تاثیر اسلیم مکس بر قاعدگی و بارداری چگونه است؟

4/5 - (1 امتیاز)

قرص اسلیم مکس به واسطه کاهش اشتها و کاهش توده چربی در بدن یکی از بهترین و محبوب‌ترین محصولات گیاهی است که به منظور لاغری می‌توان از آن استفاده کرد. آیا مصرف این محصول در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟ آیا چرخه قاعدگی به واسطه استفاده از اسلیم مکس می‌تواند دچار اختلال شود؟ با […]

تاثیر اسلیم مکس بر قاعدگی

قرص اسلیم مکس به واسطه کاهش اشتها و کاهش توده چربی در بدن یکی از بهترین و محبوب‌ترین محصولات گیاهی است که به منظور لاغری می‌توان از آن استفاده کرد. آیا مصرف این محصول در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟ آیا چرخه قاعدگی به واسطه استفاده از اسلیم مکس می‌تواند دچار اختلال شود؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب تاثیر اسلیم مکس بر قاعدگی و بارداری را مورد بررسی قرار دهیم.

قابل ذکر است که خرید قرص اسلیم مکس از داروخانه نیازی به تجویز و نسخه پزشک ندارد و به سهولت قابل تهیه است.

  ترکیبات اسلیم مکس

ترکیبات موجود در قرص اسلیم مکس

اسلیم مکس یک فرآورده کاملا گیاهی است که به دفع چربی‌های زائد بدن کمک کرده و با کاهش اشتها موجب می‌شود مقدار کالری دریافتی در طی روز کمتر شده و در نتیجه کاهش وزن اتفاق بیفتد. از طرف دیگر اسلیم مکس می‌تواند جذب روده‌ای چربی و گلوگز را نیز کاهش داده و به این طریق نیز در لاغر شدن و کم کردن وزن موثر واقع شود. ترکیبات گیاهی موجود در کپسول اسلیم مکس دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بوده و آرامش‌بخش نیز هستند. جهت بررسی تاثیر اسلیم مکس بر قاعدگی و بارداری باید نگاهی به ترکیبات موجود در این قرص داشته باشیم. از جمله این ترکیبات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخم کرفس

تخم کرفس کالری بسیار اندکی داشته و مصرف آن متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد. این گیاه می‌تواند چرخه‌های قاعدگی نامنظم را بهبود بخشیده و به تسکین درد قاعدگی نیز کمک کند. تخم کرفس همچنین می‌تواند سوزش معده را تسکین داده و در بهبود سوء هاضمه تاثیرگذار باشد.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

رازیانه

رازیانه نیز خاصیت چربی‌سوزی داشته، کاهش‌دهنده اشتها است و مصرف آن برای لاغری توصیه می‌شود. استفاده از رازیانه در دوران بارداری ممکن است باعث سقط جنین شود و همچنین خونریزی‌های شدید به هنگام پریود ایجاد نماید.

  رازیانه

زیره سبز

عصاره زیره سبز سوخت و ساز چربی‌ها را سرعت بخشیده و همچنین اشتها را نیز کاهش می‌دهد. زیره سبز همچنین به بهبود هضم غذا نیز کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی نیز می‌شود. زیره قاعده‌آور بوده و مصرف آن در سیکل پریود ممکن است مقدار خونریزی را افزایش دهد. البته زیره می‌تواند دردهای قاعدگی را تسکین داده و به عنوان یک مسکن عمل نماید.

کاسنی

کاسنی طبع سرد داشته و استفاده از آن در قرص اسلیم مکس و در کنار دیگر ترکیبات سبب می‌شود تا این محصول از نظر طبع به اعتدال برسد. کاسنی در سرکوب اشتها و جلوگیری از پرخوری مفید بوده و به حفظ تناسب اندام کمک می‌کند. استفاده از کاسنی به دلیل افزایش احتمال سقط جنین در دوران بارداری توصیه نمی‌شود اما در دوران قاعدگی مشکلی را پدید نمی‌آورد.

تاثیر اسلیم مکس بر قاعدگی

اکنون با توجه به مطالبی که در قسمت بالا به آنها اشاره شد، تاثیر اسلیم مکس بر قاعدگی و بارداری را بهتر می‌توان مورد بررسی قرار داد. ترکیبات گیاهی به کار رفته در قرص اسلیم مکس در بیشتر موارد و در اکثر افراد می‌تواند باعث تنظیم چرخه قاعدگی شود اما بر اساس پاره‌ای از گزارش‌های مردمی نیز عنوان شده که این قرص در برخی از افراد سبب بر هم خوردن سیکل پریود شده است. ممکن است اختلال در چرخه قاعدگی با استمرار استفاده از اسلیم مکس برطرف شده و بنابراین کاملا موقتی باشد.

استفاده از اسلیم مکس در دوران بارداری و شیردهی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چراکه همان‌طور که گفتیم ممکن است منجر به سقط جنین شود. از آنجایی‌که پس از دوران حاملگی معمولا خانم‌ها با اضافه وزن مواجه می‌شوند، در بسیاری از موارد به دنبال قرص‌های لاغری می‌روند. اما بهتر است در این مورد عجله نکرد و مصرف قرص‌های لاغری را تا اتمام دوران شیردهی به تعویق انداخت تا به این وسیله از بروز عوارض احتمالی پیشگیری به عمل آید.

آیا قرص های لاغری روی چرخه قاعدگی تاثیر می گذارد ؟

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از انواع قرص‌ تناسب اندام و کاهش وزن در داروخانه‌ها وجود دارند که بدون نسخه به فروش می‌رسند. این قرص‌ها عموما جذب چربی را در رژیم غذایی کاهش داده و با کاهش میل به غذا خوردن سبب لاغری می‌شوند. اما نمی‌توان با اطمینان اذعان داشت که قرص‌های لاغری هیچ نوع عارضه جانبی خاصی ایجاد نمی‌کنند. قاعدگی‌های نامنظم یکی از شایع‌ترین عوارض قرص‌های لاغری محسوب می‌شود که خانم‌ها از آن شکایت می‌کنند. همچنین کاهش وزن سریع می‌تواند در قدرت باروری تاثیر منفی بگذارد بنابراین در استفاده از قرص‌های لاغری باید به دوز مصرفی حتما توجه کرده و ترجیحا نظر پزشک را نیز جویا شد.

رژیم غذایی

اگر از بی‌نظمی در پریود رنج می‌برید، قرص تنظیم قاعدگی بخرید. قیمت قرص قاعدگی در داروخانه مناسب است و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

دیگر عوارض قرص اسلیم مکس

ترکیبات موجود در اسلیم مکس گیاهی هستند و هر فردی ممکن است به هر یک از آنها حساسیت داشته باشد. واکنش‌های آلرژیک نسبت به فرآورده‌های گیاهی با علائم متفاوتی در افراد مختلف ظاهر می‌شود؛ مثلا این واکنش ممکن است پوستی باشد و یا گوارشی. اسلیم مکس در بعضی از مصرف‌کنندگان نیز سبب بروز کمی دلپیچه یا یبوست می‌شود که البته چندان جدی نیست و اغلب سریع برطرف خواهد شد. به هر حال اگر شما با مصرف قرص اسلیم مکس دچار حساسیت یا دل‌پیچه می‌شوید، حتما باید از خوردن آن پرهیز نمایید. در این زمینه با پزشک مشورت کنید تا یک محصول جایگزین دیگر به شما معرفی نماید.

افرادی که از داروهای کاهنده فشار خون یا قند خون استفاده می‌کنند و یا دچار ناراحتی‌های کلیوی هستند بهتر است زیر نظر پزشک از کپسول اسلیم مکس استفاده نمایند.

گفتار پایانی

اگر اشتها کنترل شود به راحتی می‌توان در کاهش وزن موفق عمل کرد. کپسول اسلیم مکس علاوه بر اینکه در کاهش اشتها موثر است به چربی‌سوزی نیز کمک کرده و وزن ایده‌آل و تناسب اندام را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این مطلب تاثیر اسلیم مکس بر قاعدگی ، بارداری و شیردهی را مورد بررسی قرار دادیم. اسلیم مکس به واسطه ترکیباتی که دارد، در برخی از افراد ممکن است چرخه قاعدگی را دچار اختلال کند اما این مسئله چندان شایع نیست. همچنین در دوران بارداری و شیردهی نیز بهتر است از اسلیم مکس استفاده نشود. تناسب اندام و لاغری را به پس از این دوران موکول کنید تا از بابت عوارض جانبی احتمالی نگران نباشید و زندگی جنین یا فرزند شما به خطر نیفتد. اگر از اسلیم مکس استفاده کرده‌اید، تاثیر آن روی سیکل عادت ماهیانه شما چگونه بوده است؟

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

25 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیه
سمیه

سلام من چند ماهه که از اسلیم مکس استفاده میکنم و دو ماهه که اقدام به بارداری میکنم و همه چیز اوکی هستش ولی سر موعد پریود میشم و باردار نمیشم . میتونه علتش مصرف اسلیم مکس باشه؟ میخواستم وقتی تست بارداریم مثبت شد مصرفش رو قطع کنم ولی مثبت نمیشه

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  سمیه

سلام کاربر گرامی
بهتر است اگر قصد بارداری دارید از ادامه ی مصرف خودداری نمایید ضمنا در دوران بارداری بهتر است استفاده نشود.
سپاس از همراهی شما

asal.akbari
asal.akbari

سلام من قرص میخورم.نمیزاره باردار شم.واگر قط کنم امکان چاق شدن مجدد هست

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  asal.akbari

سلام کاربر گرامی
بعد از مصرف هر قرص لاغری اگر رژیم غذایی و ورزش را رعایت نکنید امکان چاقی مجدد وجود دارد.
سپاس از همراهی شما

مهدیس کشاورزی
مهدیس کشاورزی

سلام آیا قرص اسلیم مکس با قرص های اورژانسی ضد بارداری تداخل داره یا خیر؟امکان بارداری هست؟
اگر اسلیم مکس استفاده میکنیم و قرص اورژانسی هم بخوریم

دکتر داروساز
دکتر داروساز

سلام کاربر گرامی
در این فراورده ترکیبات حاصل از تعدادی گیاه فرموله شده است که مطالعات در موردشان کامل نمی باشد. برای اطمینان 3 هفته بعد از رابطه ی تست یارداری انجام شود.

Mahsa
Mahsa

سلام من تقیبا بیست روزه که دارم از این قرص استفاده میکنم و اشتهام کلن کم شده اما هییچی کم نکردم واقعا موندم چکار کنم چون اشتهام کم شده ولی هیچی وزن نکردم لطفاً راهنماییم کنید که چرا اینجوری شده

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  Mahsa

همراه گرامی مجله داروخانه انلاین مثبت سبز
لطفا در نظر داشته باشید که برای اثر گذاری قرص های لاغری میبایست رژیم غذایی خود را رعایت کنید و ورزش را نیز فراموش نکنید. برای اثر بخشی هر محصول حداقل نیز آن را سه ماه مصرف نمایید و در رسیدن به حصول نتیجه نیز صبور باشید. برای مشاهده قیمت و خرید قرص های لاغری لطفا اینجا کلیک کنید.
با تشکر از همراهی شما.

الی
الی

سلام
من مجرد و ۲۴ ساله هستم قرص های اسپیرونولاکتون ۱۰۰ و سیپروترون کامپاند بیشتر از دو سال هست برای تخمدان پلی کیستیک مصرف میکنم
چربی خونم ۲۴۳ هست وزنم ۷۸ و قد ۱۶۳
و در حال رژیم لاغری هستم
آیا میتونم این قرص رو مصرف کنم؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  الی

سلام کاربر عزیز
خیر مصرف این دارو در این شرایط چندان توصیه نمی شود. بهتر بود شرایط خود از لحاظ کارکرد غده ی تیروئید هم بیان می نمودید. اگر از آن جهت مشکلی ندارید و از طرفی اشتهای زیادی دارید میتوانید ارلیستات را استفاده نمایید که مانع جذب چربی موجود در غذا می شود. اما برای استفاده از آن شرایطی وجود دارد که در مورد آن با پزشک و یا داروساز مشورت نمایید. و یا کامنتهای مربوط به این موضوع را مطالعه بفرمایید.

Elham
Elham

سلام .ببخشید من کبدم چرب گرید ۲ هستش .و بخاطر افزایش وزنمه .دارو مصرف میکنم برا کبدم .میشه از اسلیم مکس هم برای لاغریم استفاده کنم‌؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  Elham

سلام کاربر عزیز
خیر مصرف ننمایید.

ژاله
ژاله

سلام وقتتون بخیر
الان چندوقته شروع به خوردن قرص اسلیم کردم اما بدنم شروع کرده به زدن دونه های ریز علتش چیه و اینکه قرص و قطع کنم یا خیر؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  ژاله

سلام کاربر عزیز
اگر فقط در حال مصرف اسلیم مکس هستید به احتمال زیاد به دلیل مصرف آن میباشد چه حساسیت و چه عارضه ی دارو باشد مصرف آن را قطع نمایید.

رویا
رویا

سلام من اقدام به بارداری دارم و دوست دارم لاغر بشم آیا استفاده از قرص اسلیم مکس اوکیه یا خیر

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  رویا

سلام کاربر عزیز
خیر استفاده ننمایید.

نادیا
نادیا

بعد از مصرف این قرص یبوست گرفتم. مصرفش را قطع کنم؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  نادیا

سلام کاربر گرامی…اگر دانه ها خارش دار هستند ممکن است ناشی از حساسیت به دارو باشد. در صورتی که آبدار هستند یا با سرعت رو به زیاد شدن هستند و یا تورم در ناحیه لب و یا چشم دارید و یا تنگی نفس، دارو را قطع و به مرکز درمانی مراجعه نمایید.

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  نادیا

سلام کاربر گرامی….سایر داروهای مصرفی را بهتر بود ذکر نمایید. در نظر داشته باشید به دنبال جراحی، عدم تحرک و کاهش دریافت فیبر (سبزیجات و میوه جات) هم میتواند یبوست اتفاق بیفتد. همچنین وجود برخی اختلالات در عملکرد دستگاه گوارش.

مرتضی
مرتضی

سلام. آیا به جز ترکیبات گیاهی ترکیب دیگری هم در اسلیم مکس استفاده شده؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  مرتضی

سلام کاربر گرامی… بنا به گفته ی شرکت سازنده این فراورده دارای ترکیبات متنوعیست از جمله اپی گالوکاتشین گالات (EGCG) که منشا کاملا گیاهی دارند…با تشکر.

Mena
Mena

سلام ببخشید می خواستم بپرسم موقعه قاعدگی میشه از اسلیم مکس استفاده کرد ضررکه نداره .

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  Mena

سلام کاربر گرامی…خیر مشکلی ندارد…باتشکر.

نیلوفر
نیلوفر

سلام.من یک.کلیه دارم آیاخوردن اسلیم مکس برام ضررداره

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  نیلوفر

سلام نیلوفر عزیز
پیشنهاد میکنم حتما قبل از مصرف این مکمل با پزشک متخصص مشورت کنید