آیا مصرف سرم ویتامین C پریم عوارضی دارد ؟

امتیاز دهید

صافی و شفافیت پوست شاید موثرترین خصوصیتی باشد که موجب زیبایی و شادابی چهره شما شود. سرم ویتامین C پریم محصولی فوق‌العاده بی‌نظیر است که کاربردی چندگانه داشته و به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. این سرم با داشتن ترکیباتی مغذی برای پوست موجب افزایش سنتز کلاژن شده و در نتیجه پوستی جوان و عاری […]

عوارض سرم پریم

صافی و شفافیت پوست شاید موثرترین خصوصیتی باشد که موجب زیبایی و شادابی چهره شما شود. سرم ویتامین C پریم محصولی فوق‌العاده بی‌نظیر است که کاربردی چندگانه داشته و به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. این سرم با داشتن ترکیباتی مغذی برای پوست موجب افزایش سنتز کلاژن شده و در نتیجه پوستی جوان و عاری از چین و چروک را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما آیا از عوارض سرم ویتامین C پریم نیز چیزی می‌دانید؟ پیش از بررسی این موضوع ابتدا بهتر است نگاهی به فواید چشمگیر این محصول برای پوست داشته باشیم.

فواید استفاده از سرم ویتامین C پریم

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، ویتامین C یکی از اصلی‌ترین ترکیبات موجود در آن است. ویتامین C علاوه بر اینکه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، کلاژن سازی را نیز در پوست بهبود بخشیده و از بروز لکه‌های تیره پیشگیری می‌کند. ویتامین E، روغن آرگان، روغن درخت چای، عصاره گل رز، سدیم آسکوربیل فسفات، سدیم هیالورونات، عصاره گریپ فروت و عصاره میوه پرتقال از جمله مهم‌ترین ترکیبات موجود در این فرآورده محسوب می‌شوند. خرید سرم ویتامین C پریم از داروخانه پیشنهادی عالی برای دوستداران سلامتی پوست است.

موارد زیر خلاصه‌ای از مهم‌ترین مزایای استفاده از این فرآورده به شمار می‌آید:

  • روشن کننده پوست
  • سفت کننده پوست
  • کلاژن‌ساز و جوان‌کننده
  • آبرسانی عمیق به لایه‌های پوست
  • کاهش کک و مک و لک‌های پوستی
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • کاهش چین و چروک‌های پوستی
  • دارای خاصیت لایه‌برداری
  • کاهش آسیب ناشی از آفتاب روی پوست
  • افزایش قوام و الاستیته پوست

  سرم ویتامین سی پریم

سرم پریم

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، تنها بخشی از مزایای استفاده از سرم پریم است. به طور کلی می‌توان گفت که با استفاده از این محصول می‌توانید سلامت پوست خود را ارتقاء بخشیده و آنچه که پوست برای شفافیت و زیبایی نیاز دارد را در اختیار آن قرار داد. جهت نتیجه‌گیری بهتر لازم است تا هر صبح و شب از این محصول استفاده شود. این سرم در لابراتوار دکتر اخوی ساخته شده و از کیفیتی مثال‌زدنی برخوردار است.

عوارض سرم ویتامین C پریم

هر محصولی که جهت مراقبت از پوست از آن استفاده می‌شود، ممکن است در برخی از افراد عوارض جانبی داشته باشد. سرم ویتامین C پریم محصولی ایمن است که عوارض جانبی خاصی تاکنون برای آن مطرح نشده است البته به جز در مواردی که فرد به آن حساسیت داشته باشد. توجه به این نکته ضروری است که حتی ترکیبات این سرم به شکلی فرموله شده‌اند که بروز واکنش آلرژیک به آن نیز کمتر اتفاق می‌افتد. عوارض سرم ویتامین C پریم و یا هر سرم ویتامین سی دیگری که ممکن است فرد به آن حساسیت نشان دهد، شامل موارد زیر است:

  • خارش
  • سرخ شدن و قرمزی پوست
  • سوزش پوست
  • احساس سوزن سوزن شدن در حین استفاده

در زمان استفاده از کلیه سرم‌های ویتامین C ممکن است برخی از افراد که پوست حساسی دارند، احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن را داشته باشند اما این احساس نباید به مدت طولانی ادامه داشته باشد. چنانچه شخصی پس از استفاده از سرم همچنان سوزش را روی پوست خود حس نماید و یا علائمی نظیر تورم و کهیر را مشاهده کند، باید فورا پوست خود را شسته و برای مشاوره گرفتن جهت استفاده از محصول مشابه دیگری با پزشک متخصص پوست صحبت کند. در استفاده از سرم پریم نگران عوارض احتمالی نباشید زیرا احتمال وقوع آنها بسیار اندک است و به واقع خطر خاصی سلامتی پوست شما را تهدید نخواهد کرد.

ممکن است این مقاله نیز برای شما مفید باشد: طرز استفاده کرم ضد لک برای صورت

جلوگیری از بروز عوارض سرم ویتامین C پریم

گفتیم که عوارض سرم ویتامین C پریم در موارد بسیار نادر و تنها در برخی از افراد مشاهده می‌شود اما برای پیشگیری از بروز این عوارض جانبی ناخواسته می‌توان یک راهکار ساده را به کار بست و آن هم انجام تست حساسیت پوستی است. البته پیش از استفاده از همه کرم‌ها و محصولات موضعی که به پوست خود می‌مالید، پیشنهاد می‌شود که تست حساسیت پوستی انجام شود تا احتمال بروز عوارض روی پوست صورت به حداقل برسد.

  پیشگیری از عوارض جانبی

به این منظور ناحیه کوچکی از پوست خود (مثل بازو) را انتخاب کرده و مقدار کمی از سرم ویتامین ث را روی آن مالیده و مدت 24 ساعت صبر کنید. در صورت بروز عوارض جانبی نظیر خارش، جوش، قرمزی یا کهیر مصرف را قطع نموده و دیگر برای صورت خود امتحان نکنید. اما اگر هیچ عارضه خاصی مشاهده نشد، با خیالی آسوده سرم را روزانه دو بار برای پوست صورت خود استفاده کرده و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‎‌مند شوید.

نحوه استفاده از سرم ویتامین C پریم

پیش از استفاده از سرم ویتامین C پریم بهتر است پوست خود را کاملا تمیز و پاکیزه نمایید تا عاری از چربی‌ها و آلودگی‌ها باشد زیرا در این صورت ترکیبات موثر موجود در سرم جذب به مراتب بهتری روی پوست خواهند داشت. بنابراین ابتدا با آب و یک شوینده مناسب که مخصوص نوع پوست خودتان است، پوست خود را شسته و خشک نمایید. سپس مقدار مناسبی از محصول را روی پوست صورت مالیده و چند دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. به منظور کسب نتیجه‌گیری بهتر توصیه می‌شود که روزانه 2 بار از این سرم استفاده نمایید؛ یکبار صبح و یک بار شب.

  نحوه مصرف

سخن پایانی

سرم ویتامین C پریم یکی از شناخته‌شده ترین محصولات ایرانی در زمینه حفظ سلامت پوست است که مصرف آن مزایای منحصر به فردی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد. هر محصولی که مستقیما و به طور موضعی روی پوست مالیده می‌شود ممکن است عوارض جانبی برای برخی از افراد داشته باشد. عوارض سرم ویتامین C پریم ، عوارضی نیست که چندان شایع باشد و در مصرف‌کنندگان زیادی مشاهده شود. این عوارض تنها ممکن است در حد سوزش و خارش باشد که آن هم در افرادی با پوست‌های خیلی حساس ممکن است رخ دهد. دقت داشته باشید که برای بهره‌مندی از یک پوست زیبا و شفاف همواره باید مواد مغذی لازم برای پوست را به آن برسانید و سرم ویتامین C پریم یکی از موثرترین و باکیفیت‌ترین محصولاتی است که در این زمینه می‌تواند یاری‌رسان شما باشد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

32 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Narcissa
Narcissa

من ۱۶ سالمه میتونم از این محصول استفاده کنم؟

دکتر اکرم کرامتی
دکتر اکرم کرامتی
پاسخ به  Narcissa

سلام کاربر گرامی
اگر لک پوستی داری میتونی استفاده کنی و گرنه نیازی نیست
سپاس از همراهی شما