چای سبز بیشتر باعث لاغری می شود یا قهوه سبز؟

4.5/5 - (4 امتیاز)

بهترین راهکار برای افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری این است که رژیم لاغری بگیرید و فعالیت بدنی خود را افزایش داده و ورزش کنید. اما در کنار این راهکارها جهت تنظیم متابولیسم می‌توانید از بعضی مواد غذایی کمک بگیرید. مثل چای سبز یا قهوه سبز. این مواد در بسیاری از قرص های لاغری […]

چای سبز یا قهوه سبز

بهترین راهکار برای افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری این است که رژیم لاغری بگیرید و فعالیت بدنی خود را افزایش داده و ورزش کنید. اما در کنار این راهکارها جهت تنظیم متابولیسم می‌توانید از بعضی مواد غذایی کمک بگیرید. مثل چای سبز یا قهوه سبز. این مواد در بسیاری از قرص های لاغری گیاهی موجود در داروخانه به عنوان ترکیبات موثر نیز به فروش می‌رسند. اما با هدف لاغری چای سبز یا قهوه سبز؛ کدام موثرترند؟ در واقع هر دو به چربی سوزی کمک می‌کنند اما قهوه سبز شاید موثرتر باشد. برای اطلاعات بیشتر با این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز ما همراه باشید.

لاغری با چای سبز یا قهوه سبز؟

این مسئله که چای سبز یا قهوه سبز هر دو لاغری را به همراه دارد، تقریبا مورد قبول است. اما روند لاغر کردن آنها چگونه است؟ چه میزان موثر هستند؟ وقت آن است که این دو دانه سبز را بررسی کنیم.

  چای سبز برای لاغری

چای سبز

چای سبز که از گیاه چای تهیه شده است، برای قرن‌هاست به عنوان یک نوشیدنی سالم توصیه می‌شود و دارای مزایای بالایی برای سلامتی است. از جمله خاصیت آنتی‌اکسیدانی و حفاظت از قلب دارد. از ویژگی‌های برگ گیاه چای که منشا عصاره چای سبز دارد، کمک به لاغری و کاهش وزن است. دم کردن چای در آب جوش موجب جذب ترکیبات زیست فعال آن می شود. برگ چای سبز شامل ترکیبات ضد التهابی و سم زدایی است که به محافظت از بدن شما در برابر تهدید رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

  • دو جزء اصلی که خواص عصاره چای سبز از آنها ناشی می‌شود، عبارتند از کاتچین که مزیت آنتی‌اکسیدانی دارد و کافئین که باعث افزایش ترموژنز و متابولیسم چربی می‌شود.

دقت کنید که از چای سبز به عنوان نوشیدنی نباید بیش از اندازه استفاده کنید زیرا مشکلات گوارشی به وجود می‌آورد و ممکن است مجبور شوید از مکمل گوارش و معده استفاده نمایید. اگرچه این مکمل‌ها بی‌خطر هستند اما عاقلانه آن است که با زیاده روی در مصرف بعضی خوراکی‌ها به دستگاه گوارش خود آسیب نزنید.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

  نوشیدن چای سبز برای لاغری

لاغری با چای سبز

در مقایسه با کافئین به صورت تنها، عصاره چای سبز به طور قابل توجهی مصرف انرژی در ۲۴ ساعت را افزایش می‌دهد. با افزایش کالری سوزانده شده هم در ورزش و هم در زمان استراحت، موجب تغییرات مطلوب در ترکیب بدن می‌شود. علاوه بر این، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که عصاره چای سبز توانایی افزایش میزان چربی سوزی طی یک دوره ۲۴ ساعته را دارد.

از آنجایی که عصاره چای سبز با کالری صفر است و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، با جایگزین کردن آن با نوشیدنی‌های دیگر می‌تواند تا نیم کیلوگرم در هفته به کاهش وزن شما کمک کند.

مطالعه‌ای روی ورزشکاران صورت گرفته، نشان داد که افرادی که عصاره چای سبز مصرف کردند ۱۷٪ چربی سوزی بیشتری داشتند. همچنین مصرف روزانه چای سبز تا ۱۸۰ کالری بیشتر می‌سوزاند. البته این مقدار برای افراد مختلف متفاوت است.

چای سبز لاغری را به صورت محسوس برای شما نشان نمی‌دهد، باید بسیار صبور باشید. مصرف طولانی‌مدت عصاره چای سبز نشان داده است که به طور متوسط در یک دوره ۱۲ هفته‌ای در حدود ۲ کیلوگرم باعث کاهش وزن شده است. اگر همزمان با ورزش، چای سبز مصرف شود تاثیر آن روی کاهش وزن بیشتر از مصرف تنهای چای سبز است.

در بسیاری از قرص‌های لاغری گیاهی از عصاره چای سبز استفاده می‌شود. این عصاره شامل کافئین هم می‌شود. البته برای کمک به کاهش وزن مستقیما از قرص کافئین نیز می‌توانید بهره بگیرید.

قهوه سبز

برای لاغری چای سبز یا قهوه سبز؟ عصاره قهوه سبز همانطور که از نام آن مشخص است، از دانه‌های قهوه سبز بو داده نشده گرفته شده است. مواد اصلی ترکیبات آن شامل اسید کلرژنیک است که به کاهش وزن کمک می‌کند. اسید کلروژنیک اثراتی مشابه با کافئین و البته کمی قوی‌تر دارد. این اسید آنتی‌اکسیدانی است که جذب کربوهیدرات را کاهش می‌دهد.

لاغری با قهوه سبز

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۷ روی تاثیر قهوه سبز بر لاغری صورت گرفت، مصرف قهوه سبز در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش در طی ۱۲ هفته موجب کاهش وزن بیش از ۵ کیلوگرم شد. در حالی که اگر قهوه را جایگزین آن کنیم موجب کاهش وزن تنها کمی بیش از ۱ کیلوگرم می‌شود.

قهوه سبز برای لاغری

برای لاغری چای سبز یا قهوه سبز؟

به منظور افزایش چربی سوزی چای سبز یا قهوه سبز؟ کدام را بنوشیم؟ تحقیقات نشان داده است که هم چای سبز و هم قهوه سبز هر دو در کاهش وزن تاثیرگذار هستند. چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته و یک نوشیدنی محبوب برای کاهش وزن به شمار می‌آید. عصاره دانه قهوه سبز در مطالعات زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. قهوه سبز به کاهش وزن سریع بدن بدون نیاز به رژیم لاغری شدید یا تمرینات ورزشی شدید کمک می‌کند.

احتمالا برای کمک به لاغری قهوه سبز می‌تواند کمی موثرتر از چای سبز باشد. اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز جزء کلیدی آن است که در کاهش وزن نقش موثری را ایفا می‌کند. این سخنان به این معنی نیست که چای سبز برای لاغری تاثیر ندارد. فراموش نکنید که کاتچین موجود در چای سبز در سوزاندن چربی تاثیرگذار بوده و BMI را کاهش می‌دهد. اما به نظر می‌رسد که قهوه سبز کمی در لاغری بیشتر موثر است. در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.

عوارض چای سبز یا قهوه سبز چیست؟

چای سبز یا قهوه سبز؟ کدام عارضه بیشتری دارند؟ هر دو این دانه‌های سبز، حاوی کافئین هستند و عوارض جانبی کافئین افزایش ضربان قلب و ناراحتی‌های گوارشی را شامل می‌شود. برای شروع ابتدا با دوز پایین امتحان کنید تا ببینید بدن شما چگونه واکنش نشان می‌دهد، سپس طبق پاسخ بدنتان مصرف آن را تنظیم کنید. نکته‌ای که قابل توجه به نظر می‌رسد این است که اگر شما به مصرف کافئین عادت دارید، تاثیر عصاره چای سبز و قهوه سبز کاهش خواهد یافت.

مقایسه چای سبز و قهوه سبز از لحاظ طعم

گفتیم که برای لاغری و چربی سوزی چای سبز یا قهوه سبز هر دو می‌توانند موثر باشند. چای سبز یک نوشیدنی تلخ است که از برگ‌های اکسیده شده چای حاصل می‌شود. اما به دلیل خواص زیاد بسیاری از افراد در سراسر جهان هر روز از این نوشیدنی مقوی استفاده می‌کنند. قهوه سبز نسبت به چای سبز طعمی معتدل‌تر دارد و بیشتر حس گیاهی بودن آن را احساس خواهید کرد. برخلاف چای سبز، قهوه سبز طعم تلخ ندارد. شما چای سبز یا قهوه سبز کدام را ترجیح می‌دهید؟

کلام آخر

در پاسخ به این سوال که چای سبز یا قهوه سبز کدام برای لاغری و چربی سوزی موثرتر هستند باید بگوییم که هر دو در کاهش وزن نقش دارند اما بر اساس پاره‌ای از مطالعات قهوه سبز احتمالا می‌تواند کمی تاثیرگذارتر عمل کند. فرقی نمی‌کند، انتخاب شما چای سبز باشد یا قهوه سبز؛ فقط دقت کنید که نباید در کنار آنها از مواد شیرین کننده که باعث افزایش کالری می‌شوند استفاده کنید. همچنین پایبند بودن به رژیم لاغری را هم فراموش نکنید و حتما هر روز تمرینات ورزشی انجام دهید؛ حتی شده پیاده روی.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
soheil__.seif
soheil__.seif

سلام عالی توضیح داده شد بود
یک نکته مبهم بود که گفته شده بود!!
در حالی که اگر قهوه را جایگزین آن کنیم موجب کاهش وزن تنها کمی بیش از ۱ کیلوگرم می‌شود؟؟؟ جایگزین چی کنیم

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  soheil__.seif

همراه گرامی مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۷ روی تاثیر قهوه سبز بر لاغری صورت گرفت، مصرف قهوه سبز در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش در طی ۱۲ هفته موجب کاهش وزن بیش از ۵ کیلوگرم شد. در حالی که اگر قهوه را جایگزین آن کنیم موجب کاهش وزن تنها کمی بیش از ۱ کیلوگرم می‌شود.

با تشکر از همراهی شما.