قرص آملوپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

2.4/5 - (20 امتیاز)

قرص آملوپرس برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. این دارو باید همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم مصرف شود. همچنین آملوپرس در مدیریت درد قفسه سینه هم تجویز می‌شود. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم هر آنچه پیرامون این محصول نیاز است را […]

قرص آملوپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

قرص آملوپرس برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. این دارو باید همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم مصرف شود. همچنین آملوپرس در مدیریت درد قفسه سینه هم تجویز می‌شود. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم هر آنچه پیرامون این محصول نیاز است را بیاموزیم تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

قرص آملوپرس چیست؟

آملوپرس به آرامش بیشتر و گشاد شدن عروق خونی کمک می‌کند و جریان خون را بهبود می‌بخشد. ترکیبات فعال آملودیپین بسیلیت متعلق به رده دارویی است که مسدود کننده کانال کلسیم نامیده می‌شود. این دارو را باید همراه با ورزش و رژیم غذایی مناسب مصرف کرد تا برای درد قفسه سینه و فشار خون بالا مؤثر بیفتد. کاهش فشار خون می‌تواند از حملات قلبی، سکته مغزی و مشکلات کلیوی جلوگیری کند.

قرص آملوپرس چگونه استفاده می‌شود؟

آملوپرس معمولا به صورت خوراکی، یک بار در روز و تحت نظر پزشک مصرف می‌شود. قرص آملوپرس را می‌توان با غذا یا بدون غذا مصرف کرد اما باید با یک لیوان پر از آب خورده شود. میزان مصرف دوز آن را با پزشک در میان بگذارید و درمان آن بستگی به وضعیت بیمار دارد. حتی اگر احساس بهبودی کردید و همین طور علایم فشار خون بالا را هم نداشتید باز هم مصرف داروی خود را قطع نکنید.

درباره فشار خون که دلیل اصلی مصرف قرص آملوپرس چه می دانید؟

بیماری فشار خون یا فشار خون بالا زمانی که فشار خون شما به سطح ناسالم افزایش می‌یابد، رخ می‌دهد. اندازه گیری فشار خون نشان می‌دهد که چه میزان از خون شما در رگ‌ها عبور می‌کند و میزان مقاومت خون در حالی که قلب پمپاژ می‌شود، چقدر است.

عروق کوچک مقاومت را افزایش می‌دهند زمانی که فشار خون شما بالاتر از حد مجاز شریان‌ها باشد. در بلند مدت، افزایش فشار خون می‌تواند مسائل مهم سلامتی، از جمله بیماری‌های قلبی را ایجاد کند.

SiderAL
قرص آهن با جذب بالا
قیمت: 260.000 تومان
قیمت با تخفیف:197.000 تومان
SiderAL
قرص آهن با جذب بالا
قیمت اصلی: 260.000 تومان
قیمت با تخفیف: 197.000 تومان

بالا بودن و حتی افت فشار خون در زندگی روزمره بسیار معمول است. در واقع، از زمانی که این دستورالعمل به تازگی تغییر کرده است، انتظار می‌رود تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی با این شرایط تشخیص داده شوند.

فشار خون بالا معمولا طی چندین سال پیشرفت می‌کند و غالبا هیچ نشانه‌ای خاصی ندارد. اما حتی بدون علائم، فشار خون بالا می‌تواند باعث آسیب رساندن به رگ‌ها و اندام‌های شما، به خصوص مغز، قلب، چشم‌ها و کلیه‌ها شود.

قرص آملوپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

نشانه های فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا معمولا وضعیت خاموشی است. بسیاری از مردم علائم خاصی را تجربه نمی‌کنند. ممکن است سال‌ها یا حتی ده‌ها سال طول بکشد تا شرایط به حالت اضطرار دربیاید. حتی پس از آن، این علائم ممکن است به مسائل دیگر مربوط باشد و تشخیص‌های اشتباه شما را از درمان دور کند.

علائم فشار خون بالا می‌تواند شامل موارد زیر باشد

  • سردرد
  • تنگی نفس
  • خونریزی بینی
  • سوزش
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • تغییرات بصری
  • خون در ادرار

این علائم به مراقبت فوری پزشکی مانند مصرف قرص آملوپرس نیاز دارند. آنها در همه افراد مبتلا به فشار خون بالا اتفاق نمی‌افتند، اما انتظار می‌رود که نشانه‌ای از این وضعیت در بررسی‌ها بروز کند.

چه چیزی منجر به فشار خون بالا می‌شود؟

دو نوع فشار خون بالا وجود دارد. هر نوع علتی متفاوت است.

پرفشاری اولیه چیست؟

پرفشاری اولیه نیز فشارخون ضروری است. این نوع پرفشاری خون در طول زمان با هیچ علتی قابل شناسایی ایجاد نمی‌شود. اکثر مردم این فشار خون بالا را دارند.

هنوز مشخص نیست چه مکانیسمی فشار خون را به آرامی افزایش می‌دهد. ترکیبی از عوامل زیر ممکن است نقش داشته باشد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • ژن‌ها: بعضی از مردم به علت ژنتیکی فشار خون بالا دارند. این ممکن است از جهش‌های ژنی یا ناهنجاری‌های ژنتیکی به ارث رسیده از والدین شما باشد.

جالب است بدانید که آفریقایی آمریکایی‌ها بیشتر در خطر فشار خون بالا هستند حتی در سنین پایین‌تر. پژوهش‌ها نشان دادند آفریقایی آمریکایی‌ها بیش از دیگر نژادها به نمک حساس هستند. برنامه غذایی و اضافه وزن نیز نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

  • تغییرات فیزیکی: اگر چیزی در بدن شما تغییر کند، ممکن است شروع به تغییر در کل بدن کند. به عنوان مثال، تصور می‌شود که تغییرات در عملکرد کلیه شما به علت پیری، تعادل طبیعی نمک و مایع بدن را تحریک کند. این تغییر ممکن است فشار خون بدن شما را افزایش دهد.
  • محیط زیست: با گذشت زمان، انتخاب‌های شیوه ناسالم مانند فقدان فعالیت جسمانی و رژیم غذایی ضعیف می‌تواند موجب آسیب رساندن به بدن شما شود. انتخاب شیوه زندگی می‌تواند به مشکلات افزایش وزن هم منجر شود. داشتن اضافه وزن یا چاقی می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

قرص آملوپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

فشار خون و استرس

استرس فشار خون را بالا می‌برد اما هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تأثیری دائمی روی فشار خون داشته باشد وجود ندارد. به هر حال استرس یکی از دلایل بالا رفتن خطر بیماری‌های قلبی است و می‌تواند رابطه‌ای غیر مستقیم با فشار خون داشته باشد. استرس فرد را به سمت عادات ناسالمی چون استفاده از غذاهای بی ارزش، سیگار کشیدن، و یا مصرف الکل سوق می‌دهد که با فشار خون و بیماری‌های قلبی در ارتباط هستند.

چه کسانی به مصرف قرص آملوپرس نیازمند می‌شوند؟

در سن ۴۵ سالگی مردان بیشتر از زنان دچار فشار خون بالا هستند. این اتفاق برای بیشتر مردان و زنانی که سنشان بالا می‌رود رخ می‌دهد. بیشتر خانم‌ها با رسیدن به سن ۶۵ سالگی دچار فشار خون بالا می‌شوند. کسانی که فامیلی نزدیک با فشار خون بالا دارند یا مشکل دیابت دارند بیشتر در خطر فشار خون هستند. تقریبا ۶۰% از کسانی که دیابت دارند مشکل فشار خون بالا را نیز دارند.

محدوده‌های فشار خون بالا و فشار خون پایین

  • فشار خون پایین

فشار سیستولیک کمتر از ۹۰ میلی متر جیوه (یا ۲۵ میلی متر جیوه پایین‌تر از فشار معمول).

  • فشارخون پیش از رسیدن به حد بالا

فشار خون سیستولیک ۱۲۰ تا ۱۳۹ میلی متر یا فشار خون دیاستولیک ۸۰ تا ۸۹ میلی متر جیوه.

  • مرحله ۱ افزایش فشار خون

فشارخون سیستولیک ۱۴۰ تا ۱۵۹ میلی متر جیوه (به طور دائمی) یا فشارخون دیاستولیک ۹۰ تا ۹۹ میلی متر جیوه (به طور دائمی).

  • مرحله ۲ افزایش فشار خون

فشار خون سیستولیک ۱۶۰ میلی متر جیوه یا بیشتر (به طور دائمی) یا فشارخون سیستولیک ۱۰۰ میلی متر جیوه یا بیشتر (به طور دائمی).

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

16 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی
مجتبی

سلام، من پیوند کلیه شدم سال ۸۹ ،نزدیک به دوسال قرص فشار والسارتان میخوردم ،فشارم رفت بالا نزدیک به دوهفته هستش۱۵/۱۱شد الان قرص املوپرس میخورم هنوز پایین نیومده و پاهام ورم کرده،میشه راهنمایی کنید ،ممنون

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  مجتبی

سلام دوست عزیز
لطفا با پزشک متخصص مشورت کنید .

ایلیا لطفی
ایلیا لطفی

سلام من دکتر قرص آمیلوپرس برام تجویز کرده چون متورال و لوزارتان مصرف میکنم میترسم آمیلوپرس بخورم نظر شما چیه

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  ایلیا لطفی

سلام کاربر گرامی
بهتر است آملوپرس شب قبل از خواب و لوزارتان صبح ها استفاده شود.گر علائم افت فشار خون داشتید حتما به پزشکتان مراجعه نمایید.
سپاس از همراهی شما

خادمی
خادمی

درود ۴۵سالمه قرص آملوپرس ۵ وکاپتوپریل ۲۵شبا میخورم جدیدا پاهام بخصوص ساق پام یه دونه های بنفشی اورده دلیلش چیه؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  خادمی

سلام کاربر گرامی
این عارضه می‌تواند مربوط به داروهای مصرفی باشد.لطفا به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.
سپاس از همراهی شما

سعید
سعید

mrc

کیومرث
کیومرث

سلام ،عالی بود ممنون

روژان
روژان

ببخشید من ۴۳سالمه وخیلی استرس دارم چن ماهه شبهاصورتم داغ میشه وقرمز میشم حتی سفیدی چشمام هم قرمز میشه حتی گوش هامم داغ وقرمزمیشه بطوریکه تحملش برام سخت میشه انگاری خون بصورتم تزریق کردن باخوردن آبلیمو وآبغوره یه ذره بهترمیشم فشارکم گرفتم ۱۳تا ۱۵ بوده همیسه هم پهلوهاوکمرم درد شدیددارم

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  روژان

سلام کاربر عزیز
با توجه به فشار خون بالا لازم هست ابتدا به متخصص داخلی و یا متخصص طب اورژانس مراجعه نمایید.
لازم هست اطلاعات کاملتری در مورد داروهای مصرفی، سابقه ی بیماری و… ارائه دهید.

سعید
سعید

mrc

میرم
میرم

با سلام خدمت شما من چند روزه سمت چپ سینم تیر میکشه البته به پشت کمرم نمیزنه میخواستم بدونم چرا اینجوری میشه جدیدن اینجوری میشه سرم گیج میره ممنون میشم جواب بدین

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  میرم

سلام کاربر عزیز
در این رابطه با متصص قلب و عروق مشورت نمایید.

موسوی
موسوی

ممنون از لطف شما

عرفان
عرفان

باسلام وممنون از اطلاعاتی که در اختیار ماگذاشتین

رواسا
رواسا

اموزش بیشتر