بهترین مدل مو برای نوع موی شما چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی، بی شک مدل موی جذاب برای هر فردی است. زیبایی و سلامت موی هر فرد در هر سنی، می تواند در اعتماد به نفس وی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. نکته ای که می توان با اطمینان در مورد آن سخن گفت این است که تقریبا هیچ فردی از […]

بهترین مدل مو برای نوع موی شما

یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی، بی شک مدل موی جذاب برای هر فردی است. زیبایی و سلامت موی هر فرد در هر سنی، می تواند در اعتماد به نفس وی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. نکته ای که می توان با اطمینان در مورد آن سخن گفت این است که تقریبا هیچ فردی از موهای ذاتی خود راضی نیست، اکثر افراد که موی فر دارند، در حسرت موهای صاف اطرافیان خود هستند و برعکس٫ اما بهترین مدل مو برای نوع موی شما چیست؟ به چهره و اندام شما چه نوع مدل مویی می‌آید؟

برای دریافت پاسخ این سوال با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه و همقدم باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

یک نکته مهم

از آنجایی که حجم و جنس مو تاثیر زیادی در زیبایی دارد، توجه داشته باشید که اگر موهایتان معمولی است، یعنی زیاد کم پشت یا پر پشت نیست و بدون نیاز به آرایش، زیباست. جنس مویتان شما را محدود به یک اندازه مو نمی‌کند، اما اگر موهای کم پشت و نازک دارید، نباید زیاد موهایتان را بلند کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که برای موهای نازک و پرپشت، بهتر است موها را تا روی چانه کوتاه کنید و در آخر اگر موی شما پر پشت و مجعد است، هر چقدر آن را بلندتر کنید، افتاده تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

قدم اول چیست؟

برای آنکه متوجه شوید بهترین مدل مو برای نوع موی شما چیست، اولین قدمی که باید بردارید این است که فرم صورت خود را تشخیص دهید. فرم صورت شما می‌تواند دایره‌ای یا در اصطلاح گرد، بیضی، مستطیل یا کشیده، لوزی، مربع و یا قلبی شکل باشد که گاهی اوقات تشخیص را کمی دشوار می‌کنند.

فرم گونه، پیشانی، استخوان فک، شقیقه، چانه، خط رویش مو و تناسبات طولی و عرضی صورت در تعیین فرم آن از فاکتورهای اصلی به شمار می‌روند. برای اینکه صورت خود را به خوبی در آینه ببینید و از فرم اصلی آن مطمئن شوید، موهای خود را ببینید و با استفاده از سنجاق یا هر چیز دیگر به خوبی به عقب بکشید تا روی صورتتان نیاید. حالا فرم کلی صورت شما به طور کامل در آینه نمایان است.

موهای خیلی فر

بهترین روش برای حالت دادن موهایی که خیلی فر هستند، این است که تا حد امکان آنها را مدل ندهید. تمام چیزی که لازم دارید یک حالت‌دهنده گیاهی برای استفاده بعد از حمام است. سعی کنید کتیرا یا هر روغن گیاهی دیگری که مناسب می دانید و با موهای شما سازش بیشتری دارد، به اندازه یک سکه از آن روی دستتان بریزید و در حالی‌که موهایتان هنوز خیس است آن را از ریشه تا نوک موها بمالید. از یک برس با دندانه‌های پهن استفاده کنید تا حالت‌دهنده را به خوبی لای موهایتان پخش کند.

بهترین مدل مو برای نوع موی شما موهای معجد

اگر بهترین مدل مو برای شما موی مجعد است، فراموش نکنید که در موهای مجعد حفظ کردن موج موها بسیار راحت است. برای بهتر کردن وضعیت، سعی کنید از یک کرم مخصوص موهای فر استفاده کرده و مقداری از آن را بعد از حمام به موهایتان بمالید. سپس دیسپانسر‎ را به سر سشوارتان وصل کرده و تا زمانی که موهایتان تا ۵۰ درصد خشک شود از آن استفاده کنید.

موهای صاف

موهای صاف از نظر خیلی از افراد مدل موی محبوبی است. مدل مویی که در آسیای شرق و بسیاری از کشورهای اروپایی دیده می شود، برای آسیای غربی ها و آفریقایی ها نوعی آرزو به حساب می‌آید. فراموش نکنید که برای برخی صورت های گرد، موی صاف یکدست، بسیار زیباست، اما اگر شما چهره ای کشیده و بیضی شکل دارید، بهتر است موهای خود را حالت دار نگه دارید. مدل‌های موی بلند و صاف یا شینیون‌هایی که در بالای سر بسته می‌شوند، برای صورت‌های کشیده و مستطیلی مناسب نیستند. ولی اگر دوست دارید مدل موی باز و بلند خودتون را حفظ کنید، به سراغ مدل موی فر بروید و یا مدل‌های خرد شده و لایه لایه‌ای را انتخاب کنید که در امتداد استخوان فک فرمی متفاوت را به وجود بیاورند. این مدل مو از مدل‌هایی که صاف و بلند یکدست است، مناسب‌تر به نظر می‌آید.

موهایی که ذاتا نرم و نازک هستند

افرادی که موهایی سالم و نازک دارند، بهتر است خیلی کمتر از دیگران از سشوار، اتو مو و… استفاده کنند. این افراد بهتر است که موهای خود را رنگ کنند تا کمی موهایشان ضخامت پیدا کند. توصیه مثبت سبز به افرادی که موهای نازک دارند، این است که بدون کار خاصی موهای خود را در اطراف سر شانه بزنند.

بهترین مدل مو برای نوع موی شما موهای وزوزی و خشک

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما باید بگوییم که وقتی خواب هستید می‌توانید موهای وزوزیتان را رام خود کنید. از آنجایی که زنانی که موهای وزوزی و خشک دارند همواره از آن می‌نالند، متخصصان می‌گویند زنانی که موهایشان را به صورت حلقه‌ای گره می‌زنند باعث تغییر وضعیت بالش زیر سرشان می‌شوند. سعی کنید به جای بالش پنبه‌ای، از بالش ابریشمی استفاده کنید تا از پیج و تاب موهایتان محافظت شود. در واقع ابریشم باعث سایش کمتر موها به هم می‌شود.

موهای چرب

وقتی پوست سر شما زود به زود چرب می‌شود، باید سعی کنید از محصولات حالت‌دهنده مانند سرم‌ها  یا اسپری‌های مو استفاده کنید.

موقع استفاده سعی کنید آن را درست در ریشه موهای چرب استفاده نکنید، چون دقیقا جایی است که روغن تولید می‌شود. در کل، از دست زدن به موها خودداری کنید و از شامپوهای مرغوب که مخصوص موهای چرب هستند، بهره ببرید.

بهترین مدل مو برای نوع موی شما موهای بسیار ضخیم

از ضخیم بودن موهایتان می‌توانید به عنوان یه مزیت استفاده کنید. راز کار در این است که موهایتان را همیشه تمیز و آراسته نگه دارید. بهتر است موهایتان را بافته و از شکسته شدن آنها جلوگیری کنید. دقت کنید که هر چقدر هم مو ضخیم باشد، کاملا از شر خسارت‌ها دور نیست، پس سعی کنید مراقبت های کافی از موی خود داشته باشید.

بهترین مدل مو برای نوع موی شما موهای خاکستری یا جوگندمی

معمولا موهای سفید شده، ضخامت بیشتری هم دارند؛ شاید به همین دلیل است که می گویند وقتی مو سفید می‌شود، دیگر نمی‌ریزد. استفاده از حالت‌دهنده مناسب می‌تواند باعث نرم شدن این نوع موها شود. سعی کنید به دنبال حالت‌دهنده‌ای باشید که حاوی عناب، بذر کتان یا روغن آووکادو باشد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها