مراقبت از انواع مو

امتیاز دهید

مو بعنوان یکی از ابزارهای زیبایی انسان نقش بسیار پر رنگی داره و همیشه و همه جا صحبت از راه کارهای حفظ سلامتی و مراقبت از انواع مو به میون بوده. با داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید تا بیشتر با انواع مو آشنا بشیم. نحوه مراقبت از انواع مو از جمله موی فر تعجب […]

مراقبت از انواع مو

مو بعنوان یکی از ابزارهای زیبایی انسان نقش بسیار پر رنگی داره و همیشه و همه جا صحبت از راه کارهای حفظ سلامتی و مراقبت از انواع مو به میون بوده. با داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید تا بیشتر با انواع مو آشنا بشیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

نحوه مراقبت از انواع مو از جمله موی فر

تعجب نکنید، بهترین راه برای نگهداری از موهای فر کوتاه کردن اونهاست. موهای مجعد بواسطه در هم تنیدگی که دارن خیلی بییشتر از سایر موها دچار گره می شن، بنابراین با استفاده از نرم کننده از گره خوردن اونها جلوگیری کنین. همینطور بعد از حمام زمانیکه کمی رطوبت داره با استفاده از یک شانه دندانه دار درشت موهاتونو برس کشیده و برای خشک کردن کامل اونها از سشوار و یا هوای آزاد کمک استفاده کنید. تا اونجا که می تونید برای خشک کردن مو از دست استفاده نکنین زیرا لمس مو توسط دست سبب شکنندگی هر چه بیشتر مو می شه.

موهای مواج و مراقبت از انواع مو

نگهداری موهای مواج طبیعی بسیار راحت تر از اونچیزیه که فکر می کنید. اگر قصد صاف کردن این موها رو دارید کافیه با استفاده از مقداری کرم های صاف کننده و حرارت سشوار روی موهاتون شاهد موهای رشته رشته و لخت باشید و اگر تمایل به حالت دار کردن موها دارید با استفاده از اتوی مو و کمی پیچ و تاب دادن به مو، شاهد موهای تاب دار خواهید بود.

تاثیرگذاری مواد شیمیایی بر روی مو

یکی از دلایلی که سبب شکنندگی و از دست دادن لطافت موها می شه، استفاده بیش از حد از ابزارهای آرایش مو می باشد. مراقب سشوارها و اتوهای مو باشید. یک راه کار ایمن برای محافظت از موها قرار دادن اونها در یک روسری ابریشمی می باشد تا از خشکی و شکنندگی بیش از حد جلوگیری بشه.

موهای فر و خشک

شاید باورتون نشه که می توان موهای فر را در حین خواب صاف کرد. از اونجاییکه داشتن موهای فر سبب شکایت بسیاری از خانم هاست، متخصصین معتقدند این افراد بایستی روبالشتی های خود را عوض کنن. با این کار از ایجاد اصطکاک جلوگیری کرده و موها تمایل کمتری برای فر شدن خواهند داشت.

رشته های چرب

از اونجاییکه پوست کف سر به خودی خود چربه، در هنگام مصرف سرم ها و اسپری های مو سعی کنید اونها رو از ساقه مو تا انتهای مو بمالید نه در نواحی ریشه. این حرکت سبب تهویه مطبوع هوا در سر شما خواهد شد. ضمنا از لمس کردن موهای خود با انگشتان خودداری نمایید زیرا چربی نوک انگشت موجب چرب شدن بیشتر موها خواهد  شد.

شستشوی موها

بسیاری از خانم ها معتقدند که موهاشون باید هر روز شسته بشه، اما از این موضوع غافل هستند که شستشوی بیش از حد موها و استفاده از شامپوها خودش عاملیست بر  خشکی بیش از حد موها! اما در این میون محصولاتی وجود داره که مخصوص موهای خشک هستند و با استفاده از اونها می تونید زمان شستشو را بیشتر کرده و کمتر موهاتون دچار چربی بشه.

موهای خاکستری

موهای خاکستری نسبت به سایر موها از استقامت و ضخامت بیشتری برخوردار هستند. اما نرم کننده هایی که متشکل از روغن جوجوبا، کتان و یا روغن آووکادو می باشند، به موهای شما لطافت و نرمی بیشتری خواهند داد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها