معرفی بهترین جایگزین ریسورس جونیور

امتیاز دهید

تغذیه فرزندان در دوران کودکی به خصوص سنین 1 تا 7 سال اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. زیرا در این بازه زمانی الگوی رشد استخوان‌ها، مغز، سیستم ایمنی و سیستم هورمون‌ها تا حد زیادی مشخص می‌شود. از این رو با ورود کودکان به 1 تا 2 سالگی و جدا شدن آن‌ها از شیر مادر، والدین نگرانی‌های […]

معرفی بهترین جایگزین ریسورس جونیور

تغذیه فرزندان در دوران کودکی به خصوص سنین 1 تا 7 سال اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. زیرا در این بازه زمانی الگوی رشد استخوان‌ها، مغز، سیستم ایمنی و سیستم هورمون‌ها تا حد زیادی مشخص می‌شود. از این رو با ورود کودکان به 1 تا 2 سالگی و جدا شدن آن‌ها از شیر مادر، والدین نگرانی‌های زیادی در انتخاب یک جایگزین و مکمل غذایی خوب برای کودکان خود دارند. ریسورس جونیور یکی از مکمل‌های غذایی است که در بسیاری موارد توسط پزشکان توصیه و تجویز می‌شود. اما این روزها این مکمل غذایی کمتر در داروخانه‌ها یافت می‌شود. این موضوع باعث شده والدین به دنبال جایگزین ریسورس جونیور و انتخاب مکمل غذایی کامل و سالم برای کودکان خود باشند.

ریسورس جونیور معمولاً برای کودکانی که دچار کم اشتهایی و مشکلات هضم لاکتوز را دارند توصیه می‌شود. از آنجا که اکثر کودکان امروزی سیستم گوارشی حساسی دارند و مقاومت زیادی نیز در برابر غذا خوردن نشان می‌دهند، این مکمل به برند محبوب والدین برای کودکان تبدیل شده است. اما مکمل‌هایی از این دست در بازار کم نیستند. برای پیدا کردن جایگزین ریسورس جونیور تنها کافی است برندی معتبر را انتخاب کنید. اگر هنوز برای پیدا کردن جایگزین ریسوری جونیور در مورد برندهای معتبر بازار آگاهی کافی ندارید و یا انتخاب میان آن‌ها برایتان سخت شده، در ادامه با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید تا چند مورد از بهترین جایگزین‌ها را به شما معرفی کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ویژگی‌های بارز ریسورس جونیور

برای پیدا کردن بهترین جایگزین ریسورس جونیور ابتدا بهتر است ویژگی‌های این مکمل غذایی و دلیل تجویز آن‌ها توسط پزشکان را دریابیم.

همانطور که گفته شد ریسورس جونیور بیشتر برای کودکان کم اشتها و جهت وزن گیری آن‌ها تجویز می‌شود. اما این تنها ویژگی ریسورس جونیور نیست. نکته اصلی و هائز اهمیت در مورد ریسورس جونیور این است که این مکمل حاوی 12% پروتئین است که بخش زیادی از آن را پروتئین وی تشکیل داده است. پروتئین وی یا همان پروتئین آب پنیر پروتئینی است که تمامی آمینو اسیدهای ضروری برای بدن را داراست. کازئین دیگر پروتئینی است که در این مکمل وجود دارد و برای بهبود سیستم ایمنی و گوارش کودکان بسیار حیاتی است. اگر به دنبال جایگزین ریسورس جونیور هستید، باید به دنبال مکملی باشید که این پروتئین‌ها را در ترکیبات خود داشته باشد.

دیگر ویژگی هائز اهمیت ریسورس جونیور دارا بودن پریبیوتیک و پروبیوتیک ها است. این مواد که باکتری‌های مفید روده هستند هضم لاکتوز را در کودکان دچار اسهال، عدم تحمل لاکتوز و سلیاک ساده‌تر می‌کند. هم چنین، پریبیوتیک ها که در مواد غذایی مانند ماست، موز، پیاز و سویا نیز وجود دارد و پروبیوتیک هایی مانند لاکتوباسیلوس که در ریسورس جونیور یافت می‌شود، در بهبود سیستم ایمنی و گوارشی کودکان نقش اساسی دارند.

رشد مغز کودکان در سنین 2 تا 10 سالگی به شدت به اسید چرب اومگا3 (DHA) وابسته است. توسعه سیستم بینایی و سلامت چشم کودکان نیز به شدت به این ماده وابسته است. یکی از منابع غنی اومگا3 روغن ماهی است که در ریسورس جونیور با دوز مناسب برای کودکان یافت می‌شود. هم چنین مصرف DHA می‌تواند باعث درمان بیماری‌هایی مانند آلرژی، آسم و ADHD (اختلال کم توجهی و بیش فعالی) می‌شود.

وجود همه این ترکیبات در کنار روغن MCT (نوعی‌تری گلیسرید) جذب این مکمل را تسریع بخشیده و سریعا انرژی لازم را به کودکان منتقل می‌کند. با وجود باکتری‌های سازگار و مفید روده و نیز MCT جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند D، A، K و E درون این مکمل برای کودکان راحت‌تر خواهد بود. با این اوصاف شاید به نظر برسد پیدا کردن جایگزین ریسورس جونیور سخت است. اما اگر در ادامه با ما همراه باشید ما بهترین مکمل‌هایی که می‌توانند جایگزین ریسورس جونیور باشند را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی چند مورد جایگزین ریسورس جونیور

در این بخش قصد داریم 2 مورد از بهترین مکمل‌هایی که می‌توانند جایگزین ریسورس جونیور باشند را به شما معرفی کنیم. این مکمل‌ها شباهت زیادی با ریسورس جونیور داشته و از نظر سازگاری و مواد معدنی اشتراکات زیادی دارند.

پدیاشور

پدیاشور نیز مانند ریسورس جونیور بین مکمل‌های غذایی کودکان بسیار محبوب است. این مکمل برای کودکان 2 تا 10سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی این محصول وجود سینبیوتیک ها و پری بیوتیک ها به همراه مکمل‌های غذایی دیگر است. پدیا شور با تأمین تمام پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایی که کودکان برای رشد مطلوب به آن‌ها نیاز دارند، یکی از بهترین جایگزین‌های ریسورس جونیور محسوب می‌شود.

طعم وانیلی پدیاشور باعث می‌شود تا کودکان تمایل بیشتری نسبت به سایر مکمل‌ها برای مصرف این محصول داشته باشند. به این ترتیب اگر کودکی دارید که در مقابل مصرف مواد غذایی مختلف مقاومت می‌کند یا به دلیل بیماری میلی به غذا ندارد، مکمل غذایی پدیاشور می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. علاوه بر این، در مجموع با مصرف پدیاشور می‌توانید خیال خود را از رشد طبیعی و مطلوب کودک، مقاومت کودک در برابر بیماری‌ها و تأمین مواد ضروری بدن کودک در دوران خردسالی راحت کنید.

ویژگی‌های پودر مکمل غذایی پدیا شور

  • فراهم نمودن تغذیه تکمیلی متعادل
  • تضمین و تقویت سلامت کودک
  • تقویت رشدی سالم و مطلوب
  • حاوی پروبیوتیک و پری بیوتیک
  • تقویت سیستم دفاعی بدن
  • دارای طعم مطلوب وانیل
  • فاقد گلوتن

نحوه مصرف و نکات مهم پدیاشور

در هر بار مصرف این محصول باید ابتدا 190 میلی لیتر آب سرد را در داخل لیوان ریخته و 5 پیمانه از پودر پدیاشور را به آرامی به آن اضافه کنید. با توجه به سن و شرایط رشد کودک می‌توان بین 1 تا 3 وعده از این ترکیب را مصرف کرد. دقت کنید محلول آماده باید بلافاصله مصرف شود و حداکثر می‌توان تا 24 ساعت آن را در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کرد.

معرفی بهترین جایگزین ریسورس جونیور

پودر انترامیل

پودر انترامیل دارای ترکیب کاملی از شیر، انواع وبتامین ها و مواد معدنی است. این پودر در دو طعم موزی و وانیلی به عنوان یک غذای کامل از جمله بهترین موارد جایگزین ریسورس جونیور در بازار است. تقریباً تمام ویتامین‌های گروه B به همراه ویتامین A،C،K،D،E در این محصول وجود دارند. علاوه بر این روی، کلسیم،آهن، مس، منیزیم، فسفر، منگنز، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم مجموعه کاملی از مواد معدنی ضروری بدن کودک را تأمین می‌کنند. در کنار این ترکیبات وجود پودر شیر کامل سبب می‌شود تا هر آنچه یک کودک در حال رشد نیاز داشته باشد توسط پودر انترامیل تأمین شود.

این پودر فاقد گلوتن است و کودکانی که دچار بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن هستند و نمی‌توانند غلاتی مانند گندم را مصرف کنند مشکلی برای مصرف پودر انترامیل ندارند. در مجموع اگر به هر دلیلی نیازهای روزانه کودک شما از طریق تغذیه روزانه تأمین نمی‌شود، پودر انترامیل به عنوان یک مکمل عالی و جایگزین ریسورس جونیور انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

ویژگی‌های پودر انترامیل

  • مناسب برای مدیریت وزن کودکانی که نیاز روزانه‌شان از طریق غذا تأمین نمی‌شود
  • مکمل غذایی مناسب برای کودکان در معرض خطر سو تغذیه
  • قابل استفاده برای بیماران سلیاکی (عدم تحمل گلوتن)
  • غذای کامل برای استفاده به صورت خوراکی یا گاواژ
  • افزایش سطح ایمنی بدن

نحوه مصرف و نکات مهم پودر انترامیل

برای مصرف این پودر کافی است تا یک پیمانه از پودر را 4 پیمانه آب حل کنید. دقت کنید برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی و پانکراتیت، افراد دارای اختلال عملکرد یا انسداد دستگاه گوارش و بیمارانی که به صورت ژوژستومی تغذیه می‌کنند نباید از این محصول استفاده کنند. پس از باز کردن در قوطی، تا دو هفته می‌توان از محتویات آن استفاده کرد اما محلول تهیه شده باید بلافاصله مصرف شود.

بیومیل سوی

بیومیل سوی به عنوان یک جایگزین ریسورس جونیور در مواردی که کودکان یا نوزادان دارای بیماری گالاکتوزمی یا ابتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند شناخته می‌شود. کودکانی که به این بیماری دچار هستند نمی‌توانند از شیر مادر، گاو و به طور کلی لبنیات استفاده کنند. به این ترتیب این کودکان از لحظه تولد به جای مصرف شیر مادر نیاز به مکمل‌های غذایی مانند بیومیل سوی دارند که به جای پروتئین شیر، از پروتئین سویا در آن‌ها استفاده شده است. علاوه بر این در مواردی مادران شیر ده به دلیل حساسیت نوزادان به پروتئین شیر، از مصرف لبنیات منع می‌شوند. در این شرایط نیز بیومیل سوی می‌تواند تا حد زیاد نیازهای تغذیه‌ای مادران را تأمین کند.

مهم‌ترین ویژگی که بیومیل سوی را به یک جایگزین ریسورس جونیور تبدیل می‌کند وجود انواع معدنی، ویتامین‌ها و انواع پروتئین‌های ضروری است که تقریباً تمام نیازهای تغذیه‌ای کودک و مادر را به خوبی تأمین می‌کنند. مواد موجود در بیومیل سوی به کودکانی که دچار مشکلات عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به پروتئین شیر هستند کمک می‌کند تا رشد مطلوبی داشته باشند و دچار سو تغذیه یا عدم تأمین مواد ضروری بدن نشوند.

معرفی بهترین جایگزین ریسورس جونیور

ویژگی‌های بیومیل سوی

  • حاوی اسیدهای چرب AA و DHA با مقادیر بالا
  • فاقد گلوتن، لاکتوز، ساکارز، مواد جی‌ام او
  • حاوی پروتئین خالص سویای طبیعی
  • مناسب بیماران سلیاکی

نحوه مصرف و نکات مهم بیومیل سوی

برای مصرف بیومیل سول باید از قبل آب جوشیده شده را تهیه کنید. سپس به مقدار لازم بیومیل را به آبی که از قبل جوشیده و خنک شده است اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید تا به صورت یکنواخت درآید. میزان و تعداد مصرف این ترکیب به سن کودک بستگی دارد. قوطی بیومیل را در جایی خشک و خنک به غیر از یخچال نگهدارید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها