آیا لاغری با سرکه سیب امکان پذیر است؟

امتیاز دهید

سرکه سیب برای هزاران سال به عنوان تونیک سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد که سرکه سیب بسیاری از مزایای سلامتی، مانند کاهش سطح قند خون را دارد. اما آیا لاغری با سرکه سیب حقیقت دارید؟ سرکه سیب می‌تواند وزن را کاهش دهد؟ برای دانستن پاسخ این سوال با ما تا انتهای […]

آیا لاغری با سرکه سیب

سرکه سیب برای هزاران سال به عنوان تونیک سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد که سرکه سیب بسیاری از مزایای سلامتی، مانند کاهش سطح قند خون را دارد. اما آیا لاغری با سرکه سیب حقیقت دارید؟ سرکه سیب می‌تواند وزن را کاهش دهد؟

برای دانستن پاسخ این سوال با ما تا انتهای این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه و همقدم باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اهمیت تناسب اندام

تناسب اندام علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس برای هر فرد، جنبه‌های مختلف سلامتی شما را هم مورد توجه قرار می‌دهد. در این راستا افراد زیادی به دنبال یافتن بهترین رژیم غذایی، انواع ورزش‌های مفید و استفاده از مکمل لاغری هستند.

سرکه سیب سیب چیست؟

سرکه سیب در فرآیند تخمیر دو مرحله‌ای ساخته شده است. ابتدا سیب‌ها برش داده می‌شوند یا خرد شده و با مخمر ترکیب می‌شوند تا شیرینی آنها را به الکل تبدیل کند. در مرحله دوم، باکتری برای افزودن الکل به اسید استیک اضافه می‌شود.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

تولید سرکه سیب یک ماه طول می‌کشد، هرچند برخی از تولیدکنندگان به طرز چشمگیری روند را تسریع می‌کنند تا فقط یک روز طول بکشد.

آیا لاغری با سرکه سیباسید استیک جزء اصلی فعال سرکه سیب است. همچنین به عنوان اسید اتانولی شناخته شده است که آن را یک ترکیب ارگانیک با طعم و ترش و بوی قوی می‌کند. اصطلاح استیک، از واژه استوم، کلمه لاتین سرکه گرفته شده است.

حدود ۵-۶٪ از سرکه سیب، شامل اسید استیک است، همچنین حاوی مقادیری آب و رقیق اسیدهای دیگر مانند اسید مالیک است.

یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) سرکه سیب حاوی حدود سه کالری و تقریبا بدون کربوهیدرات است.

تاثیر سرکه سیب بر سلامت بدن

مطالعات نشان می‌دهند سرکه سیب می‌تواند برای کاهش ریسک بیماری‌های قلبی مفید باشد زیرا کلسترول و تری گلیسرید را پایین می‌آورد. طبق یافته‌های محققان مصرف سرکه سیب می‌تواند راهی ساده و کم هزینه برای پایین آوردن لیپید خون باشد.

سرکه سیب همچنین می‌تواند برای کاهش ریسک بیماری‌های قلبی مفید باشد، چراکه کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می‌دهد. طبق نظریات محققان مصرف سرکه سیب  راهی ساده و کم هزینه برای پایین آوردن لیپید خون است.

مصرف سرکه سیب علاوه بر کمک به سلامت قلب، برای تنظیم قند خون هم مفید است. مطالعات نشان می‌دهند سرکه سیب می‌تواند شاخص گلیسمی غذاها را پایین بیاورد. اسید استیک موجود در سرکه، عامل تغییر شاخص گلیسمی است. کاهش شاخص گلیسمی غذاها می‌تواند ترشح گلوکز بعد از خوردن غذا را آهسته‌تر کند. همچنین مشخص شده است در افرادی که مقاومت به انسولین دارند، سرکه سیب می‌تواند از میزان قند خون بعد از خوردن کم کند.

لاغری با سرکه سیب

اولین مطلبی که راجع به تأثیر سرکه سیب در کاهش وزن به چاپ رسید مربوط به سال ۱۹۵۸ در کتاب (Folk Medicine) بود که توسط جارویس Jarvis نوشته شد. آن چه در این کتاب‌ها برای کاهش وزن توصیه می‌شود، استفاده از سرکه سیب به میزان دو قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی است.

آنها معتقدند با مصرف سرکه سیب، ممکن است که فرد غذای کمتری بخورد. یا به عبارت دیگر، سرکه سیب ممکن است موجب کاهش اشتها در فرد شود. در همین کتاب ذکر شده است که مصرف منظم سرکه سیب موجب سوختن چربی با سرعتی بیش از ذخیره آن می‌شود.

به گفته کارشناسان تغذیه، نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا هم به کاهش وزن کمک می‌کند و هم موجب بهبود گوارش و سلامت روده‌ها می‌شود.

آیا لاغری با سرکه سیبمصرف مخلوط سرکه سیب و آب به عنوان یک عامل بازدارنده اشتها عمل کرده و به افراد کمک می‌کند تا کمتر مواد خوراکی در بین روز مصرف کنند و مقدار غذای مصرفی‌شان به اندازه متوسط باشد.

اسید استیک دارای مزایای مختلف برای از دست دادن چربی است

  • اسید استیک اسید چرب کوتاه مدت است که در بدن شما به استات و هیدروژن تبدیل می‌شود. برخی مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که اسید استیک در سرکه سیب ممکن است باعث کاهش وزن شود.
  • سطح قند خون را کاهش می‌دهد: در یک مطالعه بر روی موش‌ها، اسید استیک توانایی کم کردن قند خون از کبد و ماهیچه‌ها را داشته است.
  • سطوح انسولین را کاهش می‌دهد: در مطالعه‌ای دیگر، اسید استیک توانسته نسبت انسولین به گلوکاگون را کاهش می‌دهد که ممکن است باعث سوزاندن چربی شود.
  • بهبود متابولیسم: مطالعه دیگری بر موش‌های آزمایش شده در معرض اسید استیک نشان دهنده افزایش آنزیم AMPK است که باعث افزایش سوزاندن چربی و کاهش تولید چربی و قند در کبد می‌شود.
  • ذخیره سازی چربی را کاهش می‌دهد: درمان موش‌های چاق، دیابتی با استیک اسید یا استات، آنها را از افزایش وزن محافظت می‌کند و پرش ژن‌ها را کاهش می‌دهد که باعث کاهش چربی شکم و چربی کبد می‌شود.
  • سوختگی چربی: مطالعه بر روی موش‌های تغذیه شده با رژیم غذایی با چربی بالا حاوی اسید استیک، افزایش قابل توجهی در ژن‌های مسئول سوزاندن چربی را به همراه داشت که باعث کم شدن چربی بدن شد.

روش مصرف

برای بهره بردن از تاثیرات لاغری با سرکه سیب کافی است ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب را در ۴۷۰ میلی لیتر آب حل کنید. این معجون را هر روز بنوشید. محققان ثابت کرده‌اند که مصرف منظم اسید استیک در طول روز می‌تواند موجب کاهش وزن شود. این ماده در سرکه سیب به وفور یافت می‌شود.

دیگر موارد مفید پیرامون لاغری با سرکه سیب

  • سرکه سیب سرشار از ویتامین C جهت کاهش مصرف کالری است.
  • علاوه بر اثرات سرکوب کننده اشتها، سرکه سیب نشان داده است که سرعت هضم را هم کاهش می‌دهد. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد. این ماده جهت به حداقل رساندن حس اسیدیدته معده و سوزش سر دل مؤثر است.
  • طبق تحقیقات اضافه کردن ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب سیب به رژیم غذایی شما می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین می‌تواند درصد چربی بدن را کاهش دهد، باعث کاهش چربی شکم و کاهش‌تری گلیسیرید خون شما شود.
  • سرکه سیب یک نوشیدنی قلیایی ساز است؛ این به معنای آن است که مصرف این ماده برای کاهش اسیدیته بدن ایده آل است و از این رو، شرایط بهتری را برای سلامت کلی ایجاد می‌کند.
  • افزون بر این، نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز به پیشگیری از بیماری‌های جدی مانند سرطان کمک می‌کند.
  • کاهش قند خون و انسولین: هنگام مصرف غذای حاوی کربوهیدرات، سرکه سیب به میزان قابل توجهی قند خون و سطح انسولین را کاهش می‌دهد.
  • بهبود حساسیت به انسولین: یک مطالعه در افراد دارای مقاومت به انسولین یا دیابت نوع دو نشان داده است که افزودن سرکه در یک غذای با کربوهیدرات بالا، حساسیت به انسولین را ۳۴٪ افزایش داده است.
مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها