آیا می دانید روش تانترا عشق شما رو بیشتر می کند؟

5/5 - (1 امتیاز)

قبل از بیان روش تانترا در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز کمی بیشتر درباره واژه تانترا بدونیم تا درک کاملتری داشته باشیم. تانترا از دو ریشه سنسکریت تانوتی (بسط پیدا کردن) و تریاتی (آزاد شدن) تشکیل شده است که اشاره ایست به بسط و گسترش یافتن هوشیاری و رهایی انرژی های نهفته […]

آیا می دانید روش تانترا عشق شما رو بیشتر می کند؟

قبل از بیان روش تانترا در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز کمی بیشتر درباره واژه تانترا بدونیم تا درک کاملتری داشته باشیم. تانترا از دو ریشه سنسکریت تانوتی (بسط پیدا کردن) و تریاتی (آزاد شدن) تشکیل شده است که اشاره ایست به بسط و گسترش یافتن هوشیاری و رهایی انرژی های نهفته انسانی.

آنچه در این مقاله می خوانیم

روش تانترا در یک جمله

تانترا روشی است که با استناد به تمرینات و حرکات یوگا موجب افزایش میل جنسی و همبستگی بیشتر بین زوجین می شه.

رابطه جنسی با عمل جنسی تانترایی اساسا بسیار متفاوت است. در عمل جنسی هدف تسکین  و آرام یافتن روح و جسم است. که این آرامش زمانی میسر می شه که لحظه انزال فرا رسد و فرد تخلیه بشه. در حالیکه رابطه جنسی تانترایی کاملا متفاوت است و هیچ قصدی برای آرام کردن و تخلیه جسمی نداره بلکه نیت این روش رسیدن به یک حس مشترک معنوی از رابطه جنسی است، یعنی تاکید بر تماس عاطفی و مقدس شمردن عمل رابطه جنسی داره و مهمتر از همه اینکه نیت اصلی همبستر شدن، رسیدن به اوج جنسی یعنی ارگاسم نیست و حتی ارگاسم را به تعویق هم می اندازد و زوجین را در مرحله شیرین و لذت بخش قبل از ارگاسم نگه می داره.

شما باید درباره بدنتون بیشتر بدونید

روش تانترا همانند یوگا ارائه دهنده اطلاعاتی درباره جسم و روح است. زمانیکه شما بیشتر یاد بگیرید و تمرین کنید، مسلما در مورد بدنتون بیشتر می دونید و از همه مهمتر اینکه روح و جسم شما در اصطلاح کوک و هماهنگ می شه و بهتر می تونید با بدنتون ارتباط برقرار کنین. که همه اینها موجب لذت و عیش بیشتر در شما می شه. این تمرینات به شما اجازه می دهند تا توجه بیشتری به نیازها و خواسته های بدنتون داشته باشین و حس اطمینان بوجود می یاد که این نیازها برآورده خواهند شد.

بعلاوه، انرژی هایی که در طول رابطه جنسی تانترا بوجود می یاد می تونه لحظه ارگاسم در  شما رو تشدید و دوچندان کنه!

در این روش شما باید درباره بدن شریک جنسی خود هم بیشتر بدونید. تانترا روش پیشگام در ایجاد یک رابطه عمیق و هماهنگ با همسرتون است.

زمانیکه شما و شریکتون این تمرینات را انجام می دید، یاد می گیرید که از روح و جسم خود در لحظه حال آگاهی بیشتری داشته باشین و با انرژی های یکدیگر همو تغذیه کنین.

تانترا همچنین به شما اجازه می ده تا هر جنبه ای از شخصیت خود را کشف کرده و گسترش بدید، بنابراین شروع به شناخت صادقانه شخصیت دیگران از درون و بیرون خواهید کرد.

اقدام برای شروع

سعی نکنید با یه سری اطلاعات شریک خود را در هم بشکنید، بلکه به او توضیح دهید که دوست دارید در زندگی جنسی خود لذت بیشتری را تجربه کنین.

اگر شریک شما برای این تمرینات موافقت کرد، در جستجوی یک مربی باشید تا بهتر در جریان تمرینات قرار بگیرید.

چگونه ذهن خود را آماده سازید؟

تانترا یک تمرین روحی است، به این معنی که به همون اندازه که بدن شما نیاز به بازی داره ذهن هم نیازه داره.

در حین انجام این تمرینات شما همزمان با روح، بدن و ضمیر خود در ارتباط هستید. برخی از افراد متوجه شده اند 10 الی 15 دقیقه مدیتیشن می تونه کمک بزرگی به تمرینات روحی تانترا کنه و اجازه بده تا شما به داخل ذهن رفته و به بررسی افکار بپردازید.

موارد زیرا امتحان کنید

برای 10 الی 30 دقیقه تمرین تنفس انجام بدید و سعی کنید به آرامی نفس بکشید به طوریکه شکمتون بالا و پایین بره و با آنچه در ذهنتون هست ارتباط برقرار کنید، حتی استرس ها و تمایلاتتون!

برای چند دقیقه در بدنتون کشش ایجاد کنین؛ ذهن خود را از هر اونچه که شما رو در معرض افکار منطقی قرار می ده، پاک کنید.

روزانه در حدود 30 دقیقه از وقت خود را صرف مجلات کنین تا ذهنتون بازتر بشه.

چگونه فضای خود را آماده کنید

تانترا یک تمرین جامع است، اما مربوط به ارگاسم نیست. فضای اطراف شما با میزان لذت بردن شما ارتباط مستقیمی داره!

موارد زیرا امتحان کنید

  • دقت کنید که درجه حرارت اتاق شما مطبوع باشه، به طوریکه دنج و گرم باشه و شما احساس مطلوبی داشته باشید، نه سرد و نه گرم.
  • اتاق خود را با نور ملایم و ترجیحا شمع روشن کنید و لامپ کم نور قرمز می تونه فضای شهوانی تری را بوجود بیاره.
  • فضای اتاق را با عطر گل و یا انواع عود عطرآگین کنین.
  • از ملحفه های ابریشمی و یا ساتنی استفاده کنید، به این دلیل که این مدل ملحفه ها لطافت بیشتری داشته و رغبت همخوابی را بیشتر می کنه.
  • در طول انجام این تمرینات یک موزیک ملایم که خود و شریک جنسیتون لذت می برید، گوش دهید.

تمرینات تانترا را بر اساس یه سری راه ها از جمله مدیتیشن می تونید به تنهایی هم انجام بدید اما برای افزایش لذت، بهتر است که با شریک خود همراه باشید.

چگونه می توان یک لحظه احساسی را با شریک ایجاد کرد

ابتدا هر دو نفر باید احساس آمادگی به لحاظ شروع رابطه دهانی، ماساژ یکدیگر و حتی دوش گرفتن داشته باشن.

برای شروع روبروی همسر خود بنشینید و به چشم های یکدیگر نگاه کنید و به همون آرامی که نفس می کشید بدن خود را حرکت دهید.

بعد از 5 دقیقه شروع به لمس و نوازش یکدیگر نمایید که می تونه از گردن شروع بشه و همه نقاط بدن از جمله دستها و پاها رو هم دربر بگیره.

همینطور که روبروی یکدیگر نشسته اید هر کدام دست راست خود را بر روی قلب طرف مقابل بگذارید و تپش قلب همدیگر را حس کنین.

5 دقیقه پس از اون فقط یکدیگر را ببوسید و بر هر احساس جسمی که تو اون لحظه حس می کنید فقط تمرکز داشته باشید.

رابطه جنسی در حین تمرینات تانترا

این عمل کاملا اختیاری است، بد نیست که در نظر داشته باشید این روش بیشتر از هر چیزی تمرکز بر ارتباط بین دو نفر داره؛ یعنی در این تمرینات هدف برقراری رابطه جنسی نیست، بلکه رسوندن شما به لحظه ارگاسم و بازگردوندن هست که این امکان و می ده به مراتب بیشتر لذت برده و اگر درست انجام بشه، حتی آروم تر از زمانی بشید که انزال رخ داده!

  • اگر انتخاب کردید که رابطه جنسی داشته باشین، به آرامی شروع کنید و اصلا از خلاقیت در این راه نترسید و تا می تونید با همسرتون در جستجوی کشف موقعیت ها و راه های جدید افزایش لذت جنسی باشید.
  • اما بیشتر از همه، مهمه که در این تجربه جدید غوطه ور بشید و اجازه دهید تا اون تنش هیجان انگیز ایجاد بشه و قبل از رفتن به مرحله بعد از هر مرحله کمال لذت را ببرید.
  • کنار هم بخوابید و همدیگر را در آغوش بگیرید.
  • با خوابیدن در کنار یکدیگر باعث انتقال انرژی می شید که کمک بزرگی به عمیق شدن روابط می کنه.
  • برای خوابیدن بهتر است که یک موقعیت خواب فشرده را در نظربگیرید به نحوی که مرد پشت زن قرار بگیره و از پشت بعنوان دهنده انرژی باشه و زن از جلو بعنوان دریافت کننده انرژی باشه.

سعی کنید طوری بهم نزدیک بشید که معده و قلب شما همتراز با یکدیگر باشد. در این شرایط که در آغوش یکدیگر هستید  بیشتر بمونید و پس از گذشت چند لحظه زمان تنفستون رو هم هماهنگ کنین تا جریان انرژی بین طرفین آزاد بشه.

به یاد داشته باشید

در ادامه کنار هم خوابیدن سعی کنین تنش و نزدیکیتون بیشتر بشه، به همین منظور به چشم های یکدیگر خیره بشید به طوری که تا اونجاییکه می تونید پلک نزنید.

زمانبندی نفس کشیدن خود را با همسرتون همخوان کنید.

نکته: قبل از شروع تمرینات روش تانترا خیلی راحت با همدیگه صحبت کنین و از علاقمندی های خود در طول یک رابطه عاطفی بگید، مثلا اگر لمس نقطه خاصی از بدن بیشتر شما رو تحریک می کنه حتما به طرف مقابلتون بگید.

راهنمایی و ترفندهای عمومی

روش تانترا منتهی به یک تمرین واحد و مشخصی نیست و چندین ترفند وجود داره که می تونه به ایجاد یک تجربه منحصر به فرد بیانجامد:

  • برهنگی: با لباس یا بدون لباس بودن در طول این تمرینات کاملا به راحتی شما بستگی داره، می تونید ابتدا لباس بر تن داشته باشین و پس از اون برهنه بشید.
  • تنفس همزمان: در این نوشتار چندین بار بر تنفس همزمان تاکید شده، به این دلیل که این کار به شما اجازه می ده تا در تجربه یکدیگر غرق بشید و لذت بیشتری ببرید.
  • تمام حواس خود را درگیر کنید: با پخش بوی عطر، روشن کردن شمع، لمس بدن یکدیگر و خیره شده به چشم های هم حواس پنج گانه شما درگیر این رابطه عاطفی می شه، به همون اندازه لذت بیشتری خواهید برد.
  • حرکت آهسته: یکی از مهم ترین بخش های روش تانترا یادگیری احساس و تجربه همه چیز به صورت عمیق است. یعنی از هر لحظه تمرین در کمال آرامش لذت ببرید و به هیچ عنوان در حین مراحل مختلف عجله نکنین و اجازه بدید زمان بیشتری را با شریک جنسی خود در خلوت به سر ببرید.
  • کشف بدن یکدیگر: یکی از راه های کشف بدن هم می تونه ارتباط زبانی باشه، یعنی با زبان خود تمام نقاط بدن همسرتون رو لمس کنید از بالا به پایین بر روی سینه ها و همینطور هر جای دیگه رو حس کنین.

چگونه تنفس خود را همزمان سازی کنید

تنفس در این تمرینات یک نقش کاملا کلیدی داره، به عبارتی تنفس درست به شما اجازه می ده تا ذهن آزاد، ارتباط خوب با بدن و احساسات بیشتری داشته باشین. در حین یادگیری این تکنیک ها دقت کنید همیشه راست بنشینید و کاملا احساس راحتی داشته باشین.

نفس تحریک کننده

این تکنیک کمک به افزایش انرژی و کاهش هوشیاری می کنه!

برای انجام آن باید

چشمهاتون رو ببندید و شکم خود را لمس کنین.

دهان خود را ببندین و به سرعت از راه بینی عمل دم و بازدم را انجام بدید.

سه مرتبه و هر بار به مدت 15 ثانیه انجام بدید.

تکنیک 4-7-8

در این روش کافی است این سه قانون را به یاد بسپارید.

اول اینکه باید به مدت ۴ ثانیه از راه بینی تنفس کنید. سپس نفستان را به مدت ۷ ثانیه حبس کنید ( می توانید برای داشتن 7 ثانیه زمان، از 1001 تا 1007 بشمارید).

سپس عمل بازدم را مستقیما از راه دهان به مدت ۸ ثانیه انجام دهید.

روش تانترا باعث آزاد شدن مواد شیمیایی آرام بخش در مغز شده و ضربان قلب را کاهش می‌دهد و بدن آماده خواب می‌شود.

فراموش نکنید که این روش را باید چند مرتبه امتحان کنید تا براتون کاملا جا بیفته!

همونطور که در مسیر تمرین خود حرکت می کنید، قادر به کشفیات بیشتر و ترکیب تکنیک ها با یکدیگر خواهید بود؛ بعنوان مثال؟:

کنترل ارگاسم

قطعا در همون مراحل اولیه این تمرینات، بدن شما تحریک می شه و میل به ارگاسم دارید، اما لحظه قشنگ اینجاست که شما نه یکبار بلکه با یادگیری این تکنیک ها چندین مرتبه لحظه قبل از ارگاسم را تجربه کنین، پس درست تو همون لحظه ای که بدن میل به تخلیه داره، خودتونو کنترل کنین و اجازه انزال ندید، که این حالت به خودی خود لذت بخش است.

ماساژ نقاطی از بدن

مسلما پس از چندین مرتبه همخوابی، از نقاط حساس بدن همدیگه کسب اطلاع خواهید کرد و می دونید که ماساژ کدام نقاط از بدن تحریک برانگیز تره!

مطلب پایانی روش تانترا

نکته مهم در این تمرینات در واقع اهمیت دادن به نیازهای شریک جنسی است و اگر این نکته توسط طرفین درک بشه موفقیت بزرگی در هر مدل رابطه جنسی ایجاد خواهد شد.

هدف این است که به واسطه هر مدل از این تمرینات هر دو شریک جنسی در طلب خدمت به یکدیگر باشند، چه کسی خادم است و چه کسی خدوم؟ اگر طرفین از نیاز شخصی خویش فراتر رفته اند، پس نیازی که در این میان ارضاء می شود از آن کدامیک است؟

فراموش نکنید که زندگی مشترک برای دوام بیشتر نیاز به خلاقیت و کشفیات جدید داره، روش تانترا راهکاری است برای افزایش ارتباط قلبی بین دو نفر و ایجاد همبستگی هر چه بیشتر.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مسائل جنسی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها