آیا جلوگیری از ریزش موی ارثی امکان پذیره؟

3/5 - (1 امتیاز)

جلوگیری از ریزش موی ارثی شاید خواسته خیلی از افراد بخصوص آقایان باشه. خیلی از افراد وقتی می بینن که پدر، مادر، برادر بزرگ تر، دایی و دیگر افراد فامیل دچار طاسی و یا کم پشت بودن مو هستن، سعی می کنن از بعد از سن بلوغ از ترس ابتلا شدن به ریزش مو، شروع […]

آیا جلوگیری از ریزش موی ارثی امکان پذیره؟

جلوگیری از ریزش موی ارثی شاید خواسته خیلی از افراد بخصوص آقایان باشه. خیلی از افراد وقتی می بینن که پدر، مادر، برادر بزرگ تر، دایی و دیگر افراد فامیل دچار طاسی و یا کم پشت بودن مو هستن، سعی می کنن از بعد از سن بلوغ از ترس ابتلا شدن به ریزش مو، شروع به اقدامات پیشگیرانه کنن. خیلی از محلول ها، شامپوها و حتی درمان های خوراکی از جمله راه حل هاییه که به ذهن افراد خطور می کنه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

آیا ریزش مو ارثی است؟

همون طور که در مطلب “بررسی عامل ژنتیک در ریزش مو” گفتیم، در ریزش موی ارثی موهای افراد شاید در 18 سالگی و شاید در 30 سالگی در فاز ریزش قرار می گیره. این موضوع بستگی به زمان فعالیت ژن داره که در افراد مختلف، متفاوته و جواب قطعی نداره!

در رشته پوست و مو ابزارهای تشخیصی کیفی و کمی وجود داره که به متخصص کمک می کنه تا مقدار ریزش مو رو بررسی کنه. در ادامه با این مطلب از داروخانه اینترنتی مثبت سبز با ما همراه باشید.

مهم ترین علت ریزش مو، ریزش موی ارثی و ژنتیکیه و باعث ریزش موهای جلو و کف سر می شه.

راه درمان و جلوگیری

راه حل قطعی درمان، کاشت موست. در هر فرد اختلاف ژنتیکی بین هورمون های مسلط بر قسمت های پشت و جلوی موی سر وجود داره، کاشت مو معمولا درمان موثر و بدون بازگشته و موهای کاشته شده به دلیل اینکه از پشت سر برداشته و در بخش های جلو کاشته شدن دچار ریزش نمی شن.

آیا جلوگیری از ریزش موی ارثی امکان پذیره؟

برای به تعویق افتادن و کم شدن اثر وراثت بهتره که از محرک ها و عواملی که باعث سست شدن ریشه مو می شن دوری کنید.

کم استفاده کردن از سشوآر و اتوی مو، تغذیه خوب و غنی از سبزیجات، نشستن مو با آب داغ، استفاده از شامپوی مناسب و… از جمله این راهکارهاست.

تاثیر داروها

انواعی از داروها تاثیر مقطعی دارن اما برخی از شرکت های دارویی محصول خود را با تاثیر دائمی معرفی می کنن، در حالی که این دیدگاه کاملا اشتباهه و دوام درمان به عامل بیماری و نوع ریزش مو بستگی و حتی شدت ارث بستگی داره.

نکته مهم

در ریزش موی ارثی دقت کنید که اگه عامل بیماری فرد ژنتیکی باشه و دارو قطع شه، ریزش مو ادامه پیدا می کنه؛ اما اگه عامل ریزش مو، کم خونی یا سایر بیماری ها باشه با درمان اون عامل، مشکل ریزش مو حل می شه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها