طرز تهیه ماسک زردچوبه و تخم مرغ

3.7/5 - (3 امتیاز)

یکی از روش‌های بسیار موثر در تقویت سلول‌های پوست صورت و ضد پیری استفاده ازماسک صورت است. هرچند  انواع مختلف ماسک‌های آماده با کارایی و ترکیبات متنوع را در بازار موجود است اما می‌توانید با ترکیب مواد طبیعی ماسک خانگی تهیه کنید. ماسک زرد چوبه و تخم مرغ برای انواع پوست مناسب است. این ماسک […]

این ویدیو را تماشا کنید:
پخش ویدیو

یکی از روش‌های بسیار موثر در تقویت سلول‌های پوست صورت و ضد پیری استفاده ازماسک صورت است. هرچند  انواع مختلف ماسک‌های آماده با کارایی و ترکیبات متنوع را در بازار موجود است اما می‌توانید با ترکیب مواد طبیعی ماسک خانگی تهیه کنید. ماسک زرد چوبه و تخم مرغ برای انواع پوست مناسب است. این ماسک موجب شفافیت و روشن شدن پوست، جمع شدن منافذ باز و جوانسازی پوست می‌شود.

طرز تهیه ماسک زردچوبه و تخم مرغ

سفیده یک عدد تخم مرغ را در ظرف ریخته و خوب هم بزنید، سپس به اندازه نصف قاشق زرد چوبه به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید. به همین راحتی یک ماسک خانگی با اثرات فوق‌العاده تهیه کرده‌اید. شما می‌توانید از این ماسک برای پوست صورت و گردن خود استفاده کنید.

روش استفاده

ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب به خوبی شسته و خشک کنید. سپس مواد ماسک را با استفاده از یک قلمو یا فرچه آرایشی به طور کامل بر روی پوست به جز نواحی دور چشم و دور لب بمالید. سپس یک لایه دستمال کاغذی  روی پوست خود قرار دهید و دوباره از مواد ماسک روی لایه‌های دستمال کاغذی بمالید. این کار را می‎توانید 1 تا 3 بار تکرار کنید. البته بدون دسمتال کاغذی هم می‌توان از این ماسک استفاده کرد.

اجازه دهید ماسک 20 دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس ورقه‌های دستمال کاغذی را به آرامی از پوست خود جدا کنید و پوست را کامل بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ

نکات و ترفند های استفاده از ماسک زردچوبه و تخم مرغ

  • اگر تمایل دارید مواد ماسک را بدون دستمال کاغذی بر روی پوست خود استفاده کنید باید بافت مواد ماسک کمی غلیظ‌تر باشد. به همین منظور سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کاملا پف کند و سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید.
  • در هنگام استفاده از ماسک از حرف زدن، خندیدن و خوردن پرهیز کنید به دلیل اینکه باعث کشیدگی پوست می‌شود. بنابراین زمانی را برای استفاده از ماسک در نظر بگیرید که بتوانید در آرامش مطلق باشید.
  • اگر پوست صورتتان کمی زرد شد پنبه را به کمی شیر آغشته کنید و روی پوستتان بکشید. این کار علاوه بر اینکه کاملا زردی پوست را از بین می‌برد باعث نرمی و لطافت پوست نیز خواهد شد.
  • در صورت حساسیت به هریک از ترکیبات این ماسک، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.
  • اگر پوست خشکی دارید یا پس از استفاده از ماسک احساس کشیدگی در پوست خود داشتید حتما از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

فواید ماسک زردچوبه و تخم مرغ برای پوست

زردچوبه و سفیده تخم مرغ هرکدام به تنهایی اثرات مفید بی‌شماری برای پوست خواهند داشت. بنابراین ترکیب این دو ماده باهم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. البته سفیده تخم مرغ به تنهایی یک ماسک کاملا با پوست است.

فواید سفیده تخم مرغ برای پوست

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است که موجب بازسازی سلول‌های پوستی، محرک ساخت کلاژن و جوانسازی پوست شده و بافت پوست را نرم و لطیف می‌کند. خاصیت آبرسانی داشته و موجب درخشان شدن پوست می‌شود. همچنین به سبب وجود ریبوفلاوین در ساختار خود کی از خاصیت آنتی‌اکسیدان نیز بهره‌مند است.

فواید زردچوبه برای پوست

زردچوبه یک ضد عفونی‌کننده فوق العاده است که در اکثر دستورهای غذایی جا خوش کرده و پای ثابت اکثر غذاهای ایرانی و خارجی است. این ادویه محبوب به عنوان ماده طبیعی در حفظ شادابی و زیبایی نیز بسیار موثر است. زردچوبه برخلاف ماهیت رنگی خود باعث روشنایی و سفید شدن پوست می‌شود. همچنین مکمل درمان جوش، کک و مک و لک و جلوگیری ظهور زودهنگام علایم پیری نیز محسوب می‌شود.

 

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
جواد

ماسک زرچوبه وگلاب زنجبیل دارچیین معجزه دارد من امتحان کردم

الی
الی
پاسخ به  جواد

برای چی خوبه؟؟