آشنایی با انواع مکمل بدن سازی چربی سوز

امتیاز دهید

از محبوب ترین مکمل ها میان بدنسازان، بخصوص در اوایل شروع به ورزش، مصرف انواع مکمل بدن سازی چربی سوز است که سعی داریم در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز با این محصولات و نحوه اثرگذاری استفاده کنیم. مکمل بدن سازی چربی سوز چیست؟ از مهم ترین مکمل بدن سازی چربی سوز […]

انواع مکمل بدن سازی چربی سوز

از محبوب ترین مکمل ها میان بدنسازان، بخصوص در اوایل شروع به ورزش، مصرف انواع مکمل بدن سازی چربی سوز است که سعی داریم در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز با این محصولات و نحوه اثرگذاری استفاده کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مکمل بدن سازی چربی سوز چیست؟

از مهم ترین مکمل بدن سازی چربی سوز می توان به مکمل های سی ال ای و ال‌کارنتین اشاره کرد. در کنار این دو دسته بندی اصلی، مکمل هایی چون کافئین و چای سبز و امثال آنها نیز جای دارد.

مکمل بدن سازی چربی سوز در واقع ترکیباتی هستند که به فرایند چربی سوزی از طریق افزایش متابولیسم بدن در هنگام انجام تمرینات ورزشی کمک می‌کنند. چربی سوزها انواع مختلفی دارند که تاثیرات متفاوتی بر روی بدن می‌گذارند و برخی از آنها مانند کارنتین ها از ترکیبات گیاهی برای انجام فرایند چربی سوزی در خود استفاده می‌کنند. اما تقریبا می‌توان گفت تمامی مکمل بدن سازی چربی سوز در ترکیبات خود از کافئین و عصاره چای سبز بهره می‌برند.

تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین و کارنتین از انواع مکمل بدن سازی چربی سوز در بدن به صورتی عمل می‌کند که هم در حالت استراحت و هم هنگام تمرین تاثیرات چربی سوزی در بدن دارد. چربی سوزها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در حالت کلی مکمل بدن سازی چربی سوز شامل: چربی سوزها، سی ال ای و ال کارنتین ها هستند که کارایی مختلفی را در فرایند چربی سوزی دارند.

تأثیر ال کارنتین در بدن به این صورت است که با مصرف چربی‌های بدن، انرژی لازم برای بدن را آزاد می‌کند، بنابراین هم عمل چربی سوزی را انجام می‌دهد و هم باعث تأمین انرژی بدن، افزایش استقامت و ریکاوری عضلات نیز خواهد شد.

یکی دیگر از محبوب‌ترین چربی سوزها، سی ال ای است که با توجه به اینکه تقریباً هیچ ضرری برای بدن ندارند، خرید چربی سوز سی آل ای برای تمامی ورزشکاران جهت کاهش وزن در اولویت است.

مصرف همزمان دو آمینو اسید یعنی گلوتامین و ال آرژنین نیز می‌تواند اثر چربی سوزی بر بدن ورزشکاران داشته باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که جهت افزایش تأثیر چربی سوزها در بدن و تسریع فرایند چربی سوزی بهتر است چند مکمل مؤثر را در یک دوره به طور همزمان مصرف کرد. از سایر چربی سوزها می‌توان به عصاره چای سبز و روغن ماهی اشاره کرد که با توجه به طبیعی بودنشان در هنگام خرید چربی سوزها همیشه مورد توجه ورزشکاران هستند.

معرفی سی ال ای یکی از انواع مکمل بدن سازی چربی سوز

CLA یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید است و این بدین معناست که دارای تغییری جزیی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی است. یکی از اسیدهای چرب آزاد است که به طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن تولید نمی‌شود، بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تأمین شود. CLA برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط دکتر مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین CLA یکی از برترین مکمل‌های CLA است و از روغن کافشه تهیه می‌شود که منبع مناسبی از لینولئیک اسید است. این محصول اولین محصول پرفروش جهان بوده و تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام گرفته شده است.

شواهدی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سی ال ای به چربی سوزی و کاهش وزن کمک شایانی می‌کند و یکی از مکمل‌های چربی سوز بسیار قوی است. سی ال ای مرتبط به اسیدهای چرب امگا ۶ است؛ یکی از دو نوع اسید چرب ضروری که به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند، سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و سطح کلسترول را کنترل می‌کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که سی ال ای منجر به کاهش چربی بدن و محافظت از بافت‌های عضلانی در افراد چاق می‌شود.

فواید سی ال ای چیست؟

سی ال ای با افزایش میزان متابولیسم پایه، منجر به کاهش چربی بدن می‌گردد. به عبارت دیگر، سی ال ای به بدن کمک می‌کند تا مواد غذایی را به انرژی بیشتری تبدیل کند CLA وزن کلی بدن را کاهش نمی‌دهد. این موضوع می‌تواند نسبت چربی را به عضلات تغییر دهد. یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد شرکت کنندگانی که دیگر از رژیم غذایی خود پیروی نکردند و حتی مصرف سی ال ای خود را متوقف کردند، دوباره به وزن قبلی خود با حدود ۷۵ درصد چربی تا ۲۵ درصد عضلات برگشتند و شرکت کنندگانی که از رژیم غذایی خود پیروی نکردند اما همچنان CLA می‌خوردند، دوباره به وزن قبلی خود اما با نسبت ۵۰ به ۵۰ چربی به عضلات برگشتند.

نتیجه تحقیقات به چه صورت است؟

مطالعات انجام شده دیگری نشان می‌دهد که علاوه بر افزایش قدرت و استقامت در حین تمرینات، سی ال ای بر بیماری‌های خاص تأثیر مثبتی دارد. هر چه میزان سطح CLA بالاتر باشد، نرخ ابتلا به سرطان سینه، سرطان کولون و پروستات کاهش می‌یابد. سی ال ای همچنین منجر به بهبود سیستم ایمنی بدن، کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع دو، پوکی استخوان و حتی آلرژی می‌شود.

سافت ژل سی ال ای DNA بی اس ان

سافت ژل سی آل ای DNA بی اس ان در هر وعده مصرفی ۷۵۰ میلی‌گرم CLA را جهت حفظ سلامت ترکیب بدن و کاهش درصد چربی فراهم می‌نماید. CLA یک گونه خاص از اسیدهای چرب است که هر چند مقادیر آن بسیار ناچیز است در مواد غذایی از قبیل تخم مرغ، لبنیات و گوشت قرمز یافت می‌شود. برخلاف سایر مکمل‌های مدیریت وزن و چربی سوز، در سافت ژل سی ال ای DNA بی اس ان از هیچ ماده محرکی استفاده نشده و لذا در کلیه ساعات روز قابل مصرف است.

ال کارنتین چیست؟

ال کارنیتین کمک به خروج مواد سمی و مازاد حاصله از متابولیزم در مینوکندری می‌کند به‌ویژه موادی که از تبدیل چربی‌ها به انرژی باقی می‌مانند و با این مکانیزم باعث افزایش سلامت قلب و کبد می‌شود.

یکی دیگر از نقش‌های ال کارنیتین افزایش تولید آنزیم گلوتاتیون (Glutathione) است، گلوتاتیون آنزیمی است که کمک به خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال‌ها آزاد و همچنین دفع فلزات سمی می‌کند.

ال کارنیتین به طور گسترده‌ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می‌شود چون قادر است چربی را در سرعت‌های بسیار بالاتر بسوزاند. همچنین می‌تواند هوس‌های شما را کاهش دهد و باعث افزایش انرژی شما در طول ورزش و افزایش متابولیسم در بدن شما شود. همچنین ال کارنیتین برای بالا بردن سلامت قلب و در درمان و مدیریت آنژین، آریتمی قلبی و بیماری‌های دیگر استفاده می‌شود، همچنین توسط ورزشکاران برای ارتقاء استقامت در ورزش ها استفاده می‌شود.

قرص ال کارنیتین اکسپرس بادی ورلد

ال کارنیتین اکسپرس بادی ورلد به روند چربی سوزی کمک کرده و در فعالیت‌های شدید عضلانی موجب افزایش انرژی در ورزشکاران می‌شود. این محصول سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: ال کارنیتین
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها