آیا قرص مگنیفورت چاق کننده است؟

3.1/5 - (9 امتیاز)

انقباضات عضلانی یکی از مهم‌ترین علائم کمبود منیزیم در بدن است. به منظور درمان فوری دردها و اسپاسم‌های ماهیچه‌ها، استفاده از مکمل منیزیم یکی از بهترین پیشنهادات است. کپسول مگنیفورت با داشتن 150 میلی‌گرم منیزیم دریایی در هر یک عدد کپسول در تامین منیزیم مورد نیاز بدن نقش چشمگیری دارد. برای آشنایی بیشتر با این […]

قرص مگنیفورت و چاقی

انقباضات عضلانی یکی از مهم‌ترین علائم کمبود منیزیم در بدن است. به منظور درمان فوری دردها و اسپاسم‌های ماهیچه‌ها، استفاده از مکمل منیزیم یکی از بهترین پیشنهادات است. کپسول مگنیفورت با داشتن 150 میلی‌گرم منیزیم دریایی در هر یک عدد کپسول در تامین منیزیم مورد نیاز بدن نقش چشمگیری دارد. برای آشنایی بیشتر با این مکمل غذایی و بررسی تاثیر قرص Magniforte در چاقی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فواید قرص مگنیفورت

قرص مگنیفورت علاوه بر منیزیم حاوی بخشی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین D3 و ویتامین K2 نیز هست. از مزایای مصرف این قرص به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • کاهش تعداد دفعات انقباضات عضلانی
  • کاهش شدت انقباضات عضلانی
  • بهبود عملکرد عضلات و اعصاب
  • موثر در رفع کرامپ‌های عضلانی
  • کمک به تقویت استخوان‌ها
  • کمک به تنظیم فشار خون و قند خون
  • کمک به تنظیم ضربان قلب
  • موثر در پیشگیری و بهبود سردرد و میگرن
  • پیشگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک
  • موثر در کاهش علائم مسمومیت الکلی
  • کاهش علائم پیش از قاعدگی

  فواید مگنیفورت

در بسته‌بندی این محصول 32 عدد کپسول وجود دارد که روزانه 1 یا 2 عدد از آنها بعد از غذا باید میل شود. از میان مزایایی که به آنها اشاره شد، کاهش دردهای عضلانی و حفظ سلامت استخوان که با مصرف مگنیفورت حاصل می‌شود، بیش از بقیه قابل توجه است.

تاثیر قرص مگنیفورت در چاقی

یکی از سوالات متداولی که در خصوص قرص مگنیفورت وجود دارد این است که ایا چاقی از عوارض کپسول مگنیفورت است؟ اصلا آیا قرص مگنیفورت چاق کننده است؟ برای اینکه متوجه شویم آیا قرص مگنیفورت باعث چاقی می‌شود یا خیر؛ باید نگاهی به ترکیبات موجود در این فرآورده داشته باشیم:

Osteocare
قرص استئوکر ویتابیوتیکس اورجینال
قیمت: 75.000 تومان
قیمت با تخفیف:59.000 تومان

ترکیبات موجود در کپسول مگنیفورت

در جدول زیر به خوبی می‌توانید در یک نگاه کلی ترکیبات موجود در کپسول مگنیفورت را مشاهده کنید:

ترکیبات مگنیفورت مقدار در هر کپسول
منیزیم دریایی 150 میلی گرم
ویتامینB1 99 میلی گرم
ویتامینB6 20 میلی گرم
ویتامینD3 400 واحد
ویتامینK2 50 میلی گرم

اکنون به طور جداگانه فواید هر یک را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا این ترکیبات موجب تاثیر قرص مگنیفورت در چاقی می‌شوند؟

قیمت مگنیفورت را با تخفیف عالی در مثبت سبز ببینید.

منیزیم عامل ایجاد انرژی

چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان منیزیم است. برای تامین منیزیم بدن مواد غذایی بسیاری وجود دارد اما با این حال کمبود این عنصر تقریبا به وفور دیده می‌شود. حبوبات، دانه‌ها (تخم کدو)، آجیل و خشکبار، سالمون، اسفناج، آووکادو و شکلات تلخ از بهترین منابع سرشار از منیزیم به شمار می‌آیند. منیزیم در صدها واکنش بیوشیمیایی در بدن نقش دارد که از جمله آنها به تولید انرژی، تولید پروتئین، حرکات عضلات و تنظیم سیستم عصبی می‌توان اشاره کرد. برخی دیگر از فواید منیزیم برای بدن را در اینجا برایتان لیست می‌کنیم:

  • بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران
  • مقابله با افسردگی
  • موثر در مقابله با دیابت نوع 2
  • کاهش فشار خون در بدن
  • مبارزه با التهاب
  • پیشگیری از بروز میگرن
  • بهبود مقاومت به انسولین
  • بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی

بدون منیزیم واکنش‌های شیمیایی که به تولید انرژی در بدن کمک می‌کنند، با اختلال مواجه می‌شوند بنابراین می‌توان گفت که مقادیر کافی از منیزیم برای متابولیسم و تولید انرژی ضروری است.

  تاثیر قرص مگنیفورت در چاقی

منیزیم دریایی چیست ؟

منیزیم موجود در قرص مگنیفورت دریایی است یعنی منبع آن آب اقیانوس‌ها است. آب دریا تقریبا 3.5% نمک محلول دارد که تقریبا 0.5% از آن منیزیم محلول است. منیزیم دریایی از رسوب آب دریا گرفته شده و از آنجایی که کاملا طبیعی است، فواید بی‌نظیری به ویژه در رفع مشکلات استخوان و مفاصل و گرفتگی‌های عضلانی دارد.

ویتامین B1 و افزایش اشتها

تیامین یا ویتامین ب 1 مانند دیگر ویتامین‌های گروه B محلول در آب است؛ به این معنا که از طریق جریان خون به قسمت‌های مختلف بدن منتقل شده و مقدار اضافی آن از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود. این ویتامین به جلوگیری از اختلالات سیستم عصبی، مغز، عضلات، قلب، معده و روده کمک می‌کند. مشکلات اعصاب محیطی، اختلال در حافظه کوتاه مدت و کاهش وزن و بی‌اشتهایی از بارزترین نشانه‌های کمبود تیامین در بدن به شمار می‌آید. افرادی که با کمبود ویتامین ب1 مواجه هستند با مصرف ویتامین B1 در قالب مکمل می‌توانند به افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن خود کمک کنند بنابراین بخشی از تاثیر قرص مگنیفورت در چاقی قطعا مربوط به این ویتامین است. در صورتی که ویتامین ب1 به مقدار کافی برای بدن تامین نشود، به سیستم عصبی، قلب و مغز آسیب وارد می‌شود.

ویتامین B6 از دیگر ترکیبات Magnifort

ویتامین B6 که به نام پیریدوکسین نیز شناخته می‌شود، در متابولیسم پروتئین، چربی و کربوهیدرات نقش داشته و به تولید سلول‌های قرمز خون و انتقال دهنده‌های عصبی نیز کمک می‌کند. ویتامین ب 6 نیز مانند دیگر ویتامین‌های گروه ب خود به خود در بدن تولید نمی‌شود و باید آن را از طریق خوردن مواد غذایی برای بدن تامین کرد. برخی از مهم‌ترین فواید ویتامین B6 برای سلامتی بدن به شرح زیر است:

  • بهبود علائم افسردگی
  • تقویت سلامت مغز
  • پیشگیری از ابتلا به آلزایمر
  • پیشگیری و درمان کم‌خونی
  • بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی
  • بهبود حالت تهوع در دوران بارداری
  • جلوگیری از گرفتگی عروق و بهبود مشکلات قلبی
  • موثر در پیشگیری از انواع سرطان
  • بهبود قدرت بینایی
  • درمان التهاب مرتبط با آرتریت روماتوئید

بوقلمون، نخود، ماهی تن، ماهی سالمون، سیب زمینی و موز از بهترین منابع ویتامین B6 هستند.

ویتامین D3 و چاقی

یکی از ضروری‌ترین مواد مغذی برای ارتقاء سلامت استخوان و دندان ویتامین D3 است. این ویتامین که منبع اصلی آن نور خورشید است در برخی منابع حیوانی مثل ماهی سالمون، زرده تخم مرغ و جگر گاو به وفور یافت می‌شود. ویتامین د 3 جذب کلسیم در بدن را بهبود بخشیده و به استحکام بیشتر ساختار استخوان کمک می‌کند. مصرف این ماده مغذی قدرت عضلات را نیز بیشتر کرده و خطر شکستگی استخوان را کاهش می‌دهد. تقویت سیستم ایمنی، بهبود افسردگی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی از دیگر مزایای استفاده از ویتامین D3 است. ضعف و درد عضلات، استخوان‌های ضعیف، خستگی، ریزش مو، افسردگی، التهاب و اگزما از مهم‌ترین نشانه‌های کمبود ویتامین D3 در بدن است.

  ویتامین دی

نتایج برخی مطالعات در زمینه ویتامین دی 3 نشان داد که افرادی که در بدن خود با کمبود این ویتامین مواجه نیستند، برای کم کردن اضافه وزن خود مشکلات بیشتری دارند و برعکس اشخاصی که ویتامین د3 به مقدار کافی در بدن آنها وجود دارد، در کاهش وزن موفق‌تر هستند. با توجه به این نتایج می‌توان گفت که تاثیر قرص مگنیفورت در چاقی به ویتامین D3 مرتبط نیست. یک نکته دیگر نیز در این میان حائز اهمیت است که ویتامین D₃ در این محصول از گلسنگ به دست آمده است و چربی حیوانی و لانولین ندارد. گلسنگ‌هایی که این ویتامین از آنها گرفته می‌شود، در کانادا، اسکاندیناوی و ایرلند می‌رویند و آلودگی ناشی از آفت‌کش‌ها در آنها وجود ندارد. این نوع از ویتامین د3 به ویژه برای گیاه‌خوران و وگان‌ها مناسب است زیرا چنانچه اشاره کردیم، منبع حیوانی ندارد.

فواید ویتامین K2

کشف ویتامین K به عنوان یک ماده مغذی در سال 1929 صورت گرفت. این ویتامین یکی از مهم‌ترین مواد مغذی ضروری برای انعقاد خون است. ویتامین کا به دو شکل K1 و K2 وجود دارد؛ ویتامین K1 بیشتر در منابع گیاهی مثل سبزیجات برگ‌دار یافت می‌شود در حالی‌که ویتامین K2 در منابع حیوانی مانند مواد غذایی تخمیر شده، تخم مرغ و محصولات لبنی پرچرب وجود دارد. ویتامین K2 در حفظ سلامت قلب و استخوان‌ها بسیار موثر است. ویتامین کا2 نقشی کلیدی در متابولیسم کلسیم داشته و به ساخت و حفظ استخوان‌ها کمک می‌کند. معمولا در مکمل‌های غذایی که برای پوکی استخوان تجویز می‌شوند، حتما ویتامین K2 وجود دارد. این ویتامین همچنین می‌تواند در سلامت دندان‌ها نقش داشته و در مبارزه با بیماری سرطان نیز موثر باشد.

نتیجه گیری در مورد تاثیر مگنیفورت در چاقی

با توجه به مطالبی که عنوان شد، در بررسی ترکیبات کپسول Magnifort دیدید که در میان مواد تشکیل‌دهنده این فرآورده ویتامین‌های B1 و B6 می‌توانند در سوخت و ساز بدن موثر بوده و سبب افزایش اشتها شوند. ویتامین‌های نامبرده شده ممکن است در همه افراد باعث افزایش اشتها نشوند؛ چنانچه اشاره کردیم، افزایش اشتها بیشتر برای اشخاصی رخ می‌دهد که در بدن خود کمبود ویتامین‌های گروه B را داشته باشند و در دیگر افراد مصرف این کپسول هیچ نوع تاثیری در چاقی و لاغری ایجاد نخواهد کرد. همچنین افزایش اشتهایی که در پی مصرف مگنیفورت حاصل می‌شود، آنقدر زیاد نیست که بتوان از آن به عنوان قرصی برای چاقی استفاده کرد. اگر شما در پی افزایش وزن هستید، بهتر است مقاله بهترین قرص چاقی را حتما مطالعه نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت

شرکت سازنده کپسول مگنیفورت بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت را بعد از غذا معرفی کرده است. روزانه 1 یا 2 عدد از این محصول می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. بهتر است با معده خالی قرص مگنیفورت را مورد استفاده قرار ندهید. در مورد اینکه هر روز 1 کپسول یا 2 کپسول استفاده کنید می‌توانید با پزشک نیز مشورت نمایید.

دوره مصرف کپسول مگنیفورت

تاثیر قرص مگنیفورت در چاقی را بررسی کردیم. در مورد دوره مصرف مگنیفورت باید بگوییم که مصرف آن پس از 1 دوره بهتر است پایان یابد مگر اینکه پزشک دستور دیگری داده باشد. بنابراین پس از اینکه 32 عدد از مگنیفورت را مورد استفاده قرار دادید، در مورد ادامه مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

  خوردن قرص مگنیفورت

عوارض مصرف قرص مگنیفورت

در پاسخ به این سوال که آیا قرص مگنیفورت چاق کننده است، باید بگوییم که خوشبختانه به طور کلی تاکنون عوارض خاصی از مصرف کپسول مگنیفورت گزارش نشده است. این فرآورده حاوی منیزیم و ویتامین‌های مختلف بوده و ترکیب مضر و خطرآفرینی در آن وجود ندارد. عوارض کپسول مگنیفورت تنها در صورتی بروز می‌یابد که بیش از مقدار توصیه شده مورد استفاده قرار گیرد.

در این صورت تجمع بیش از حد منیزیم و ویتامین‌های محلول در چربی مانند D3 می‌توانند عوارضی مانند ضعف، بی‌خوابی، اختلال در راه رفتن و اختلالات گوارشی در پی داشته باشند. در دوران بارداری و شیردهی تنها با مشورت پزشک می‌توان از مگنیفورت استفاده کرد.

تداخل دارویی قرص مگنیفورت

با توجه به اینکه در هر کپسول مگنیفورت 150 میلی‌گرم منیزیم المنتال وجود دارد، این فرآورده می‌تواند با برخی از داروها نظیر لوودپا، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد اسید معده، داروهای شل کننده عضلات، داروهای کورتونی، داروهای مدر، داروهای حاوی استروژن و بسیاری داروهای دیگر تداخل داشته باشد. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، در مورد تداخل دارویی آن با مگنیفورت حتما با پزشک مشورت نمایید.

همچنین کپسول مگنیفورت به دلیل داشتن مقادیر بالا از منیزیم می‌تواند در نتیجه برخی آزمایشات مثل پاراتیروئید، تستوسترون، سنجش کلسیم و… اختلال ایجاد کند. از این رو پیش از آزمایش خون بهتر است مصرف این مکمل غذایی قطع شود.

سخن پایانی

آیا قرص مگنیفورت چاق کننده است؟ در این مطلب به بررسی تاثیر قرص مگنیفورت در چاقی پرداختیم. می‌توان نتیجه گرفت که مگنیفورت به دلیل داشتن بخشی از ویتامین‌های گروه B می‌تواند در افزایش اشتها موثر واقع شود و در نتیجه تا حدود اندکی افزایش وزن به همراه داشته باشد. اگر شما قصد چاق شدن ندارید، نگران نشوید زیرا افزایش اشتها با مصرف مگنیفورت تنها برای افرادی پیش می‌آید که نسبت به ویتامین‌های ب در بدن خود کمبود داشته باشند.

برای خرید قرص مگنیفورت و همچنین آگاهی از قیمت قرص مگنیفورت می‌توانید به داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه کنید و همچنین هر سوالی که پیرامون مصرف این محصول دارید، در پایان همین مطلب درج نمایید تا در اسراع وقت توسط پزشکان فعال در این مجموعه به آنها پاسخ داده شود.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیلا
سهیلا

سلام عرض خسته نباشید پسرمن ۱۸ سالشه قرص دپاگین ۵۰۰ برای تشنج میخوره میتونه از قرص مگنی وان استفاده کنه ضرر نکنه

دکتر مریم حق نژاد
دکتر مریم حق نژاد
پاسخ به  سهیلا

همراه محترم
سلام
خیر تداخلی بین مصرف منیزیم و سدیم والپراوت وجود ندارد. اما حتما در زمینه لزوم مصرف با پزشک معالج مشورت فرمایید.
متشکرم

فرنگیس
فرنگیس

سلام
مصرف کپسول مگنیفورت همراه با کپسول آوودین ایرادی ندارد؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  فرنگیس

سلام کاربر گرامی
آوودین بهتر است بعد از نهار و مگنیفورت شب ها مصرف شود.
سپاس از همراهی شما

احمد جاوید فروتن
احمد جاوید فروتن

کپسول مگنیفورت برای تقویه حافظه نیز موثر میباشد 👍

احمد جاوید فروتن
احمد جاوید فروتن

برای تقویه حافظه نیز موثر میباشد 👍

یاس
یاس

سلام عزیزم من دایت گرفتم مشکلی نیست مصرف کنم چاق نمیکنه

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  یاس

سلام
نام قرص با کپسول رو نفرمودین

ایبلیا
ایبلیا

برای تمام سنین مناسب هست

ایلیا
ایلیا

برای تمام سنین مناسب هست

خانوم گل
خانوم گل

دکتر برای میگرن ب من قرص مگنیفورت دادن. خیلی عالی جواب گرفتم خداروشکر. فقط چار پنج کیلویی وزنم زیاد شد ک چاقی رو ب سر درد ترجیح میدم😊😊😊

مهین
مهین

مگنیفورت برای درد زانو می تونه خوب باشه؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  مهین

سلام کاربر گرامی بهتر بود سن فرد و علت درد زانو را بیان میکردید تا بهتر راهنمایی شوید. منیزیوم به تنهایی و به طور مستقیم باعث کاهش درد زانو نمی شود. ولی در کل اگر مشکلی از نظر عملکرد کلیه و کبد ندارند و یا دارویی که با آن تداخل داشته باشد مصرف نمی کنند، منیزیوم مکمل خوبی برای سنین بالاست از جهت بالابردن میزان کلسیم در استخوان، و به دنبال آن کاهش درد استخوان.