و احتمالا برمیگرده به ژنتیک و سازگاری بدن،من که راضیم

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  آتیلا

سلام دوست عزیز
ممنونیم از درمیان گذاشتن تجربی با ارزشتان
برای دوره های بعدی میتوانید با مشاورین مجموعه در تمای باشید تا بهترین چرخه مکمل را به همراه وی انتخابی شما اماده کنند برای حداکثر پیشرفت.
ممنون از همراهی شما

سپنتا
سپنتا

سلام خدمت دوستان من عمل اسلیو معده انجام دادم تقریبا ۵ سال پیش وزنم از ۱۵۰رسید حدود ۹۰ بعد دو سال دوباره با شیب ملایم رسیدم الان ۱۲۵ دکتر بهم گفته برای کم کردن از پروتئین وی استفاده کنم با قرص متفورمین میخواستم راهنماییم کنید ممنون میشم.

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  سپنتا

سلام دوست عزیز
شما فقط میتوانید از وی ایزوله استفاده نمایید بدون چربی – بدون قند – بدون گلوتن
برای مشاوره تخصصی این محصول با کارشناس مجموعه در تماس باشید
ممنون از همراهی شما

فاطمه
فاطمه

سلام وقت بخیر
خانم هستم ۳۲ ساله قد ۱۶۰ وزن ۶۰ ،در حال حاضر زیر نظر مربی هوازی و بدنسازی کار میکنم، دارای بالاتنه درشتر نسبت به پایین تنه هستم و حجم چربی در ناحیه شکم و بازو زیاد است
به منظور عضله سازی و کاهش چربی میتونم از پودر وی ایزوله استفاده کنم (برند on) و چه مقدار؟

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  فاطمه

سلام کاربر گرامی
برند مورد نظر شما 3 سال است که واردات به ایران نداشته است،از پروتئین ایزوله موجود در داروخانه ها و سایت های معتبر استفاده کنید.روزانه 3 مرتبه صبح،قبل تمرین و بعد تمرین استفاده کنید.

محمد
محمد

سلام من ۳۱ سالمه قدم ۱.۷۳ هست وانمود از ۹۴ کیلو رسوندم به ۷۹ کیلو الان دارم کراتین و امینو مصرف میکنم امینو داره تموم میشه میخوام پروتئین وی ایرانی بخرم بهترین زمان مصرف اون کی هست من روزانه صبح اول وقت ۱.۵ ساعت ورزش میکنم هفته ای ۴_۵ روز

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  محمد

سلام دوست عزیز
روزانه دو وعده مصرف کنید،قبل و بعد تمرین.

سامان
سامان

با عرض درود و خسته نباشید،یه مثال میزنم از کیفیت مکملهای کشورمون،شما برند گلدن لایف استرالیا وارداتیاشو در نظر بگیرید مثل مولتی وومن و مولتی من،الان حدود یکی دوساله که کامل داره تو ایران تولید میشه ،با اون دوز بالاش من پوسته شدن زیر ناخنام با مقدار کمی ویتامین ب رفع میشه،۶۰تاشو خوردم انگار گچ داشتم میخوردم و هیچ خاصیتی نداشت،بعد با دوروز خوردن ب کمپلکس خارجی با دوز خیلی کمتر مشگلم حل شد،بعد نبود مکمل تقصیر تحریم خارجیا نیست،خودمون اومدیم مثلا اونارو تحریم کردیم و ازشون دیگه نمیخریم،عجب تحریمی

ماهان
ماهان

سلام ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما.من روزانه ۲الی۳ساعت تمرین دارم لطفاً میشه بگید چند وعده در روز از پروتئین وی استفاده کنم و بگید ک قبل تمرین بخورم بهتره یا بعد تمرین (هدفم عضله سازی)

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  ماهان

سلام
سن و قد تون رو نفرمودید
اگر پروتئین وی مصرف میکنید بهترین زمان مصرف ان بعد از تمرین و قبل از خواب میباشد.
اما میتوانید صبح ناشتا هم استفاده کنید.
در سایت مون حتما سر بزنید قسمت مکمل های بدنسازی انواع مکمل های پروتئین موجود میباشد
https://mosbatesabz.com/product-category/bodybuilding-supplements/proteins/

M
M

سلام وقت بخیر
شرکت فانتوم و for چطوری هستن؟

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  M

سلام
محصولات بسیار عالی هستند.

AMIRHOSSEIN
AMIRHOSSEIN

سلام بد نیست یه نگاهی به رتبه علمی کشور بزرگ ایران در جهان بندازین،ایران تو خیلی از زمینه ها تو دنیا پیشتازه

هامون
هامون
پاسخ به  AMIRHOSSEIN

دقیقا تو تولید چی تو دنیا اوله ؟ بفرمایید تا شرکت های برتر تو همون موضوع رو ردیف کنم براتون

قاسم
قاسم

دقیقا درسته داداش موافقم با حرفت، ایرانی هم بی کیفیت و هم گرونه

سپهر
سپهر

والا الان قیمت پروتئین ایرانی که خیلی بیشتر از پروتیین خارجی هم هست الان پروتئین وی on شصت دلار که با دلار 26000 تومن هم از پروتئین های ایرانی ارزون تر در میاد ….

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  سپهر

سلام خدمت شما
بله تا حدودی درسته اما هزینه حمل و نقل و مالیات هم اضافه میشود

حمید
حمید

شما بفرمایید ایران در چه زمینه ای ،دستاورد قابل قبولی داشته که این دومیش باشه ، اگه مکمل خارجی با تعرفه های منطقی وارد میشد صد سال هیچ شخصی سمت خرید مکمل ایرانی نمی‌رفت ، سایت های داروخانه ای هم صرفا برای فروش برندهای ایرانی تبلیغاتی از این دست دارند….

فرید
فرید
پاسخ به  حمید

تستسترون ایران تو کل دنیا یک هست

امیر
امیر

اگه به لاکتوز حساسیت داریم، چه پروتیینی بخوریم؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  امیر

سلام دوست عزیز
می تونید از پروتئین های بیف استفاده گنید

هدیه
هدیه

سلام و وقت بخیر.
سپاس از مطلب خوبتون و اطلاعات صحیح و معتبری که انتشار دادید.

کسری
کسری

مصرف پروتئین وی بدون ورزش مضره؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  کسری

سلام دوست عزیز
روزانه ۱ وعده ضرری ندارد

فریدی
فریدی

دوبیس خارجی یا ایرانیه؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  فریدی

سلام دوست عزیز
دوبیس محصول کشور ایران و تحت لیسانس آلمان است

شروین تجلی
شروین تجلی

میشه یک نمونه پروتئین وی ایرانی و یک نمونه خارجی معرفی کنید؟ ضمنا از باشگاه نباید بخریم مکمل؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  شروین تجلی

سلام دوست عزیز
مکمل های داروخانه ای قابلیت پیگیری و کد سلامت دارند
پروتئین دوبیس ایرانی تحت لیسانس آلمان
پروتئین ترک لهستان

alii
alii

سلام. من هم تجربه مصرف پروتئین وی ایرانی دارم و هم خارجی. حقیقت اینه که حس می کنم خارجی بهتر بوده برام. شایدم تقلینه نمی دونم ولی به هر حال مکمل های ایرانی هم اینجوری که بعضی ها می گن خیلی بیخودن واقعا اینجور نیست