مواد غذایی ضد پیری پوست رو بشناسید

امتیاز دهید

از اونجایی که تغذیه ما تاثیر خیلی زیادی بر پوست، مو و به طور کلی زیبایی ما داره، بهتره در مورد فواید و حتی نکات مضرات مواد غذایی بیشتر بدونیم؛ به همین دلیل در این مطلب با عنوان مواد غذایی ضد پیری پوست با شما عزیزان همراه هستیم… چند باور قدیمی درباره پیری پوست تا […]

مواد غذایی ضد پیری پوست رو بشناسید

از اونجایی که تغذیه ما تاثیر خیلی زیادی بر پوست، مو و به طور کلی زیبایی ما داره، بهتره در مورد فواید و حتی نکات مضرات مواد غذایی بیشتر بدونیم؛ به همین دلیل در این مطلب با عنوان مواد غذایی ضد پیری پوست با شما عزیزان همراه هستیم…

مواد غذایی ضد پیری پوست رو بشناسید

آنچه در این مقاله می خوانیم

چند باور قدیمی درباره پیری پوست

  • تا به امروز ما شنیده بودیم که مصرف فلفل به همراه غذا باعث درخشان شدن پوست و جذاب شدن چهره شده،
  • همینطور مصرف پنیر باعث کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام میشه.
  • مصرف آب هویج به صورت روزانه میتونه باعث تغییر در رنگ پوست و و عملکرد مناسب رنگدانه های پوستی بشه.
  • مصرف قارچ هم میتونه باعث محافظت از پوست و عدم نیاز به جذب ویتامین D از طریق نور خورشید بشه،
  • همچنین نوشیدن شیر بخصوص پس از ورزش حتی مفیدتر از آب می تونه علاوه بر جذب کلسیم لازم مانع از رفع سریع اون توسط کلیه و خشکی و ترک خوردن پوست بشه.

نقش تغذیه در زیبایی جنین

همونطوری که می دونیم، خوردن میوه و سبزیجات تازه و نوشیدن مایعات بخصوص اونهایی که ویتامین سی دارن، بر روی سلامت پوست و موی جنین در شکم مادر تاثیر بسیار زیادی داره.

مواد غذایی ضد پیری پوست

هنگامی که ما رژیم غذایی خودمون رو با غذاهای سالم و با آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم، آب و مواد مغذی ضروری برنامه ریزی می کنیم، بدن ما از طریق بزرگترین عضو بدن یعنی پوست، نتایج درخشانی رو ارائه میده.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

در اکثر مواقع پوست قسمت اول بدن ما برای نشان دادن مشکلات داخلیه و توجه به واکنش های پوست به شدت می تونه بر سلامت کلی بدن ما تاثیرگذار باشه.

مشکلات کبد، ریه و قلب در اکثر مواقع بیش از هر چیز خودش رو بر روی پوست ما نشون میده. محققان حتی نتیجه گرفتن که خوردن میوه ها و سبزیجات، امن ترین و سالم ترین راه برای مبارزه با چهره های خسته و برطرف کردن خطوط ظریفه.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

مواد غذایی ضد پیری پوست رو بشناسید

با هم چند تا از مواد غذایی ضد پیری رو مرور می کنیم:

پیرو تحقیقات صورت گرفته، دانشمندان معدقدند بسیاری از مواد غذایی خاصیت ضد پیری دارند و کمک به تعویق پروسه پیری در فرد می‌کنند.

از مواد غذایی ضد پیری پوست فلفل دلمه ای قرمزه

فلفل دلمه ای قرمز آنتی اکسیدان های خیلی زیادی در خودش داره که در برابر پیری زودرس شما رو ایمن می کنه. علاوه بر مقدار بالای ویتامین C که برای تولید کلاژن مناسبه، فلفل قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند به نام کاروتنوئید ها هم هست.

کاروتنوئیدها رنگدانه گیاهی هستن که می تونن به محافظت از پوست در برابر آفتاب، آلودگی و سموم محيطی کمک کنن. برای مصرف اون سعی کنید فلفل دلمه ای قرمز رو تکه تکه کنید و آنها را به عنوان یک میان وعده به سالاد به صورت خام اضافه کنید.

زغال اخته جز مواد غذایی ضد پیری پوست

زغال اخته غنی از ویتامین های A و C و همچنین آنتی اکسیدان های ضد پیری نامیده می شه. این آنتی اکسیدان های قدرتمند می تونن از آسیب های ناشی از خورشید، استرس و آلودگی به وسیله تعدیل پاسخ التهابی و جلوگیری از از دست رفتن کلاژن کمک کنن.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک نیروی ضد التهابی، ضد پیری است که با داشتن ویتامین C و K، انواع آنتی اکسیدان ها، فیبر، فولات، کلسیم و… می تونه یک ضد پیری عالی برای شما باشه.

بدن شما نیاز به ویتامین C برای تولید کلاژن، پروتئین اصلی پوست داره که به اون قدرت و کشش میده.

مواد غذایی ضد پیری پوست رو بشناسید

آجیل

بسیاری از آجیل ها مخصوصا بادام یک منبع عالی ویتامین E هستن که برای اصلاح بافت پوست، حفظ رطوبت اون و محافظت از پوست از آسیب دیدن در برابر اشعه UV استفاده میشه. گردو حتی دارای اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی است که میتونه کمک کنه تا:

  • غشاهای سلولی پوستی تقویت بشن
  • در برابر صدمات خورشید از پوست محافظت میکنه
  • به همین دلیل سعی کنید انواع آجیل خام رو به سالادتون اضافه کنید.

برگه زردآلو یکی از مواد غذایی ضد پیری پوست

برگه زردآلو جز منابع خوب آهنه که باعث می شه پوست شما رنگ طبیعی و درخشانی داشته باشه و تیره، کدر و بدرنگ نشه. کافیه برگه زردآلو رو چند روز به برنامه غذایی روزانه تون اضافه کنید تا اثر اون رو بر روی رنگ پوستتون ببینید.

اسفناج

اسفناج آبرسانی فوق العاده داره و غنی است از آنتی اکسیدان ها که به اکسیژن رسانی کمک زیادی می کنه، همچنین حاوی ویتامین A، C، E و K، منیزیم و دیگر مواد لازم برای بدنه.

برگ های سبز اسفناج باعث افزایش تولید کلاژن می شه تا پوست رو صاف و نرم نگه داره. همچنین ویتامین A در اون اسفناج می تونه موجب تقویت موهای شما و شفافیت اونها بشه، در حالی که ویتامین K دراون هم به کاهش التهاب در سلول کمک زیادی می کنه.

مواد غذایی ضد پیری پوست رو بشناسید

آووکادو

آووکادو اسیدهای چرب اشباع کننده ضد التهابی بالایی داره که پوست رو صاف و نرم کرده و اون رو به خوبی تقویت می کنه، همچنین حاوی انواع مواد مغذی ضروریه که می تونه مانع از اثرات منفی پیری پوست بشه، از جمله: ویتامین K، C، E و A، ویتامین B، پتاسیم و…

همچنین مقدار بالای ویتامین A در آووکادو می تونه به پوست کمک کنه سلول های پوست مرده رو از بین ببره و پوست ما رو شاداب تر جلوه بده. محتوای کاروتنوئید موجود در آواکادوو همچنین می تونه در مسدود کردن سموم و آسیب از اشعه های خورشید کمک کننده باشه و همچنین برای محافظت در برابر سرطان های پوست کمک کننده است.

سیب زمینی شیرین

رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین از یک آنتی اکسیدان به نام بتا کاروتنه که به ویتامین A تبدیل می شه. ویتامین A می تونه به تسریع کشش پوست کمک کنه، گردش سلول های پوستی رو افزایش بده و در نهایت برای شما پوست نرم و جوان رو به ارمغان میاره.

این سبزی رژیمی خوشمزه همچنین یک منبع عالی ویتامین C و E هست که هر دو این مواد می تونن پوست شما رو از رادیکال های مضر آزاد محافظت کنن.

مواد غذایی ضد پیری پوست رو بشناسید

کلم قرمز

کلم قرمز یکی از منابع مهم آنتی اکسیدانیه که هم شما رو در برابر سرطان بیمه می کنه و هم اجازه نمیده صورت شما چین و چروک داشته باشه. علاوه بر این کلم مقدار زیادی ویتامین سی داره که حالتی درخشان به پوست شما میده.

دانه های انار

انار برای قرن ها به عنوان یک میوه دارویی مورد استفاده قرار می گرفته. غنی از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی است. انار می تونه بدن شما را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت کنه و سطح التهاب رو در سیستم بدنی به میزان چشمگیری کاهش بده.

ضمنا ماسک موی انار دیترون بسیار عالی برای موهای رنگ شده است و با استفاده از آن موهای نرم، شفافو سالمی را تجربه خواهید کرد.

مواد غذایی ضد پیری پوست رو بشناسید

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها